3 times and you are out
Fra : H. Jensen

Dato : 20-02-09 09:10

Dansk Folkeparti har en sjælden gang haft lyst til at profilere sig i medier
og foreslår nu at vi indfører en 3-strikes lov her i landet.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1128726.ece

Sammen med den kommende forældreansvarslov skal en sådan lov nok give os på
Sortehavsakademiet vind i sejlene, når forældre prøver at udsætte de 3
strikes længst mulig. Det viser erfaringer fra de steder hvor at man har en
sådan lov. Kriminaliteten falder desværre bare ikke da forbryderne efter de
to første domme ved at de ikke kan efterlade vidner, når de fortsætter det
erhverv de er blevet lært op til i fængslerne og i lukkede
døgninstitutioner.

Hvad mener I?

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Kim2000

Dato : 20-02-09 09:40

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> to første domme ved at de ikke kan efterlade vidner, når de fortsætter det
> erhverv de er blevet lært op til i fængslerne og i lukkede

Jeg spørger bare hvorfor i alverden skal vi blive ved med at lukke
forbrydere ud i samfundet. Jeg hader når jeg kan læse "gerningsmanden er en
gammel kendning af politiet". Selvfølgelig skal man ikke forkaste forslaget
bare fordi nogle amerikanske stater har håndteret det idiotisk. Palle
Sørensen havde fx 39 domme bag sig før han begik firedobbelt drab. Om det så
skal være livstid ved jeg ikke, man kunne også fx sige 16 år og op til
livstid i stedet. Altså at man kom ud hvis man opførte sig ordentlig efter
16 år ellers forblev man indenfor.

Fra : H. Jensen

Dato : 20-02-09 09:54

> [...]

> skal være livstid ved jeg ikke, man kunne også fx sige 16 år og op til
> livstid i stedet. Altså at man kom ud hvis man opførte sig ordentlig efter

Har vi ikke anbringelsesdomme efter dette princip?

Som jeg læser nogle af de sager, hvor ungerne er startet i tidlig alder, så
har de været syge fra starten. Vi husker måske den 12 årige som kastede med
sten i Århus efter børnehavebørn og faktisk var årsag til at børnehaver
holdte lukket af hensyn til børnenes sikkerhed indtil at kommunen kom ud af
starthullerne. Han blev senere morder, hvorefter at man fandt ud af at han
var syg og med den rette medicin, så blev han helt fredelig. Det havde blot
taget 15 måneder at få papirarbejdet i orden fra sygehus og læger, så derfor
var han til konstant fare i al den tid.

Sekundært når de får så mange domme på "kontoen", så hænger det jo sammen
med at vi ikke har "Fast-track" retssager. Dvs. hvor at et ungt menneske,
som er kommet til at dumme sig kan få en straks afregning ved kasse 1, så de
stort set kan gå ned på gaden og få rullevogn og skraldesæk i hånden,
hvorefter at samfundstjenesten starter.

En løftet pegefinger bekræfter måske et ungt menneske som har oplevet svigt
og ligegyldighed fra forældrene i at heller ikke domstolssystemet rummer
konsekvens. Så kører det blot derudad indtil at kontoen kommer til
udbetaling.

Når de unge først er fjernet fra hjemmet, hvad er der så at tabe? De kommer
til et miljø af ligesindende. Hvis der er et aspekt af den kriminelle
verden, som de ikke har fattet, så kommer de hurtigt efter det når de
placeres på en døgninstitution. Tag sagen fra Odense, hvor 4-5 piger
fuldstændig sindsygt overfalder en 13 årig i et privat hjem. De kom alle fra
en døgninstitution udenfor Odense og var ikke tørre bag ørene. Alligevel så
de sig i stand til et forfærdeligt overfald og kunne dårligt holde sig vågen
i retten.

Det koster 1920 kr. pr. døgn jvf. kriminalforsorgen at have en person i
lukket fængsel herhjemme. Hvor mange kroner løber en livstidsstraf op i?

