Blekingegadebanden taler ud
Fra : Paul Benson

Dato : 19-02-09 11:09

http://www.berlingske.dk/article/20090219/danmark/90219067/

Heri afviser de Peter Øvig Knudsens bøger som sandhed, de afviser at ha haft
terror som deres instrumenter.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-02-09 11:18

"Paul Benson" <benson@tdc.dk> wrote in message news:gnjb43$j9h$1@aioe.org...
> http://www.berlingske.dk/article/20090219/danmark/90219067/
>
> Heri afviser de Peter Øvig Knudsens bøger som sandhed, de afviser at ha
> haft terror som deres instrumenter.

Det har de da helt ret i.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 12:25

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Det har de da helt ret i.

Har de? Deres kriminalitet gik da ud på at skaffe flere våben til
palæstinensiske terrorister.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N

Dato : 19-02-09 12:38

> Har de? Deres kriminalitet gik da ud på at skaffe flere våben til
> palæstinensiske terrorister.
> --
> Per Erik Rønne

Nej ikke terrorister Per men frihedskæmpere der forgæves forsøger at
tilbagerobre deres forfædres land, det land som de mistede, det land som FN
tog fra dem, det land som de har skøder på at de ejer men som de ikke kan få
tilbage endsige få erstatning for. Endnu eksempel på P.E.R.s Araberhad.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 15:27

P.N wrote:

> Endnu eksempel på
> P.E.R.s Araberhad.

Har du egentligt nogle rigtige arabere blandt dine egne venner?

Mit gæt er: Nej.

--
/ Thomas

Fra : P.N

Dato : 19-02-09 15:45

"Thomas M" <wtf> skrev i en meddelelse

> Har du egentligt nogle rigtige arabere blandt dine egne venner?
>
> Mit gæt er: Nej.
>
> --
> / Thomas

Jamen du gætter jo ad helvede til Thomas. Jeg kender arbejdskolleger som jeg
var/er rigtige gode venner med. Jeg har da også været i Saudiarabien,
arabere er IMHO fine mennesker.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-02-09 19:52

On Thu, 19 Feb 2009 15:45:28 +0100, P.N wrote:

> Jeg har da også været i Saudiarabien,
> arabere er IMHO fine menneske

Jeg arbejdede i KSA i '90 - '91, og jeg er meget uenig.

--
MVH
Bruno

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-02-09 13:00

> Har de? Deres kriminalitet gik da ud på at skaffe flere våben til
> palæstinensiske terrorister.

Det ændrer jo ikke på, at Blekingegadebandens egne virkemidler ikke havde
noget med terror at gøre.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 14:41

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det ændrer jo ikke på, at Blekingegadebandens egne virkemidler ikke havde
> noget med terror at gøre.

Næh, de skulle jo bare skaffe penge og våben til terroristerne, så bl.a.
flere jødiske børnehavebørn kunne blive sprængt i luften. Ja, der var
også en bombe ved en jødisk børnehave i København, som dog heldigvis
blev opdaget i tide.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 15:07

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> bl.a. flere jødiske børnehavebørn kunne blive sprængt i luften. Ja,
> der var også en bombe ved en jødisk børnehave i København, som dog

Iflg CRL så havde Hitlers "virkemidler", heller ikke noget med vold at gøre,
hans gav bare ordrer til at en "opgave" skulle løses.

Mon ikke CRL er blevet lammet af den tredje skudepisode inden for halvandet
døgn, stik imod hans frimodige forudsigelser om at sådan noget ville holde
op inden for to måneder. Nu skal vi måske som svenskerne til at tale om
"klynge-episoder" og "klynge-mord" som erstatning for den gamle traver
"enkelstående tilfælde" som vist også CRL red stærkt rundt på i "gamle dage"
for syv år siden.

Jeg vil iøvrigt æde min hat på at Blekingegadefolkene ikke anede en hujende
fis om hvordan politikken i Mellemøsten havde udviklet sig siden 1920erne.
De lyder som lallende naive velmenere, og er ikke engang blevet klogere med
årene, - en ting er at være naiv som ung, det har vi alle været, - men at
fremture.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 08:25

Jeg tror faktisk, at de vidste mere end de fleste.
Men det sete afhænger nu engang af de øjne der ser.
Og vi kan ikke dømme den tids politik med dagens målestok.

