|
| Service ved service Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 20:16 |
|
Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv - at
køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig. Super service
syns jeg - og noget helt helt andet end hos Peugeot hvor eneste mulighed
var at bestille lånebil i forvejen og betale 100kr/dag + 1kr/km.
Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-09 20:28 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv - at
> køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig. Super service
> syns jeg - og noget helt helt andet end hos Peugeot hvor eneste mulighed
> var at bestille lånebil i forvejen og betale 100kr/dag + 1kr/km.
>
> Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
> forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
> mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
Nej.
Der er trods alt kun 1 til at betale for det.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 21:22 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:499C6126.D4716FFF@du.kan.finde.den:
> Der er trods alt kun 1 til at betale for det.....
Ja, ligesom der kun er 1 til at betale for den gratis vejhjælp Toyota
stiller til rådighed når man får lavet service hos dem. Man kan jo så
trække prisen fra i serviceprisen:
Service: 2020 kr
1 års vejhjælp: 600kr
Taxa, 2*1,6km: 80kr (jeg arbejder tæt på værkstedet...)
Den reele servicepris er altså kun ca. 1320kr og så er vi vist ved at være
nede på en pris hvor de ikke-autoriserede får svært ved at være billigere -
specielt når man tænker på at at et autoriseret værksted må forventes at
bruge originale reservedele og have folk der kender ens bil (model) i
detaljer.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Jan Vennike (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 18-02-09 21:33 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB6D95F5AE7Fhenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
> news:499C6126.D4716FFF@du.kan.finde.den:
>
>> Der er trods alt kun 1 til at betale for det.....
>
> Ja, ligesom der kun er 1 til at betale for den gratis vejhjælp Toyota
> stiller til rådighed når man får lavet service hos dem. Man kan jo så
> trække prisen fra i serviceprisen:
>
> Service: 2020 kr
> 1 års vejhjælp: 600kr
> Taxa, 2*1,6km: 80kr (jeg arbejder tæt på værkstedet...)
>
> Den reele servicepris er altså kun ca. 1320kr og så er vi vist ved at være
> nede på en pris hvor de ikke-autoriserede får svært ved at være
> billigere -
> specielt når man tænker på at at et autoriseret værksted må forventes at
> bruge originale reservedele og have folk der kender ens bil (model) i
> detaljer.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Ca samme regnestykke hos VW:
Lille service (olieskift + lidt småting):
Med "Mobilitetsgaranti": 2400,-
Uden "Mobilitetsgaranti": 1100,-
Tror godt jeg kan købe vejhjælp et år for de 1300 - hvis ikke det var fordi
jeg allerede havde det gennem min forsikring.
--
Jan
(Remove the cat in my mail to reach me)
| |
Henrik Stidsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 23:08 |
|
"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> wrote in
news:499c70a2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
> Med "Mobilitetsgaranti": 2400,-
> Uden "Mobilitetsgaranti": 1100,-
> Tror godt jeg kan købe vejhjælp et år for de 1300 - hvis ikke det var
> fordi jeg allerede havde det gennem min forsikring.
Hos Toyota er prisen så den samme uanset om man får de 12 månederes
autohjælp eller ej - så regnestykket er jo ikke helt det samme?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Jan Vennike (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 19-02-09 17:31 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB6EB45B80EChenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> wrote in
> news:499c70a2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Med "Mobilitetsgaranti": 2400,-
>> Uden "Mobilitetsgaranti": 1100,-
>
>> Tror godt jeg kan købe vejhjælp et år for de 1300 - hvis ikke det var
>> fordi jeg allerede havde det gennem min forsikring.
>
> Hos Toyota er prisen så den samme uanset om man får de 12 månederes
> autohjælp eller ej - så regnestykket er jo ikke helt det samme?
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Nu har jeg så fundet et rigtigt VW værksted der gerne laver det nummer
Normalt vil de IKKE arbejde på timeløn, men KUN til faste priser - men
Goller/Vejen - de gør det gerne.
--
Jan
(Remove the cat in my mail to reach me)
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-09 22:10 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Den reele servicepris er altså kun ca. 1320kr og så er vi vist ved at være
> nede på en pris hvor de ikke-autoriserede får svært ved at være billigere -
> specielt når man tænker på at at et autoriseret værksted må forventes at
> bruge originale reservedele og have folk der kender ens bil (model) i
> detaljer.
