MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
PC bruger 100% CPU
Fra : Kåre

Dato : 21-02-09 11:54

Hej

Min kone's PC er gået helt i skoven.
Den kan næsten ikke starte op og stort set ikke køre programmer.
Når jeg tjekker processer, så står den til at bruge 10% CPU konstant.
Det er som om at ressourcerne springe frem og tilbage mellem alle
processerne.
Meget mystisk...

Jeg har prøvet at lade Adaware tjekke igennem. Det tog cirka 10 timer...
den fandt lidt, men det hjalp ikke.

Jeg kan ikke starte den op i fejlsikret tilstand. den starter godt nok op,
men når jeg skal trykke ctrl-alt-del, så virker hverken mus eller
tastatur...

Nogle gode ideer?
Det er ret vigtigt at få den til at køre igen ret hurtigt

pft
Kåre

Fra : Ole C

Dato : 21-02-09 12:38

Kåre skrev blandt andet:

> [...]
> Meget mystisk...
>
> Jeg har prøvet at lade Adaware tjekke igennem. Det tog cirka 10
> timer... den fandt lidt, men det hjalp ikke.

Fandt dit antivirus-program heller ikke noget?

> Jeg kan ikke starte den op i fejlsikret tilstand. den starter godt
> nok op, men når jeg skal trykke ctrl-alt-del, så virker hverken mus
> eller tastatur...

Fejlsikker tilstand aktiveres ikke med ctrl-alt-delete, men ved at taste F8
under opstart. Det skal ske på et meget præcist tidspunkt, som nogle gange
bedst rammes ved at trykke på F8 gentagne gange hurtigt.

--
vh
Ole C

Fra : Kåre

Dato : 21-02-09 13:13

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt dit antivirus-program heller ikke noget?

Det ved jeg faktisk ikke om hun har prøvet. Hører lige ad

> Fejlsikker tilstand aktiveres ikke med ctrl-alt-delete, men ved at taste
> F8 under opstart. Det skal ske på et meget præcist tidspunkt, som nogle
> gange bedst rammes ved at trykke på F8 gentagne gange hurtigt.

Det ved jeg, men efter jeg har valgt fejlsikret tilstand, så kører den
videre, og ender så som sædvanligt med at spørge efter password. Og det er
så her det lader til at hverken drivere til musepad eller tastatur er
indlæst.
Rimelig ubrugeligt...

Kåre

Fra : Ole C

Dato : 21-02-09 13:49

Kåre skrev blandt andet:

> Det ved jeg, men efter jeg har valgt fejlsikret tilstand, så kører den
> videre, og ender så som sædvanligt med at spørge efter password.

Hvis ikke den skriver det højt og tydeligt, er den ikke i Fejlsikker
tilstand.
Mht. password: hvis du ikke har valgt noget, skal du bare lade feltet være
blankt.

> det er så her det lader til at hverken drivere til musepad eller
> tastatur er indlæst.
> Rimelig ubrugeligt...

Du skal nok først i BIOS og se efter om ikke du kan aktivere noget med "USB
Legacy"

--
vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 22-02-09 15:01

> [...]
> Når jeg tjekker processer, så står den til at bruge 10% CPU konstant.
> Det er som om at ressourcerne springe frem og tilbage mellem alle

Slet de midlertidige internetfiler. Du sletter under Funktioner/Slet
browserdata/Midlertidige internetfiler. Dette kan nogen gange hjælpe
gevaldigt på hastigheden og ressourceforbruget.
Slet evt. også cookies, hvis din kone alligevel ikke anvender funktionen.

> Jeg har prøvet at lade Adaware tjekke igennem. Det tog cirka 10 timer...
> den fandt lidt, men det hjalp ikke.

Prøv evt. med www.superantispyware.com (gratisversionen), som i flere tråde
har fået bedre kritik end AdAware.

Herefter kunne du evt. rydde op generelt og derefter defragmentere - det kan
måske hente lidt ekstra.

Mvh.
Morten

Fra : Kåre

Dato : 22-02-09 19:38

> [...]
> gevaldigt på hastigheden og ressourceforbruget.
> Slet evt. også cookies, hvis din kone alligevel ikke anvender funktionen.
Problemet opstod meget pludseligt, så jeg tror mest på at det er noget
virus/spyware ting der pludselig laver en masse ballade.
Men virusscanner finder ingenting.

> Prøv evt. med www.superantispyware.com (gratisversionen), som i flere
> tråde har fået bedre kritik end AdAware.
OK, det vil jeg måske prøve.

> Herefter kunne du evt. rydde op generelt og derefter defragmentere - det
> kan måske hente lidt ekstra.

Det er mandag i morgen, så kan hun kontakte sin IT-ansvarlige.

Vi fik løst det akutte problem på anden vis.

Kåre