/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
1 TB HD som ikke larmer
Fra : Per Andersen


Dato : 13-02-09 22:21

Jeg er ude efter in HD 1 TB til et Backup kabinet som ikke larmer - og
helst ikke er for dyr!. Hvad kan I anbefale?
Tak og hilsen Per

 
 
Bruno (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 13-02-09 22:58

Per Andersen wrote:
> Jeg er ude efter in HD 1 TB til et Backup kabinet som ikke larmer - og
> helst ikke er for dyr!. Hvad kan I anbefale?

Samsung EcoGreen ville nok være mit valg.

Mvh
Bruno

Thomas von Hassel (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-02-09 23:26

Bruno <x@c.d> wrote:

> Per Andersen wrote:
> > Jeg er ude efter in HD 1 TB til et Backup kabinet som ikke larmer - og
> > helst ikke er for dyr!. Hvad kan I anbefale?
>
> Samsung EcoGreen ville nok være mit valg.

WD's Green Serie er også nogenlunde støjsvag .. og bliver ikke så varm

/thomas

Per Andersen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 14-02-09 20:19

Hej Thomas

> WD's Green Serie er også nogenlunde støjsvag .. og bliver ikke så varm

Ja, den ser go´ ud! Der står 5.400 - 7200 o/min. Betyder det at den
selv regulere omdrejningerne efter behov?

Hilsen Per

Per Andersen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 14-02-09 20:19

Hej Bruno

> Samsung EcoGreen

Ja, den har jeg faktisk set, - men er den med 5.400 o/min ikke lidt
langsom? Larmer 7.200 mere?

/Per

Bruno (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 15-02-09 14:34

Per Andersen wrote:
> Hej Bruno
>
>> Samsung EcoGreen
>
> Ja, den har jeg faktisk set, - men er den med 5.400 o/min ikke lidt
> langsom? Larmer 7.200 mere?
>

Til en ekstern disk, så tvivler jeg på om diskens hastighed har det
store og sige - medmindre vi taler eSATA interface eller måske Firewire
800. Tilgengæld så bør netop det lavere omdrejningstal betyde mindre
støj, men diskens konstruktion i det hele taget har selvfølgelig meget
og sige i den forbindelse.

Jeg har selv både 5400 rpm og 7200 rpm diske i eksterne bokse og kan
ikke mærke en hastighedsforskel - de er langsomme allesammen

Mvh
Bruno

Erik Richard Sørense~ (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-02-09 00:40


Per Andersen wrote:
> Jeg er ude efter in HD 1 TB til et Backup kabinet som ikke larmer - og
> helst ikke er for dyr!. Hvad kan I anbefale?

En Weiland 'Quadra' boks med FW400/800/USB + 2x 500gb Seagate Barracuda
7200.11 ST3500820AS/32mb cache. Weiland er det mest støjsvage, jeg endnu
har hørt, når der er indb. blæser. Selve boksen koster sjvh. 599kr. hos
MidtData,og 500gb diske koster 579kr. pr. stk.. Quadra designet kan fås
til 1, 2 eller 4 diske.

mvh. Erik richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Andersen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 14-02-09 20:19

Hej Erik Richard Sørensen

> En Weiland 'Quadra' boks med FW400/800/USB + 2x 500gb Seagate Barracuda
> 7200.11 ST3500820AS/32mb cache. Weiland er det mest støjsvage, jeg endnu
> har hørt, når der er indb. blæser. Selve boksen koster sjvh. 599kr. hos
> MidtData,og 500gb diske koster 579kr. pr. stk.. Quadra designet kan fås
> til 1, 2 eller 4 diske.

Jeg kan ikke finde det produkt du skriver om. Har du en link?

Hilsen Per

Erik Richard Sørense~ (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-02-09 02:48

hej Per...

Per Andersen wrote:
>> En Weiland 'Quadra' boks med FW400/800/USB + 2x 500gb Seagate Barracuda
>> 7200.11 ST3500820AS/32mb cache. Weiland er det mest støjsvage, jeg endnu
>> har hørt, når der er indb. blæser. Selve boksen koster sjvh. 599kr. hos
>> MidtData,og 500gb diske koster 579kr. pr. stk.. Quadra designet kan fås
>> til 1, 2 eller 4 diske.
>
> Jeg kan ikke finde det produkt du skriver om. Har du en link?