Til den pris fik jeg lavet autoriseret service - incl vejhjælp.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 23:08 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:499C7927.6F87DDBB@du.kan.finde.den:
>> Den reele servicepris er altså kun ca. 1320kr og så er vi vist ved at
>> være nede på en pris hvor de ikke-autoriserede får svært ved at være
>> billigere - specielt når man tænker på at at et autoriseret værksted
>> må forventes at bruge originale reservedele og have folk der kender
>> ens bil (model) i detaljer.
> Til den pris fik jeg lavet autoriseret service - incl vejhjælp.
45K eftersyn på en Toyota Yaris 1,5 t-sport årgang 2005? ellers er det lidt
svært at sammenligne prisen ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-09 05:45 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> 45K eftersyn på en Toyota Yaris 1,5 t-sport årgang 2005? ellers er det lidt
> svært at sammenligne prisen ;)
Nej 30kkm service på en VW Golf 1,9TDI - du ved, første service, næste
var ved 60kkm.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-02-09 18:41 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:499CE3D4.5BA9C1E6@du.kan.finde.den:
>> 45K eftersyn på en Toyota Yaris 1,5 t-sport årgang 2005? ellers er
>> det lidt svært at sammenligne prisen ;)
> Nej 30kkm service på en VW Golf 1,9TDI - du ved, første service, næste
> var ved 60kkm.
Der er jo en verden til forskel på de to biler ;) og tilsyneladende også på
deres serviceplaner. En Yaris benzin har serviceinterval på 15K km/1 år.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-09 18:55 |
|
Henrik Stidsen skriver:
> Der er jo en verden til forskel på de to biler ;) og tilsyneladende også på
> deres serviceplaner. En Yaris benzin har serviceinterval på 15K km/1 år.
Damn det må være dyrt at have sådan en bil......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-02-09 23:01 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:499D9CD6.A82AB10B@du.kan.finde.den:
>> Der er jo en verden til forskel på de to biler ;) og tilsyneladende
>> også på deres serviceplaner. En Yaris benzin har serviceinterval på
>> 15K km/1 år.
> Damn det må være dyrt at have sådan en bil......
Egentlig ikke, har betalt mindre i totale omkostninger i det sidste år end
jeg gjorde for service og vedligehold på min Peugeot det sidste år jeg
havde den. Nu var Peugeoten måske også ekstremt dyr alligevel.
Nu ska du jo også huske på at en Yaris er billig i indkøb ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-02-09 23:34 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> specielt når man tænker på at at et autoriseret værksted
> må forventes at bruge originale reservedele
Dét gør de nu ikke altid - sidst fik jeg uoriginale calibre på (de
informerede mig om det) og jeg er også blevet tilbudt uoriginale oliefiltre
(jeg skifter selv olien).
Hos VW hvor jeg blev udlært (i 1973) brugte man også uoriginale dele -
afgangsrør fx.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Henrik Stidsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-02-09 18:43 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in
news:499c8ced$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:
> Hos VW hvor jeg blev udlært (i 1973) brugte man også uoriginale dele -
> afgangsrør fx.
Mærkeligt egentlig, det må jo enten betyde at de originale ikke er gode nok
(eller bare alt for dyre) eller også er det de reservedele hvor det er
samme produktionslinie der laver både de originale og uoriginale.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Hans Paulin \(6310\) (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 19-02-09 23:52 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Mærkeligt egentlig, det må jo enten betyde at de originale ikke er
> gode nok (eller bare alt for dyre) eller også er det de reservedele
> hvor det er samme produktionslinie der laver både de originale og
> uoriginale.
Det var et spørgsmål om at købe billigt og sælge til originale priser (dér
hvor jeg var).
Var der reklamationer var de rigeligt dækket ind af fortjenesten
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Henrik Stidsen (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-02-09 00:22 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in
news:499de2ca$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:
> Det var et spørgsmål om at købe billigt og sælge til originale priser
> (dér hvor jeg var).
> Var der reklamationer var de rigeligt dækket ind af fortjenesten
Sneaky sneaky :)
Men det er vel sådan det er med business.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Hans Paulin \(6310\) (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 20-02-09 00:25 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Men det er vel sådan det er med business.
Jeg vil ikke skrive hér hvad jeg mener om den nuværende form for "handel"
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Leonard (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-09 20:38 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
> forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
> mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
Tjoh, det er da fin service, men hvem betaler for den?
