Rigsadvokaten: Hårdere straffe hjælper ikk~
Fra : Michael Weber

Dato : 15-02-09 12:59

Rigsadvokaten: Hårdere straffe hjælper ikke
15. feb. 2009 02.49 Indland Opdat.: 15. feb. 2009 06.23

- Det er ikke nok at sige mere straf og pisk, hvis man vil gøre
sig håb om at mindske kriminaliteten,
siger rigsadvokat Jørgen Steen Sørensen til Politiken.

Tendens til stramninger
Han mener, at der i disse års lovgivning er en større tendens
end tidligere til at fokusere på de hårde redskaber - øgede
beføjelser til myndighederne, skærpede straffe og
lempeligere regler for udvisning.

- Men man skal ikke bilde befolkningen ind,
at højere straffe er løsningen på problemet med kriminalitet,
siger han til Politiken.

Birgitte Holmberg Pedersen, der er dommer og
byretspræsident i Helsingør er med Rigsadvokaten.

Hård kerne af kriminelle
De unge er lovlydige som aldrig før, men en lille gruppe
unge laver kriminalitet, der bliver grovere og grovere.

- Og den hårde kernes kriminalitet, den straffer man
sig ikke ud af. Det er unge uden støtte hjemmefra og
uden gode rollemodeller. Og så spiller det uløste
integrationsproblem forstærkende ind,
siger Birgitte Holmberg Pedersen.
------------

Men hårdere straffe er desværre hvad den siddende regering
lige præcis kan svinge sig op til.
*suk*

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 13:21

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message
> Rigsadvokaten: Hårdere straffe hjælper ikke

Hvem hjælper det ikke ? de kriminelle ? eller ofrene og de fremtidige
ofre ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Michael Weber

Dato : 15-02-09 13:21

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message
>

> Hvem hjælper det ikke ? de kriminelle ? eller ofrene og de fremtidige
> ofre ?

Læs artiklen igen.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-02-09 14:14

Michael Weber skrev:
> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/15/024153.htm
>

> Men hårdere straffe er desværre hvad den siddende regering

Helt korrekt, og skrålhalsene i denne gruppe, der ønsker sig amerikanske
tilstande overser fuldstændig, at udviklingen dér har ført til endnu
mere kriminalitet og endnu grovere vold end her. Enten er de blinde
eller ...

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 14:33

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> [...]
> amerikanske tilstande overser fuldstændig, at udviklingen dér har
> ført til endnu mere kriminalitet og endnu grovere vold end her. Enten

Vi kan ikke alle være som dig, der tror at folk stopper med at være
kriminelle, ved at sige, det må I ikke, og lade dem gå igen, det virker
måske i et eventyr, men i virkeligheden fungerer det ikke.

Fra : Ralph

Dato : 15-02-09 14:46

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> Vi kan ikke alle være som dig, der tror at folk stopper med at være
> kriminelle, ved at sige, det må I ikke, og lade dem gå igen, det virker
> måske i et eventyr, men i virkeligheden fungerer det ikke.

Prøv at spørge i Canada der er gengangerne i fængslet meget få, de får netop
IKKE bare lange straffe i et hul for så at blive lukket ud uden en cent på
lommen 16 år efter - de arbejder, uddanner sig, arbejder i det rigtige
erhvervsliv og låses så inde for natten, så når de kommer ud har de
relationer, penge og et netværk af ikke-kriminelle.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 16:16

Ralph wrote:
> [...]
> arbejder i det rigtige erhvervsliv og låses så inde for natten, så
> når de kommer ud har de relationer, penge og et netværk af

Desværre er det rent opspind, - det har jeg vist flere gange, men sådan en
skrøne er jo for god til at blive glemt.

Derudover er der nylige undersøgelser fra både UK og DK som viser at
recidivraten er den samme eller lidt højere for folk som er blevet "puslet
om" af pædagoger, end er for dem der har fået alm. fængsel.

Der ER ingen "løsninger", bare fordi der er "et problem". Kriminalitet er
kommet for at blive, OG psykopatiseringen af samfundet stiger, - som en
politimand sagde forleden.