Er selv vokset op med hele venstrefløjssplittelsen inde på livet, og ingen
skal beskylde nogen for ikke at vide noget om emnet - den faktuelle viden er
på et særdeles højt niveau, men tolkningen...
Jeg accepterer fuldt ud gruppens egen udlægning - ja, de var kriminelle og
de begik ganske omfattende (og dygtigt) forbrydelser - og ja, også
våbentyverier.
Men jeg tror dem, når de siger, at det havde et politisk sigte. det er
engagement i sin yderste konsekvens - du må handle ellers er dit politiske
synspunkt uden kraft.
Akkurat som det er meningsløst at sige, at man går ind for bekæmpelse af
Taleban i Afghanistan - men bare ikke mig elelr mine - lad nogle andre tage
sig af det.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-02-09 08:45

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Iflg CRL så havde Hitlers "virkemidler", heller ikke noget med vold at
> gøre, hans gav bare ordrer til at en "opgave" skulle løses.

Pas nu på - du projicerer dine egne vrangforestillinger ud på andre. Du
virker mentalt usund.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 11:22

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Pas nu på - du projicerer dine egne vrangforestillinger ud på andre.
> Du virker mentalt usund.

Pas du dine egne "virkemidler" - at stjæle våben og lave brutale røverier
for en terrororganisation er altså ikke noget med uskyldige teoretiske
"virkemidler" - hvorfor vil du hvidvaske dem?

Her er iøvrig nogle andre "virkemidler", som du helst vil have ned i
bagatelklassen, guderne må vide hvorfor:

"48 skudepisoder har siden august rystet København, heraf tre inden for de
seneste to døgn. I går kostede det en 20-årig mand livet.

Skyderierne er hyppigere og voldsommere end tidligere, og det står klart, at
noget er helt galt. Medierne melder om brutale likvideringer og skyderier på
tæt befolkede, offentlige steder, og selv garvede københavnere fortæller, at
de er blevet bange for at sende deres børn ud på gaden. Udviklingen er
særligt fremtrædende i hovedstaden, men sker også i flere andre af landets
største byer.

Optrapningen af volden kan delvist forklares med, at København er midt i et
større bandeopgør mellem rockere og indvandrergrupper. Dertil kommer, at
tilgængeligheden af våben er steget støt i takt med, at landegrænserne er
åbnet. Men der er også sket et mentalitetsskifte de seneste år i banderne og
blandt mange unge, mener flere eksperter. De er blevet mere afstumpede,
respekten for et menneskeliv er faldet til nye dybder, og så er volden ikke
længere en afgrænset del af dagens Danmark.

Skiftet har især at gøre med den nye magtfaktor i den kriminelle verden,
indvandrerbanderne, mener sociolog Michael Hviid Jacobsen fra Aalborg
Universitet. Han forsker i nye tendenser inden for afvigerkultur, herunder
udviklingen af bandekriminalitet, og ser stadig oftere det etniske kort
spille en rolle i sammenstødene.

– Den afgørende forklaring på den forråelse, vi ser, synes at være, at det
ikke længere kun handler om penge, magt, status og respekt. Det handler også
om etnicitet eller rettere ideologi. Hadet mod ”indvandrerne” og det
omvendte had mod ”racisterne” er så indædt, at det er blevet nemmere at
rekruttere nye medlemmer i de kriminelle miljøer. Og de er villige til at gå
længere, fordi det netop handler om noget større end dem selv. Det handler
om dem mod os, siger han."

-----

Hvis noget er mentalt usundt, er det jo at forsøge konstant at bortforklare
de triste virkninger af både indvandring og globalisering og deraf følgende
brutalisering af samfundet.

Har du købt dig nogle endnu større skyklapper? Hvad tror DU det ender med?
ja, vi ved jo at du allerede har forberedt noget med "større tilbøjelighed
til anmeldelse" - som er den nyste PC skyklap.

Den største stigning i vold og grov kriminalitet bliver iøvrigt slet ikke
anmeldt, som en fra rigspolitiet skrev i Weekendavisen.

Fra : N/A

Dato : 19-02-09 15:15

Fra : P.N

Dato : 19-02-09 15:15

> [...]
> flere jødiske børnehavebørn kunne blive sprængt i luften. Ja, der var
> også en bombe ved en jødisk børnehave i København, som dog heldigvis

Det er da ufatteligt at man kan være så fyldt med løgn, det vi har set i de
sidste mange år er at Israel har bombet børnehaver, skoler, hospitaler med
ufattelige tab til følge. PER har jo udtalt at det var fint at disse terror
reder blev bombet hvor efter at vi så døde børn i massevis blive båret ud.
Det er nemlig ok at gøre den slags når bare man er på den jødiske side.