Jeg bliver også kørt hjem og får bilen bragt, hvis jeg beder om det på
mit lokale VW-værksted (ikke SMC).
--
Leonard
| |
Finn Guldmann (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 18-02-09 21:34 |
|
Leonard skrev:
>> Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
>> forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
>> mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
> Tjoh, det er da fin service, men hvem betaler for den?
> Jeg bliver også kørt hjem og får bilen bragt, hvis jeg beder om det på
> mit lokale VW-værksted (ikke SMC).
>
Jeg, når ellers jeg har bil, er nok mere heldig. Mekanikeren bor i samme
by som jeg. Og han kommer så blot og kører på arbejde i min bil den dag
den skal til service. Og det koster ikke ekstra.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden
| |
Leonard (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-09 21:42 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Jeg, når ellers jeg har bil, er nok mere heldig. Mekanikeren bor i
> samme by som jeg. Og han kommer så blot og kører på arbejde i min bil
> den dag den skal til service. Og det koster ikke ekstra.
Det værksted jeg bruger mest ligger 20 min herfra, altså når jeg kører
i den hånddrevne. Så får jeg noget frisk luft og lidt motion samtidig,
du skulle prøve det, det er faktisk rart
--
Leonard
| |
Brian H (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 19-02-09 20:26 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:499c728f$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Finn Guldmann wrote:
>
>> Jeg, når ellers jeg har bil, er nok mere heldig. Mekanikeren bor i
>> samme by som jeg. Og han kommer så blot og kører på arbejde i min bil
>> den dag den skal til service. Og det koster ikke ekstra.
>
> Det værksted jeg bruger mest ligger 20 min herfra, altså når jeg kører
> i den hånddrevne. Så får jeg noget frisk luft og lidt motion samtidig,
> du skulle prøve det, det er faktisk rart
Hold venligst cykel indlæg langt væk fra denne gruppe. FY!
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-09 20:27 |
| | |
alexbo (18-02-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 18-02-09 21:11 |
|
"Henrik Stidsen" skrev
> Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv - at
> køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig.
Det har den fordel for værkstedet at de kan opdage fejl på vejen, ting du
måske ikke har lagt mærke til, og derfor ikke nævnt.
En køretur før og efter service det bør alle gøre, og samtidig kan man glæde
kunden,
det er ikke noget tilfælde at Toyota kan holde et højt niveau, de gør det
rigtige.
mvh
Alex Christensen
| |
Leonard (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-09 21:24 |
|
alexbo wrote:
> En køretur før og efter service det bør alle gøre, og samtidig kan
> man glæde kunden, det er ikke noget tilfælde at Toyota kan holde et
> højt niveau, de gør det rigtige.
Du forventer så, at det er mekanikeren, der skal lave service på bilen,
der foretager køreturen.
Det har det aldrig været de gange jeg er blevet kørt, nogengange har
det heller ikke været i min bil, men jeg har heller aldrig kørt 112%
--
Leonard
| |
alexbo (18-02-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 18-02-09 21:43 |
|
"Leonard" skrev
> Du forventer så, at det er mekanikeren, der skal lave service på bilen,
> der foretager køreturen.
Næh, men formentlig en der kender Toyota, en person der kan mærke om den
ryster når den bremser, om afbalanceringen er i orden, om dækkene er skæve.
Som lægger mærke til om koblingen tager normalt, som opdager alle de ting
som bilejeren stille og roligt har vænnet sig til.
Det er ganske utroligt så meget man kan konstatere bare på en lille tur.
Jeg finder det helt bevistløst at værksteder kan lave service uden at køre i
bilen hverken før eller efter.
Det trækker for øvrigt også fra i FDM's værkstedskontrol.
Et værksted der bare spørger bilejeren om der er noget særligt og ikke
prøver selv er ikke et rigtigt værksted,
det er bare et sted hvor man kan få skiftet olie og stemplet servicebogen.
mvh
Alex Christensen
| |
Leonard (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-09 22:11 |
|
alexbo wrote:
> Et værksted der bare spørger bilejeren om der er noget særligt og
> ikke prøver selv er ikke et rigtigt værksted, det er bare et sted
> hvor man kan få skiftet olie og stemplet servicebogen.
Det eneste værksted jeg har oplevet, der har kørt en tur i bilen og
kommenteret på oplevelsen er 3literværkstedet. Der kunne jeg også mærke
at der sket noget med bilen, da jeg fik den igen og ikke bare skiftet
olie og filter.