1, Welland 3.5" SATA HDD - USB 2.0/FW/eSATA, til 1 disk, 499kr.
SATA diske, USB 2.0, FW400 og eSATA interface
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740T-N014-002G&goto=productinfo&mainfunc=link
2, Welland ME740A - 3.5" Eksternt HDD - Blank Sort, til 1 disk, 449kr.
ATA/IDE diske, USB 2.0 + FW400 interface
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740A-N014-6&goto=productinfo&mainfunc=link
3, Welland 3.5'' SATA HDD - USB 2.0/FireWire kabinet, til 1 disk, 449kr.
SATA-I/II diske, USB 2.0HS + FW400 interface
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740D-BLACK&goto=productinfo&mainfunc=link

Jeg har lige fået 2 stk. af nr. 2 til backup diske til et par af mine
venner. De er ualmindeligt støjsvage. Nr. 2 og 3 er samme blot til
forskelig HD type.

Den model, jeg referede til er den samme som den her. Men jeg kan se nu,
de kun har USB versionen og kun til 2 diske (op til 2x1tb SATA-I/II).
Det ser ud til, der er forsvundet mange af de store FW drev, så der nu
kun er de tre ovenfor nævnte overhovedet, der har FW.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME540Q-N014-001G&goto=productinfo&mainfunc=link

Alternativet kunne være NewerTech MiniStack V3. De har 1x USB 2.0, 2x
USB 2.0HS*), 1x FW 400, 2x FW 800 og 1x eSATA tilslutning. Kan tage op
til 1tb diske. Men hvem der forhandler dem i Danmark, véd jeg faktisk
ikke. - Jeg har 2 stk af dem med 2x ST3500820AS 500gb diske.
Designmaæssigt er de pecifikt lavet til at matche MacMini.

*) USB portene kan bruges som hub. Desuden yderligere en port, jeg ikke
helt kan finde ud af, hvad er - måske en FW400 type B eller USB type B...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Andersen (19-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 19-02-09 09:18

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> hej Per...
>
> Per Andersen wrote: >> En Weiland 'Quadra' boks med FW400/800/USB + 2x
> 500gb Seagate Barracuda >> 7200.11 ST3500820AS/32mb cache. Weiland er det
> mest støjsvage, jeg endnu >> har hørt, når der er indb. blæser. Selve
> boksen koster sjvh. 599kr. hos >> MidtData,og 500gb diske koster 579kr.
> pr. stk.. Quadra designet kan fås >> til 1, 2 eller 4 diske. > > Jeg kan
> ikke finde det produkt du skriver om. Har du en link?
>
> 1, Welland 3.5" SATA HDD - USB 2.0/FW/eSATA, til 1 disk, 499kr. SATA
> diske, USB 2.0, FW400 og eSATA interface
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740T-N014-002G&goto=product
> info&mainfunc=link 2, Welland ME740A - 3.5" Eksternt HDD - Blank Sort, til
> 1 disk, 449kr. ATA/IDE diske, USB 2.0 + FW400 interface
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740A-N014-6&goto=productinf
> o&mainfunc=link 3, Welland 3.5'' SATA HDD - USB 2.0/FireWire kabinet, til
> 1 disk, 449kr. SATA-I/II diske, USB 2.0HS + FW400 interface
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740D-BLACK&goto=productinfo
> &mainfunc=link
>
> Jeg har lige fået 2 stk. af nr. 2 til backup diske til et par af mine
> venner. De er ualmindeligt støjsvage. Nr. 2 og 3 er samme blot til
> forskelig HD type.
>
> Den model, jeg referede til er den samme som den her. Men jeg kan se nu,
> de kun har USB versionen og kun til 2 diske (op til 2x1tb SATA-I/II). Det
> ser ud til, der er forsvundet mange af de store FW drev, så der nu kun er
> de tre ovenfor nævnte overhovedet, der har FW.
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME540Q-N014-001G&goto=product
> info&mainfunc=link
>
> Alternativet kunne være NewerTech MiniStack V3. De har 1x USB 2.0, 2x USB
> 2.0HS*), 1x FW 400, 2x FW 800 og 1x eSATA tilslutning. Kan tage op til 1tb
> diske. Men hvem der forhandler dem i Danmark, véd jeg faktisk ikke. - Jeg
> har 2 stk af dem med 2x ST3500820AS 500gb diske. Designmaæssigt er de
> pecifikt lavet til at matche MacMini.
>
> *) USB portene kan bruges som hub. Desuden yderligere en port, jeg ikke
> helt kan finde ud af, hvad er - måske en FW400 type B eller USB type B...

