Opsætning til GPRS mv. - hjælp...
Fra : Jakob Griffel

Dato : 21-02-09 00:27

Hej med jer

Jeg har lovet en kammerat at jeg nok lige skal klare opsætningen af hans SE
W760i til brug med internet osv. Men jeg har vist lige været for kæphøj
dér...

Den er TDC-branded, og jeg har hentet alverdens opsætninger via TDC's
hjemmeside. GPRS, MMS og FLY (tror jeg nok). Men hvis jeg vælger FLY i
menuen siger den bare at opsætningen ikke er korrekt, og at jeg skal
kontakte min udbyder

I sidste uge har jeg opsat to SE-telefoner uden problemer (godtnok til
Unotel, men proceduren er da den samme), så jeg kan ikke se hvad der går
galt. Har det noget med brandingen at gøre?! Hvad kan der ellers være galt?
Any hints...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 07:32

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Unotel, men proceduren er da den samme), så jeg kan ikke se hvad der går
> galt. Har det noget med brandingen at gøre?! Hvad kan der ellers være

Brandingen kunne godt have noget med dit problem at gøre, så alt. er nok at
få den debrandet.

Gjorde det selv med en W890i og den blev væsentlig hurtigere i menuerne.

Jeg gik ind på SEunlock.dk og bestilte en debranding - koster en 50'er.
Du skal bruge det medfølgende datakabel og et program
som hedder WotanClient (ligger på siden)....

Husk at du skal have installeret SE's PC Suite, da du skal bruge nogle af
driverne til operationen.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 21-02-09 09:33

> Brandingen kunne godt have noget med dit problem at gøre, så alt. er nok
> at få den debrandet.

Jamen det må da kunne lade sig gøre at sætte en SE op til internet osv.,
selvom den er branded.
Den hér telefon er da ikke den eneste...

Jeg har prøvet at nulstille den og hente nye opsætninger via Tdcs
hjemmeside.
Så er der måske kun telebutikken tilbage? Det kan da ikke passe...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:50

> [...]
> hjemmeside.
> Så er der måske kun telebutikken tilbage? Det kan da ikke passe...

Det hjælper ikke det store at nulstille mobilen, den skal debrandes.
Hele ''operationen'' tager ca. 30 sek.
Husk at tage backup af kontakter mm.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 21-02-09 11:48

> Hele ''operationen'' tager ca. 30 sek.

Det er jeg klar over, men det er ikke min egen telefon, og da det velsagtens
ikke er den eneste telefon der er TDC-branded i hele DK, så må det da kunne
lade sig gøre at sætte den op UDEN at skulle debrande den først.

Tror jeg smutter ned i telebutikken...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 12:17

> [...]
> velsagtens ikke er den eneste telefon der er TDC-branded i hele DK, så må
> det da kunne lade sig gøre at sætte den op UDEN at skulle debrande den

Man kan vidst også gå ind på TDC's hjemmeside og få en opsætning tilsendt,
men har kun prøvet det med MMS.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 24-02-09 16:03

> Man kan vidst også gå ind på TDC's hjemmeside og få en opsætning tilsendt,
> men har kun prøvet det med MMS.

Var nede i telebutikken i dag: TDC havde ikke aktiveret hverken MMS, GPRS
eller WAP på abonnementet, selvom det burde have været det. De beklagede
meget...

Nå, men nu virker det

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 16:09

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller WAP på abonnementet, selvom det burde have været det. De beklagede

Det var da bare lækkert, så kan du gå på nettet med din mobil

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-02-09 11:08

Anders wrote:
> Brandingen kunne godt have noget med dit problem at gøre, så alt. er nok at
> få den debrandet.

Underligt, hvis en TDC branding kan forhindre, at man sætter telefonen
op til GPRS mm. hos TDC! Jeg tvivler på det er løsningen.

- Chano Andersen.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 24-02-09 07:35

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Underligt, hvis en TDC branding kan forhindre, at man sætter telefonen op
> til GPRS mm. hos TDC! Jeg tvivler på det er løsningen.
>
> - Chano Andersen.

Det kan skyldes det at brugeren ikke har fly på kortet, jeg har det samme
problem og hvis jeg skal have det til at fungere så skal hele mit abo hos
TDC laves om.

Kim

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 07:44

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem og hvis jeg skal have det til at fungere så skal hele mit abo hos

Jeg har ikke FLY på min mobil, for jeg har fået den debrandet.

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 08:28

Anders wrote:
> Jeg har ikke FLY på min mobil, for jeg har fået den debrandet.