Vi har set en intifada hvor IDF på 2 måneder skød 500 børn med den
begrundelse at de voksne gemte sig bagved børnene, men alle ved at
voksne er flere hoveder højere end de små stenkastene børn som
IDF med stor glæde plaffer ned .

Palæstinænserne er jo ikke rigtige mennesker og det var det der var
filosofien da IDF og falangisterne gik ind i Sabra og Shatila og myrdede i
tusindevis af civile. Palæstinænserne har i modsætning til IDF og bosætterne
ingen våben til at forsvare sig med og nytårsraketter er IMHO ikke våben til
selvforsvar.

Men for nu at svare PER på den med synagogen, det var et alderdomshjem der
blev bombet og ikke en børnehave. Hvilket klart fremgår på linket.

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/04/16/181839.htm

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-02-09 08:45

> Næh, de skulle jo bare skaffe penge og våben til terroristerne,

Som de så ikke så som terrorister - og det er jo en væsentlig forskel.
Opfatter du dig selv som terrorist eller ej?

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 09:04

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Som de så ikke så som terrorister - og det er jo en væsentlig forskel.

De tyskere der arbejdede i udryddelseslejre som Auschwitz så sig da også
som »anstændige mennesker«.

> Opfatter du dig selv som terrorist eller ej?

Det behøver jeg vist ikke svare på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 21-02-09 01:22

On Fri, 20 Feb 2009 08:44:53 +0100, in dk.politik "Christian R.

Hvorfor er det en væsentlig forskel?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-09 08:46

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Hvorfor er det en væsentlig forskel?

Blandt visse grupper i Danmark ses der med en vis forståelse på
Blekingebanden; ganske vist gik de over gevind, men de lå da trods alt
på den 'rigtige', venstreorienterede side, og ikke på hverken Den store
Satans eller Den lille Satans side ...

Gruppen synes at være så stor at den rækker helt ind til det
[kultur-]radikale segment, som Christian R. Larsen tilhører.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:33

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Gruppen synes at være så stor at den rækker helt ind til det
> [kultur-]radikale segment, som Christian R. Larsen tilhører.

Ja, det var ret chokerende at se.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-09 18:36

> Det ændrer jo ikke på, at Blekingegadebandens egne virkemidler ikke
> havde noget med terror at gøre.

Så kidnapping af civile for at få løsepenge til den revolutionære kamp er
ikke terror?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : vvv

Dato : 19-02-09 19:46

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kidnapping af civile for at få løsepenge til den revolutionære kamp er
> ikke terror?

Nææ
Det er en forbrydelse, som så meget andet.

Hvis de havde brugt pengene til et daseliv på Bahamas havde det jo ikke
været terrorisme, og det er det heller ikke når de giver dem videre. At dem
de giver dem videre til i nogens øjne udøver terror er en anden sag!

vv

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 08:52

Jens Bruun wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kidnapping af civile for at få løsepenge til den revolutionære
> kamp er ikke terror?

NEJ, det er nu omdefineret som "finansielt virkemiddel".

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-02-09 09:00

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kidnapping af civile for at få løsepenge til den revolutionære kamp er
> ikke terror?

Nej, det er det netop ikke.

Kidnapning kan være terrorisme, men når motivet - som du selv skriver - er
at skaffe penge, så er det ikke terror men almindelig kriminalitet.

Terror er at nå sine politikske mål ved at skabe frygt / demoralisere
modparten / skabe politisk uorden. Hvis man kidnapper en person for at opnå
et af de mål, er man terrorist. Når taliban kidnapper en polsk ingeniør og
skærer halsen over på ham for åbent tæppe, og uden i øvrigt at kræve
løsesum, så er det terrorisme.

Hvis vi tager det konkrete eksempel med den i hvert fald planlagte
kidnapning af Rausing, så ville formålet jo netop ikke have været at sprede
frygt i befolkningen men - som du netop selv skriver - at skaffe penge.
HVIS kidnapningen af Jørn Rausing rent faktisk har fundet sted, hvilket
nogle forhold tyder på, så skete det i hvert fald i dybeste hemmelighed, og
så kan vi i hvert fald udelukke terrormotivet.