Fra : Kim2000

Dato : 20-02-09 11:31

> [...]
>
> Det koster 1920 kr. pr. døgn jvf. kriminalforsorgen at have en person i
> lukket fængsel herhjemme. Hvor mange kroner løber en livstidsstraf op i?

Jeg synes du blander tingene sammen. Selvfølgelig skal forbyggelse, mere
konsekvens første gang, bedre udslusning osv osv osv styrkes. Den del halter
altsammen, hvor mange gange har vi ikke hørt om en kriminel der blev løsladt
og så stod han på gaden med 500 kroner i lommen og .... ja, det var så det.
Hvad fan forventer man? Han opsøger sin omgangskreds, i mange tilfælde en
kriminel omgangskreds eller misbrugsomgangskreds og så kører det ellers
igen.

Men det du siger modsiger jo ikke DF's forslag. 1-2-væk skal og bør ikke stå
alene, men som en del af opgradering af hele systemet. Fx som du siger at
dommene faldt markant hurtigere, fx biltyven der bliver taget på fersk
gerning skal afsogne øjeblikkeligt ikke et par år efter.

Det som jeg forventer DF mener - og i hvert fald det jeg mener - er at der
er en nogle hærderede kriminelle, som bare ikke kan eller vil være en del af
samfundet, de skal spærres inde, ikke for at straffe dem, ikke for at
helbrede dem, men for at beskytte os mod dem. Og det skal på ingen måde være
for 1920 kroner om dagen kan jeg hilse og sige.

Fra : H. Jensen

Dato : 20-02-09 11:58

> [...]

være
> for 1920 kroner om dagen kan jeg hilse og sige.

Jeg vil mene at det bliver dyrere end 1920 kr. om dagen, for står man med en
person som ikke kan selv må man hjælpe vedkommende. Jeg har lidt familie i
Rødby og dernede bor der mennesker, som ingen vil have udenfor trådnettet.
Det er ikke fordi at de er onde af natur. De kan bare ikke begå sig i
samfundet. Det er derfor at vi har en anbringelsesdom.

Du kan ikke overlade dem til at finde ud af det selv blot ved at spærre dem
inde i 23 timer om dagen i 10-20 år indtil at de ikke kan tygge smør mere,
for så skaber du nogle mennesker som rettelig hører hjemme i et supermax
fængsel med al den sikkerhed det koster og vi får en masse vrøvl med diverse
internationale organisationer. Vi er ikke USA, så vi er nød til at ligge øre
til. Hvor mange mennesker taler vi om? 20-50 forhåbentlig. Kan vi ikke
udvide i Nykøbing Sjælland eller Rødby for at kunne holdningsbearbejde dem
ordentlig?

Så er der nogle som ikke kan lide vores kultur. Jeg konstatere at en masse
unge muslimer vælger de mest ekstreme KRISTNE efterskoler frivilligt. De kan
ikke finde ud af det frie valg de fleste unge håndterer uden problemer.

Kunne vi ikke i en stadig mere international verden bede
undervisningsministeriet om at lave et komplet pensum til hjemmeskolling via
internettet, hvor at man kan koble sig op alle steder fra? Så ville vi kunne
betale vanskelige unge med alternative værdier for at gå på kostskole i
mellemøsten eller andre steder i verdenen, hvor at de kan supplere
indlæringen via nettet med den styret og struktureret dagligdag, de
forventer? Det er væsentlig billigere end de op til 5.000 kr. pr. døgn en
sikret døgninstitution koster herhjemme. Netforbindelsen vil sikre at de kan
opretholde forbindelse til familie og kunne re-integrere sig når de har
modenheden til at gå rundt frit.

