Ritzaus virkelighedsmodellering
Fra : Kert Rats

Dato : 17-02-09 18:50

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-09 23:50

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
news:gnetck$1e63$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ritzau får en på kassen af SIAD, se på:
>
> http://www.siad.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=214:ritzaus-virkelighedsmodellering&catid=49:politik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Rystende at se Ritzau i rollen som konfliktudglattende velmener. De siger at
muslimske ledere i Norge har taget afstand fra jødeudryddelsessnak, selvom
de ikke har taget afstand fra det!

Et sådant bureaus motiver burde for dagens lys! Hvorfor konstruerer de sådan
en historie?

mvH
Jens

Fra : Kert Rats

Dato : 18-02-09 01:23

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvom de ikke har taget afstand fra det!
>
> Et sådant bureaus motiver burde for dagens lys! Hvorfor konstruerer de

Meget godt spørgsmål! Jeg kender ikke svaret, men jeg arbejder på at pirke
det frem.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-09 09:32

Kert Rats wrote:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Meget godt spørgsmål! Jeg kender ikke svaret, men jeg arbejder på at
> pirke det frem.

Ritzau kommer gang på gang med indlæg som er faktuelt forkerte, jeg ved ikke
om det er pga uprofessionalitet eller om det er bevidst.

Fra : Kert Rats

Dato : 18-02-09 14:16

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ritzau kommer gang på gang med indlæg som er faktuelt forkerte, jeg ved
> ikke om det er pga uprofessionalitet eller om det er bevidst.

Og flere nyhedsbureauer citerer Ritzau verbatimt, se blot tekst-tv samt
gratisaviserne i S-togene i København. Sidstnævnte kalder jeg Ritzau News

Venligst

Kert Rats

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-09 15:59

> [...]
>>

> Og flere nyhedsbureauer citerer Ritzau verbatimt, se blot tekst-tv samt
> gratisaviserne i S-togene i København. Sidstnævnte kalder jeg Ritzau News

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
http://da.wikipedia.org/wiki/Ritzaus_Bureau

"Konkurrencerådet godkendte den 30. november 2005, at Ritzaus Bureau fra den
1. januar 2007 fik mulighed for at begrænse sine abonnenters (især
gratisaviserne Urban og MetroXpress) overforbrug af utilsigtede
faksimileudgaver fra bureauets nyhedstjeneste. "

MvH
Jens

Fra : Vidal

Dato : 18-02-09 11:07

Kert Rats skrev:
> Ritzau får en på kassen af SIAD, se på:
>
> http://www.siad.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=214:ritzaus-virkelighedsmodellering&catid=49:politik

Bortset fra det, ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
ikke for realistisk ud.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-09 12:21

Vidal wrote:

> Bortset fra det, ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
> ikke for realistisk ud.

Sikkert rigtigt, men i denne sag HAR de jo ret, - Ritzau svindler med
kilderne:

Generalsekretær i Islamisk Råd i Norge, Shoaib Sultan, siger til Aftenposten
at Islamisk Råd i Norge har fået henvendelser fra medlemmer om Qaradawis
udtalelser, men at han ikke kan kommentere dem. Han henviser til leder for
Islamisk Råd , Senaid Kobilica, som på sin side henviser til Basim Ghozlan i
det islamiske forbund. Ghozlan udtaler følgende: "Jeg vil ikke kommentere
disse udtalelser fra Yuzuf al-Qaradawi. Jeg kender Qaradawi som en
respekteret religiøs leder, og vi følger med på hans fjernsynsprogram. Men
hans politiske udtalelser vil jeg ikke kommentere."

--------

Autoritet i Norge.
I likhet med mange andre muslimske organisasjoner i Europa, anser Islamsk
Råd i Norge Qaradawi for å være en stor religiøs autoritet.

Tradisjonell tolkning av islamsk lov foreskriver at homofile skal drepes,
noe for øvrig også Qaradawi har tatt til orde for tidligere. Islamsk Råd i
Norge brakte for en tid tilbake dette spørsmålet inn for Det europeiske
fatwaråd som Qaradawi leder.