Fra : Michael Weber

Dato : 15-02-09 14:36

N_B_DK wrote:
> [...]
> kriminelle, ved at sige, det må I ikke, og lade dem gå igen, det virker
> måske i et eventyr, men i virkeligheden fungerer det ikke.

"I nogle områder er antallet af juleindbrud faldet kraftigt i forhold til
sidste år, mens det forholder sig anderledes andre steder,
og det er politiets fortjeneste - eller skyld.

Selvom julen igen i år har været en travl tid også for indbrudstyvene,
så viser det sig, at antallet af indbrud er faldet drastisk i de kredse,
hvor politiet har sat kraftigt ind på forebyggelse. I andre kredse er
antallet af juleindbrud stort set uændrede eller endda steget.
Det skriver jp.dk.

Den seneste tid har politikerne haft fokus på borgerrettet kriminalitet,
og netop kriminalitet rettet mod borgere nævnes som et af politiets
fokuspunkter i 2009, men nogle politikredse er tyvstartet på opgaven.

Et af de steder, hvor politiet har udført et stort stykke forebyggende a
rbejde op til jul, er i Nordjylland.

- Det har jo vist sig, at det er et stort problem med indbrud, og vi kan
ikke bare stå og kigge på. Derfor har vi her i julen besøgt og overvåget
de mest aktive indbrudstyve, forklarer vicepolitiinspektør Åge Nørgaard,
der er leder af lokalpolitiet i Aalborg.

Nordjylland er et af de steder, hvor politiet har oplevet et dramatisk fald
antallet af indbrud i forhold til sidste år. Faktisk er antallet her faldet
med
mere end en tredjedel i forhold til 2007.

Men de jævnlige besøg, hvor indbrudstyvene er blevet opfordret til at
holde sig i ro, og overvågningerne er ikke de eneste årsager til den store
forbedring.

- Vi har desuden effektiviseret patruljeringen i hårdt ramte områder,
og tilbudt rådgivning i forhold til tyverisikring mere massivt,
siger Åge Nørgaard til jp.dk og fortsætter:

- Men det vigtigste er, at indbrudstyvene har følt, at de er blevet åndet i
nakken."

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-02-09 17:23

N_B_DK skrev:
> [...]
> kriminelle, ved at sige, det må I ikke, og lade dem gå igen, det virker
> måske i et eventyr, men i virkeligheden fungerer det ikke.

Det er svært når de unge først er blevet kriminelle, men ikke umuligt
med en mere konstruktiv indsats end den vi præsterer nu ved blot at
samle dem så de kan lære mere af hinanden. Til gengæld ved vi en masse
om hvordan vi undgår at børn og unge overhovedet bliver kriminelle. Der
skal sættes mere konsekvent ind på begge fronter i stedet for troen på
straf i sig selv.

Selv du burde vide at det er for dumt at lade som om jeg skulle have
sagt det du skriver.

--
Niels

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-09 14:39

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> konsekvent ind på begge fronter i stedet for troen på straf i sig selv.

Naturligvis ved vi da en masse om sagen.

Det er ikke det, der er problemet.

Derimod nok, at borgerlige politikere, ligesom deres stemmekvæg, ikke vil
bekoste de nødvendige tiltag..!!

Deres erfraing er jo, at tomme floskler er rigeligt til at skaffe stemmer.

I mere end 30 år, har stakkelhaderkarrusellen kørt.
Smurt med Brun olie.

Kassetænkning er indført som det princip, der overfor ikke tænkende
borgerlige, kan fungerer som figenblad.

Her tænkes på manøvren, hvor ansvar og udgifter blev lagt over på
kommunerne.

Ganske som beregnet, medførte dette "besparelser" som følge af bevidst
"sparsommelig" tilgang til sagerne.

Regeringerne havde derefter frit spil til at viderefører svineriet, idet de
kunne vaske hænder, og påstå, at kommunerne bar skylden.

De kommuner, man udtrykkeligt sørgede for, ikke havde de fornødne midler til
at løse de pålagte opgaver.

En taktik, flertallet af stupide vælgere endnu ikke har fattet..!!

