Norsk politi-hijab droppes - nok
Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 08:54

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/314457:Udland--Politi-hijab-sk
aber-uro-i-Arbeiderpartiet>

Et tilbageslag for den politiske korrekthed.

<http://www.dagbladet.no/2009/02/19/nyheter/innenriks/hijab/politi/knut_
storberget/4939802/>

Og så er der krav om justistsministerens afgang:

<http://www.dagbladet.no/2009/02/19/nyheter/innenriks/regjeringen_stolte
nberg/hijab/4940981/>

Og imamerne holder fast i at en politi-hijab skal være dække hele
kroppen, undtagen ansigt og hænder; hvordan det så end fysisk vil kunne
forenes med jobbet:

<http://www.dagbladet.no/2009/02/19/nyheter/innenriks/hijab/politiet/reg
jeringen/4924265/>

Den store vinder af sagen er naturligvis Fremskridtspartiet, som nu må
regne med efter valget til efteråret at blive landets største parti.

Det er så det andet nederlag Arbeiderpartiet lider på kort tid. Også
forslaget om indskrænkninger i ytringsfriheden, så kritik af religion
(læs: islam) forbydes har man måttet trække tilbage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Knudsen

Dato : 20-02-09 12:44

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Netop nu (12:30):

Dagbladet.no):Følg pressekonferansen på Dagbladet.no.

Det blir ikke noe av forslaget om å tillate hijab til den norske
politiuniformen.

- Vi har bestemt oss for ikke å gå videre med en slik endring. Det har ikke
vært noen enkel beslutning. Det er en vanskelig sak, sier Storberget om
Hijab-forslaget.

- Vi har valgt å stanse den videre prosessen.

Storberget forteller at han har fulgt hijab-debatten med undring.
-------
Tak!

Hans Knudsen

Fra : Joakim

Dato : 24-02-09 15:48

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er så det andet nederlag Arbeiderpartiet lider på kort tid. Også
> forslaget om indskrænkninger i ytringsfriheden, så kritik af religion
> (læs: islam) forbydes har man måttet trække tilbage.

Glæd dig ikke for tidligt. Til april kommer FN's Durban II konference i
Geneve og der vil indskrænkninger i ytringsfriheden, (læs kritik af Islam),
igen være på dagsordenen.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-09 07:43

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Geneve og der vil indskrænkninger i ytringsfriheden, (læs kritik af Islam),

Det er vist velkendt.

Og hvis du gerne vil have en godnat-gyser, så læs Bruce Bawers »Sov
sødt, Europa«.

<http://www.bibliotek.trykkefrihed.dk/sov-sodt-europa.htm>

Som hors d'½uvre kan jeg forslå Nicolai Sennels »Blandt kriminelle
muslimer«, netop udkommet i går.

<http://www.bibliotek.trykkefrihed.dk/blandt-kriminelle-muslimer.htm>
--
Per Erik Rønne