Fra : vvv

Dato : 19-02-09 19:38

"Paul Benson" <benson@tdc.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.berlingske.dk/article/20090219/danmark/90219067/
>
> Heri afviser de Peter Øvig Knudsens bøger som sandhed,

>de afviser at ha haft terror som deres instrumenter.
Hvilket er korrekt.

vv

Fra : sluppermand

Dato : 19-02-09 17:34

On 19 Feb., 19:37, "vvv" <?@?> wrote:

> Hvilket er korrekt.

Baseret på hvad??

mvh
Kent.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-02-09 09:03

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> wrote in message
>Baseret på hvad??

Baseret på, at de ikke har begået terrorhandlinger.

Eneste undtagelse herfra er - måske - Holger Jensens aktiviteter i
forbindelse med en flykapring i Spanien, men det er jo langt tidligere, og
har ikke noget med selve Blekingegadebanden at gøre, ud over at de har samme
ideologiske ophav. Holger Jensen døde jo i 1980 - længe før at
Blekingegadebanden ("Kommunistisk Arbejdsgruppe" blandt de indviede) blev
stiftet.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 11:28

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> over at de har samme ideologiske ophav. Holger Jensen døde jo i 1980
> - længe før at Blekingegadebanden ("Kommunistisk Arbejdsgruppe"

Hvorfor er det dig så magtpåliggende at hjælpe den brutale bande til deres
egen skyldfrakendelse, vi HAVDE allerede haft bombeattentater i København,
af dem de støttede med våben og penge.

Kunne de have brugt samme "undskyldning", hvis de var med til terror, -
iøvrigt siger jo "Sjakalen" at de blev blege fordi man var nødt til at dræbe
en mand mens de trænede i MØ - men altså hvis de ikke selv trykkede på
detonatoren, var det så kun "politisk aktivisme".

Mennesker er ufatteligt gode til at frikende sig selv, de behøver slet ingen
hjælp i banden.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-02-09 08:33

> Hvorfor er det dig så magtpåliggende at hjælpe den brutale bande til deres
> egen skyldfrakendelse, vi HAVDE allerede haft bombeattentater i København,
> af dem de støttede med våben og penge.

Det er da en underligt spørsgmål.

Jeg kan med større ret spørge dig, hvorfor det er dig så magtpåliggende at
fremme en åbenlyst forkert påstand om, at de var terrorister.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:06

On Sat, 21 Feb 2009 08:32:55 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> Det er da en underligt spørsgmål.
>
> Jeg kan med større ret spørge dig, hvorfor det er dig så magtpåliggende at
> fremme en åbenlyst forkert påstand om, at de var terrorister.

Fordi de røvede penge, for at give dem til nogen, der udførte
terrorhandlinger.

Du ved, hæleren er lige så "god" som stjæleren.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 11:45

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen

> Fordi de røvede penge, for at give dem til nogen, der udførte
> terrorhandlinger.

Eller også røvede de penge for at give dem til nogen der udførte
frihedskæmperhandlinger.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 11:59

On Sun, 22 Feb 2009 11:44:49 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Eller også røvede de penge for at give dem til nogen der udførte
> frihedskæmperhandlinger.

FARC har beviseligt udført terrorhandlinger, kidnapninger af uskyldige,
samt nedslagtninger at lokale indianere. Det har INTET med frihedskamp at
gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 13:48

> [...]
> uskyldige,
> samt nedslagtninger at lokale indianere. Det har INTET med frihedskamp

Israel har beviseligt udført terrorhandlinger. De har kidnappet
uskyldige og sat dem i fængsel. Frihedskæmperne i Danmark slog tyskere
ihjel, da de var modstanderne. Nogle af dem var uskyldige. Men alligevel
blev det beskrevet som "frihedskamp".

Så jo, FARC er frihedskæmpere.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 14:29

On Sun, 22 Feb 2009 13:47:47 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Israel har.........

<snip udenomssnak>

Hvad Israel har eller ikke har gjort, ændrer IKKE på at FARC er en
terrororganisation.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-02-09 20:16

On Sun, 22 Feb 2009 14:28:31 +0100, Steen A. Thomsen wrote:

> <snip udenomssnak>
>
> Hvad Israel har eller ikke har gjort, ændrer IKKE på at FARC er en
> terrororganisation.

Hvem definerer en "terrororganisation"?

Hvordan definerer man en "terrororganisation"?

Kan du komme med et eksempel på en "frihedsbevægelse"?

Gerne een som ikke allerede er udråbt som "terrorbevægelse"..

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 20:46

On Sun, 22 Feb 2009 20:15:59 +0100, Bruno Christensen wrote:

> Hvem definerer en "terrororganisation"?

