Det er groft!
Fra : Siri

Dato : 13-02-09 16:59

Mere info mht indbruddet:
------
Sidste nyt, stamtavler og certifikater er også væk, det lugter rigtigt
grimt det her........ De ligger i de hvide plastikhylstre i dobbelt A-5
man får hos dyrlæger........

Underrboens hundehvalp er også væk, det lugter altså - iflg. det sidste
fra Inge er der flere indbrud i gaden, politiet arbejder så godt de
kan......
-------

Kattekyndige folk har en formodning om, at de er stjålet til videresalg
i udlandet - pga, at de så systematisk har stjålet racerene med
stamtavler. Hold udkig, jer, der bor ved en grænse. Tak.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 13-02-09 17:43

> Siri skrev:
> Mere info mht indbruddet:

Nå, som sædvanlig må jeg kun poste en vis del af gangene - denne gang
var det første indlæg, der røg i cyberspace.
En katte-ven af de bedre var blevet udsat for et grimt indbrud: 3
racekatte stjålet, MED stamtavler - samt naboens hundehvalp også - hele
gaden havde nærmest haft indbrud.
Derfor forsøgte jeg at efterlyse dem her.
Men heldet var med misserne denne gang, sådan da: De er blevet fundet på
en rasteplads, og een af dem har det ikke så godt.
Mere ved jeg ikke lige nu, men fortæller, når jeg gør.

Fra : Siri

Dato : 13-02-09 17:50

Fra : Siri

Dato : 13-02-09 17:50

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-02-09 19:33

Hvor henne i landet? Hvilken race?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 13-02-09 20:37

> Gainsbourg skrev:
> Hvor henne i landet? Hvilken race?
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Hej
Det indlæg, jeg sendte først, men som forsvandt, lyder som følger:
"XX har haft indbrud alle tre katte og to transportkasser er væk. Det er
så grusomt.

Det er en creme brite, en rødmasket britekilling og en chokolade voksen
burmeser.

Send dette videre til alt og alle I kan komme i tanke om. Politiet er på
stedet, men det er nok ikke deres største indsats at finde kattene......"

Her til aften er kattene fundet på en rasteplads, og den gamle i flokken
har det ikke helt godt, han er indlagt natten over.
Jeg beklager, at jeg skreg alarm uden at sikre mig, at det faktisk nåede
frem.
Men det modbydelige var, at de var gået efter "dyre" racekatte og havde
stjålet stamtavlerne også, så det virker meget planlagt og målrettet mod
videresalg.
At de så ikke ved, at voksne, neutraliserede katte sjældent sælges for
formuer, og at så snart dyrlæge eller udstilling så papirerne, så var
det bal forbi, er noget andet.
Killingen var en uneutraliseret meget ung race-han, så det kunne være
endt rigtig galt.
Men de 2 af kattene er hjemme hos madmor igen, og den tredie krydser vi
fingre for, han er i gode hænder.

Men - naboens hundehvalp blev også stjålet. Er ikke fundet endnu.
Nærmest hele gaden havde haft indbrud. Jeg ved ikke noget om hundens
race m v, da mine bekendte naturligt nok har koncentreret sig om damen
med kattene, som de kender.
Jeg skal komme med mere nyt, når jeg ved mere om den arme vuffer.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 20:59

Gainsbourg wrote:
> Hvor henne i landet? Hvilken race?
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Siri skriver nederst i sit andet indlæg at kattene er fundet på en
rasteplads. Heldigvis da.

Fra : Siri

Dato : 13-02-09 21:23

> Louise skrev:
> Siri skriver nederst i sit andet indlæg at kattene er fundet på en
> rasteplads. Heldigvis da.

Ja, og lillevuffen er fundet i nærheden, og er hjemme i god behold.
Men det er ikke engang beregnende dumme tyve-hjerner, det er åbenbart en
sindssyg kattehader, der er på rov:

(der har været et indslag på) TV2 Østjylland, du kan se det online
senere i aften.

(Man) kan så af indslaget se, at det drejer sig om en person, der tager
katte i bydelen Kristrup i Randers, og kører dem langt væk fra byen og
sætter dem ud. Den kulsorte huskat Tulle, der er fundet igen, blev
fundet i byen Fjellerup, efter en efterlysning i lokalavisen gav pote.

Føj, hvor er det ubehageligt
(citat slut)

Jeg håber, at vedkommende bliver arresteret og idømt behandling, for den
slags er mishandling af både dyr og deres ejere!
Det er virkelig sygt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-02-09 21:40

In news:uKmdnRbnyesGSwjUnZ2dnUVZ8riWnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> Jeg håber, at vedkommende bliver arresteret og idømt behandling, for
> den slags er mishandling af både dyr og deres ejere!
> [...]

Ja, der findes godt nok mange af den slags psykopater efterhånden, og det
bliver da også værre og værre. Godt at dyrene er bragt uskadte til veje
igen. Ventetiden må have været uudholdelig for de stakkels ejere.

Jeg fatter ikke hvad der får nogle mennesker til at optræde så hadefuldt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 14-02-09 00:39

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Jeg fatter ikke hvad der får nogle mennesker til at optræde så
> hadefuldt.

nej, jeg undrer mig også... Al den dyremishandling man hører om, gad
vidst hvad der foregår i sådan nogle mennesker. Min mening er at de
virkeligt må have det dårligt med sig selv, ellers kan man ikke være så
afstumpet ;-(

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 14-02-09 00:38

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Ja, og lillevuffen er fundet i nærheden, og er hjemme i god behold.

Ja, heldigvis. Men dette tyveri var i Kolding.

> Men det er ikke engang beregnende dumme tyve-hjerner, det
> er åbenbart en sindssyg kattehader, der er på rov:

Dette foregår såvidt jeg kan læse mig til i Randers.

> Føj, hvor er det ubehageligt
> (citat slut)

Det er det. Nu har jeg "kun" en enkelt racekat, men har nu aldrig været
nervøs for skulle stjæle mine katte, for tanken har ganske simpelt ikke
strejfet mig. Derimod kan jeg være nervøs for indbrud pga en tyv jo
ikke kan forventes at lukke døre og vinduer efter sig og dermed kan få
lukket kattene ud. Da mine ikke går frit ville det være mit største
mareridt. Skidevære med evt. ting der blev stjålet. TV, stereoanlæg,
computere, den slags kan erstattes, det kan dyrene ikke.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 11:16

Siri wrote:

> [...]
>
> Jeg håber, at vedkommende bliver arresteret og idømt behandling, for
> den slags er mishandling af både dyr og deres ejere!

Nu har jeg ca 25 km til Randers, hvor Kristrup er en af de bydele jeg kommer
først til.
Gyser ved tanken om at det er så tæt på, og er samtidig glad for at Buster
er blevet indekat...

Nu har jeg TV2østjylland som min regionale TV2- men fanst først ud af at de
ville sende noget om det, lige da det var for sent... Så skal lige en tur
forbi deres hjemmeside idag.
For ikke-østjyder kan jeg desuden oplyse at deres adresse er www.tv2oj.dk

Louise