Så vidt jeg forstår det, er Fly en WAP portal. Nej, du har måske ikke et
eller flere ikoner til at tilgå den, men du kan bruge den alligevel. Og
hvis det har noget med SIM kortet at gøre, hedder det SimToolkit, og det
slipper du ikke for, med mindre du får TDC til at levere dig et SIM kort
uden.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 11:00

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis det har noget med SIM kortet at gøre, hedder det SimToolkit, og det
> slipper du ikke for, med mindre du får TDC til at levere dig et SIM kort

Kender ikke TDC's FLY system, men ikonet er normalt en jordklode i menuen,
og har mobilen FLY ikonet, har jeg oplevet de 2 mobiler jeg har haft, at den
bliver en del langsommere, end hvis den ikke har FLY ikonet.

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 22:55

Anders wrote:
> Kender ikke TDC's FLY system, men ikonet er normalt en jordklode i menuen,
> og har mobilen FLY ikonet, har jeg oplevet de 2 mobiler jeg har haft, at den
> bliver en del langsommere, end hvis den ikke har FLY ikonet.

Hvilket vel siger mere om telefonen end om ikonet og brandingen
generelt? Det viser jo at producenten ikke har kunne finde ud af at
implementere brandingen korrekt.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 25-02-09 07:56

> Hvilket vel siger mere om telefonen end om ikonet og brandingen generelt?
> Det viser jo at producenten ikke har kunne finde ud af at implementere
> brandingen korrekt.
>
> - Chano Andersen

Ikke helt rigtigt !

Producenteten er jo SE, og de ligger selvfølgelig deres software i mobilen.
At TDC så brander den med deres eget software er noget andet.

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-02-09 21:34

Anders wrote:
> Ikke helt rigtigt !
>
> Producenteten er jo SE, og de ligger selvfølgelig deres software i mobilen.
> At TDC så brander den med deres eget software er noget andet.

Og så alligevel jo, for SE laver noget software, og tilbyder så at
f.eks. TDC kan lægge nogle ændringer ind i denne. Det er altså stadig
SE's software, men TDC har valgt at skifte et ikon i menuen, via den
mulighed SE har lavet til formålet.

Hvis ellers SE kunne skrive ordentlig software, ville hastigheden ikke
være et issue, da den ville kunne håndtere en sådan bruger definering
korrekt. I øvrigt har de blot ændret navnet og ikonet til at tilgå
browseren, og sat deres fly portal som default start side.. Ligsom
Sonofon har gjort på deres.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 26-02-09 06:22

> [...]
> korrekt. I øvrigt har de blot ændret navnet og ikonet til at tilgå
> browseren, og sat deres fly portal som default start side.. Ligsom Sonofon

Hvad mener du med at SE's software ikke er i ordenn?

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-03-09 22:43

Anders wrote:
> Hvad mener du med at SE's software ikke er i ordenn?

Jeg mener, at brandingen ikke ville have indflydelse på telefonens
hastighed, hvis den var implementeret korrekt, og der var sat nogle
fornuftige grænser (F.eks. på størrelsen af animationer, og lignende)
som forhindre, at operatørerene laver brandingen på en måde der sløver
telefonens software.

Når det så er sagt, så oplever jeg primært problemer med hastigheden,
hvis jeg har været længe om at få ryddet op i SMS'erne, eller har
anvendt mange java programmer (Eller bare samme program flere gangen)
inden for kort tid (Samme dag)

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-09 09:48

Anders skrev:

> Jeg har ikke FLY på min mobil, for jeg har fået den debrandet.

Hvor?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 10:58

> Hvor?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

SEunlock.dk - det koster 50,- og du kan gøre det hjemmefra, kræver at du har
installeret PC Suite, da der skal bruges nogle drivere....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-09 11:37

Anders skrev:

> SEunlock.dk - det koster 50,- og du kan gøre det hjemmefra, kræver at
> du har installeret PC Suite, da der skal bruges nogle drivere....

Tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 11:53

> Tak
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Velbekomme, når du kommer til, hvor du skal forbinde mobilen og trykke C
tasten ned, så skal du bruge 5 tasten istedet.

Det med C tasten er til, hvis man har en W880i
Husk at batteriet, skal være fuldt opladet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-09 13:49

Anders skrev:

> når du kommer til, hvor du skal forbinde mobilen og
> trykke C tasten ned, så skal du bruge 5 tasten istedet.
>
> Det med C tasten er til, hvis man har en W880i
> Husk at batteriet, skal være fuldt opladet.

Ok tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 08:27

Kim Schmidt Wind wrote:
> Det kan skyldes det at brugeren ikke har fly på kortet, jeg har det
> samme problem og hvis jeg skal have det til at fungere så skal hele mit
> abo hos TDC laves om.

Men så er vi enige i, at det er en der har været kunde i MEGET lang tid, ik?

- Chano Andersen