Min definition er: En organisation der bruger terror (bombeattentater mod
civile, bortførelser af civile, mord på civile) som virkemiddel.

> Hvordan definerer man en "terrororganisation"?
>
> Kan du komme med et eksempel på en "frihedsbevægelse"?

De irakere der KUN angriber de allierede (amerikanske, engelske, danske
m.fl.) soldater, kan vel godt kaldes "frihedskæmpere", selvom de i mine
øjne ikke kæmper for frihed.

> Gerne een som ikke allerede er udråbt som "terrorbevægelse"..

Det er ikke terror hvis man angriber fjendens soldater, uanset om det er
med håndvåben eller skjulte bomber.

Fra : Joakim

Dato : 22-02-09 13:09

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen
> "Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen

> Eller også røvede de penge for at give dem til nogen der udførte
> frihedskæmperhandlinger.

Her er et eksempel på Arnes "frihedskæmperhandlinger".

En markedsplads i den israelske by Netanya.

PFLP tager ansvaret for selvmordsaktionen.

http://www.israelnewsagency.com/arabterrorism5.19.html

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-02-09 20:24

On Sun, 22 Feb 2009 13:09:02 +0100, Joakim wrote:

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen

> Her er et eksempel på Arnes "frihedskæmperhandlinger".
>
> En markedsplads i den israelske by Netanya.

Det må have været en "begrænset" aktion (3 døde og 50 sårede)

> PFLP tager ansvaret for selvmordsaktionen.

De er skøre, dog knap så skøre som Hamas.

> http://www.israelnewsagency.com/arabterrorism5.19.html

Hvor gammel er denne "nyhed", det er vist et par år siden at PFLP trådte ud
af dansen.

--
MVH
Bruno

Fra : Joakim

Dato : 22-02-09 23:05

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Det må have været en "begrænset" aktion (3 døde og 50 sårede)

Der var tale om en 16-årig dreng, som sprængte sig selv og en håndfuld
tilfældige civile i luften, (yderligere to personer døde senere af deres
kvæstelser).

Det var hvad Blekingegadebandens penge blev anvendt til.

> De er skøre, dog knap så skøre som Hamas.

> Hvor gammel er denne "nyhed", det er vist et par år siden at PFLP trådte
> ud
> af dansen.

Den er fra 2002, hvorvidt PFLP siden hen er blevet opløst, aner jeg ikke.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-03-09 10:40

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> wrote in message

> Fordi de røvede penge, for at give dem til nogen, der udførte
> terrorhandlinger.
>
> Du ved, hæleren er lige så "god" som stjæleren.

At man støtter andre, der begår terror, gør ikke en selv til terrorist.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 11:10

On Tue, 3 Mar 2009 10:39:40 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> At man støtter andre, der begår terror, gør ikke en selv til terrorist.

Når man støtter terrorister med penge, så er man i mine øjne selv
terrorist. Den der fremstiller bomben til en selvmordsbombemand på et
marked, er jo også terrorist, selvom det ikke er ham der sprænger bomben.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:37

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan med større ret spørge dig, hvorfor det er dig så
> magtpåliggende at fremme en åbenlyst forkert påstand om, at de var

Du ER helt utrolig teoretisk, du mener heller ikke "manden i bilen" som
venter på at bomberne sprænges, er terrorist?

De leverede svære våben, de var i træningslejre, de havde lister over danske
jøder, - hvorfor i alverden skulle de slippe med "åh vi var bare velmenende
venstreorienterede, som støttede"den tredje verden"?

De er selv mestre i ansvarsfraskrivelse, det behøver du ikke hjælpe dem med.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-03-09 10:41

> Du ER helt utrolig teoretisk, du mener heller ikke "manden i bilen" som
> venter på at bomberne sprænges, er terrorist?

Hvordan når du frem til det? Din evne til at opstille analogier forekommer
yderst begrænset.

> De leverede svære våben, de var i træningslejre, de havde lister over
> danske jøder, - hvorfor i alverden skulle de slippe med "åh vi var bare
> velmenende venstreorienterede, som støttede"den tredje verden"?

De ved udemærket godt, hvad de støttede, men det ændrer jo ikke på, at de
ikke selv var terrorister, og at de heller ikke anså dem, de støttede, for
at være terrorister.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 11:13

On Tue, 3 Mar 2009 10:40:57 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> Hvordan når du frem til det? Din evne til at opstille analogier forekommer
> yderst begrænset.