Hej Erik Richard

Tak for link´s! Grunden til att jeg ikke fandt noget selv var den lille
skrive fejl i dit svar "Weiland" i stedet for "Wellan". Men nu har jeg
kikket på dem. Desværre har de ikke nogen kabinetter ethernet. Jeg har
nu bestemmt mig til at den skal være tilgængelig over nettet. Kender du
nogen go´ kabinetter med ethernet?
Hvad siger du til disse:

PLEIADES TAURUS 3,5" kabinet til 2x SATA HDDs, USB & LAN, RAID
http://www.macpower.com.tw/products/hddmulti/taurus/pdd_lan

Raidsonic Icy Box IB-NAS4220-B Raid/2 gange SATA-Gigabit
http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?we_objectID
=5052

Tak og hilsen Per

Thomas von Hassel (19-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-02-09 09:24

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> Jeg har
> nu bestemmt mig til at den skal være tilgængelig over nettet. Kender du
> nogen go´ kabinetter med ethernet?

bare du gør dig klart at dataoverførsel ikke er særlig hurtig. Det kan
godt være der står gigabit på kassen, men du skal være heldig hvis du
får 10-15 MB/sek på de billige bokse ...

/thomas

Esben (19-02-2009)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 19-02-09 10:49

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:
>
> > Jeg har
> > nu bestemmt mig til at den skal være tilgængelig over nettet. Kender du
> > nogen go´ kabinetter med ethernet?
>
> bare du gør dig klart at dataoverførsel ikke er særlig hurtig. Det kan
> godt være der står gigabit på kassen, men du skal være heldig hvis du
> får 10-15 MB/sek på de billige bokse ...

@Per: Hvis du finder ud af at det er for sløvt så kig evt. på:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402168&Specs=true

Den har jeg selv kig på, men køber nok nær mere dens 2 TB storebror.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=444098&searchArea=product
s&Soegeord=WDH2Q20000

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Esben (19-02-2009)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 19-02-09 11:32

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:
> >
> > > Jeg har
> > > nu bestemmt mig til at den skal være tilgængelig over nettet. Kender du
> > > nogen go´ kabinetter med ethernet?
> >
> > bare du gør dig klart at dataoverførsel ikke er særlig hurtig. Det kan
> > godt være der står gigabit på kassen, men du skal være heldig hvis du
> > får 10-15 MB/sek på de billige bokse ...
>
> @Per: Hvis du finder ud af at det er for sløvt så kig evt. på:
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402168&Specs=true
>
> Den har jeg selv kig på, men køber nok nær mere dens 2 TB storebror.
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=444098&searchArea=product
> s&Soegeord=WDH2Q20000

Glemte at sige at de er bygget den blæser og bygget til selv at skille
ad. Og som Mac-bruger vil jeg bare have Firewire (og nu også eSATA) og
så må man jo punge ud...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Erik Richard Sørense~ (19-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-02-09 16:36


