MS Windows
briani 27239
Slanke en XP pro
Fra : sjp

Dato : 23-02-09 14:30

Hej
Jeg har en eee 900, altså den svage af slagsen med celeron og langsom sdd
disk. Jeg vil udskifte den medfølgende linux med en XP pro jeg har liggende.
Men den er jo nok lidt tung og trække så hvad kan jeg slå fra af processer?
Jeg skal bruge trådløst net og gerne have sikkerheden i top, da jeg gerne
vil bruge den til min netbank, ligeledes vil jeg gerne kunne benytte min
(trådløse) printer. Medieafspilning er også et must. Hvad kan jeg med fordel
fjerne så den ikke går helt i stå?

Mvh. Stig

Fra : sjp

Dato : 23-02-09 14:31

Ps.
Jeg har ikke brug for at forbinde den med andre computere.
Mvh. Stig

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 16:17

sjp wrote:
> [...]

Hvis du har mod på det, så har jeg et par links her.

http://www.jasonn.com/turning_off_unnecessary_services_on_windows_xp

http://beemerworld.com/tips/servicesxp.htm

http://www.hand.dk/xp_serv_dk.pdf

http://www.ss64.com/nt/syntax-services.html

http://www.overclockersclub.com/guides/windows_xp_services/

Go' fornøjelse med projektet

Mvh Ebbe

Fra : sjp

Dato : 24-02-09 14:13

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har mod på det, så har jeg et par links her.

> [...]
Hej Ebbe
Tak for nogle rigtig gode links som helt sikkert vil blive brugt flittigt.
Mvh. Stig

Fra : Henning

Dato : 23-02-09 17:27

On Mon, 23 Feb 2009 14:29:31 +0100, "sjp" <novalid@hotmail.com> wrote:

> [...]
>(trådløse) printer. Medieafspilning er også et must. Hvad kan jeg med fordel

XpLite?
http://www.litepc.com/

Fra : sjp

Dato : 24-02-09 14:15

> XpLite?
> http://www.litepc.com/

Takker, jeg kan jo forsøge mig med en 30 dages trial.

Mvh. Stig

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-02-09 07:10

> [...]

> sdd disk. Jeg vil udskifte den medfølgende linux med en XP pro jeg
> har liggende. Men den er jo nok lidt tung og trække

Nej, det er ikke så galt med det bare der er mindst en gigabyte ram, bare
slå farveladen fra.

> Mvh. Stig

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ole C

Dato : 26-02-09 23:17

Peter Larsen skrev blandt andet:

> Nej, det er ikke så galt med det bare der er mindst en gigabyte ram,
> bare slå farveladen fra.

Jeg havde i flere en XP, der fungerede ganske glimrende med kun 512 Mb - men
havde naturligvis også slået en del af de "smarte" effekter fra.

--
vh
Ole C