Gandhis blottede sig mere end mig
Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-09 22:54

Gandhis blottede sig mere end mig
Kjole-Ole fik dom for, at mænd har krav på at blive betjent i butikker,
selvom de ikke har bukser på, men i stedet "løs kilt" som skotter eller
lignende kjole/nederdel agtige benklæder.
For at flytte grænsen yderligere har jeg overfor kommunalt ansatte, der kom
til mit hjem ladet nederdelen været opslidset, så man evt så lårs yderside.
To hjemmehjælpere har løgnagtigt klaget over blufærdighedskrænkelse, og da
deres chefer i dag besøgte mig havde den mandlige ingen kritik og den
kvindelige sagde vedr mit for og bagklæde arrangement "at hun havde valgt
at se væk fra det."
Dermed er det bevist MAN KAN BARE SE VÆK, og i fremtiden bør hjemmehjælpere
respektere kulturen i det hjem , som de skal hjælpe i og ikke fare tyrannisk
frem og forlange dresscode som ikke matcher behovene hos den , der skal
hjælpe, og som ikke svarer til politi og retspraksis i vort århundrede. Det
svarer til at vi respekterer muslimers slør. Selvfølgelig skal
hjemmehjælperen respektere hjemmets kultur.
Den mandlige chef insisterede, at arbejdsmiljøloven kræver, at der skal
tages hensyn til psykiske forhold. Da denne lov er så uspecifik, kan man
ikke kræve ag pensionister, at de kan forudsige hjemmehjælperes fordomme.
Med deres chefs hjælp bør hjemmehjælperen præsentere skriftelige ønske om
dresscode, hvis de har sådant