Hos VW-værkstedet er det enten en lærling eller kontordamen, der har
kørt mig hjem, så det tror jeg ikke har givet ret meget til værkstedet.
Lærlingen var på pladeværkstedet, så han snakkede ikke med mekanikeren,
der lavede service.
--
Leonard
| |
Hans Pedersen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Pedersen |
Dato : 18-02-09 21:27 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:499c6b63$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Henrik Stidsen" skrev
>
>> Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv -
>> at
>> køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig.
>
> Det har den fordel for værkstedet at de kan opdage fejl på vejen, ting du
> måske ikke har lagt mærke til, og derfor ikke nævnt.
>
> En køretur før og efter service det bør alle gøre, og samtidig kan man
> glæde kunden,
> det er ikke noget tilfælde at Toyota kan holde et højt niveau, de gør det
> rigtige.
>
> mvh
> Alex Christensen
Ja, det synes jeg da lyder genialt. Men mon ik de har en begrænsning på
længden de kører en ;) Hvis man bor i Ringsted kører de jo nok ikke en til
København, eksempelvis. Men els fin service! og faktisk god tankegang med at
de får prøvekørt bilen samtidig.
MVH
Hans
| |
Henrik Stidsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 23:10 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in
news:499c6b63$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>> Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv
>> - at køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig.
> Det har den fordel for værkstedet at de kan opdage fejl på vejen, ting
> du måske ikke har lagt mærke til, og derfor ikke nævnt.
Kørslen foregik så i en af deres egne biler - min har ikke engang flyttet
sig 1km mens den har været til service, den er bare kørt fra p-pladsen og
ind på værkstedet og tilbage igen.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ib Jakobsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 18-02-09 23:18 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>
> Kørslen foregik så i en af deres egne biler - min har ikke engang flyttet
> sig 1km mens den har været til service, den er bare kørt fra p-pladsen og
> ind på værkstedet og tilbage igen.
Det er simpelt hen for dårligt. Jeg vil næsten gætte på der står i
serviceplanen. Og hvis de ikke har læst det punkt hvad har de så læst.
Jeg vil give de andre ret i at man bør køre en tur med kunden ved siden
af før service. Og selvfølgelig skal den prøvekøres efter. Der kunne
være noget der lige skal rettes eller trimmes. F.eks sprinklerdyser
eller viskerblade. Så det er en ommer. De kører sikkert med fastpris så
det er der betalt for.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Henrik Stidsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-02-09 23:27 |
|
Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in
news:499c8926$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> De kører sikkert med fastpris så
> det er der betalt for.
Fastpris er for service i henhold til serviceplanen og der er ikke
prøvekørsel inkluderet. Servicen har så vidt jeg kan se levet op til alle
krav i både servicebog og Toyotas princippet for kundebehandling (iflg.
kundedokument der ligger sammen med instruktionsbogen). Det var jo kun et
"lille" service den fik den her gang.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Christian B. Andrese~ (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 19-02-09 00:45 |
|
On Feb 18, 8:27 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Henrik Stidsen skriver:
>
>
>
> > Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv - at
> > køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig. Super service
> > syns jeg - og noget helt helt andet end hos Peugeot hvor eneste mulighed
> > var at bestille lånebil i forvejen og betale 100kr/dag + 1kr/km.
>
> > Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
> > forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
> > mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
>
> Nej.
Jo det lokale Peugeot værksted tæt på mit arbejde gør det samme, men
da deres service og kundebehandling halter langt bagefter har jeg til
trods for deres umiddelbare nærhed ved mit arbejde valgt et værksted
noget længere væk til de få ting som jeg lader Peugeot gøre,
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
oz3bto (19-02-2009)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 19-02-09 18:27 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB6CE308942Bhenrikstidsendk@130.225.247.90...
> Har lige haft karetten til service i dag. Toyota tilbød - af sig selv - at
> køre mig på arbejde og hente mig igen når bilen var færdig. Super service
> syns jeg - og noget helt helt andet end hos Peugeot hvor eneste mulighed
> var at bestille lånebil i forvejen og betale 100kr/dag + 1kr/km.
