Dobbelt/dual/Twin -SIM muligt ?
Fra : René Nielsen Øgelund

Dato : 14-02-09 22:33

Hej Muligvis OT her.. men jeg er ej sikker på hvor det hører til om
det er symbian baseret eller bare "ren mekanik" men tager dog
chancen alligevel.

Det er nu ikke første gang her på sitet at spørgsmålet har været oppe,
men efter at have læst indlæg tynde og diverse andre steder på nettet
er jeg dog alligevel i tvivl, og forvirret over det jeg læser, da der
er flere modstridende indlæg. Jeg er ikke teknisk ekspert og har svært
ved at skelne mellem hvad ting burde gøre og hva der vistnok virker og
hvad der bare virker 100% hver gang...

Problemet er at jeg gerne vil have mit arbejds mobilnr og mit private
mobilnr (2 forskellige numre) i en og samme tlf. (Nokia 95 8GB) Da
kalenderen, programmer, mail, kamera, billeder og musik er i denne
telefon, og specielt den første nævnte kalender er "hele mit liv" jeg
er ikke udstyret med en hukommelse som er velegnet til at huske
aftaler og møder på bestemte tider og datoer, derfor er kalenderen
simpelthen et must for mig, fordi jeg også samler alle private aftaler
og gøremål i denne. Jeg har et arbejde som ikke blot foregår mellem kl
8.00 og 16.00 (desværre) så jeg har tit aftenmøder og i weekender
kunder jeg skal besøge, derfor er det også nødvendigt når jeg sidder
hos familien "og de spørger om jeg vil med ud at fiske om 3 uger" at
jeg kan se om der er noget i kalenderen den dag. Og at have 2
telefoner med sig hvor man konstant skal synkronisere kalenderdata osv
er noget rod... jeg forsøger at gøre det enkelt.

At have et mobilnummer der blot viderestiller til et andet mobilnummer
virker heller ikke. (f.eks. private opkald viderestillet til arb mobil
= jeg betale selv samtalen + når arbejdsmobil slukkes skal
viderestilling ophæves for at få private opkald) modsatte
konstellation (arbejdsmæssige opkald viderestilles til privatmobil
nummer giver arbejdsgiver ekstra udgift, + når jeg så ringer ud i
arbejdstiden er det fra den private telefon og ved fyraften skal jeg
ophæve arbejdsmæssige opkald til at viderestille til privatmobilen)
hmm.. så nej det er noget bøvl..........

Dobbeltkort redder desv. heller ikke min situation. Jeg vil gerne
modtage alle opkald på en og samme telefon uanset om der ringes på mit
private mobil nummer eller arbejdsnummer.
Så hvis begge mumer kan være aktive på samme tid vil det være super.
Tilmed vil jeg gerne kunne "slukke/lukke" for arbejdsnummeret når jeg
har fri, så jeg ikke får de mange opkald jeg får idag fra kunder mv
til langt ud på aftenen.

Har jeg ret i at der ikke kan fås disse dual sim adaptorer, som kan
have begge simkort aktive på samme tid, jeg forstår det sådan at
telefonens Imei nummer transmiteres via simkortet og dets nummer op
til den sender/modtager... og det kan ikke lade sig gøre at 2
forskellige simkort har det samme Imei nummer i "rumpen"... ?

Kan man få disse tomme sim kort hvor man kan loade op til 10
simkort/mobilnumre ind på et og samme kort, og via en telefonmenu selv
bestemmer hvilket nummer man tænder for... og virker det.. ?(se
linkene nedenfor)

Jeg vil synes det er ok med et dual sim adaptor...selvom man nok skal
udklippe selve chippen på de 2 simkort for at få dem begge placeret i
adaptoren, da der ikke er plads i telefonen til at det er typen med 2
hele simkort samlet af fladkabel til en dual løsning.. og virker
det... og hvad sker der i en symbian tlf.. ?

Kan det virkelig passe jeg er den eneste der står i den situation, og
bliver jeg virkelig nød til at hjembestille en eller anden "meget
meget kendt kina-telefon" som er lavet med plads til 2 simkort....(se
link nederst) og så sige farvel til Nokia og min trofasthed over for
den velkendte og indgroede symbian opbygning... ?
Der må da være en løsning.... ?

Please hjælp mig...

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=dual+sim&aq=f

http://simemu.gsmhosting.net/6.01_Eng/

http://www.mytrendyphone.dk/shop/universal-twin-sim-3337p.html

http://www.mytrendyphone.dk/shop/search-1.html?keyword=dual%20sim%20ko
rt

http://www.mytrendyphone.dk/shop/universal-twin-sim-3337p.html?gclid=C
Mz6vpvRw5gCFQaA3godej2T0g

http://www.dual-sim-adapter.com/dual-sim.html?gclid=CMTYhLnRw5gCFVaK3g
odBlG80g

http://www.gsm-technology.com/index.php/en_US,browse,id_gr,52,menu_mod
e,categories.html
http://www.gsm-technology.com/index.php/en_US,details,id_pr,2769.html

http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?s=bff962d94db9df30ae7713f76ea
e23ff&t=9369&page=2

http://gear.comon.dk/news/acer.laver.dual.sim.mobil_16892.html

http://www.generalmobile.com/new/default.aspx

http://www.fonefunshop.co.uk/dualsim/index.htm

http://www.clove.co.uk/viewProduct.aspx?Manufacturer=Acer&Item=AcerDX9
00&Product=49868335-9F45-4952-90C1-92E8C00484A2&Category=0A394417-7597
-41E6-9675-4D11F909908F

http://www.mobiltest.dk/anmeldelse/231/test-af-3-telefoner-med-dualsim

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=dual+sim&aq=f

mvh