/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Tastatur og tastetur.....
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-02-09 21:24


Lidt kryptisk overskrift, men det beskriver egentlig ganske godt det
problem, jeg oplever... - Jeg bruger pt. det sorte/sølvfarvede Apple Pro
tastatur, men jeg er langt fra tilfreds...

jeg er total afhængig af at bruge et godt tastatur, da jeg har problemer
med at skrive i hånden, så det kan godt blive til flere timers skrivning
daglig. - Når jeg tænder for 'dyret', virker tasterne ret faste i det,
og der skal lidt mere til at trykke ned til kontaktpunktet. Når jeg så
har skrevet et par timer, bliver tasterne slappe og meget 'løse' i det,
og kontaktpunktet flyttes højere op.

- Sådan fornemmes det, selvom jeg jo godt er klar over, kontaktpunktet
er dér, hvor det altid har været. - Det er som om fjedrene bliver mere
og mere slappe jo længere tid, jeg skriver. og når jeg så ikke har
skrevet på det i nogle timer, er det, som om fjedrene igen bliver
strammet op og er knap så løse i det. - Det er ret irriterende, da jeg
skriver ret hurtig - ca. 400 anslag pr. minut, og det medfører så, at jo
længere tid, jeg skriver, des flere fejl kommer der i det skrevne...

Er tastaturet ganske enkelt ved at være slidt op?

Hvis det er 'alderen, der trykker', - hvad skal jeg så investere i? -
Jeg har haft kig på et par stykker, bl.a. et Logitech med 'hale' til
695kr. - et tastatur, der minder ret meget om det gamle Apple ISO
Extended II i selve 'touchet', når man trykker på en tast, Det andet,
jeg har haft kig på, er Microsofts store Microsoft Elite Pro tastatur -
også til omk. de 600kr. - Begge er sorte, hvilket det skal være for at
passe ind i resten af setup'et... - Jeg har allerede et Microsoft
Comfort Curve semi-ergonomisk, men det bruges først og fremmest på min
QuickSilver...

Hvilket af de to - Logitechs G Series (svjh. G15) eller MS Elite Pro er
det bedste?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
 
Thomas von Hassel (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-02-09 21:36

Hvis du kan få fat på et så skulle dette:

<http://matias.ca/tactilepro2/index.php>

være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
hele forskellen ..

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-02-09 21:52

Thomas von Hassel skrev:
> Hvis du kan få fat på et så skulle dette:
>
> <http://matias.ca/tactilepro2/index.php>
>
> være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
> hele forskellen ..

Det ser rigtigt pænt ud. Er der ikke keyswitche i den sorte da? Eller
hvad mener du?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-02-09 21:57

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > Hvis du kan få fat på et så skulle dette:
> >
> > <http://matias.ca/tactilepro2/index.php>
> >
> > være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
> > hele forskellen ..
>
> Det ser rigtigt pænt ud. Er der ikke keyswitche i den sorte da? Eller
> hvad mener du?

jo, der er keyswitche i den sorte, men spørgsmålet er om du kan få fat i
nogen ...

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-02-09 22:04

Thomas von Hassel skrev:
> jo, der er keyswitche i den sorte, men spørgsmålet er om du kan få fat i
> nogen ...

Øh, nå, der står man kan køwe den sorte men at den hvide er udsolgt? Er
det det du også siger?

Også ligemeget. JEg er sikker på at i Eriks tilfælde er udseendet
mindre vigtigt og han kan derfor nok godt leve med et Model M :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-02-09 22:07

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > jo, der er keyswitche i den sorte, men spørgsmålet er om du kan få fat i
> > nogen ...
>
> Øh, nå, der står man kan køwe den sorte men at den hvide er udsolgt? Er
> det det du også siger?

Jeg har bare hørt at det også er svært at få fat på den sorte, selvom de
siger at de sælger den ..



/thomas

Erik Richard Sørense~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-02-09 22:45



Thomas von Hassel wrote:
> Hvis du kan få fat på et så skulle dette:
>
> <http://matias.ca/tactilepro2/index.php>
>
> være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
> hele forskellen ..

Hm, det ligner et, jeg lånte hos Zitech for at prøve det. OS X vil
overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have trykket på
'<' første gang. - Men det er nok det bedste tastatur, jeg nogensinde
har trykket på bortset fra det store Apple tastatur...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-02-09 23:21

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Hvis du kan få fat på et så skulle dette:
> >
> > <http://matias.ca/tactilepro2/index.php>
> >
> > være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
> > hele forskellen ..
>
> Hm, det ligner et, jeg lånte hos Zitech for at prøve det. OS X vil
> overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have trykket på
> '<' første gang. - Men det er nok det bedste tastatur, jeg nogensinde
> har trykket på bortset fra det store Apple tastatur...