Derimod har de, besynderligt nok, opdaget, at kriminalitet er stigende.

Ganske som forudset af forstandige mennesker.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-09 14:22

> [...]
> kriminelle, ved at sige, det må I ikke, og lade dem gå igen, det virker
> måske i et eventyr, men i virkeligheden fungerer det ikke.

Mærkværdigt.
Før den brune fraktion kørte deres "Værdikamp", var det muligt her til lands
at tale om den virkelige baggrund for kriminalitet og utilpassethed.
Nemlig: Sociale forhold.

Men nu---
Danmark er tilsyneladende blevet befolket af en flok hujende brune idioter,
der i deres afsindige liberale ønsker om "besparelser", læs "mere til sig
selv", skovler dårlige penge efter dårlige..!!

Man "sparer", og forøger på den måde udgifterne.
Med den finte, at idioterne lader andre betale.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 15:30

Egon Stich wrote:
> [...]
> Før den brune fraktion kørte deres "Værdikamp", var det muligt her
> til lands at tale om den virkelige baggrund for kriminalitet og

Now you're talking, vores ydelser har været alt for høje, derfor er vi det
mest berigelseskriminalitetshærgede land i Vesten.

> [...]
>
> Man "sparer", og forøger på den måde udgifterne.
> Med den finte, at idioterne lader andre betale.

Besparelser? Statens udgifter stiger mere end pristallet hvert eneste år, -
og som Lykketoft sagde så KAN vi ikke fordoble skatten EN gang til, - som vi
gjorde fra 60erne til nu. Næste fordobling ville betyder en skat på mere end
100 pct.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-02-09 14:26

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Now you're talking, vores ydelser har været alt for høje, derfor er vi det
> mest berigelseskriminalitetshærgede land i Vesten.

Tjah--
Beløbsmæssigt ved vi vel godt, hvem det er, der stjæler mest.
de nålestribede--
Ikke sandt?

Forøvrigt har dú tydeligvis ikke fattet, hvad jeg skrev.

> [...]
> år, - og som Lykketoft sagde så KAN vi ikke fordoble skatten EN gang
> til, - som vi gjorde fra 60erne til nu. Næste fordobling ville betyder en

Hold nu op med dit regnedrengevås..!!
Den explotion i udgifterne vi ser, skyldes alene den brune fløjs ønsker om
kontrol på alle ender og kanter.

At mennesker ikke kan fatte, at det intet nytter at købe mere salt, når det
er sukker, der er brug for, er jo horribelt..!!

Egon

Fra : Kert Rats

Dato : 15-02-09 14:48

> [...]
> kriminalitet og endnu grovere vold end her. Enten er de blinde eller ...

Hvordan mon en regering med S, SF og et eller flere mindre støttepartier på
venstrefløjen ville håndtere problemet med den hårde kriminalitet?
Det er ikke et hypotetisk spørgsmål, for sandsynligheden (risikoen, om man
vil) for, at vi ved næste folketingsvalg for en rød regering, er ret stor,
vurderer jeg. Bl.a. fordi, SF går markant frem i meningsmålingerne.

Kom med et bud.

Jeg tror, at en rød regering ikke vil kunne gøre ret meget anderledes, da
præmisserne for at implementere løsningsmodeller er de samme for en rød
regering som for den nuværende blå, især de økonomiske præmisser.
Men måske tager jeg fejl?

Lad os få en god debat om sagen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Michael Weber

Dato : 15-02-09 14:51

Kert Rats wrote:
> [...]
> på
> venstrefløjen ville håndtere problemet med den hårde kriminalitet?

Nu har vi ikke en sådan regering, så den slags
spekulationer er irrelevant for debatten.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 15:17

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Nu har vi ikke en sådan regering, så den slags
> spekulationer er irrelevant for debatten.

