Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Pentax MZ30 + reverse multieksponering
Fra : Svante Vinther

Dato : 28-07-01 17:14

Hej fotogruppe.

Jeg ejer et Pentax MZ30, og efter en ½ times leg med katten har jeg endelig
fået et godt nærbillede. Undervejs i legen er jeg dog kommet til at trykke
på knappen der aktiverer multieksponering. Da jeg er nybegynder med
kameraet (og spejlrefleks i det hele taget), vil jeg spørge om det kan lade
sig gøre at fremføre filmen manuelt, så billedet af katten ikke går tabt!?
Altså så jeg ikke skal tage billede nummer to, og derved fuldføre
multieksponeringsprocessen.

M.v.h. Svante

Fra : J Skantse

Dato : 28-07-01 17:37

Hvis du ikke kan trykke knappen ud igen uden at tage et billede, så tag et
'sort' billede oveni, altså med objektiv dækslet på.

mvh/Jørgen

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-07-01 17:29

Svante Vinther <yeah@right.com> wrote:

>Altså så jeg ikke skal tage billede nummer to, og derved fuldføre
>multieksponeringsprocessen.

Det kan da godt være, jeg er lidt smådum, men kan du ikke bare sætte
dækslet på og tage billede nummer 2?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Svante Vinther

Dato : 28-07-01 20:34

Hej.

> Det kan da godt være, jeg er lidt smådum, men kan du ikke bare sætte
> dækslet på og tage billede nummer 2?

Aner det ikke, det er nemlig mig der er smådum her! :).
Mit gæt ville have være at...ah, selvfølgelig, intet lys, ingen eksponering
:). Tak til jer begge!

M.v.h. Svante