Det er ganske sikkert ikke det samme ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-02-09 23:46


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Hvis du kan få fat på et så skulle dette:
>>>
>>> <http://matias.ca/tactilepro2/index.php>
>>>
>>> være temmelig godt. Desværre er de løbet tør for de key switche det gør
>>> hele forskellen ..
>> Hm, det ligner et, jeg lånte hos Zitech for at prøve det. OS X vil
>> overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have trykket på
>> '<' første gang. - Men det er nok det bedste tastatur, jeg nogensinde
>> har trykket på bortset fra det store Apple tastatur...
>
> Det er ganske sikkert ikke det samme ...

Det er jeg næsten 98,99% sikker på, det var. - Bortset fra Apples
Extended II ISO er det det dyreste tastatur, jeg nogensinde har prøvet.
- Det kostede 995kr. hos Zitech...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-02-09 14:29

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> OS X vil overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have
> trykket på '<' første gang.

Det sker nu også med visse Apple-tastaturet; OS X vil ikke kendes ved
det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Erik Richard Sørense~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-02-09 16:48


Per Rønne wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> OS X vil overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have
>> trykket på '<' første gang.
>
> Det sker nu også med visse Apple-tastaturet; OS X vil ikke kendes ved
> det ...

Det har jeg nu aldrig oplevet, - og det er ligegyldigt, om det har været
en gl. Apple Family, Design, Extended, iMac, Pro ellr hvad de nu alle
hedder/har heddet. - Og det er/har været ligegyldigt, om jeg har sat
det/dem til efter installation af system.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-02-09 17:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> OS X vil overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have
> >> trykket på '<' første gang.
> >
> > Det sker nu også med visse Apple-tastaturet; OS X vil ikke kendes ved
> > det ...
>
> Det har jeg nu aldrig oplevet, - og det er ligegyldigt, om det har været
> en gl. Apple Family, Design, Extended, iMac, Pro ellr hvad de nu alle
> hedder/har heddet. - Og det er/har været ligegyldigt, om jeg har sat
> det/dem til efter installation af system.

Det er sket med det tastur jeg fik med min G4/867, og som jeg lige nu
sidder og skriver på.

Det kan dog være at det har haft noget at gøre med brugen af en KVMP:

<http://www.iogear.com/product/GCS1764/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Erik Richard Sørense~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-02-09 17:27


Per Rønne wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Per Rønne wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> OS X vil overhovedet ikke kendes ved det - heller ikke efter at have
>>>> trykket på '<' første gang.
>>> Det sker nu også med visse Apple-tastaturet; OS X vil ikke kendes ved
>>> det ...
>> Det har jeg nu aldrig oplevet, - og det er ligegyldigt, om det har været
>> en gl. Apple Family, Design, Extended, iMac, Pro ellr hvad de nu alle
>> hedder/har heddet. - Og det er/har været ligegyldigt, om jeg har sat
>> det/dem til efter installation af system.
>
> Det er sket med det tastur jeg fik med min G4/867, og som jeg lige nu
> sidder og skriver på.

Det er det sorte/sølvfarvede Apple Pro - samme, som jeg sidder med her...

> Det kan dog være at det har haft noget at gøre med brugen af en KVMP:
>
> <http://www.iogear.com/product/GCS1764/>

Hm, måske, men lidt mærkelig alligevel... Jeg sidder selv med en IOGear
KVM. Her blev både tastatur og mus fint genkendt, da jeg satte det til.
- Jeg har også prøvet med en Aten KVM - heller ingen problemer. Dog
skulle jeg her trykke på '<', før den blev genkendt...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-02-09 19:02

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg sidder selv med en IOGear KVM. Her blev både tastatur og mus fint
> genkendt, da jeg satte det til. - Jeg har også prøvet med en Aten KVM -
> heller ingen problemer. Dog skulle jeg her trykke på '<', før den blev
> genkendt...