Man kan da sige så meget at enhver anden regering der ikke tilhører
VKO-blokken vil være bedre for landet. Om S og SF vil mildne straffene
og sætte ind med mere forebyggelse, er ikke til at vide.
Vi kan imidlertid se på USA - landet har tonsvis af mennesker spærret
inde, der er dødsstraf i de fleste stater, man her bibelbælter og
troende her og der og hele samfundet er gennemsyret af religiøs
fanatisme eller "in God we trust" som der vist står på en af deres
pengesedler´, og de straffer og straffer og straffer med benhårde
straffe - ofte livstid for banale forbrydelser som et stjålet stykke
tyggegummi - tredje gang så er det livstid i nogle stater. Fuldkommen
ude i hampen. Og de har megahårde straffe, de megahårde kriminalfilm
der viser "the lonely ranger" der river indvoldene ud af folk, knækker
halsen på forbryderne og viser at det så sandelig ikke betaler sig at
udøve vold (politiet gør det også). Alligevel er USA et af de mest
kriminelle samfund i verden - så ja, hårdere straffe hjælper ikke en
dyt.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 16:20

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> udøve vold (politiet gør det også). Alligevel er USA et af de mest
> kriminelle samfund i verden - så ja, hårdere straffe hjælper ikke en

USA er IKKE et af de mest kriminelle samfund i verden, uanset hvordan man
måler det.

Danmark er iøvrigt det land i Europa som er mest plaget af
berigelseskriminalitet.

England er det andenmest voldelige, - efter lille Island - OG mere voldeligt
end USA.

Det er mindre farligt at gå en tur om natten i New York, end det er i
København.

Og dit evindelige vrøvl om landet du hader, fordi de var tusind gange end
dine heltelande USSR og de andre Østland, det kan du godt droppe, - vi
kender dine løgne på travet.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 17:42

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>, de megahårde kriminalfilm
> der viser "the lonely ranger" der river indvoldene ud af folk, knækker
> halsen på forbryderne og viser at det så sandelig ikke betaler sig at
> udøve vold (politiet gør det også).

De viser også film som indepence day, hvor jorden overfaldes af ting
udefra rummet, men det tror du måske også på ?

Fra : TL

Dato : 15-02-09 23:44

On Sun, 15 Feb 2009 15:16:45 +0100, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>de megahårde kriminalfilm
>der viser "the lonely ranger"

Udtrykket er "lone ranger" ikke "lonely".

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 08:37

TL wrote:

> Udtrykket er "lone ranger" ikke "lonely".

Forkert - geniet Wilstrup kan ikke fejle.

Nu vil han poste 500 indlæg, hvor han "beviser" at det hedder "lonely
ranger".

OG at man iøvrigt får sytten gange livstid for at stjæle tyggegummi i USA.

Fra : *@*

Dato : 16-02-09 15:38

On Mon, 16 Feb 2009 06:43:31 +0800, TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

>Udtrykket er "lone ranger" ikke "lonely".

just cut the crab

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 17:39

> Nu har vi ikke en sådan regering, så den slags
> spekulationer er irrelevant for debatten.

Se det er nok en af de største årsager til at folk er tvunget til at
stemme på Fogh, uvidenheden om hvad en rød regering vil bringe, gør at
folk ikke tør løbe risikoen.

Brugte I blot en 10ende del energi på at fortælle hvad I faktisk ville
gøre, ville jeres chancer være betydeligt bedre, men nej, intet vil man
melde ud af fremtidsplaner.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-02-09 17:40

Kert Rats skrev:

> [...]
> vil) for, at vi ved næste folketingsvalg for en rød regering, er ret stor,
> vurderer jeg. Bl.a. fordi, SF går markant frem i meningsmålingerne.

Kald den bare rød, men det har vist ikke meget med virkeligheden at
gøre. Så vidt jeg kender de omtalte partier, kan man i hvert fald sige,
at den politik de angiveligt har og de ledende folk de vil kunne mønstre
i det mindste har en bedre kriminalpolitisk forståelse.

Her i gruppen, som også i den boulevardpresse, der oftest refereres til,
er der jo et voldsomt hysteri for hver eneste forbrydelse der begås,
især når gerningsmanden har en forkert hudfarve, men størstedelen af
befolkningen berøres jo på ingen måde dagligt af kriminelle.

