CMS system ala WP
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-02-09 12:56

Er der nogen der kender til et CMS baseret system ala wordpress som kan
bygge en side op nemt, uden at det bliver alt for "blog agtigt"? Gerne
så jeg stadig kan ændre i "temaet" via css. Joomla kan ikke køre hos
min ISP, så det er ikke interessant med Joomla.

Jeg havde overvejet at kode alt selv i php, men det er lidt af et
større projekt....

På forhånd tak

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-02-09 13:42

Den Fri, 20 Feb 2009 12:55:38 +0100 skrev Thomas Schreiber:

> [...]
> ISP, så det er ikke interessant med Joomla.
>
> Jeg havde overvejet at kode alt selv i php, men det er lidt af et større

CMSimple er rigtig god, med masser af muligheder for at tilpasse temaer,
plug-ins osv.

http://www.cmsimple.com/

Du kan se min (test) version her:
http://www.ranunkelvej.com/apache2-default/cmsimple/

---
Karl Erik.

Fra : Henny Stewart

Dato : 20-02-09 14:00

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så det er ikke interessant med Joomla.
>
> Jeg havde overvejet at kode alt selv i php, men det er lidt af et større

Er du opmærksom på, at du kan bruge WP til at lave statiske sider med?
Blogdelen kan du ganske enkelt lade være med at bruge, eller den skal vel
være der, men du behøver ikke have den som første side, og så kan du jo
parkere den "omme bag ved" et sted ....

--
Henny Stewart
http://mitford.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-02-09 15:17

On 2009-02-20 14:00:02 +0100, "Henny Stewart" <spam@stewart.tk> said:

> [...]
> vel være der, men du behøver ikke have den som første side, og så kan
> du jo parkere den "omme bag ved" et sted ....

Ja den tanke er også strejfet mig, men hvis du for eks. skal lave en
horisontal menu og det et helevede at skulle programmere om i widget
osv. Men godt tip.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Henny Stewart

Dato : 20-02-09 17:09

> Ja den tanke er også strejfet mig, men hvis du for eks. skal lave en
> horisontal menu og det et helevede at skulle programmere om i widget osv.
> Men godt tip.

Det er nu ikke særlig svært med en horisontal menu, der er en widget. Dem
har jeg på http://pcguru.dk, http://aargang54.dk og
http://denlillenetavis.dk . På den første er det kategorierne, jeg har i den
vandrette menu og på de to sidste er det "recent posts". Du har også den
mulighed, at du kan hardcode en vandret menu i din skabelon. Det gjorde jeg
længe før de begyndte med widgets. Widgets er jo igen noget, man ikke
behøver at bruge, men det er nu meget smart IMHO.

Jeg er i det hele taget ret begejstret for WP i sammeligning med andre Open
Source CMS'er. Det eneste, der ikke er så godt ved WP er faktisk, at det er
så populært. Det gør det jo interessant for folk, der kun er ude på at
ødelægge for andre, skrive virusser, hacke, deface eller hvad har vi.

--
Henny Stewart
http://mitford.dk