Problemet er heller ikke - permanent. Og selv uden genkendelse fungerer
det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-02-09 21:49

Erik Richard Sørensen skrev:

> Hvis det er 'alderen, der trykker', - hvad skal jeg så investere i? -

Så kræ... øh... kvalitetsbevidst som du er, vil jeg foreslå dig et godt
gammeldags Model M. Åbenbart kan du få et fabriksnyt med USB og løse
Mac taster - det må da være perfekt :)


http://jseliger.wordpress.com/2008/05/07/product-review-unicomp-customizer-keyboard/
http://jseliger.wordpress.com/2009/01/31/ibm-model-m-unicomp-customizer-keyboard-update-mac-edition/


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-02-09 23:36



Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>
>> Hvis det er 'alderen, der trykker', - hvad skal jeg så investere i? -
>
> Så kræ... øh... kvalitetsbevidst som du er, vil jeg foreslå dig et godt
> gammeldags Model M. Åbenbart kan du få et fabriksnyt med USB og løse
> Mac taster - det må da være perfekt :)
>
> <http://jseliger.wordpress.com/2008/05/07/product-review-unicomp-
> customizer-keyboard/>
> <http://jseliger.wordpress.com/2009/01/31/ibm-model-m-unicomp-
> customizer-keyboard-update-mac-edition/>

Gips - jeg mener gisp... Det var dog utroligt, de har relanceret den...
Men det undrer mig egentlig ikke. Kombinationen af knæk- og springfjedre
er og bliver det mest stabile....

Der er bare det problem, at ved 'customizer' står der PS/2 only og endda
Windows only ved den store 104/105. - Derimod ser det ud til, at deres
'spaceSaver' og 'Endurapro' formentlig også kan leveres med dansk/norsk
tastesæt. Begge er med valgfri USB eller PS/2, og begge fås i sort.

http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104bl.html - $69,00USd
http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104wh.html - $99,00USd

...Hm, - gad vide, hvad de vil koste her i landet... Det vil jeg da
prøve at finde ud af, så møj manne tak for det link!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Reippuert Knu~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 21-02-09 09:17

On 2009-02-20 23:35:34 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

>
>
> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Erik Richard Sørensen skrev:
>>
>>> Hvis det er 'alderen, der trykker', - hvad skal jeg så investere i?
> -
>>
>> Så kræ... øh... kvalitetsbevidst som du er, vil jeg foreslå dig
> et godt
>> gammeldags Model M. Åbenbart kan du få et fabriksnyt med USB og lø
> se
>> Mac taster - det må da være perfekt :)
>>
>> <http://jseliger.wordpress.com/2008/05/07/product-review-unicomp-
>> customizer-keyboard/>
>> <http://jseliger.wordpress.com/2009/01/31/ibm-model-m-unicomp-
>> customizer-keyboard-update-mac-edition/>
>
> Gips - jeg mener gisp... Det var dog utroligt, de har relanceret den...
> Men det undrer mig egentlig ikke. Kombinationen af knæk- og springfjedr
> e er og bliver det mest stabile....
>
> Der er bare det problem, at ved 'customizer' står der PS/2 only og endd
> a Windows only ved den store 104/105. - Derimod ser det ud til, at
> deres 'spaceSaver' og 'Endurapro' formentlig også kan leveres med
> dansk/norsk tastesæt. Begge er med valgfri USB eller PS/2, og begge
> fås i sort.

USB2 only er ikke et problem hvis man vil kaste et par hundrede efter
en _god_ PS2->USB dimmer af den type man bruger på KVM boxe til
serverrum.

Karl Antz har et model M fra unicomp med sådan en dimmer det funger
perfekt, jeg har selv et model M årgang 83 og en dimmer, det fungere
også fint - Jeg har dog det seneste år brug det lille ny fra Apple
istedet, men mitskrivebhov er heller ikke det samme som det var
tidligere.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thorbjørn Ravn Ander~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-02-09 11:18

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> USB2 only er ikke et problem hvis man vil kaste et par hundrede efter en
> _god_ PS2->USB dimmer af den type man bruger på KVM boxe til serverrum.

Kan du ligefrem anbefale en? Jeg er ikke tilfreds med det MacAlly
tastatur jeg bruger lige nu som eksternt til MacBooken, og det vil også
være rart at kunne bruge de tastaturer jeg har i skabet (og på bedding
var det hos Flemming?) til formålet :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-02-09 07:50

On 2009-02-21 11:17:55 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Morten Reippuert Knudsen skrev:
>
>> USB2 only er ikke et problem hvis man vil kaste et par hundrede efter
>> en _god_ PS2->USB dimmer af den type man bruger på KVM boxe til
>> serverrum.
>
> Kan du ligefrem anbefale en? Jeg er ikke tilfreds med det MacAlly
> tastatur jeg bruger lige nu som eksternt til MacBooken, og det vil også
> være rart at kunne bruge de tastaturer jeg har i skabet (og på bedding
> var det hos Flemming?) til formålet :)

Hjemme har jeg en dims fra zietech der virker fint, kan ikke huske
navnet. På pinden er de seneste vi har købt vist denne:

http://www.dustin.dk/shop/varekort.asp?vn=KABBE0995&kat=kabler&subkat=kab8&nav1=Kabler&nav2=kab8

