MS Windows
briani 27239
Hvorhenne gemmer Vista filer?
Fra : John

Dato : 13-02-09 22:11

Hej

Er der en de kan fortælle hvorhenne Vista gemmer filer fra nettet, f.eks.
filmklip fra youtube. I windows2000 lå de i en midl. internet mappe og lod
sig rimelig nemt finde, men hvor ligger de i Vista?

John Busk

Fra : bosol

Dato : 13-02-09 14:16

On 13 Feb., 23:11, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk> wrote:
> [...]
> filmklip fra youtube. I windows2000 lå de i en midl. internet mappe og lod
> sig rimelig nemt finde, men hvor ligger de i Vista?

normalt i C:\users\brugernavn\videos men det kan du selv bestemme.

Fra : bosol

Dato : 13-02-09 14:20

On 13 Feb., 23:16, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:

> normalt i   C:\users\brugernavn\videos   men det kan du selv bestemme..

Ser lige i C:\users\brugernavn ligger en masse NTUSER.DAT store
filer med f.skel. datoer, hvis andre ved om de må slettes så "skrig"
eller forklar lige hvad de bruges til

Fra : Allan L

Dato : 13-02-09 22:27

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ser lige i C:\users\brugernavn ligger en masse NTUSER.DAT store
> filer med f.skel. datoer, hvis andre ved om de må slettes så "skrig"
> eller forklar lige hvad de bruges til

C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

Fra : John

Dato : 14-02-09 20:26

Hej

> C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet
> Files

Ovennævnte mappe findes ikke på min maskine, Vista Basic.

Er der bedre bud? Bosol's forslag duede heller ikke, idet man jo ikke selv
kan vælge hvor Windows smider sine midl. internet filer.

John Busk

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 20:57

John skrev blandt andet:

> Ovennævnte mappe findes ikke på min maskine, Vista Basic.

Jo den gør.
Men under Mappeindstillinger skal du markere "Vis skjulte filer og mapper"
Og så hedder den muligvis C:\Brugere\AppData etc.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 14-02-09 21:35

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men under Mappeindstillinger skal du markere "Vis skjulte filer og mapper"
> Og så hedder den muligvis C:\Brugere\AppData etc.

Beklager Ole C, men din skråsikkerhed gik i vasken da du skrev "Og så hedder
den muligvis"
Jeg har markeret "Vis skjulte filer og mapper" og den er der ikke! Er der
virkelig ingen Vista brugere der kan fortælle mig hvor de filer ligger?

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-09 21:55

John skrev:

> Jeg har markeret "Vis skjulte filer og mapper" og den er der ikke! Er
> der virkelig ingen Vista brugere der kan fortælle mig hvor de filer ligger?

Jeg har ikke lige adgang til en Vista, men prøv dette: Klik
på Windows-logoet (start-knappen) => i skrivefeltet nederst,
skriv: %appdata% => tryk på Enter => klik dig videre ud fra
noget, der ligner ovennævnte sti.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : John

Dato : 14-02-09 22:09

> Jeg har ikke lige adgang til en Vista, men prøv dette: Klik Mvh. Kim
> Ludvigsen
> http://pc-sikkerhed.dk

Beklager Kim, du nævner det selv "Jeg har ikke lige adgang til en Vista",
der er åbenbart en del forskel på hvor Win2000 - XP - win3.11 placerer deres
filer, så jeg venter stadig på en der ved hvad han/hun svarer på.

John

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 22:13

John skrev blandt andet:

> [...]
> Vista", der er åbenbart en del forskel på hvor Win2000 - XP - win3.11
> placerer deres filer, så jeg venter stadig på en der ved hvad han/hun

Gaaab....

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 22:12

John skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har markeret "Vis skjulte filer og mapper" og den er der ikke! Er
> der virkelig ingen Vista brugere der kan fortælle mig hvor de filer

Jeg er skam Vista-bruger (- også).

--
vh
Ole C

Fra : Richard Thune

Dato : 15-02-09 10:11

"John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen
klip
> [...]
> Jeg har markeret "Vis skjulte filer og mapper" og den er der ikke! Er der
> virkelig ingen Vista brugere der kan fortælle mig hvor de filer ligger?

Du skal også lige fjerne hakket i "skjul beskyttede operativsystemfiler" så
ser du den, jeg gør ihverttilfælde
C:\Users\xxx\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
RT

Fra : Bjarne Chr

Dato : 15-02-09 10:37

> [...]
>
> Er der bedre bud? Bosol's forslag duede heller ikke, idet man jo ikke selv
> kan vælge hvor Windows smider sine midl. internet filer.

C:\brugere\Dit_Brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet
Files
Den dukker op hvis du fjerner fluebenet i skjul beskyttede
operativsystemfiler
Bc

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-02-09 22:55

John skrev:

>Er der en de kan fortælle hvorhenne Vista gemmer filer fra nettet,

Kig i dine internetindstillinger hvor de ligger.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan L

Dato : 14-02-09 23:03

Gå ind i internetindstillinger/generelt
Vælg browserdata/indstillinger
Vis filer

Så burde du komme derind...
Sådan er det her Vista home premium

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 15-02-09 10:39

John wrote :
> Er der en de kan fortælle hvorhenne Vista gemmer filer fra nettet, f.eks.
> filmklip fra youtube. I windows2000 lå de i en midl. internet mappe og lod
> sig rimelig nemt finde, men hvor ligger de i Vista?

I min XP lå de tidligere under Midlertidige Internetfile, men på et
tidspunkt blev det lavet om så de nu bliver gemt i de almindelige
midlertidige filer, dvs. %TEMP%.

--
/klaus

Fra : Ole C

Dato : 15-02-09 10:48

Klaus Jørgensen skrev blandt andet:

> I min XP lå de tidligere under Midlertidige Internetfile, men på et
> tidspunkt blev det lavet om så de nu bliver gemt i de almindelige
> midlertidige filer, dvs. %TEMP%.

Det er ikke standardplaceringen i Vista, så det har du enten selv - eller et
af dine programmer - ændret på.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 15-02-09 10:56

Ole C expressed precisely :

> Det er ikke standardplaceringen i Vista, så det har du enten selv - eller et
> af dine programmer - ændret på.

Jeg snakker Youtube, og jeg har ingen indflydelse på hvor disse filer
gemmes. De slettes desuden når siden lukkes, og er låst så længe siden
er åben, så placeringen i %TEMP% er naturlig nok.

--
/klaus

Fra : bosol

Dato : 15-02-09 03:26

On 15 Feb., 11:55, Klaus Jørgensen <k...@address.invalid> wrote:
> [...]
> gemmes. De slettes desuden når siden lukkes, og er låst så længe siden
> er åben, så placeringen i %TEMP% er naturlig nok.

Så var det måske smart at have YouTube downloader installeret, der
bestemmer du selv hvor filer skal ligge
http://youtubedownload.altervista.org/