Tag f.eks. i vores tilfælde Bulgarien som alt af mest er kendt for druk
ferier. Hvad tror du at en lokal russisktalene vagt fås for? Stort set
ingenting! Ved at tvinge ungerne til at tale russisk uden at have de mindste
kundskaber i det, så kan de ikke konspierere før at adfærdsændringsterapien
virker. Man brugte systemet med fremmedsprog i mange år på efterskolen "Casa
by the Sea" i Mexico inden at der gik narkokrig i det og eleverne kom både
fra høj og lav, samt Europa og USA.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-02-09 12:32

Kim2000 formulerede spørgsmålet:
> [...]
> stedet. Altså at man kom ud hvis man opførte sig ordentlig efter 16 år ellers

Jeg citerer lige lidt fra JPs udgave af nyheden:

Retsordfører Peter Skaarup fastslår, at modellen primært skal bruges
mod grov volds- og narkokriminalitet. Men også andre end rockere og
medlemmer af indvandrerbander skal idømmes livstid, tredje gang fælden
klapper, mener han.

- Hvis man er så langt ude, at man efter at have fået en fængselsdom
første gang og anden gang begår ny kriminalitet for tredje gang, så er
man altså ufattelig svær at nå for vores samfund, siger han.

Set fra samfundets side, kan jeg kun give ham ret.
Livstid kan defineres som et livslangt ophold på Grønland, helt inde på
midten af øen.
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 10:51

H. Jensen <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
> to første domme ved at de ikke kan efterlade vidner, når de fortsætter det
> erhverv de er blevet lært op til i fængslerne og i lukkede

På det kriminalpolitiske område synes jeg at DFerne bliver værre og
værre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 20-02-09 10:55

> På det kriminalpolitiske område synes jeg at DFerne bliver værre og
> værre ...

Det gør de kriminelle jo også!

Malene P

Fra : P.N

Dato : 20-02-09 11:13

> På det kriminalpolitiske område synes jeg at DFerne bliver værre og
> værre ...
> --
> Per Erik Rønne

Et kryds i kalenderen PER kommer med nogenlunde human udmelding.

http://ekstrabladet.tv/nyheder/udland/article1128115.ece

Jeg har overvejet at købe en lille chimpansbaby men er kommet i tvivl efter
denne sag. BTW en abe her i danmark er det en "fremmed".

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 11:12

"Per Rønne" wrote:

> På det kriminalpolitiske område synes jeg at DFerne bliver værre og
> værre ...

Ja, den er slem.

Iøvrigt HAR vi jo her i Danmark reglen med "ten strikes and you may land in
jail".

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 18:40

?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 18:52

"Per Rønne" wrote:

> ?

Det var et forsøg på at være morsom, men den gik ikke ser jeg

Du ved den med de mange tiltalefrafald, og/eller betingede domme.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 19:02

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Det var et forsøg på at være morsom, men den gik ikke ser jeg
>
> Du ved den med de mange tiltalefrafald, og/eller betingede domme.

Og hvor antallet af unge, der derefter dropper en begyndende kriminel
karrière også må medtælles.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 19:48

"Per Rønne" wrote:

> Og hvor antallet af unge, der derefter dropper en begyndende kriminel
> karrière også må medtælles.

Ja, selvfølgelig, hvis der er sådanne.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 09:16

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Ja, selvfølgelig, hvis der er sådanne.

Det er der - og gruppen er mig bekendt ganske stor. Størstedelen af de
kriminelle teenagere stopper kriminaliteten når de fylder 20 - men man
lægger i pressen kun mærke til dem der i 20erne og senere kan beskrives
som 'jail birds', og som naturligvis var tidligt ude.

Det var noget man opdagede, da man i 1890erne i UK begyndte med særlige
tiltag for unge kriminelle, hvor man oprettede 'drengefængsler' for de
16-24 årige (aldersgrænserne ændrede sig over tid), »borstals« eller
»boys' prinsons«, der var en mellemting mellem opdragelsesanstalt og
feriekoloni. For vistnok 80%s vedkommende fik man her stoppet en
kriminel karrière, selv om der var nogle der måtte ind 2-3 gange.