--


mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 21-02-09 09:05

On 2009-02-20 21:23:34 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

>
> Lidt kryptisk overskrift, men det beskriver egentlig ganske godt det
> problem, jeg oplever... - Jeg bruger pt. det sorte/sølvfarvede Apple Pr
> o tastatur, men jeg er langt fra tilfreds...
>
> jeg er total afhængig af at bruge et godt tastatur, da jeg har probleme
> r med at skrive i hånden, så det kan godt blive til flere timers skrivn
> ing daglig. - Når jeg tænder for 'dyret', virker tasterne ret faste i
> det , og der skal lidt mere til at trykke ned til kontaktpunktet. NÃ¥r
> jeg så har skrevet et par timer, bliver tasterne slappe og meget
> 'løse' i det, og kontaktpunktet flyttes højere op.
>
> - SÃ¥dan fornemmes det, selvom jeg jo godt er klar over, kontaktpunktet
> er dér, hvor det altid har været. - Det er som om fjedrene bliver mer e
> og mere slappe jo længere tid, jeg skriver. og når jeg så ikke har
> skrevet på det i nogle timer, er det, som om fjedrene igen bliver
> strammet op og er knap så løse i det. - Det er ret irriterende, da je g
> skriver ret hurtig - ca. 400 anslag pr. minut, og det medfører så, at
> jo længere tid, jeg skriver, des flere fejl kommer der i det skrevne...
>
> Er tastaturet ganske enkelt ved at være slidt op?
>
> Hvis det er 'alderen, der trykker', - hvad skal jeg så investere i? -
> Jeg har haft kig på et par stykker, bl.a. et Logitech med 'hale' til
> 695kr. - et tastatur, der minder ret meget om det gamle Apple ISO
> Extended II i selve 'touchet', når man trykker på en tast, Det andet,
> jeg har haft kig på, er Microsofts store Microsoft Elite Pro tastatur -
> også til omk. de 600kr. - Begge er sorte, hvilket det skal være for a
> t passe ind i resten af setup'et... - Jeg har allerede et Microsoft
> Comfort Curve semi-ergonomisk, men det bruges først og fremmest på mi n
> QuickSilver...
>
> Hvilket af de to - Logitechs G Series (svjh. G15) eller MS Elite Pro er
> det bedste?

Selvom logitechs og MS's keyboard er blandt de bædre synes jeg stadig
de er noget bæ. kvaliteten er ringe og efter et lille års tid er de
normalt slidt op og tasterne har det med at hænge (gælder også apples
Pro keyboard som du pt har og afløseren). Dernæst er der problemet med
det manglende tactile feedback.

personligt er jeg meget glad for tasterne på apples nye keyboard serie,
især det trådløse uden numerisk tastatur ligger fornemt i min hånd
efter jeg har vænnet mig til at arbejde på en bærbar.

His man kan lide solide keyboards uden fjedre er der
http://www.matias.ca/tactilepro/ som skulle lægge meget tæt på
foremmelsen fra Apple Extend keyboard.

Af alternativer vil jeg nævne:
http://pckeyboards.stores.yahoo.net/keyboards.html som har overtaget
IBM/Lexmarks produktion a model M - hvis man ikke synes om Model M
style taster med fjedre har de også keyboards uden fjedre.

Sidst men ikke mindst er der Lenovo/IBM's Thinkpad lignende keyboards -
de stammer også fra pckeyboards. Fordelen ved dem fra IBM/Lenovo er at
de er til at opdrive i DK og at man ikke ikke får problemer med at
finde en model med dansk layout.

umidelbart viul jeg antage at matias keyboardet er det rette for dig -
jeg er dog ikke klar over om det fås med dansk layout.



--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thorbjørn Ravn Ander~ (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-02-09 11:37

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Sidst men ikke mindst er der Lenovo/IBM's Thinkpad lignende keyboards -
> de stammer også fra pckeyboards. Fordelen ved dem fra IBM/Lenovo er at
> de er til at opdrive i DK og at man ikke ikke får problemer med at finde
> en model med dansk layout.

Bare så jeg forstår det rigtigt. Du siger at de tastaturer Lenovo har i
deres danske katalog er "the real thing", og det bare er at bestille et
hvis man gerne vil have et moderne Model M?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-02-09 07:51

On 2009-02-21 11:37:27 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Bare så jeg forstår det rigtigt. Du siger at de tastaturer Lenovo har
> i deres danske katalog er "the real thing", og det bare er at bestille
> et hvis man gerne vil have et moderne Model M?

nej. deres thinkpad ligende keyboards.dvs denne type
http://pckeyboards.stores.yahoo.net/migmousblac.html
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste