N Korea rasler med sablen
Fra : John

Dato : 19-02-09 03:46

N Korea, et af verdens allersidste forbenede kommunistiske diktaturer, har,
ligesom muhammedanerne, en stor mund men åbenbart meget lidt hjerne:

"North Korea warns of war ahead of Clinton visit. North Korea said on
Thursday it was ready for war with the South ... North Korea has repeatedly
threatened in recent weeks to reduce the South to ashes":

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/SEO183387.htm

Utroligt!

N Korea kan ikke engang brødføde sig selv, er afhængig af hjælp fra syd, og
nu truer de med at udslette S Korea?

Hvad har de dog gang i?

John

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-02-09 05:24

John skrev:
> [...]
>
> Utroligt!
>
> N Korea kan ikke engang brødføde sig selv, er afhængig af hjælp fra syd, og

Og?

> Hvad har de dog gang i?

Mangel på resourcer..

De har intet, og uden minimal hjælp fra udlandet risikerer lederne at
skulle henrette 4 ud af 5 for at være illoyale fordi de rent faktisk
æder mere ris end de høster.

Styret er inkompetent og mere afskyeligt end de værste SS generaler som
hollywood har portrætteret.

Alternativet til hjælp udefra er et sammenbrud som vil ødelægge Nord
Korea styre fuldstændigt, og ikke mindst, resultere i særdeles ydmygende
og pinefulde afsætninger af de nuværende ledere.

Hvis styret kan gafle hjælp fra det afskyede udland, kan det score måske
20 års resprit før lortet falder sammen om ørene på dem.

Et sammenbrud som Sydkorea ønsker mindst af alle i øvrigt, for det er
netop Sydkorea som kommer til at hænge på at opbygge er stenaldersamfund
af politisk ensrettede zombier til noget der tilnærmelsesvis minder om
menneskelige individer og i øvrigt hænge på en næsten episk milliard
regning for at udbygge infrastrukturen og samfundene i nord.

Nord Korea er officielt angste for invasion men fakta er at *INGEN*
ønsker at overtage fallitboet! Sættes Nordkorea til salg for 1 dollar
tvivler jeg på at nogen vil byde.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 09:11

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" < wrote:

> Nord Korea er officielt angste for invasion men fakta er at *INGEN*
> ønsker at overtage fallitboet! Sættes Nordkorea til salg for 1 dollar
> tvivler jeg på at nogen vil byde.

Selv Kina, som nok var det eneste som var brutalt nok til at styre folket
videre, når de blev sluppet fri, ville købe det selv om de fik 1000 mia
dollars for det.

Sydkorea ville gå fallit hvis de skulle overtage landet, - man kan se hvad
det kostede Tyskland at indkøre bare det lille DDR, hvor man dog havde en
lille smule at bygge på.

Fra : P.N

Dato : 19-02-09 10:09

> [...]
> Thursday it was ready for war with the South ... North Korea has
> repeatedly threatened in recent weeks to reduce the South to ashes":

Jo men læg nu lige mærke til hvem der har skrevet denne artikel "Jon
Herskovitz" Når John citerer er det altid fra journalister med jødiske
efternavne. Jeg er sikker på at når den originale tekst fra NordKoreas
pressebureau bliver oversat er det en knap så dramatisk historie.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 11:25

P.N <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]
>
> Jo men læg nu lige mærke til hvem der har skrevet denne artikel "Jon
> Herskovitz" Når John citerer er det altid fra journalister med jødiske

Antisemitismen bliver da tydeligere og tydeligere.

> Jeg er sikker på at når den originale tekst fra NordKoreas
> pressebureau bliver oversat er det en knap så dramatisk historie.

Og du tror naturligvis på hvad »Den kære Leder« siger? Den leder der
ikke kan blive præsident, fordi hans far sidder i himlen og vil være
præsident - i al evig fremtid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N

Dato : 19-02-09 11:47

> Antisemitismen bliver da tydeligere og tydeligere.

Nej nej Per jeg hader i modsætning til dig ikke Arabere eller Jøder, men nu
det er vel ikke ulovligt at påpege at etnisk herkomst kan påvirke
objektiviteten. Men iøvrigt så forstår jeg ikke du påpeger antisemitisme som
noget slemt, når du selv er indædt modstander at Arabere og deres religiøse
kultur.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 12:25

P.N <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]
> noget slemt, når du selv er indædt modstander at Arabere og deres religiøse

Jeg er ikke modstander af araberne, men jeg bryder mig bestemt ikke om
hverken jihad eller sharia.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-02-09 17:01

> Jeg er ikke modstander af araberne, men jeg bryder mig bestemt ikke om
> hverken jihad eller sharia.

Arabere ER både og... mere end 1000 års integration af islam i kulturen
har gjort både islam og arabisk kultur til eet.

Arabere er meget mere end bare islam, men du kan ikke adskille araberes
kultur og tale om f.eks. kultur-islamere på samme måde som det er
tilfældet med nordboere og kristendom.

Nordboere accepterer Gud men på den lokale diskuterer vi alligevel om
Jesus, hvis han fandtes, virkelig kunne gå på vand eller om Johannes
havde røget et bonghovede eller om de lavede flydesko af oppustede
dyreblærer for at lave netop dét stunt.

For en araber er det bare "cool facts" at Mohammed levede og modtog
informationer fra Gud som blev nedskrevet fra hans mund og samlet til
koranen.

Fortolkningen (lovgivningen) af Koranen (Sharia) er så blevet til den
uendelige krig mellem eks. shia og sunni muslimer (var vist omkring den
2'den Kalif dét begyndte), men problemstillingen ser vi jo også spor af
på vores egne breddegrader.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 18:45

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote:

> Arabere er meget mere end bare islam, men du kan ikke adskille araberes
> kultur og tale om f.eks. kultur-islamere

Du må mene »kulturmuslimer« ?

Hvad med Naser Khader?