Senere 'jail birds' havde dog som regel altid været på borstal ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:31

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> lægger i pressen kun mærke til dem der i 20erne og senere kan
> beskrives som 'jail birds', og som naturligvis var tidligt ude.

Rigtigt, men vi kan jo ikke bare lægge os ned og lade os "smadre" indtil
drengene bliver over 20-22 år gamle, vi ved heller ikke HVEM der har planer
om at stoppe kriminaliteten når den ikke er "sjov" længere. Nogle bliver jo
med garanti netop kriminelle fordi det ikke koster noget de første mange
gange. Der er vist noget om det i bogen om kriminelle muslimer, - hvor man
er vant til at der er konsekvenser, ellers mener "man", at det KAN ikke være
så slemt, at lave fx et røveri i Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 10:06

> [...]

> drengene bliver over 20-22 år gamle, vi ved heller ikke HVEM der har planer
> om at stoppe kriminaliteten når den ikke er "sjov" længere.

overgang«; det drejer sig om knægte med ringe opløb i hovedet som bare
holder op efterhånden som frontallapperne vokser ud.

> [...]
> er vant til at der er konsekvenser, ellers mener "man", at det KAN ikke være
> så slemt, at lave fx et røveri i Danmark.

For at udtale mig om netop dén gruppe vil jeg nu i hvert fald først læse
cand.psych. Nocilai Steffens bog »Blandt kriminelle muslimer«.

Det ser ud til at den udkommer 24. februar, altså på tirsdag, i
forbindelse med et foredrag med ham som man kan tilmelde sig her:

<http://www.sappho.dk/>

Se Naser Khaders reaktion:

<http://www.bibliotek.trykkefrihed.dk/naser-khader-om-sennels-bog.htm>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 12:40

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Det ser ud til at den udkommer 24. februar, altså på tirsdag, i
> forbindelse med et foredrag med ham som man kan tilmelde sig her:

Jeg HAR allerede bogen, - men jeg har så mange jeg læser i, at jeg kun er
kommet halvvejen, eller måske kvartvej, - ved dårligt hvor jeg har lagt den.
MEN han ser absolut ud som en fornuftig mand ham Sennels.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 15:32

> [...]

> kommet halvvejen, eller måske kvartvej, - ved dårligt hvor jeg har lagt den.
> MEN han ser absolut ud som en fornuftig mand ham Sennels.

Jeg kender det; jeg har også en bunke bøger jeg skal have læst, fra
Saxos Danmarkshistorie over den nye Koran-oversættelse til Edward
Gibbons klassiske "The Decline and Fall of the Roman Empire" i seks
bind. Værket begynder med Augustus 'moderation' og slutter i 1500-tallet
med efterveerne af Konstantinopels fald i 1453.

I øjeblikket er jeg nu i gang med Bruce Bawers »Sov sødt, Europa«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 15:54

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> 1500-tallet med efterveerne af Konstantinopels fald i 1453.
>
> I øjeblikket er jeg nu i gang med Bruce Bawers »Sov sødt, Europa«.

Jeg har det sådan at jeg altid er *i gang* med fem seks syv stykker, og så
kan en af dem ryge lidt i baggrunden, mens jeg endog får nye hjem. Men nu MÅ
jeg også holde op med at holde Amazon kørende

Ja, der ER bare så mange man gerne ville læse, Saxo ville sikkert være sjov,
og Gibbons ville måske kunne give nogle aha-oplevelser i forhold til Europas
nedgang og fald om ikke så længe. Gibbon har også en del om de muslimske
erobringer, - naturligvis - blandt andet husker jeg at han har antallet på
plyndrede byer, og hvor mange kirker der blev futtet af, ikke småting.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 12:46

"Per Rønne" wrote:

> Det ser ud til at den udkommer 24. februar, altså på tirsdag, i
> forbindelse med et foredrag med ham som man kan tilmelde sig her:

> [...]

Et par bidder, - her er man jo oppe imod velmenere af typen CRL, Vadmand
(bare som typebetegnelser og eksempler), de VIL ikke acceptere at kulturer
er forskellige, og at især drengeopdragelser kan få store konsekvenser for
om drengene bliver kriminelle. Islam MÅ IKKE have nogen betydning, det er af
allerstørste betydning for "gode mennesker".

----------

De ansvarlige for integrationsindsatsen har troet, at alle mennesker er ens,
og at de derfor skal have den samme behandling. Men hvad der måske virker,
når man har at gøre med mennesker med en dansk eller vestlig kulturbaggrund,
er nærmest kontraproduktivt, når det drejer sig om indvandrere og
efterkommere fra områder med muslimsk flertal.

Tager man ikke kulturen i betragtning, kan man spare sig alle
integrationsudgifter, konkluderer Sennels.

-------

Det er også et gennemgående træk blandt de indsatte, Sennels har talt med,
at de ganske enkelt ikke vil integreres i det danske samfund, som de
omfatter med dyb foragt. Han mener heller ikke, at uddannelse i sig selv
garanterer, at danskere og indvandrere kan leve harmonisk sammen inden for
rammerne af den demokratiske retsstat.

Tværtimod tyder en del på, at højere uddannelse snarere befæster muslimernes
fremmedgørelse og deres følelse af at være ofre for diverse vestlige anslag.

Naser Khader understreger, at vi for alt i verden skal undgå at følge
eksemplet fra forskellige mellemøstlige lande, hvor folk i deres pas opdeles
på kristne, sunni-muslimer, shia-muslimer osv.

"Men vi er nødt til at få et overblik over, hvor udbredte de ekstremistiske
holdninger er blandt de forskellige kulturgrupper, som det danske samfund
efterhånden består af. Ellers bliver vi jo ved med at handle i blinde til
skade for såvel danskere! som indvandrere," siger Naser Khader.

Fra : J. Nielsen

Dato : 21-02-09 14:17

On Sat, 21 Feb 2009 10:05:57 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

>overgang«; det drejer sig om knægte med ringe opløb i hovedet som bare
>holder op efterhånden som frontallapperne vokser ud.

Fuldstændig korrekt. Og når de senere konfronteres med deres tidligere
meritter er de absolut ikke stolte af dem. Det er desværre blot en ringe trøst
for dem, det går udover i mellemtiden.
--

-JN-

Fra : Kim2000

Dato : 21-02-09 14:51

"J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig korrekt. Og når de senere konfronteres med deres tidligere
> meritter er de absolut ikke stolte af dem. Det er desværre blot en ringe
> trøst
> for dem, det går udover i mellemtiden.

Så jeg kan altså forstå at I mener at valgretten og myndighedsalderen skal
hæves til fx 21?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 15:32

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så jeg kan altså forstå at I mener at valgretten og myndighedsalderen skal
> hæves til fx 21?

Tjae, jeg blev da først myndig da jeg fyldte 21. Og på det tidspunkt var
jeg skam stadig en skoledreng, 3. gymnasieklasse, som blev vækket om
morgenen af mor, som lavede morgenmad mens jeg var i badeværelset, som
lavede madpakke, og stoppede den i skoletasken, mens jeg spiste
morgenmad og læste avisen, og som havde te og kage parat, når jeg kom
hjem fra skole ... men det var jo også i begyndelsen af 70erne ...

I øvrigt medførte nedsættelsen en række personlige tragedier.
Eksempelvis stødte jeg ind i en hjemløs 19-årig dreng fra Vallensbæk.
Han havde arvet en kvart million fra sin far, og pludselig fået rådighed
over dem, før han var moden til dem.