Men den er dog uendeligt større end din evne til at fatte en simpel tekst.

> De ved udemærket godt, hvad de støttede, men det ændrer jo ikke på, at de
> ikke selv var terrorister, og at de heller ikke anså dem, de støttede, for
> at være terrorister.

Med risiko for en "godwin", så mente Hitler jo heller ikke selv at han var
et dumt svin. Og religiøse tossehoveder mener heller ikke selv at de er
religiøse tossehoveder.

Fra : J. Nielsen

Dato : 21-02-09 14:17

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan med større ret spørge dig, hvorfor det er dig så magtpåliggende at
>fremme en åbenlyst forkert påstand om, at de var terrorister.

Er det ok, hvis vi kalder dem "kriminelle terroristsympatisører"?

Radikale og deres evindelige ordkløverier - vor herre bevares!
Havde Blekingebanden ikke afsløret sig selv, var den garanteret blevet
splittet op i enmands fraktioner - hver med deres unikke manifest - før eller
siden.

--

-JN-

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-03-09 10:42

"J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> wrote in message

> Er det ok, hvis vi kalder dem "kriminelle terroristsympatisører"?

Ja, det er helt ok.

> [...]
> Havde Blekingebanden ikke afsløret sig selv, var den garanteret blevet
> splittet op i enmands fraktioner - hver med deres unikke manifest - før

Hvad tyder på det?

Fra : P.N

Dato : 20-02-09 12:34

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket er korrekt.

>Baseret på hvad??

>mvh Kent.

Sandheden!!

Fra : sluppermand

Dato : 20-02-09 15:51

On 20 Feb., 12:34, "P.N" <p...@tdc.dk> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sandheden!!

Sandheden omkring Blekingegadebanden er endnu ikke kommet helt frem og
sandheden bliver ikke mere entydig, fordi et par af medlemmerne nu
søger "syndsforladelse", men så vidt jeg kan se har de medvirket til
at støtte/financiere en terrorbevægelse? Det er ikke bevist at banden
direkte benyttede sig af terror, men medvirkede de til terror ved
deres støtte/financiering? Hvis det er tilfældet er terror så ikke et
af deres instrumenter, blot udført af andre?

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 00:09

sluppermand wrote:

> [...]
> deres støtte/financiering? Hvis det er tilfældet er terror så ikke et
> af deres instrumenter, blot udført af andre?

De havde jo hele lejligheden i Blekingegade fyldt med "instrumenter", dvs
svære våben, OG en liste over alle Danmarks jøder. De var i træningslejre
sammen med PFLP i Mellemøsten.

Hvorfor nogle ønsker at hvidvaske disse mennesker, det går over min
forstand.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 12:04

Knud Larsen wrote:

> [...]
> træningslejre sammen med PFLP i Mellemøsten.
>
> Hvorfor nogle ønsker at hvidvaske disse mennesker, det går over min

En bid fra i dag:

- Jeg synes, det er beskæmmende, at de overhovedet ikke forholder sig til
det vigtigste i sagen, nemlig hvilke konsekvenser det har, når man omsætter
sin politiske idealisme til handling på den måde de har gjort med
kriminalitet, vold og drab. Det viser, at de stadig lever i deres egen boble
med skyklapper så store, at de ikke kan se verden, siger Peter Øvig til
Ritzau.

Peter Øvig Knudsen vandt journalistprisen, Cavlingprisen, i 2007 for sine
bøger om Blekingegadebanden.

Ritzau

Men CRL og AHW er jo enige med banden.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-02-09 13:04

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> det vigtigste i sagen, nemlig hvilke konsekvenser det har, når man
> omsætter sin politiske idealisme til handling

Kalder man også ligeså ufortøvent aktivistiske nazier for idealister? Jeg er
træt af det skønmaleri af røde svin.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 00:20

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

deres støtte/financiering? Hvis det er tilfældet er terror så ikke et
af deres instrumenter, blot udført af andre?

Fejlen i din konklusion er at du mangler at redegøre for hvad du mener
at terror er og stille dig spørgsmålet: hvem er terrorister, og hvorfor
er de nævnte bevægelser terrorister. Samt: hvori består forskellen
mellem terrorisme og frihedskamp?

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-09 01:10

> [...]
> terror er og stille dig spørgsmålet: hvem er terrorister, og hvorfor er de
> nævnte bevægelser terrorister. Samt: hvori består forskellen mellem

Ha, ha - det bliver vanskeligt at forklare dig, når det du kalder frihed er
terror.