Generalsekretær i Islamsk Råd i Norge, Shoaib Sultan, opplyser til
Aftenposten at saken fortsatt ligger på fatwarådets bord og at man ikke vet
når den blir avgjort.

Sultan sier til Aftenposten at Islamsk Råd i Norge har fått henvendelser fra
medlemmer om Qaradawis uttalelser, men at han ikke kan kommentere dem. Han
henviser til leder for Islamsk Råd, Senaid Kobilica, som på sin side
henviser til Basim Ghozlan i det islamske forbundet.

Vil ikke.
Ghozlan sier følgende: -Jeg vil ikke kommentere disse uttalelsene fra Yuzuf
al-Qaradawi. Jeg kjenner Qaradawi som en respektert religiøs leder, og vi
følger med på hans fjernsynsprogram. Men hans politiske uttalelser vil jeg
ikke kommentere.

-Men mener du at en person som forsvarer Hitlers handlinger overfor jødene,
er kvalifisert til å avgjøre teologiske spørsmål for muslimer i Norge?

-Jeg har sagt at jeg ikke vil kommentere hans politiske uttalelser. Vi hører
på Qaradawi når det er snakk om religion. Forøvrig betrakter vi ingen person
som feilfrie, sier Ghozlan.

Men vi må vel i dag konstatere at det at hylde Hitler, at mene bøsser skal
stenes, at gå ind for terrorbomber mod civile israelere, er noget som
kendetegner en MODERAT muslim.

En mand som Qaradawi fortæller en stærkt troende muslim som bloggeren Latifi
at hendes arabiske veninder "hviner af fryd over" når han er på deres
arabiske TV.

Men det kan let bortforklares, vil en mand som Radikale Søndergård sikkert
hævde, det skal bare ses i "kontekst" så falder det hele pænt på plads.

"Hurra, vi kapitulerer"

Fra : *@*

Dato : 18-02-09 18:50

On Wed, 18 Feb 2009 11:07:20 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Bortset fra det, ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
>ikke for realistisk ud.

påpeg lige fejlen i det Siad skriver i ovenstående link

eller du ser slet intet problem i at Ritzau's bureau kommer med
direkte løgnagtige oplysninger?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 18-02-09 22:30

*@* skrev:

> påpeg lige fejlen i det Siad skriver i ovenstående link

Der står: Bortset fra det ...

Kan du regne ud, hvad jeg mener med det?

> eller du ser slet intet problem i at Ritzau's bureau kommer med
> direkte løgnagtige oplysninger?

Klart.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : *@*

Dato : 19-02-09 20:50

On Wed, 18 Feb 2009 22:29:48 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Der

DU skrev

<<<
ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
ikke for realistisk ud.
<<<

altså stiller du dig tvivlende

hvor begår SIAD fejl?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Vidal

Dato : 19-02-09 22:25

*@* skrev:

> DU skrev
>

> <<<
> ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
> ikke for realistisk ud.
> <<<
>
> altså stiller du dig tvivlende

Tvivlende??

Der står: Bortset fra det ...

Kan du regne ud, hvad jeg mener med det?

> hvor begår SIAD fejl?

På så uendelige mange områder, men her helt konkret:

--------------
http://www.siad.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=153

-------
Hvor mange muslimer er der da i Danmark den 1. januar 2006?

Indvandrerne fra muslimske lande (ca. 80 % af 463.235) = ca. 370.000

2. og 3. generationsindvandrere, som registreres som danske: 150.000
[WINDOWS-1252?]– 200.000 Illegale indvandrere: 25.000– 50.000, måske flere.

Dvs. op til 620.000 personer

-------------

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kert Rats

Dato : 18-02-09 20:47

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra det, ser SIADs 'virkelighedsmodellering'
> ikke for realistisk ud.

Hvori består det, som du kalder det, urealistiske?

Glæder mig til at høre fra dig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Vidal

Dato : 18-02-09 22:30

Kert Rats skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvori består det, som du kalder det, urealistiske?
>
> Glæder mig til at høre fra dig.

Du fik et link i går.

--
Venlig hilsen,