Meget fornuftigt købte han en 1-værelses lejlighed for dem, meget
ufornuftigt kun med udbetaling. Da han var formuende kunne han
pludselig låne penge i banken, /en masse/, og han gik derfor på
discoteque hver nat, og gav omgange. Forstand på penge havde han
tydeligvis ikke.

Ved første termin kunne han ikke betale, og lejligheden gik på
tvangsauktion. Og nu havde man så en 19-årig hjemløs dreng med en gæld
på en million, som sov omkring i opgangene, eller under åben himmel. Men
han fik naturligvis sin kontanthjælp, og ville kunne få bistandskontoret
til at betale indskud til en passende lille lejebolig - noget der meget
belejligt ikke findes i den konservative Vallensbæk kommune.

Jeg fik ham naturligvis skrevet op til et værelse han kunne bo i; et
hummer på Avedøre Holme som havde været bygget til danske studenter, som
imidlertid fandt det /for/ usselt, så det blev logi til datidens
'fremmedarbejdere', som hurtigt blev til 'gæstearbejdere'. De skulle jo
kun bo her kort tid inden de skulle hjem til Pakistan eller Tyrkiet, og
var jo enlige, unge mænd uden de store behov ...

Men tilbage til stemme- og myndighedsalderen, en alder der synes at
følge ad. Jeg ved at nogle gerne ser den nedsat til 16, og næste gang
vel til 14, 12 eller 10 [noget lavere?].

Heldigvis skal det dog gennem en folkeafstemning; det er nemlig ikke
noget folketinget selv kan ændre på, og min erfaring som lærer for
fortrinsvist teenagere gør, at jeg stemmer nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 20-02-09 19:21

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Iøvrigt HAR vi jo her i Danmark reglen med "ten strikes and you may
> land in jail".

LOL, desværre er det jo rigtigt :(

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-02-09 12:24

> På det kriminalpolitiske område synes jeg at DFerne bliver værre og
> værre ...

Ja MON ikke

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 18:40

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Ja MON ikke

Tænk, her havde jeg ellers troet at du havde været enig med DFerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 18:53

"Per Rønne" wrote:

> Tænk, her havde jeg ellers troet at du havde været enig med DFerne ...

Det er han også, men han tør ikke indrømme det.

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-02-09 19:30

> Tænk, her havde jeg ellers troet at du havde været enig med DFerne ...

Jeg har altid været imod TS-loven, hvilket fremgår af tidligere års indlæg.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 09:16

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Jeg har altid været imod TS-loven, hvilket fremgår af tidligere års indlæg.

Jeg synes nu altid at du går ind for malabariske straffelove.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-02-09 09:32

> Jeg synes nu altid at du går ind for malabariske straffelove.

TS-loven er helt uden proportioner mellem straf og forbrydelse, en
retssikkerhedsmæssig katastrofe. Den kan intet normalttænkende menneske gå
ind for.

Fra : Kim2000

Dato : 21-02-09 10:26

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> TS-loven er helt uden proportioner mellem straf og forbrydelse, en
> retssikkerhedsmæssig katastrofe. Den kan intet normalttænkende menneske gå
> ind for.

jeg synes man er helt på vildspor i denne debat.

Den ene taler om at putte 12-årig i fængsel, andre om "tyggegummi og pizza",
en anden om kriminaliteten i Sydafrika.

Det som DF siger er jo meget præcis at man taler om personer, der tydeligvis
hverken kan eller vil være en del af samfundet. Det kan altså fx være hvis
Jønke var blevet dømt for at mordforsøg, så ville det være 3. gang manden
var blevet idømt en voldsdom. Et andet eksempel kunne Palle Sørensen der
havde 39 domme bag sig inden han begik 4-dobbelt drab, tænk nu hvis han
havde fået 12 år efter indbrud nummer 3. Eller vi kan nævne en Peter Lundin,
han er nu dømt 2 gange for mord, er det rimeligt at han igen skal slippe med
8-10 år hvis han gør det igen eller er det så udenfor enhver tvivl at han
ikke kan være en del af samfundet?