Jeg siger /ikke/ at der ingen problemer er, men spis brød til. Med en
fornuftig drejning i retning af styrket forebyggelse og konsekvent
genopdragelse af de dårligt fungerende, som ikke kan finde på bedre end
vold og tyveri, vil der være rigelig plads til forbedring.

Den værste hindring politisk, er dem der åbenbart selv fungerer sådan:
De kan kun holde sig fra at gøre noget forkert ved at få et rap over
fingrene eller når de får stuearrest af mor og far. Det er formentlig
deres begrænsede oplevelser under opvæksten. De har aldrig oplevet
stoltheden over at gøre et godt arbejde, eller en god gerning. De
motiveres kun negativt, og har derfor svært ved at forstå, at det kan
hænge anderledes sammen.

> [...]
> præmisserne for at implementere løsningsmodeller er de samme for en rød
> regering som for den nuværende blå, især de økonomiske præmisser.

Prøv at lade være med at opfatte alting sort/hvidt - undskyld rødt og
blåt. Den slags er kun egnet til at forskrække folk, så der ikke kan ske
nogen ændringer.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 21:25

Niels P Sønderskov wrote:
> Kert Rats skrev:

> Prøv at lade være med at opfatte alting sort/hvidt - undskyld rødt og
> blåt. Den slags er kun egnet til at forskrække folk, så der ikke kan
> ske nogen ændringer

Alle europæiske lande har nu "retsløse områder"

Her er lidt om nogle af de tyske:

Vi er arabere, det er vores bydel, I har ikke noget at gøre her." 26.000
angreb på tyske politibetjente om året. Se ét i begyndelsen af filmen. Tyske
politikere taler om "retsløse zoner", bydele hvor politiet nødigt vover sig
ind. Vi har tidligere oversat artikler om det, men det er unægtelig
skrappere kost på video. Retsstaten disintegrerer, og ingen har nogen
løsning på det, antagelig fordi den ikke findes. Her ses kimen til en
virkelig skræmmende, europæisk udvikling. (video på tysk, uploadet 15
februar, 2009)

- -

Forebyggende? Det skulle have været gjort i 1983 eller senest ved valget i
1992, - i stedet accellererede vi importen af folk fra den tredje verden.
Først nu er et gammelt koloniland som UK ved at komme på niveau med os med
antallet af muslimer relativt, - og det ER jo dem der er problemer med i
alle europæiske lande.

Og de siger jo selv i UK at det at sige noget kritisk om islam er som at
smide en tændstik i en krudttønde, - men det er sikkert Pia Kjærsgaards
skyld. Også hendes skyld at kinesere og indere klare sig BEDRE end
typeenglændere selv om de er fattige, - de er IKKE "henvist til
kriminalitet" som du mener folk er.

For 4000 år siden stjal kaptajnerne på skibene til Kongernes Dal i
Egypten, - nu har man fundet en papyrus hvor de hævder at de var "henvist
til kriminalitet pga fattigdom, OG fordi de i en krystalkugle havde set en
forfærdelig regering i Danernes land i år 2001"

I Weekendavisen læste jeg lige en artikel om tyverier, som forfatteren også
selv var med til i "gamle dage", og han nævner et kollektiv - jeg har læst
om mange, som stjal al deres mad i supermarkederne, for de var jo
"kapitalister" og man var "henvist til kriminalitet" for at gengælde den
store uretfærdighed at man selv kun var halvhamrende rige. Han nævner også
hvordan journalister var henvist til at æde og drikke så det fløjtede, på
andres regning, - vistnok noget med at de anede der kom en forfærdelig
regering om nogle år.

Anyway, det vælter ind med internationale kriminelle, og vi kan intet stille
op, de har langt større ressourcer end vores lille elendige politi. OG nu
falder 2 mia mennesker tilbage fra at være middelklasse til igen at være
fattige, hvis bare en kvidrille af dem mener at være henvist til at hente
det tabte i Danmark, så får vi hænderne fulde de næste 10 år, og sikker
endnu mere.

Samtidig fordobles antallet af unge "utilpassede" på samme tid, OG vores
økonomi skrumper, - hold på hat og briller og husk det gode råd med at
"gribe dagen" - fremtiden ser ikke munter ud.