>
> Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
> forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
> mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Den lokale mekker har 2 gamle golfer man låner menes ens egen er til
service .. koster ikk en krone udover at den skal tankes op igen inden
aflevering
| |
Henrik Stidsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-02-09 18:44 |
|
"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:gnk4pi$9en$1@newsbin.cybercity.dk:
> Den lokale mekker har 2 gamle golfer man låner menes ens egen er til
> service .. koster ikk en krone udover at den skal tankes op igen inden
> aflevering
Det værksted jeg brugte til min Peugeot havde en Citröen BX fra 92 som
lånebil, den var også gratis at låne bortset fra brændstof. Jeg var ik
særlig tryg ved at køre i den må jeg nok sige :s
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ivan Madsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 19-02-09 18:51 |
|
On 19 Feb 2009 17:44:05 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:gnk4pi$9en$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> Den lokale mekker har 2 gamle golfer man låner menes ens egen er til
>> service .. koster ikk en krone udover at den skal tankes op igen inden
>> aflevering
>
>Det værksted jeg brugte til min Peugeot havde en Citröen BX fra 92 som
>lånebil, den var også gratis at låne bortset fra brændstof. Jeg var ik
>særlig tryg ved at køre i den må jeg nok sige :s
Åh, hvad. Jeg har lånt Astra 93, Clio 95 - forholdsvis nysynede og
ganske stabilt kørende hos mit værksted
| |
Henrik Stidsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-02-09 23:04 |
|
Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
news:3v6rp490r058358ekkehnjpt561v9l7862@4ax.com:
>>Det værksted jeg brugte til min Peugeot havde en Citröen BX fra 92 som
>>lånebil, den var også gratis at låne bortset fra brændstof. Jeg var ik
>>særlig tryg ved at køre i den må jeg nok sige :s
> Åh, hvad. Jeg har lånt Astra 93, Clio 95 - forholdsvis nysynede og
> ganske stabilt kørende hos mit værksted
Den her var såmænd også ganske stabil, men jeg følte det som om jeg sad i
en fuldstændig ubeskyttet stålkasse. Når jeg bremsede ned, f.eks. ved et
lyskryds, slog bremsen tilbage i foden så det føltes som et kar med vand
der skvulpede...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-09 18:56 |
| | |
Jan Vennike (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 19-02-09 19:12 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:499D9D20.7B00247D@du.kan.finde.den...
> oz3bto skriver:
>>
>> Den lokale mekker har 2 gamle golfer man låner menes ens egen er til
>> service .. koster ikk en krone
>
> There is no such thing as free pizza
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Da begge vores biler skulle have en gang undervognbehandling, skete det
gennem den lokale Mazda forhandler - vi vidste hvor han ville sende den hen
og prisen var rimelig.
Vi fik så en lånebil i den uge det tog, da bilerne var af sted en efter en.
Dvs - vi betalte 100 kr/dag - og det syntes jeg egentligt var rimeligt nok,
for han pillede en splinterny Mazda 6 diesel ud af udstillingen, som kun
havde kørt et par 100 km :og lod os tøffe rundt i den
--
Jan
(Remove the cat in my mail to reach me)
| |
Peter Dalgaard (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 19-02-09 20:41 |
|
On Thu, 19 Feb 2009 20:26:51 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian H skriver:
>>
>> Hold venligst cykel indlæg langt væk fra denne gruppe. FY!
>
> Cykel?
>
>
> Klaus
Måske!
http://www.handbike.dk/
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Leonard (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 21-02-09 00:26 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> >> Hold venligst cykel indlæg langt væk fra denne gruppe. FY!
> > Cykel?
> Måske!
>
> http://www.handbike.dk/
Man kan da heller ikke have noget som helst i fred
Men det var nu ikke cyklen jeg mente med den hånddrevne ...
--
Leonard
| |
Uffe Bærentsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-02-09 15:56 |
|
Leonard wrote:
> Peter Dalgaard wrote:
>
>>>> Hold venligst cykel indlæg langt væk fra denne gruppe. FY!
>
>>> Cykel?
>
>> Måske!
>>
>> http://www.handbike.dk/
>
> Man kan da heller ikke have noget som helst i fred
> Men det var nu ikke cyklen jeg mente med den hånddrevne ...
Et 4-hjulet køretøj med individuelle drev til hvert af de oversize baghjul?
(oversize er set i forhold til forhjulene
og så tror jeg forresten også at den styrer ved at der bliver sat
differentieret power på baghjulene.