Per Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Per Andersen wrote: >> En Weiland 'Quadra' boks med FW400/800/USB + 2x
>> 500gb Seagate Barracuda >> 7200.11 ST3500820AS/32mb cache. Weiland er det
>> mest støjsvage, jeg endnu >> har hørt, når der er indb. blæser. Selve
>> boksen koster sjvh. 599kr. hos >> MidtData,og 500gb diske koster 579kr.
>> pr. stk.. Quadra designet kan fås >> til 1, 2 eller 4 diske. > > Jeg kan
>> ikke finde det produkt du skriver om. Har du en link?
>>
>> 1, Welland 3.5" SATA HDD - USB 2.0/FW/eSATA, til 1 disk, 499kr. SATA
>> diske, USB 2.0, FW400 og eSATA interface
>> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740T-N014-002G&goto=product
>> info&mainfunc=link 2, Welland ME740A - 3.5" Eksternt HDD - Blank Sort, til
>> 1 disk, 449kr. ATA/IDE diske, USB 2.0 + FW400 interface
>> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740A-N014-6&goto=productinf
>> o&mainfunc=link 3, Welland 3.5'' SATA HDD - USB 2.0/FireWire kabinet, til
>> 1 disk, 449kr. SATA-I/II diske, USB 2.0HS + FW400 interface
>> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740D-BLACK&goto=productinfo
>> &mainfunc=link
>>
>> Jeg har lige fået 2 stk. af nr. 2 til backup diske til et par af mine
>> venner. De er ualmindeligt støjsvage. Nr. 2 og 3 er samme blot til
>> forskelig HD type.
>>
>> Den model, jeg referede til er den samme som den her. Men jeg kan se nu,
>> de kun har USB versionen og kun til 2 diske (op til 2x1tb SATA-I/II). Det
>> ser ud til, der er forsvundet mange af de store FW drev, så der nu kun er
>> de tre ovenfor nævnte overhovedet, der har FW.
>> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME540Q-N014-001G&goto=product
>> info&mainfunc=link
>>
>> Alternativet kunne være NewerTech MiniStack V3. De har 1x USB 2.0, 2x USB
>> 2.0HS*), 1x FW 400, 2x FW 800 og 1x eSATA tilslutning. Kan tage op til 1tb
>> diske. Men hvem der forhandler dem i Danmark, véd jeg faktisk ikke. - Jeg
>> har 2 stk af dem med 2x ST3500820AS 500gb diske. Designmaæssigt er de
>> pecifikt lavet til at matche MacMini.
>>
>> *) USB portene kan bruges som hub. Desuden yderligere en port, jeg ikke
>> helt kan finde ud af, hvad er - måske en FW400 type B eller USB type B...
>
> Tak for link´s! Grunden til att jeg ikke fandt noget selv var den lille
> skrive fejl i dit svar "Weiland" i stedet for "Wellan". Men nu har jeg
> kikket på dem. Desværre har de ikke nogen kabinetter ethernet. Jeg har
> nu bestemmt mig til at den skal være tilgængelig over nettet. Kender du
> nogen go´ kabinetter med ethernet?
> Hvad siger du til disse:

Argh.! - Nogle gange skriver jeg altså for hurtig og glemmer at læse
det igennem før afsendelse..-(

Men Joda, Weiland har skam netværksdiske

Welland 3.5 Harddrive skuffe/Ide til USB/RJ45/So
Model: ME-740K, 549kr.
Tilslutning: USB 2.0 high speed interface (USB1.1 backwards compatible)
- Fast Ethernet 10/100Base-TX Auto
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740K-B&goto=productinfo&mainfunc=link
Welland ME740AN - 3.5 Hdd Skuffe (DEMOVARE) nedsat til 584kr.
USB2.0 & 10/100M Ethernet RJ45, til IDE/ATA
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=Demo00002781&goto=productinfo&mainfunc=link
Welland ME740AN - 3.5 Hdd Skuffe - NAS Server
USB2.0 & 10/100M Ethernet RJ45, til IDE/ATA diske, 649kr.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME740AN-N014-001G&goto=productinfo&mainfunc=link
Welland ME747AK-B / enclosure IDE to USB / Sort, 749kr.
Allow direct connection to network without server, IP address or
protocol. Connect directly to the LAN/Ethernet without PC.
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ME747AK-B&goto=productinfo&mainfunc=link

Alle Weilands NAS kabinetter er dog kun til 1 harddisk

> PLEIADES TAURUS 3,5" kabinet til 2x SATA HDDs, USB & LAN, RAID
> http://www.macpower.com.tw/products/hddmulti/taurus/pdd_lan

Kender slet ikke Taurus kabinetterne...

> Raidsonic Icy Box IB-NAS4220-B Raid/2 gange SATA-Gigabit
> http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?we_objectID=5052

Jeg kender ikke deres NAS diske, men kun deres alm. Firewire kabinetter.
De er gode og pålidelige, men kan have en svaghed ved blæseren, der er
for lille og let går i stykker. - Men det påvirker tilsyneladende ikke
ydelse/stabilitet i selve systemet...

Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
endda til rimelige priser...
0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
featuring NDAS til $49,99USd
http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/

OWC har tidl. også haft 2 modeller til hhv. 2 og 4 diske i deres Mercury
Elite-AL Quad serie, men de ser ud til at være udgået lige nu. - Der er
nok af 'almindelige' Quad kabinetter op til 4 diske... Mercury
kabinetterne er fremragende. - Jeg har i alt 6 'Mercury Elite Pro' FW400
kabinetter, som jeg bruger til backup og arkiv. - Tre kører som 24/7
backup på mine tre store maskiner og tre som arkivdiske. - Jeg købte den
første i 2001, og den arbejder stadig, som om den var ny. - Den er dog
kommet en 400gb disk i istedet for den 120gb, jeg satte i, da jeg købte
den..-)

Alle Mercury kabinetter er totalt lydløse - ingen blæser, - dvs., der
kun er den støj, selve disken afgiver. De er utroligt godt ventilerede.
- Konstruktionen er nærmest 'ribbet' i opbygning ved at overfladen er
ret meget større end selve omkredsen med deraf følgende stor
varmeafledning. - Så hvis du evt. er momsregistreret, kunne det måske
godt betale sig for dig at 'nøjes' med en Quad med FW... Alle modeller
kan ses her: http://eshop.macsales.com/shop/hard-drives/

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Andersen (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 23-02-09 21:11

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg kender ikke deres NAS diske, men kun deres alm. Firewire kabinetter.
> De er gode og pålidelige, men kan have en svaghed ved blæseren, der er
> for lille og let går i stykker. - Men det påvirker tilsyneladende ikke
> ydelse/stabilitet i selve systemet...
>
> Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
> endda til rimelige priser...
> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> featuring NDAS til $49,99USd
> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
>
> OWC har tidl. også haft 2 modeller til hhv. 2 og 4 diske i deres Mercury
> Elite-AL Quad serie, men de ser ud til at være udgået lige nu. - Der er
> nok af 'almindelige' Quad kabinetter op til 4 diske... Mercury
> kabinetterne er fremragende. - Jeg har i alt 6 'Mercury Elite Pro' FW400
> kabinetter, som jeg bruger til backup og arkiv. - Tre kører som 24/7
> backup på mine tre store maskiner og tre som arkivdiske. - Jeg købte den
> første i 2001, og den arbejder stadig, som om den var ny. - Den er dog
> kommet en 400gb disk i istedet for den 120gb, jeg satte i, da jeg købte
> den..-)
>
> Alle Mercury kabinetter er totalt lydløse - ingen blæser, - dvs., der
> kun er den støj, selve disken afgiver. De er utroligt godt ventilerede.
> - Konstruktionen er nærmest 'ribbet' i opbygning ved at overfladen er
> ret meget større end selve omkredsen med deraf følgende stor
> varmeafledning. - Så hvis du evt. er momsregistreret, kunne det måske
> godt betale sig for dig at 'nøjes' med en Quad med FW... Alle modeller
> kan ses her: http://eshop.macsales.com/shop/hard-drives/

Hej Erik Richard,

Jeg har kikket på de forskellige mærker du nævner, men finder ikke
rigtignoget der passer. Newer Technology miniStack ser ret gode ud, men
de har ingen kabinetter til 2 HD / Ethernet. Det samme gælder OWC.
Thomas har jo nok ret, når han antyder at jeg ku´ gå hend og blive træt
af langsom hastighed. Dem han nævnede tidligere
(http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php - eller evt. en
Drobo) er noget for dyre synes jeg.
Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal købe! At købe 2 miniStack wirker
lidt dumt!
Hilsen Per

Thomas von Hassel (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-02-09 22:51

