Kinas anti-farisæisme og Vesten had vedr e~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-09 06:51

Kinas anti-farisæisme og Vesten had vedr ekskrementer
Jeg var sjældent tilfreds med de hjemmehjælpere, der kom her i dag, men
alligevel skal nævnes et "Vestens problem" som burde være overstået for et
humanistisk land som Danmark.
De skulle bære affald ud til skraldebøtten og en stor plasticpose rummede en
papkasse med 7 vinflasker med skruelåg.
Ved at løfte på den har den kloge hjemmehjælper fornemmet, at flaskerne ikke
var tomme.
Ved at sammenholde med sladder om mig, der kører på rådhusbasen , indsås at
der nok var urin i flaskerne. Hun meddelte kategoroisk, at dem lod hun
blive stående. Der var ingen lugt fra dem - jeg eksperimenterer med rationel
urin-management og ved at jeg som villaejer ikke vil komme under
affaldssorteringens tyrani de første mange årtier.
7 fyldte flasker af 70 cl vejer kun 5 kg. Hjemmehjælpen var nok den
stærkeste kvinde af slagsen jeg har set..
I min barndom fik min farmors sommerhus i Nærum ugentlig besøg af en
natmand, som hentede tørklosettets zinkspand med stort og småt.
I middelalderen var natmænd en kaste for sig, som foragtedes som Old-indiens
pariaer
Vi er ikke mindre uland end Indien og Kina.
Over hele Kina, Tibet excl har man så børnevenlig en kultur, at pottetræning
gøres legende nem ved at børn ikke har bukser eller underbukser på
nogensinde, men har en dragt der er åben under skridtet og fortil hænger
blusens forside ned som et forklæde med afrundet bug nedad, og bagtil er der
identisk bagsmæk - så når barnet sætter sig på hug over latrinhul eller
potte - eller plæne, hvis kun tis, - så vil tøj hænge ned og ingen kan føle
sig "mooned".
Selvom både Kina og Japan engang har haft en lavtstående garverkaste, der
havde monopol på latrintømning, så er de i dag uden fordomme mod sådant.
De er som en virkelig værdig og profesionel hjemmehjælper, der ordner
tingene uden at rynke på næsen.
Farisæisme kender vi fra Jesu lignelser om fordomsfulde præster, der vasker
bægerets yderside og som ved synet af en underklasseborger siger med
foragt "Tak, Gud, at jeg ikke er som synderne"
Maos kulturrevolution blev ledet af sergenter fra "den lange march", som
ofte havde levet af ufordøjede korn, som de pillede ud af træk-oksernes
afføring.
Med stor hårdhed insisterede de, at også akademikerne, fortidens overklasse,
skulle kunne leve som menigmand.
Muslimske rytterier havde ofte foranstaltet folkemord på maoister, der søgte
at komme over "Den gule flod" og dem, der overlevede og i dag regerer Kina,
er de nøjsomme som indså, at man bliver ikke syg, fordi kornet smager lidt
af kokasse..
Ingen forlanger, så extrem rationalisme af nogen dansker - men det er
tilladt at lade sig inspirere af denne verdens sande i-lande - på de felter
hvor Danmark er et uland.
Vor foragt for narkomaner er af samme skuffe - -de har valgt ett lev stærkt
dø ung, liv og hvis ustraffede bør de tolereres som lige så fine som nogen
anden nasserøv.
Måske en dansk hjemmehjælper oplever nedgørelse og foragt i , hvis en
affaldsspand rummer et marmeladeglas med urin under skruelåget.
Det er nykker, som gode chefer bør lære deres personale at SMIDE FRA SIG.