Ytringsfrihedsfjendtlige muslimer må rejse~
Fra : /Peter

Dato : 12-02-09 09:43

Pressemeddelelse:

DF: Ytringsfrihedsfjendtlige muslimer må rejse hjem eller tilpasse sig

Dansk Folkepartis medlem af integrationsudvalget og uddannelsesordfører
Martin Henriksen kræver på Dansk Folkepartis vegne, at regeringen handler på
baggrund af en undersøgelse fra tænketanken CEPOS, der viser, at halvdelen
af indvandrere og efterkommere fra muslimske lande ønsker et forbud mod
kritik af religion. Martin Henriksen kræver en handlingsplan fra
integrationsministeren og undervisningsministeren snarest muligt.

- Jeg vil sige det meget klart til de her personer. Hvis man går og synes,
at alting er meget bedre i Saudi-Arabien og Iran, fordi man der ikke må
udtale sig kritisk om islam, så mener jeg ærligt talt, at man burde hive
teltpælene op her i Danmark og så slå sig ned i de pågældende lande, så kan
man mærke, hvad det vil sige at leve i et land, hvor der ikke er
ytringsfrihed, for det er jo det, de her mennesker mener, siger Martin
Henriksen.

Martin Henriksen påpeger, at undersøgelsen viser, at integrationen af
muslimer har slået fejl.

- Det er der mange årsager til. En af de vigtigste er, at der ingen
integrationsparathed er i store dele af den gruppe. En anden er at vi
simpelthen ikke har stillet det helt fundamentale krav til indvandrere, der
er kommet til Danmark, at de vestlige værdier om ytringsfrihed, demokrati,
kønnenes ligeberettigelse osv. ikke er til diskussion. Politisk korrekte har
derimod foregøglet dem og os selv, at de værdier, der karakteriserer
muslimske lande er fuldt ud på højde med de værdier, der gælder i Danmark.
Det er forkert, siger Martin Henriksen.

- Der bør oprettes særlige demokrati- og kulturkurser i uddannelsessystemet,
som er målrettet unge muslimer, og på voksenområdet skal kommunerne
forpligtiges til at have demokratikurser i forbindelse med aktivering
ligesom virksomheder med mange muslimske medarbejdere også skal undervise i
demokrati og den fælles danske kultur, siger Martin Henriksen.

Disse idéer vil Martin Henriksen nu bære videre til undervisningsministeren
og integrationsministeren.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-09 09:53

"/Peter" <pgh@wer.nn> wrote in message
> Pressemeddelelse:
>
> DF: Ytringsfrihedsfjendtlige muslimer må rejse hjem eller tilpasse sig

100% enig.

> [...]
> Disse idéer vil Martin Henriksen nu bære videre til
> undervisningsministeren og integrationsministeren.

Yderst fornuftigt forslag.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.