Men til slut, jeg synes du skulle melde dig med "løsningen" på
indvandringsproblemerne, du kunne få dig en Nobelpris, for ingen har endnu
fundet noget "Sesam luk dig Op", eller nogen magisk formel som fx kan få
arabiske drenge til at ønske at lære at læse og skrive dansk, - hvad 80 pct
af dem ikke kan når de forlader skolen, - og det er IKKE pga for lav
kontanthjælp, eller fordi de ikke blev båret i guldstol til skole, eller
fordi vi har en forfærdelig regering. Heller ikke fordi deres familier er
"helt ødelagte" for deres søstre kan godt klare sig.

Nå, men dig og dine er jo resistente over for 'de reelle forhold i
jernindustrien' som den gamle sagde.

Og tillykke med det, du får da nok et par gode Hoved-i-sandet år, og det er
jo fint.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-02-09 22:39

Knud Larsen skrev:

> Men til slut, jeg synes du skulle melde dig med "løsningen" på
> indvandringsproblemerne, du kunne få dig en Nobelpris, for ingen har endnu
> fundet noget "Sesam luk dig Op", ...

Hvorfor skulle du ikke komme mig i forkøbet og snuppe den Nobelpris?
Hårdere straffe! Det er jo genialt.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 22:42

> Hårdere straffe! Det er jo genialt.

Sålænge der ingen straf er, er hårdere straffe nok ikke en hel dårlig
ide skal du se.

Fra : *@*

Dato : 16-02-09 15:36

On Sun, 15 Feb 2009 22:41:35 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

>Sålænge der ingen straf er, er hårdere straffe nok ikke en hel dårlig
>ide skal du se.

første punkt bør være at udlændinge som overtræder lovene her i landet
smides ud så snart deres skyld er bevist

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 07:55

Niels P Sønderskov wrote:

> Hvorfor skulle du ikke komme mig i forkøbet og snuppe den Nobelpris?
> Hårdere straffe! Det er jo genialt.

Hårdere straffe? Jeg taler om bare en lille bitte smule konsekvens, OG en
tagen hensyn til at den nye store gruppe kriminelle har en helt anden
kulturbaggrund.

Det er jo DIG som hævder, at bare man havde gjort dit eller dat så havde der
ikke været problemer med masseindvandring af folk fra kulturer, hvor man som
muslim er vant til at mene man er "verdens bedste folk", OG har en
skamkultur i stedet for den kristen skyldkultur.

Kriminaliteten er jo et problem for sig selv, - den manglende evne til at
kunne dansk nok til at klare en simpel ungdomsuddannelse er et andet
problem, - som selvfølgelig har en vis sammenhæng med den skamfølelse som så
KAN føre til en kriminel løbebane.

Men her i riget bliver en mand som ved noget om problematikken om
kriminalitet og muslimsk kulturbaggrund, jo fyret, - for det må man ikke
mene noget om. Alle kulturer er som bekendt lige gode.

Kan du huske da amtsborgmester Vibeke ?? var tæt på at blive smidt ud af
socialdemokratiet for at nævne problemerne med indvandring?
Og dengang da alle aviser kastede sig frådende over Vesselbo som lavede en
fremskrivning af antallet af tyrkere i Ishøj, - en fremskrivning som ramte
fuldstændig plet. Han blev udlagt som satan selv, nærmest værre end Hitler
og Stalin tilsammen.

Jeg tror ikke vi har viljen til at se sandheden i øjnene, vi vil hellere
begrave hovederne i sandet, for det gør alle ordentlige mennesker.

Hvorfor tror DU, at der er "no-go" muslimske områder i alle euroæiske lande?
Noget med Fogh

Og hvorfor skulle det blive bedre efterhånden som man får en størrelse som
betyder, at disse samfund er totalt parallelle? I Malmø siger indvandrere:
"Det er dejligt at være i Rosengård, for der behøver man slet ikke have
kontakt med svenskere. Det er lige som at bo hjemme i Somalia, som en pige
sagde, kun vejret er anderledes - og pengene som kommer automatisk her.
Du kan klare dig med arabisk hele livet, tingene bliver bare serveret hvor
du bor, - med tak fra de svenske "medborgere" som betaler regningen.