Yderst avanceret køretøj
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Leonard (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 21-02-09 16:05 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> Et 4-hjulet køretøj med individuelle drev til hvert af de oversize
> baghjul? (oversize er set i forhold til forhjulene
Fås også i så vild en udgave, at det er nødvendigt med wheeliebar
> og så tror jeg forresten også at den styrer ved at der bliver sat
> differentieret power på baghjulene.
Enten det eller ved differentieret bremsning, evt. bremses det ene hjul
mens det andet tilføres power. Skal der drejes rigtigt skarpt roteres
hjulene i hver sin retning.
> Yderst avanceret køretøj
Totalt set ja, men som de fleste køretøjer, så er det meget simpelt når
motoren fjernes.
--
Leonard
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-02-09 23:02 |
|
Leonard skriver:
>
> Totalt set ja, men som de fleste køretøjer, så er det meget simpelt når
> motoren fjernes.
Så simpelt at det kan være mellem for og bagsæde på en "Nupo"...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Leonard (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 22-02-09 06:59 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Så simpelt at det kan være mellem for og bagsæde på en "Nupo"...
Jo, jo, det kan en pitbike jo også .-)
--
Leonard
| |
Ukendt (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-02-09 09:01 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB6CE308942Bhenrikstidsendk@130.225.247.90...
> Så vidt jeg kan forstå er det standard hos autorisrede Toyota
> forhandlere/værksteder med det tilbud - hvordan ser det ud hos andre
> mærkers autoriserede værksteder, ydes lign. service ?
Er sikker på, det er meget forskelligt fra sted til sted,
mærke til mærke.
Dit Toyota-folk har blot slikket dig i 'nougat-området', så de kan
forblive i den gode ende hvad service (af bilen), angår.
Fint nok.
Da min 'karet' var 20 år gammel, blev jeg af
Ford også tilbudt en lånebil. Gratis.
Jeg takkede pænt nej, da jeg har en
udmærket cykel.
| |
Henrik Stidsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-02-09 13:37 |
|
">> Eque <<" <-> wrote in
news:499fb4a2$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Dit Toyota-folk har blot slikket dig i 'nougat-området', så de kan
> forblive i den gode ende hvad service (af bilen), angår.
> Fint nok.
Du lyder som om du er misundelig... ;)
> Jeg takkede pænt nej, da jeg har en
> udmærket cykel.
Hvorfor har du så overhovedet en bil? ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 21-02-09 13:52 |
|
On 21 Feb 2009 12:36:35 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>">> Eque <<" <-> wrote in
>news:499fb4a2$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Dit Toyota-folk har blot slikket dig i 'nougat-området', så de kan
>> forblive i den gode ende hvad service (af bilen), angår.
>> Fint nok.
>
>Du lyder som om du er misundelig... ;)
>
>> Jeg takkede pænt nej, da jeg har en
>> udmærket cykel.
>
>Hvorfor har du så overhovedet en bil? ;)
>--
Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men har han da det?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-02-09 16:05 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:k5uvp41cvmo9vt08gobgaasrqhohlv60dj@4ax.com:
> Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men har han da det?
Godt spørgsmål - ka jo være han efterlod bilen ved serviceværkstedet til
fordel for cyklen ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ukendt (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-02-09 10:02 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB98A717A11Ehenrikstidsendk@130.225.247.90...
>">> Eque <<" <-> wrote in
> news:499fb4a2$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Dit Toyota-folk har blot slikket dig i 'nougat-området', så de kan
>> forblive i den gode ende hvad service (af bilen), angår.
>> Fint nok.
>
> Du lyder som om du er misundelig... ;)
Tror ikke jeg kan forlange mere
af mit værksted. Er der en god
stemning værkstedet og kunden
imellem, og kan man snakke
stille og roligt om tingene, så
går det sjældent galt.
>> Jeg takkede pænt nej, da jeg har en
>> udmærket cykel.
>
> Hvorfor har du så overhovedet en bil? ;)
De gange cyklen skal på værksted
er det surt at sku' gå.
| |
Henrik Stidsen (22-02-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-02-09 11:03 |
|
">> Eque <<" <-> wrote in
news:49a1146b$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>> Jeg takkede pænt nej, da jeg har en
>>> udmærket cykel.
>> Hvorfor har du så overhovedet en bil? ;)
> De gange cyklen skal på værksted
> er det surt at sku' gå.
:)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
|
|