MS Windows
briani 27239
ctrl-tast defekt!
Fra : per f andersen

Dato : 15-02-09 20:24

På grund af usømmelig dumhed har jeg fået smadret min ctrl-tast på min
bærbare (XP-SP3).
Findes der en metode eller et program, som kan 'flytte' ctrl-tasten til
f.eks. Windowstasten?

mvh per

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-09 21:09

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev
> På grund af usømmelig dumhed har jeg fået smadret min ctrl-tast på min
> bærbare (XP-SP3).
> Findes der en metode eller et program, som kan 'flytte' ctrl-tasten til
> f.eks. Windowstasten?

Du har da to CTRL taster, har du kvast dem begge ?

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : per f andersen

Dato : 15-02-09 21:21

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev
> Du har da to CTRL taster, har du kvast dem begge ?

Du har ret i, at der på et normalt fullsizetastutur findes 2, men ikke på
min bærbare!

mvh per

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-09 21:35

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev
> Du har ret i, at der på et normalt fullsizetastutur findes 2, men ikke på
> min bærbare!

HMMMMMMM det må være en lille bærbar, for de fire bærbar vi har i huste, har
alle to CTRL taster, de mindste maskiner, har 15,4" skærm.

Fra : per f andersen

Dato : 15-02-09 21:40

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev>
> HMMMMMMM det må være en lille bærbar, for de fire bærbar vi har i huste,
> har alle to CTRL taster, de mindste maskiner, har 15,4" skærm.

Desværre hjælper det ikke mig ret meget!

mvh per

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-02-09 21:53

per f andersen wrote :
> På grund af usømmelig dumhed har jeg fået smadret min ctrl-tast på min
> bærbare (XP-SP3).
> Findes der en metode eller et program, som kan 'flytte' ctrl-tasten til
> f.eks. Windowstasten?

Prøv Sharpkeys (min favorit) eller MSKLC

http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=8BE579AA-780D-4253-9E0A-E17E51DB2223&displaylang=en

--

Lars Jørgensen

Fra : per f andersen

Dato : 15-02-09 23:56

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid>

> Prøv Sharpkeys (min favorit) eller MSKLC
>
> http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html
>
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=8BE579AA-780D-4253-9E0A-E17E51DB2223&displaylang=en

Tak for hjælpen.
Jeg har installeret Sharpkeys, som synes at være en enkel og meget
overskuelig måde at løse problemet på. Imidlertid kan jeg ikke få det til at
virke.
Jeg har kun en CTRLtast, som altså ikke virker overhovedet. I Sharpkey kan
man vælge enten leftCTRL eller rightCTRL og jeg har prøvet begge og erstatte
med Windowstasten (left), men det virker ikke.
Hvis jeg vidste hvad min CTRLtast var defineret som f.eks (00_1D) kunne det
muligvis hjælpe?

mvh per

Fra : Ole C

Dato : 16-02-09 00:30

per f andersen skrev blandt andet:

> [...]
> Sharpkey kan man vælge enten leftCTRL eller rightCTRL og jeg har
> prøvet begge og erstatte med Windowstasten (left), men det virker

Prøv med CapsLock - den bruger du sikkert alligevel ikke til noget....

--
vh
Ole C

Fra : per f andersen

Dato : 16-02-09 00:41

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev

> Prøv med CapsLock - den bruger du sikkert alligevel ikke til noget....

Tak for forslaget - virker ikke.
Jeg tror at problemet er at min ctrl-tast hverken er defineret hverken som
leftCTRL ELLER som rightCTRL og derfor kan man ikke remappe vha. af disse
to?

mvh per

Fra : per f andersen

Dato : 16-02-09 10:45

> [...]
> bærbare (XP-SP3).
> Findes der en metode eller et program, som kan 'flytte' ctrl-tasten til

Efter lidt fumleri fik jeg styr på rækkefølgen af tasterne og fik flyttet
LeftWindow til LeftControl vha. SharpKeys - [NB -muligvis ville det ikke
virke, hvis det var dansktastaturspecifikke karakterer det drejede sig om]
Tak

mvh per