Trods 405.800 km og i sit 23. leveår,
gik 'min perle' gennem synet uden
anmærkninger.
Følgende ting blev ordnet inden:
1) vandpumpe (dryppede lidt, så NY orignal monteret)
2) kilerem
3) nummerplade-pære
4) 4 manchetter
5) ventildækselpakning
6) motorvask pga ovennævnte
7) kaburator rensning/justering
8) baghjulsleje i et baghjul (var nok unødvendigt for den 'sang' ikke)
9) Overfladerust i venstre vange 3-4 cm. bagest udbedret og behandlet igen
med kommentaren ("også det eneste rust den har").
9) platiner var der ingen af, så disse kunne ikke skiftes.
Synsmanden nævnte en detalje med,
at han aldrig havde set en så reel Sierra i den årgang og efter
kaburatorrensningen/justeringen går den fantastisk igen.
Chokerfunktionen er stadig intakt, 1 minut med choker,
et dap på speedren og den falder til normal.
Den trækker jævnt op gennem gearene og har
ingen tendens til tøven eller hakken, uanset hvordan
man 'behandler' speederen. Gasser man op
og slipper speederen igen, daler den pænt ned
og lægger sig i tomgang uden 'dyk' eller andre
unoder. Alt dette til trods for nogle 'godt brugte'
ventilstamme-pakninger, som dog kun gir'
en mindre sky når den startes fra kold og olien
(10W-40) i løbet af natten er smuttet ned i forbrændingskammeret.
Skivebremserne var sku' som nye, dvs.
der var ca. 0.5 - 1 mm "brun kant" yderst på skiven
resten var fuldstændigt glat og jævnt. Den har
altid bremset perfekt så det er jo kanont at sliddet
har vist sig minimalt oven i hatten. Måske et fornuftigt
kørselsmønster har noget at sige dêr.
Så nu mangler vi lidt varme så vi kan få gang
i skildpadden igen (læs: Turtle Wax..)