Mvh
Martin

Fra : sluppermand

Dato : 20-02-09 17:27

On 21 Feb., 00:19, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> [...]
> at terror er og stille dig spørgsmålet: hvem er terrorister, og hvorfor
> er de nævnte bevægelser terrorister. Samt: hvori består forskellen

Det er rigtigt smukt Arne, og du kan formentlig lokke nogle svage
sjæle væk fra emnet med din verdensteori: hvem er vi og hvor kommer vi
fra og hvor skal vi hen?

Læs igen hvad jeg skriver:

> [...]
> deres støtte/financiering? Hvis det er tilfældet er terror så ikke et
> af deres instrumenter, blot udført af andre?

Kan du se spørgsmålstegnene? Det er ikke en konklusion, men ganske
åbne spørgsmål, jeg spørger om "gjorde de sådan og hvis de gjorde er
det så ensbetydende med. . .? Det er derfor ikke en fejl at jeg ikke
har redegjort for hvad terror er; at jeg ikke har stillet mig
spørgsmålet om, hvem der er terrorister og hvem der er frihedskæmpere..
Den eneste fejl jeg kan se, er dit indlæg som er totalt intetsigende
og ligegyldigt i denne sammenhæng.

At det ikke passer ind i din verden at der bliver stillet spørgsmål
ved Blekingegadebandens virke og mål ; ja det må du sgu´ selv rode
med.

Jeg har i bedste fald opkastet en teori og i "værste" fald stillet
nogle spørgsmål, som du og ligesindende tilsyneladene ikke bryder sig
om og åbenbart ikke vil svare på. Men en konklusion, næh, det er det
tilnærmelsesvis ikke, for jeg ved ligesom du, ikke hvad der foregik i
hovedet på medlemmerne af Blekingegadebanden og jeg ved ej heller hvad
der er årsagen til deres søgen om "syndsforladelse" så mange år efter
deres virke, nu hvor èt medlem er afgået ved døden. . . . .

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 11:43

> [...]

der er årsagen til deres søgen om "syndsforladelse" så mange år efter
deres virke, nu hvor èt medlem er afgået ved døden. . . . .

*Du drager vældigt vidtgående konklusioner af mit indlæg - deriblandt at
jeg nu skulle være ked af nogle spørgsmål om den såkaldte
"Blekingebande". Dette vrøvl fortjener ikke ret mange kommentarer, da
det bygger på dit forvrøvlede udsagn.

Jo, jeg bemærkede skam udmærket dine spørgsmålstegn, men jeg læste også
at der var tale om retoriske spørgsmål, for enhver ved jo at du faktisk
mener at de støttede terrorbevægelser.

Det jeg imidlertid kommenterede var følgende:

"...men så vidt jeg kan se har de medvirket til at støtte/financiere en
terrorbevægelse? "

Med andre ord; du mener at de har medvirket til at støtte/finansiere
terrorbevægelser. At du så skriver et spørgsmålstegn bagefter, ville
under de normale omstændigheder føre til at man så skulle mene at du var
usikker, men det er desværre ikke den sætning du stiller op: At skrive
"så vidt jeg kan se..." betyder at du tager dit primære udgangspunkt i
noget som du har etableret som et faktum, men alligevel vil udæske folk
svar på. Og da man - udover dit principale synspunkt - også ved at du
netop mener at de støttede palæstinensiske grupper faktisk ER
terrorbevægelser, så falder retorikken endnu en gang til jorden.

Og skulle man overhovedet være i tvivl om hvad din principale holdning
egentlig er, så bliver den tvivl bortjaget når man læser dit svar til
mig hvor du skriver:

´"At det ikke passer ind i din verden at der bliver stillet spørgsmål
ved Blekingegadebandens virke og mål ; ja det må du sgu´ selv rode med."

Her skriver du jo implicit at du faktisk mener at "bandens" virke og mål
er terror, fordi du jo mere end antyder at jeg er tilhænger af denne
"bande"s gøren og laden og at jeg derfor nu får problemer med at
bortforklare dens rolle i terrorisme.

Men lad mig slå fast at jeg ikke deler det synspunkt som visse
anarkistiske bevægelser synes at have: At "revolutionen" vindes ved brug
af individuelle bombekastere. Og når du så ved at jeg er marxist, og
også Leninist (hvis du absolut skal sætte etikketter på), så vil du også
vide at Lenin sagde det samme, og det selv efter hans egen bror var
blevet hængt for mordforsøg på Zaren.