Kom nu med "løsningen" - du sidder jo med den?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-02-09 23:01

Knud Larsen skrev:

> Hårdere straffe? Jeg taler om bare en lille bitte smule konsekvens, OG en
> tagen hensyn til at den nye store gruppe kriminelle har en helt anden
> kulturbaggrund.

Jeg har ikke større tiltro til folkedomstolen, der ud fra 'information'
fra Ekstrabladet og Politiforbundet råbende og skrigende påtager sig at
afgøre en hvilken som helst sag. Retssystemet må selvfølgelig kritiseres
og Folketinget kan lovgive, men til hver en tid må vi have større tiltro
til de dommere og domsmænd, der har den fulde viden i en given sag.

Du kan følge med i en hvilken som helst åben retssag, du måtte have tid
og lyst til, men stop for klynk og ævl, når du ikke selv har gjort dig
den anstrengelse.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 08:57

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> Du kan følge med i en hvilken som helst åben retssag, du måtte have
> tid og lyst til, men stop for klynk og ævl, når du ikke selv har

Så du er en af dem der hævder at hvis man ikke har nærstuderet hvert eneste
tilfælde så må man ikke udtale sig.

JEG har læst udredningerene og statistikkerne fra forskeren Kyvsgaard, - i
mange år. Jeg har fulgt debatter og læst artikler i fx "Juristen", - folk
som dig vil jo bare lukke munden på dem der har en forkert mening. Jeg har
også læste internationale artikler, fx om det canadiske eksperiment og flere
andre. Du kan selv være klynk og ævl.

Læs iøvrigt det nye forslag til indvandringslove i Sverige, og se om du kan
få det til at "det er ikke noget større problem", - også i går var der
brandbomber mod myndigheder. Sverige ER jo fortabt, det er for sent for dem
at reagere, - men vi har stadig en lille bitte chance, - hvis tågehorn som
dig ikke stopper den.

Nu hævder de sgu i Sverige, at "i Sverige gælder svensk lov" - er det ikke
racisme?

Og statsborgerskab som er givet på baggrund af "falske oplysninger, trusler
eller bestikkelse" skal kunne tages tilbage.

Hold da kæft hvad er Sverige kommet til, ER det allerede en bananstat?
Svenske pas sælges i tusindvis på det internationale marked skriver de også
i "udredningen", og som det er nu kan en indvandrer "tabe" sit pas lige så
mange gange det skal være. Det synes "Moderaterne" ikke om mere.

Velmenere kan lægge et land øde, som det vil ske i Sverige, - eller allerede
ER sket.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-02-09 16:21

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
> Rigsadvokaten: Hårdere straffe hjælper ikke

Jo det hjælper på min retsfølelse og den trænger til at bedres.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 16:31

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jo det hjælper på min retsfølelse og den trænger til at bedres.

Nu var det ikk' lissom din retsfølelse rigsadvokaten tænkte på her, vel?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 17:44

> Nu var det ikk' lissom din retsfølelse rigsadvokaten tænkte på her,
> vel?

Men det burde det være, før eller siden tager folk selv sagen i egen
hånd, og så vil lynchninger i lysmaster nok ikke være helt urealistisk.

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-09 17:52

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/15/024153.htm
>

> Men hårdere straffe er desværre hvad den siddende regering

Hvad med at man begyndte at straffe første gang, ikke hårdere men bare gad
tage sig af når folk laver kriminalitet. I dag skal man jo åbnebart tage det
som en oplevelse hvis man får tæsk af 10-12 personer på en togstation, og så
havde jo tidligere på året ham der slagtede en musiklærer, han havde kun
10-12 overfald bag sig inden han gjorde det.

Fra : *@*

Dato : 15-02-09 18:57

On Sun, 15 Feb 2009 12:58:47 +0100, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Rigsadvokaten: Hårdere straffe hjælper ikke

fint

så må lovgiverne jo se at få fjernet reglerne om klip i kørekort

samt få bødetaksterne for færdselsforseelser sat betragteligt ned

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/