Den måde som flere amerikanske stater har brugt 1-2-væk loven på er komplet
tosset og jeg tvivler stærkt på det var det, der var hensigten med loven da
man vedtog den. Fx var der ham med pizzastykket, men der var også ham, der
havde været først røver og så bankrøver, derefter holdt han stien ren i 9
år, fik arbejde, hvorefter han kørte overfor rødt, det fik han livstid for.
Men at USA har administeret loven komplet tosset gør jo ikke automatisk
loven dårlig.

Men måske skal man ikke sige _automatisk_ men at anklageren kan kræve det i
straframmen eller at "livstid" blev ændret til fx 10, 12 eller 16 år.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:32

"Per Rønne" wrote:

> Jeg synes nu altid at du går ind for malabariske straffelove.

KimL ER skabs-islamist med hang til sharialove.

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-02-09 09:53

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0069badd$0$17371$c3e8da3@news.astraweb.com

Og du er et løgnagtigt fjols.

Fra : Malene P

Dato : 21-02-09 09:45

> Jeg synes nu altid at du går ind for malabariske straffelove.

OK, Per. Hvad synes DU så man skal stille op overfor de svin, der 2-3-4-5-6
gange går ud og slår andre til lirekassemænd? Samme fjollede 30 dage hver
gang? KL har da trods alt foreslået en kraftig stigning i straffen for hver
gang, svinene har slået til.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 10:06

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
> gang? KL har da trods alt foreslået en kraftig stigning i straffen for hver

Vi har et udmærket straffesystem, der også gør det muligt at idømme folk
livsvarigt fængsel eller forvaring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 21-02-09 10:13

> Vi har et udmærket straffesystem, der også gør det muligt at idømme folk
> livsvarigt fængsel eller forvaring.

Men vi har ikke et straffesystem, der pr automatik øger straffen drastisk
ved gentagelsestilfælde. Og det savner jeg. Når Brian gentagne gange har
vist, at han ikke kan styre at gå frit omkring, skal han heller ikke have
mulighed for det. Alt andet er IMO sjofling af ofrene.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 10:26

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Men vi har ikke et straffesystem, der pr automatik øger straffen drastisk
> ved gentagelsestilfælde.

Det klarer dommerne så - uden automatik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 21-02-09 10:28

> Det klarer dommerne så - uden automatik.

Gør de nu også det?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 12:24

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Gør de nu også det?

Mig bekendt - ja.

Derudover har vi også betingede domme, og løsladelse før tid. Begås ny
kriminalitet skal de betingede domme afsones, samt reststraffen ved
løsladelse før tid. Forudsat at den nye kriminalitet er begået inden for
»prøvetiden«.

Men der er altså ikke tale om 'automatik' herudover, da
straffastsættelse under alle omstændigheder skal ske under hensyn til de
konkrete omstændigheder; derfor kan man da også se at tilsyneladende
tilsvarende sager ender med forselligt resultat.

Men der er altså ingen af os der er nævninge, domsmænd eller måske endda
advokater eller dommere ... vi kender kort sagt kun sagerne gennem
pressen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 12:47

"Per Rønne" wrote:

> Det klarer dommerne så - uden automatik.

Man får jo snarere rabat, hvis man har lavet rigtig meget, - det har slået
mig mange gange at se.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 15:32

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Man får jo snarere rabat, hvis man har lavet rigtig meget, - det har slået
> mig mange gange at se.

Er du nu også sikker på at du har en passende bred viden om emnet?

Men det er da rigtigt at mange læsere af de traditionelle tabloidaviser
har sådanne indtryk, ja, nu skal man vel være forsigtig med at tale om
»tablioidaviser« efter at også Information, Berlingske Tidende, Børsen
og Jyllandsposten er hoppet på galejen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 16:07

"Per Rønne" wrote:

> Er du nu også sikker på at du har en passende bred viden om emnet?

