MS Windows
briani 27239
twain driver til XP
Fra : Viggo Pedersen

Dato : 16-02-09 17:33

Jeg forsøger at installere en filmscanner (Canoscan SF4000), men får en fejl
om at twain-driver ikke findes. Er der noget med at XP ikke understøtter
twain-drivere? Eller har noget et bud på hvordan problemet kan løses.

Fra : bannimann

Dato : 16-02-09 18:42

"Viggo Pedersen" <info@kirkecom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl om at twain-driver ikke findes. Er der noget med at XP ikke
> understøtter twain-drivere? Eller har noget et bud på hvordan problemet

På Canons egen driversite er der da drivers til Windows XP og endda Vista,
til FS 4000, så mon ikke det burde virke?

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&tabact=DownloadDetailTabAct&fcategoryid=351&modelid=7460

Fra : Viggo Pedersen

Dato : 16-02-09 21:39

Ja, det er korrekt.
kan det tænkes at problemet skyldes at jeg kører en dansk XP og at Canons
driver kun virker på en engelsk XP?

Fra : bannimann

Dato : 16-02-09 21:58

> Ja, det er korrekt.
> kan det tænkes at problemet skyldes at jeg kører en dansk XP og at Canons
> driver kun virker på en engelsk XP?

Det skulle ikke betyde noget, for man bliver jo omdirigeret til den side
fra Canon DK, så de mener jo den kan bruges?

Fra : bannimann

Dato : 16-02-09 22:09

> [...]
>

> Det skulle ikke betyde noget, for man bliver jo omdirigeret til den side
> fra Canon DK, så de mener jo den kan bruges?

Ps. Du er klar over at du skal installere ver. 1.0.3b INDEN du opgraderer
med 1.0.4 ikke?

"
UPGRADES
-Released as the driver for Windows 2000/XP/Vista32.
-The all kinds of OSs will not support SCSI connection.

Comment
-Install Ver. 1.0.3b before using the patch Ver. 1.0.4."

Fra : Viggo Pedersen

Dato : 16-02-09 22:24

Ja, det er jeg opmærksom på, og det kan slet ikke lade sig gøre at gøre
opgraderingen, for systemet siger at der ikke er fundet en ver. 1.0.3b

Fra : bannimann

Dato : 16-02-09 22:52

"Viggo Pedersen" <info@kirkecom.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er jeg opmærksom på, og det kan slet ikke lade sig gøre at gøre
> opgraderingen, for systemet siger at der ikke er fundet en ver. 1.0.3b

Underligt, men måske skulle du prøve at afinstallere alt med relation til
din scanner, hente BÅDE 1.0.3b og 1.0.4 hos Canon og så starte forfra? Det
ville jeg gøre..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-09 00:53

bannimann wrote:
> "Viggo Pedersen" <info@kirkecom.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det skulle ikke betyde noget, for man bliver jo omdirigeret til den side
> fra Canon DK, så de mener jo den kan bruges?

Hm, kan det monstro skyldes, at systemet fx. er 64bits, mens driveren er
32bits - eller omvendt - 32bits system og 64bits driver?

Jeg havde et lignende problem med en HP ScanJet 4670v scanner. XPPro
ville ikke installere fra den medflg. CD. Fik hele tiden fejlmelding på
drivere til Twain og Photoshop Elements. Hentede så nyeste fulde
installer, - der indeholder både 32bits og 64bits version, - fra HPs
website og kørte installationen fra den. - Operationen lykkedes, - og
patienten lever stadig...

mvh. Erik Richard