n95 som router?
Fra : Leif Neland

Dato : 17-02-09 13:45

Nokia n95 har jo internet (3G) og wifi.

Er det muligt at bruge den som accesspoint, så flere pc'er kan gå på
nettet igennem den?

Eller kam man lade een pc gå på telefonen via bluetooth eller usb, og så
på den pc dele netværket.

Min manual til n95 er desværre på fransk...

Leif

Fra : David Mc Nally

Dato : 17-02-09 06:26

On Feb 17, 1:44 pm, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Nokia n95 har jo internet (3G) og wifi.
>
> Er det muligt at bruge den som accesspoint, så flere pc'er kan gå på
> nettet igennem den?

Med Joikuspot kan du:
http://www.joikuspot.com/home.php

Fra : Christen Fihl

Dato : 17-02-09 14:45

På Windows Mobile kan man dette: http://wmwifirouter.com/
Jeg bruger dette på HTC Touch Diamond.
Og så har jeg internet på den bærbare som WiFi access point,
Bluetooth(besværligt) eller USB

På min "gamle" N95 installerede jeg et Bluetooth modem (på den bærbare),
altså uden Nokia Suite.
Så kan jeg dobbeltklikke på denne dial-up modem, og straks være på (meget
lettere end på htc).

Men jeg har ikke set nogen WiFi access point til N95

Du skal så kunne dele din internet forbindelse fra PC'en, men den del har
jeg ikke selv prøvet.

Christen Fihl

Fra : Kim

Dato : 17-02-09 20:15

Du kan jo starte med at hente en dansk manual på nokia danmarks hjemmeside.

K.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-09 20:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på den pc dele netværket.
>
> Min manual til n95 er desværre på fransk...

Så henter du noget dansk her

http://www.nokia.dk/produktsupport/produktsupport/nokia-n95

Kurt

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 18-02-09 07:17

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Nokia n95 har jo internet (3G) og wifi.
>
> Er det muligt at bruge den som accesspoint, så flere pc'er kan gå på
> nettet igennem den?

Nej

> Eller kam man lade een pc gå på telefonen via bluetooth eller usb, og så
> på den pc dele netværket.

Ja

Men du skal nok overveje hvilken aftale du har om data, for det bliver
hurtigt rigtigt rigtigt dyrt at betale pr. mb. Og så skal du nok have
opladeren i din mobilos konstant

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Michael Christensen

Dato : 19-02-09 06:37

On 17 Feb., 13:44, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> [...]
> nettet igennem den?
>
> Eller kam man lade een pc gå på telefonen via bluetooth eller usb, og så

Der skal installeres et lille program, før det kan lade sig gøre. Jeg
har ikke selv prøvet det endnu, men jeg tror, at det kunne løse dit
behov.

http://www.owner.dk/joikuspot-light-20

Jeg kender ikke sikkerheden i programmet, udover, at der kun anvendes
WEP kryptering, og det er jo så godt som ingenting.

Vær også opmærksom på prisen, hvis du ikke har fri båndbredde, så kan
det blive bekostligt at surfe via mobilen.

/Michael

Fra : Michael Christensen

Dato : 20-02-09 07:24

> [...]
> på den pc dele netværket.
>
> Min manual til n95 er desværre på fransk...

Jeg har forsøgt at installere JoiKoSpot Premium, men det virker
temmelig langsomt på en 1024/384 forbindelse. Krypteringen er kun
WEP, og der er ikke mange konfig muligheder, så alt i alt er det måske
ikke en 100% løsning, selvom, at det ser besnærende ud i starten.

Jeg har endnu ikke undersøgt, om det er min FireWall, der giver
problemer med performance, men det vil jeg checke. Jeg hører gerne om
andre erfaringer.

Fra : Michael Christensen

Dato : 23-02-09 22:56

On 17 Feb., 13:44, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Nokia n95 har jo internet (3G) og wifi.
>
> Er det muligt at bruge den som accesspoint, så flere pc'er kan gå på
> nettet igennem den?

Forsøg http://www.joiku.com/?action=products&mode=productDetails&product_id=310

Jeg er ikke specielt imponeret over performance, men det kan være min
FireWall på N95, der giver problemer. Så langt er jeg ikke kommet
endnu. Vær også opmærksom på, at der kun er WEP kryptering
tilgængelig, og at der ikke er andre muligheder for sikkerhed
tilgængelig.

/Michael