Jeg ved godt at straffen øges ved gentagelse, MEN det ser også ud til at man
får rabat, på den måde at man "skærer en sag til" når der er utallige
kriminalitetstilfælde hos en person, OG vedkommende bliver ofte kun straffet
for en brøkdel af forholdene, dét er vist ukontroversielt at sige.

> [...]
> med at tale om »tablioidaviser« efter at også Information, Berlingske
> Tidende, Børsen og Jyllandsposten er hoppet på galejen ...

Jeg har læst en hel del om straffe og hvem der får hvad hvornår, - MEN det
er ikke fordi det har min store interesse, så jeg har ikke alle mulige
detaljer present. Jeg skriver som regel her når nogen kommer med det
hjernedøde "straffe hjælper ikke", som om man tror mennesker kan repareres
som en symaskine og blive smurte og fine igen.
Ethvert samfund MÅ have passende straffe, OG nogle mennesker vil altid begå
kriminalitet, uanset om vi står på hovedet eller putte-nutter dem der for
øjeblikket er kriminelle af den ene eller den anden grund. Desværre er
kvaliteten af den alvorlige kriminalitet jo blevet grovere og grovere
efterhånden som den internationaliseres, der er absolut NUL empati fra
erhvervskriminelle fra andre verdensdele, - og som regel heller ikke fra
bandemedlemmer, som nærmest ikke ser dem uden for banden som mennesker. Jeg
ved ikke om VI er kommet derud, men der er de ihvertfald i UK, iflg
rapporter derfra, og vi skal nok komme der, hvis vi ikke allerede er der.

Vi får brug for fjorten Christian'er til at korrigere på livet løs, de næste
mange år.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-09 13:11

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Vi har et udmærket straffesystem, der også gør det muligt at idømme folk
> livsvarigt fængsel eller forvaring.

Næh, vores straffesystem er til grin. Og et korrupt mafiasystem ser ud til
at råde i fængslerne som i en anden bananrepublik.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-02-09 12:23

> [...]
> efterlade vidner, når de fortsætter det erhverv de er blevet lært op
> til i fængslerne og i lukkede døgninstitutioner.

Dansk Folkeparti viser igen igen at det er et stærkt udansk parti med
udanske holdninger. Nu må det snart gå op for folk hvad det er for noget
højrerabiat bras at de stemmer på når de stemmer på Dansk Folkeparti. DF
prøver gentagne gange at slå sig op som et midterparti men det har de aldrig
været og det kommer de aldrig til at blive. DF er IMHO en trussel mod
retssikkerheden når de kan finde på at foreslå det amerikanske Three Strike
galimatias. Heldigvis er et flertal i folketinget imod TS og derfor er det
heldigvis en gratis populistisk omgang for DF at foreslå det vanvid.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 13:32

Populistisk pladder.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 20-02-09 19:10

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> "H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

En af mine kollegaer er netop hjemvendt fra en firmarejse til
Johannesburg. Der er "car jacking" blevet et så stort problem, et der
er indført livstidsstraf for den forbrydelse. Det satte en effektiv
stopper for anmeldelserne af den forbrydelse, men til gengæld står
politiet nu med en stor pukkel af uopklarede drab på billister...

> Jeg spørger bare hvorfor i alverden skal vi blive ved med at lukke
> forbrydere ud i samfundet.

Vi bliver ved med at lukke dem ud, fordi alternativet er værre.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 20-02-09 19:41

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> men til gengæld står

> Og det mener du ikke de gjorde inden ?.....

Før stramningen var der en stor pukkel af uopklarede tilfælde af car
jacking, hvor de berøvede billister kæftede op om at det var for
dårligt at der ikke blev indført dødsstraf...

--
/Wegge