MS Windows
briani 27239
Ægte XP
Fra : H.Jørgensen

Dato : 23-02-09 12:34

Jeg har lige fået en gammel pc hvor der er XP på.
Det er ikke en "ægte" ver. men jeg har selv den ægte ver.
Kan jeg ikke intaste koden på den gamle pc så bliver ægte ??
Eller skal den startes forfra igen ??

MVH

Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-02-09 13:22

"H.Jørgensen" skrev i en meddelelse
> Kan jeg ikke intaste koden på den gamle pc så bliver ægte ??
> Eller skal den startes forfra igen ??

Det kommer an på flere ting.

Det skal være samme version af XP mht sprog/oem'retail/home-pro - så kan det
godt lade sig gøre - ellers vil din kode ikke passe til.

Kør en installation, hvor du vælger R for reparer (2. gang XP spørger) - så
vil du få din egen installeret men beholder alle indstillinger og
programmer.

Men jeg ville nu lave en frisk installation, så alt gammelt "snavs" bliver
slettet.

Jan

Fra : H.Jørgensen

Dato : 23-02-09 13:45

Ok tak for det.
Kan man ikke se sin egen kode på den XP jeg køre nu ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-02-09 14:50

"H.Jørgensen" skrev i en meddelelse
> Kan man ikke se sin egen kode på den XP jeg køre nu ?

En del programmer kan vise den f.x. denne, der er gratis:

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-02-09 23:11

"H.Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er ikke en "ægte" ver. men jeg har selv den ægte ver.
> Kan jeg ikke intaste koden på den gamle pc så bliver ægte ??

Jeg har på et tidspunkt brugt denne metode:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;328874

Der findes også programmer, som kan gøre det for dig.
Søg på google.

Kurt

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 24-02-09 06:18

On Mon, 23 Feb 2009 23:11:25 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;328874
>
>Der findes også programmer, som kan gøre det for dig.
Microsoft har bla. et
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

/Hans