Brev til Folmer
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 14-02-09 10:31

Hallo Folmer

Har med fornøjelse læst dine indlæg. - Kender lidt til dit
landevejsliv. - Rykkede ud og reparerede nødstedte danske lastbiler på de
svenske landeveje i 1960erne.
Nu noget helt andet, - et spørgsmål om transport, som du måske kunne have
en ide til.
I Grosnö - 10 mil øst for Varberg står en maskine - 800 kg, som jeg måske
får brug for at få fragtet til Djursland.
Snildest og prisfornuftigt - vil du anbefale en løsning?

- Undskyld frimodigheden, - og god weekend,
Palle Bugtrup

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-09 15:00

On Sat, 14 Feb 2009 10:31:09 +0100, "Palle Bugtrup"
<pacemaker@lite.dk> wrote:

> [...]
>får brug for at få fragtet til Djursland.
> Snildest og prisfornuftigt - vil du anbefale en løsning?

Det er jo ikke sådan bare lige.

Hvad er det for en maskine? Stor og uhåndterlig, eller lille og nem at
have med at gøre?

Findes der på af- og pålæsningsstederne grej til at laste og losse
med? Og på hvilken tid af døgnet kan det lade sig gøre?

Det nemmeste er at kontakte en speditør, og høre hvad han skal have
for ulejligheden. Husk, at der er mange speditører, og mange
forskellige priser.

Husk også at sige, at det ikke haster, og at han kan tage den med på
en dag hvor bilen måske ikke er fuld, og kører forbi alligevel. Det
hjælper på prisen.

Skal vi ned i detaljen, og du bor på Djursland, så er der en vognmand
ude ved Grenå, der kører med en del biler for Schenker på Sverige. Det
kunne jo være, at du kunne få en aftale med ham, eller én af hans
chauffører.

Han hedder Klaus Kousted.

>--

> - Undskyld frimodigheden, - og god weekend,

>--

Det er helt i orden, men det letter rådgivningen med lidt flere
detaljer om godset.

Også god week-end til dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-02-09 16:13

> [...]
> Husk også at sige, at det ikke haster, og at han kan tage den med på
> en dag hvor bilen måske ikke er fuld, og kører forbi alligevel. Det

Jeg får på tirsdag leveret 300 kg gods på palle i Stockholm - det koster mig
1.000 kr. En haste haste bestilt i fredags efter lunch og leveret af TNT.

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 14-02-09 17:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg får på tirsdag leveret 300 kg gods på palle i Stockholm - det koster
> mig 1.000 kr. En haste haste bestilt i fredags efter lunch og leveret af

Tak for info. Det drejer sig - sjov vending - om en drejebænk. Mål: L.
213 - B. 94 - H. 142 cm.
- Jeg vil forhøre i Grenå. Det vil være fint bare at få den over vandet.

Med bedste hilsen,
Palle

P.S. Folkene i Grosnjö er professionelle og vil læsse. På hjemmesiden
har jeg grej til losning.

Fra : Martin Bak

Dato : 14-02-09 17:34

"Palle Bugtrup" <pacemaker@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Med bedste hilsen,
> Palle
>
> P.S. Folkene i Grosnjö er professionelle og vil læsse. På hjemmesiden

URL?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-02-09 19:22

"Martin Bak" skrev

> URL?

Hjemmesiden <=> hjemmefronten

- Peter

Fra : Frederik

Dato : 14-02-09 21:38

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg får på tirsdag leveret 300 kg gods på palle i Stockholm - det koster
> mig 1.000 kr. En haste haste bestilt i fredags efter lunch og leveret af

Sådan en Ariel Atom vejer da lige over 500, troede jeg?

Fra : John Sahl

Dato : 14-02-09 23:32

Frederik wrote:

> Sådan en Ariel Atom vejer da lige over 500, troede jeg?

Det må være et samlesæt leveret over flere gange..

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 15-02-09 09:09

> [...]
>
> Jeg får på tirsdag leveret 300 kg gods på palle i Stockholm - det koster
> mig 1.000 kr. En haste haste bestilt i fredags efter lunch og leveret af

Undskyld Mogens - min nysgerrighed. - Men de efter de følgende
drilleindlæg at dømme, kunne dit gods være tohjulet?

Palle

Fra : Mogens

Dato : 15-02-09 10:00

> Undskyld Mogens - min nysgerrighed. - Men de efter de følgende
> drilleindlæg at dømme, kunne dit gods være tohjulet?

Nope det er rent forretningsmæssigt reservedele til et antal køretøjer

Fra : Frederik

Dato : 16-02-09 00:05

"Palle Bugtrup" <pacemaker@lite.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld Mogens - min nysgerrighed. - Men de efter de følgende
> drilleindlæg at dømme, kunne dit gods være tohjulet?
>
> Palle

Det gas! Mögens kan ta' det!

:)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-09 02:40

On Feb 14, 5:08 pm, "Palle Bugtrup" <pacema...@lite.dk> wrote:

> [...]
>
>     Med bedste hilsen,
>     Palle
>
>     P.S. Folkene i Grosnjö er professionelle og vil læsse. På hjemmesiden

Hvad så med en trailer og selv hente den ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 16-02-09 11:19

> [...]
> har jeg grej til losning.

Hvad så med en trailer og selv hente den ?

800 kg dødvægt! - Og en VW Golf! - Hmm. . . ?
Palle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-09 16:47

Palle Bugtrup skriver:

> 800 kg dødvægt! - Og en VW Golf! - Hmm. . . ?

Hvad er problemet i det?

Min Golf må godt slæbe noget mere end 800 kg.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 16-02-09 20:57

> Palle Bugtrup skriver:

> Hvad er problemet i det?
>
> Min Golf må godt slæbe noget mere end 800 kg.....
>

> Klaus
> --

Har godt nok ikke undersøgt muligheden, det forekom blot lidt voldsomt.

Palle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-09 03:27

On Feb 16, 11:19 am, "Palle Bugtrup" <pacema...@lite.dk> wrote:

> Hvad så med en trailer og selv hente den ?
>
> 800 kg dødvægt! - Og en VW Golf! - Hmm.  .  . ?
> Palle

De 800 kg er ikke noget probelm, det er det samme som 2 heste.
Men jeg vidste jo ikke du havde en Golf.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-09 01:29

On Feb 16, 8:57 pm, "Palle Bugtrup" <pacema...@lite.dk> wrote:

>    Har godt nok ikke undersøgt muligheden, det forekom blot lidt voldsomt.

Som beskrevet er det ikke andet end det som svarer til 2 heste af
størrelsen under Dansk Varmblod.

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 17-02-09 16:43

> [...]
>
> Har godt nok ikke undersøgt muligheden, det forekom blot lidt voldsomt.

Som beskrevet er det ikke andet end det som svarer til 2 heste af

- Så må jeg ud og leje en stor trailer med bremser.
Palle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-09 01:04

On Feb 17, 4:43 pm, "Palle Bugtrup" <pacema...@lite.dk> wrote:

> Som beskrevet er det ikke andet end det som svarer til 2 heste af
> størrelsen under Dansk Varmblod.
>
> - Så må jeg ud og leje en stor trailer med bremser.

Det er da i hvert fald en mulighed.
Ellers bare en flyttebil uden lift, så kan den måske løftes derind.
Liften kan sikkert ikke løfte 800 kg.