MS Windows
briani 27239
Fejl kode ffffb40
Fra : Hagar

Dato : 18-02-09 00:15

Hej i gruppen

Er der en der kan fortælle mig hvad der gemmer sig bag fejlkoden ffffb40 ?

Fejlen kommer ved en rep af XP Pro

Baggrunden for det hele ligger i, at en jeg kender har på egen hånd sat en
ny harddisk i sin maskine, og partioneret og formateret den, der efter
installeret XP Pro på den, og her opdager han så at det drev er kommet til
at hedde f. Han siger at han havde sat kabler og jumpere rigtigt, og er det
sådan, så er det efter min mening umuligt at drevet skal hedde f, men c. Jeg
tog der op til manden, for at se om jeg kunne rode bod på det. Han har
Partitionmagic 8 til rådighed, og med det gik jeg ind og ændrede drevet til
c, og bootede. Så sker der det at PM8 gik i gang med sit, men skrev at den
ikke kunne læse en eller anden log fil, og sådan blev det ved. Så besluttede
vi os for at lave en rep at Windows, men nu får vi så denne ffffb40 fejl.
Der er nogle filer der ikke kan slettes, blandt andet sp2 og 3, og så en del
andre filer.

Nu er det så blevet til at vi formaterede skidtet og startede for fra, men
jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad fejlen er, google finder ikke det
der ligner.

Hagar

Fra : CC

Dato : 18-02-09 00:26

"Hagar" skrev i meddelelsen ...
> Hej i gruppen
>
> Er der en der kan fortælle mig hvad der gemmer sig bag fejlkoden ffffb40 ?
>
> Fejlen kommer ved en rep af XP Pro

Det er ikke en Microsoft fejl kode, så den må enten være relateret til HW
eller BIOS.
Prøv www for pc eller bios producenten,

Og så en lille spøg..... De sidste to ciffere relatere måske til brugerfejl
~ Fejl 40

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-09 01:11

CC wrote:

> [...]
> HW eller BIOS.
> Prøv www for pc eller bios producenten,
>
> Og så en lille spøg..... De sidste to ciffere relatere måske til

Måske, men normalt, når det er noget med hexa-definerede koder under
visse kodesprog - C++, Pascal, CodeWarrior osv., - relaterer det ofte
til skrifttyper - fx. ffff040, ffffb40b, ffffbb40 osv. - Det, der
generer mig her, er, at der kun er syv tegn og ikke otte...

'Hagar' - i hvilken forbindelse kommer fejlmeldingen?

mvh. Erik Richard

Fra : Hagar

Dato : 18-02-09 10:12

[...]

Fejlen kommer når vi forsøgte at lave en rep af den installerede XP Pro, og
vi forsøgte 3 gange, og fejlen kommer samme sted/tid. Der kommer så lige en
længere rapport om hvad der ikke kunne lade sig gøre, blandt andet ar slette
SP2 og SP3, og så nogle andre filer, typisk dll filer.
Det med at der kun er 7 tegn, og ikke 8 i fejlkoden, der kan jeg altså ikke
hjælpe dig, der er kun 7, og ikke mere. Jeg blev da også forbavset da jeg
intet kunne finde om fejlkoden.

Hagar

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-09 12:32

Hagar wrote:

> [...]
> kommer så lige en længere rapport om hvad der ikke kunne lade sig
> gøre, blandt andet ar slette SP2 og SP3, og så nogle andre filer,

Har du prøvet først at gå et trin tilbage - altså først slette SP3, så
du står med en XPPro SP2, - derefter endnu et trin ved at slette SP2, så
du ender med en XPPro SP1?

Jeg synes nogle gange XP kan være lidt 'underlig'. - I går aftes sad jeg
og ville slette et program, jeg ikke mere bruger, ved at gå ind i
'tilføj/Fjern Programmer'. Jeg måtte køre processen to gange, før det
lykkedes. Dette program indeholdt også nogle .dll filer...

- Jeg indrømmer gerne, jeg endnu ikke er helt så meget hjemme i
XP/XPPro, som jeg er i win98. - Havde det været 98'eren, ville jeg
straks have sagt - "MSQ32.dll-fejl". - Det kunne derfor godt være en
fejl, der skyldes, at et eller andet program, du har installeret, har
erstattet en bestående fil med sin egen version. Og selvfølgelig vil XPs
rep. program så ikke kunne finde den/de originale.

> Det med at der kun er 7 tegn, og ikke 8 i fejlkoden, der kan jeg
> altså ikke hjælpe dig, der er kun 7, og ikke mere. Jeg blev da også
> forbavset da jeg intet kunne finde om fejlkoden.

Det kunne jeg heller ikke. - Heller ikke i nogle af de
fejlkode-databaser, jeg har til rådighed kan jeg finde noget.

mvh. Erik Richard

Fra : Hagar

Dato : 18-02-09 10:07

> Og så en lille spøg..... De sidste to ciffere relatere måske til
> brugerfejl ~ Fejl 40

Stor griner, for samme tanker fik jeg også da jeg skrev indlægget

Hagar

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 18-02-09 11:19

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad fejlen er, google finder ikke det

hej
mon ikke du er kommet til at lave en dualboot,alså at dine
startindstillinger ligger på din gamle bootdisk.
prøv bios ,find boot og sæt din nye disk til som bootdisk.
nu mangler startindstillinger,kør rep sommetider skal det køres flere gange.
mvh
poul

Fra : Hagar

Dato : 18-02-09 12:27

> [...]
> prøv bios ,find boot og sæt din nye disk til som bootdisk.
> nu mangler startindstillinger,kør rep sommetider skal det køres flere

Jeg ved helt ærligt hvad han har bedrevet, men slut resultatet blev at vi
formaterede og startede forfra, så nu ved han hvad han skal lave de næste
timer

Hagar

Fra : ..::jmj::..

Dato : 18-02-09 18:08

Hagar har bragt dette til os:
> [...]
> jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad fejlen er, google finder ikke det

Bare en hurtig fra hoften: hvad er problemet i, at sys-drevet har
bogstav f? Windows vil fungere OK uanset...
Jørgen

Fra : Henning

Dato : 19-02-09 15:17

>at hedde f. Han siger at han havde sat kabler og jumpere rigtigt, og er det
>sådan, så er det efter min mening umuligt at drevet skal hedde f, men c. Jeg

Indbygget kortlæser eller kortlæser i tilsuttet USB-printer? Så har
drevene her højere prioritet, og får C, D, E...