MS Windows
briani 27239
Hvor ligger installerede programmer?
Fra : Thomsen

Dato : 17-02-09 09:48

Hej
Støder en gang imellem ind i programer jeg ikke helt kan få fjernet fra
harddisken.
Men hvor ligger de filer som er knyttet til et program man har installeret?

Der er selvfølgelig selve program-mappen, men hvor ligger resten helt
præcist?

Jeg bruger XP Home.

mvh Ole

Fra : Mogens

Dato : 17-02-09 09:59

Thomsen wrote:
> [...]
> Men hvor ligger de filer som er knyttet til et program man har installeret?
>
> Der er selvfølgelig selve program-mappen, men hvor ligger resten helt

Prøv Revo Uninstaller http://www.revouninstaller.com/ og vælg den hårde
afinstallering. Den er meget bedre end Windows indbyggede afinstaller.

Fra : Thomsen

Dato : 17-02-09 10:08

> Prøv Revo Uninstaller http://www.revouninstaller.com/ og vælg den hårde
> afinstallering. Den er meget bedre end Windows indbyggede afinstaller.

Har faktisk lige anskaffet mig Revo, og den ser ud til at virke rigtig godt.
Tænkte dog at der stadig lå rester hist og her, men det gør der måske ikke
efter en gang Revo.

Men jeg er stadig nysgerrig for at finde ud af hvor filerne bliver lagt.

mvh Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-09 10:06

Thomsen skrev:

> Støder en gang imellem ind i programer jeg ikke helt kan få fjernet fra
> harddisken.
> Men hvor ligger de filer som er knyttet til et program man har installeret?

De ligger normalt i en data-mappe. Meningen er selvfølgelig
dels, at det er muligt at beholde indstillinger og gemte
data, selvom et program afinstalleres/geninstalleres. Og
dels at det er nemt at lave backup af alle ens data, fordi
de ligger samlet i stedet for i 100 forskellige programmers
mapper.

Den nemmeste måde at finde mappen med et programs data er:
Klik på start-knappen => Kør => skriv: %appdata% => OK. Nu
åbnes mappen med de forskellige programmers brugerdata.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Thomsen

Dato : 17-02-09 10:40

> [...]
> Klik på start-knappen => Kør => skriv: %appdata% => OK. Nu åbnes mappen
> med de forskellige programmers brugerdata.

Tak. Den kigger jeg nærmere på.

mvh Ole

Fra : Henrik Laursen

Dato : 17-02-09 14:41

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote in

> Tak. Den kigger jeg nærmere på.
>
> mvh Ole

Du skal også have rydet op i registeringen, der skal du bruge en registry
cleaner, der vil jeg anbefale Eusing Free Registry Cleaner.
Den finder alt det i registeringen der kun ligger og flyder til ingen
verdens nytte.
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

Du skal nok køre den et par gange, specielt hvis der ligger rigtig meget
smuds i registreringen.
Det er bedre end at køre med de kommandoer, da du på den anden måde kan
være ude for at slette noget du faktisk ikke burde slette.

--
Henrik Laursen

Fra : Mogens

Dato : 17-02-09 14:48

Henrik Laursen wrote:

> [...]
> Det er bedre end at køre med de kommandoer, da du på den anden måde kan
> være ude for at slette noget du faktisk ikke burde slette.

Ja, eller cc-cleaner.

Download evt. http://www.technibble.com/computer-repair-utility-kit/

Her er alskens gode værktøjer, og det er portable programmer, d.v.s. de
sviner ikke din registreringsdatabase til og/eller på anden måde sløver
din maskine. Du kan køre programmerne fra et flash drev (evt. ekstern
harddisk) eller bare fra en folder på din harddisk på PC'en.

Fra : Thomsen

Dato : 17-02-09 22:00

"Mogens" <mail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din maskine. Du kan køre programmerne fra et flash drev (evt. ekstern
> harddisk) eller bare fra en folder på din harddisk på PC'en.

Tak for linket.
Ja, der var lidt forskelligt. Havde et par af dem i forvejen.
Men skal lige læse lidt på, hvad de forskellige sager kan.

mvh Ole

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-02-09 15:24

Mogens <mail@nomail.dk> wrote in

> [...]
> sløver din maskine. Du kan køre programmerne fra et flash drev (evt.
> ekstern harddisk) eller bare fra en folder på din harddisk på PC'en.

Kender cc-cleaner, desværre ikke lige så effektiv.

--
Henrik Laursen

Fra : Thomsen

Dato : 17-02-09 21:58

> [...]
> Det er bedre end at køre med de kommandoer, da du på den anden måde kan
> være ude for at slette noget du faktisk ikke burde slette.

Tak for linket.
Har hentet programmet ned og kørt en tur. Der var en del.

mvh Ole

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-02-09 15:27

> Tak for linket.
> Har hentet programmet ned og kørt en tur. Der var en del.
>
> mvh Ole

Er der altid på en gammel harddisk.
Min har har været igennem 4 forskellige computere, over 4000 entries
til ingen verdens nytte fandt den

--
Henrik Laursen

Fra : Kim

Dato : 19-02-09 09:13

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev
> Men hvor ligger de filer som er knyttet til et program man har
> installeret?

"Sådan fjernes programmer manuelt fra listen Tilføj/fjern programmer"
http://support.microsoft.com/kb/247501/da

Er også ret god

Mvh Kim