Så måske skulle du sige tingene lige ud i stedet for at forsøge at pakke
dem ind i spørgsmålet om spørgsmålstegn og deres anvendelse i denne
debat.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 22-02-09 20:33

On Sun, 22 Feb 2009 11:43:09 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
>
> Så måske skulle du sige tingene lige ud i stedet for at forsøge at pakke
> dem ind i spørgsmålet om spørgsmålstegn og deres anvendelse i denne

Meget dårligt citeret

Men godt repliceret

--
MVH
Bruno

Fra : sluppermand

Dato : 22-02-09 16:24

On 22 Feb., 11:43, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:
> [...]

> Jo, jeg bemærkede skam udmærket dine spørgsmålstegn, men jeg læste også
> at der var tale om retoriske spørgsmål, for enhver ved jo at du faktisk

Jeg _ved_ jo ikke om Blekingegadebanden støttede terror, men jeg _ved_
at de var aktive i en periode, hvor PFLP udøvede terror.

> [...]
> netop mener at de støttede palæstinensiske grupper faktisk ER
> terrorbevægelser, så falder retorikken endnu en gang til jorden.

Der er jo ingen tvivl om, at PFLP var aktive terrorister, samtidig med
at Blekingegadebanden var aktive. Blekingegadebanden støttede PFLP, de
havde penge der skulle formidles videre, de havde våben som de
spekulerede i at få formidlet til PFLP. At _du_ så evt. ikke vil
anerkende at PFLP er/var en terrorbevægelse er noget helt andet.

> [...]
> er terror, fordi du jo mere end antyder at jeg er tilhænger af denne
> "bande"s gøren og laden og at jeg derfor nu får problemer med at

Det er jo en kendsgerning at PFLP udøvede terror på samme tidspunkt
som Blekingegadebanden udøvede deres aktiviteter. Det er en
kendsgerning at Blekingegadebanden støttede PFLP. Hvis man støtter en
bevægelse som udøver terror så støtter man. . . .terror. Når jeg
skriver at du du selv må rode med det, mener jeg at du selv må rode
med hvorvidt de er frihedskæmper eller terrorister. Langt de fleste
har taget deres standpunkt.

> Så måske skulle du sige tingene lige ud i stedet for at forsøge at pakke
> dem ind i spørgsmålet om spørgsmålstegn og deres anvendelse i denne
> debat.

Jamen jeg er da selv overbevist om, at PFLP var en terrororganisation,
som blev støttet af bla. vores egen Blekingegadebande med både penge
og våben, men jeg _ved_ det jo ikke helt præcist.

Der er endnu ikke noget af det jeg har læst, der har overbevist mig om
andet og jeg har efterhånden læst så meget at jeg egentlig ikke gider
mere.
Men jeg _ved_ det jo ikke. At et par medlemmer af Blekingegadebanden
nu træder frem og helt plat beder om "syndsforladelse", efter ét
medlems død, ændrer egentligt ikke ret meget ved min opfattelse, snare
tværtimod.

Nu begynder de ærligt talt bare at virke lidt billige.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-02-09 11:06

> Jamen jeg er da selv overbevist om, at PFLP var en terrororganisation,
> som blev støttet af bla. vores egen Blekingegadebande med både penge
> og våben, men jeg _ved_ det jo ikke helt præcist.

Kunne du ikke spørge PET ? De må da være noget af et sandhedsvidne siden at
de kan få en mand udvist uden rettergang som kan bevise hans skyld eller
uskyld.

Jeg håber at du og andre fangede den lårtykke ironi.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 12:57

Kim Larsen wrote:
> [...]
> skyld eller uskyld.
>
> Jeg håber at du og andre fangede den lårtykke ironi.

Vi fangede at du STADIG ikke har fanget, at man kan udvise enhver udlænding
administrativt, hvis man "mener" denne er til fare for samfundet.
Det er KUN fordi vi går ud fra, at alle muslimske lande bruger tortur i tide
og utide, at manden ikke røg ud.

Er det efterhånden sivet ind?

Fra : sluppermand

Dato : 27-02-09 16:28

On 23 Feb., 11:06, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> uskyld.
>
> Jeg håber at du og andre fangede den lårtykke ironi.

Den lårtykke ironi mellem to _vidt_ forskellige typer sager med ca. 20
års mellemrum. Moderskibet kalder Kim Larsen. . . . .