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Jeg kender ikke deres NAS diske, men kun deres alm. Firewire kabinetter.
> > De er gode og pålidelige, men kan have en svaghed ved blæseren, der er
> > for lille og let går i stykker. - Men det påvirker tilsyneladende ikke
> > ydelse/stabilitet i selve systemet...
> >
> > Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
> > endda til rimelige priser...
> > 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> > featuring NDAS til $49,99USd
> > http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
> > 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> > W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
> > http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
> >
> > OWC har tidl. også haft 2 modeller til hhv. 2 og 4 diske i deres Mercury
> > Elite-AL Quad serie, men de ser ud til at være udgået lige nu. - Der er
> > nok af 'almindelige' Quad kabinetter op til 4 diske... Mercury
> > kabinetterne er fremragende. - Jeg har i alt 6 'Mercury Elite Pro' FW400
> > kabinetter, som jeg bruger til backup og arkiv. - Tre kører som 24/7
> > backup på mine tre store maskiner og tre som arkivdiske. - Jeg købte den
> > første i 2001, og den arbejder stadig, som om den var ny. - Den er dog
> > kommet en 400gb disk i istedet for den 120gb, jeg satte i, da jeg købte
> > den..-)
> >
> > Alle Mercury kabinetter er totalt lydløse - ingen blæser, - dvs., der
> > kun er den støj, selve disken afgiver. De er utroligt godt ventilerede.
> > - Konstruktionen er nærmest 'ribbet' i opbygning ved at overfladen er
> > ret meget større end selve omkredsen med deraf følgende stor
> > varmeafledning. - Så hvis du evt. er momsregistreret, kunne det måske
> > godt betale sig for dig at 'nøjes' med en Quad med FW... Alle modeller
> > kan ses her: http://eshop.macsales.com/shop/hard-drives/
>
> Hej Erik Richard,
>
> Jeg har kikket på de forskellige mærker du nævner, men finder ikke
> rigtignoget der passer. Newer Technology miniStack ser ret gode ud, men
> de har ingen kabinetter til 2 HD / Ethernet. Det samme gælder OWC.
> Thomas har jo nok ret, når han antyder at jeg ku´ gå hend og blive træt
> af langsom hastighed. Dem han nævnede tidligere
> (http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php - eller evt. en
> Drobo) er noget for dyre synes jeg.

Du kan ikke få alting .. du kan ikke både for hurtigt, nemt og billigt
.... vælg 2 af dem. (atlså du kan få hurtigt og nemt, men så er det ikke
billigt .. osv. osv.)


/thomas

Thorbjørn Ravn Ande~ (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 23-02-09 23:01

Per Andersen skrev:

> Jeg har kikket på de forskellige mærker du nævner, men finder ikke
> rigtignoget der passer. Newer Technology miniStack ser ret gode ud, men
> de har ingen kabinetter til 2 HD / Ethernet. Det samme gælder OWC.
> Thomas har jo nok ret, når han antyder at jeg ku´ gå hend og blive træt
> af langsom hastighed. Dem han nævnede tidligere
> (http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php - eller evt. en
> Drobo) er noget for dyre synes jeg.
> Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal købe! At købe 2 miniStack wirker
> lidt dumt!

Tjah, du ved jo selv hvad det er du har brug for, men det er meget nemt
at købe for billigt her (der bliver sparet på softwaren i kassen).

Det er jo også muligt at flytte kassen væk så den ikke lige står på
skrivebordet, men måske i en kælder eller et skab et sted. Det
afgørende er hvad du skal bruge den til :)

Så lige at der er en Synology 107j'er i Københavnsområdet til 500 slag
på DBA.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 23-02-09 23:21


Per Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Jeg kender ikke deres NAS diske, men kun deres alm. Firewire kabinetter.
>> De er gode og pålidelige, men kan have en svaghed ved blæseren, der er
>> for lille og let går i stykker. - Men det påvirker tilsyneladende ikke
>> ydelse/stabilitet i selve systemet...
>>
>> Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
>> endda til rimelige priser...
>> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
>> featuring NDAS til $49,99USd
>> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
>> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
>> W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
>> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
>>
>> OWC har tidl. også haft 2 modeller til hhv. 2 og 4 diske i deres Mercury
>> Elite-AL Quad serie, men de ser ud til at være udgået lige nu. - Der er
>> nok af 'almindelige' Quad kabinetter op til 4 diske... Mercury
>> kabinetterne er fremragende. - Jeg har i alt 6 'Mercury Elite Pro' FW400
>> kabinetter, som jeg bruger til backup og arkiv. - Tre kører som 24/7
>> backup på mine tre store maskiner og tre som arkivdiske. - Jeg købte den
>> første i 2001, og den arbejder stadig, som om den var ny. - Den er dog
>> kommet en 400gb disk i istedet for den 120gb, jeg satte i, da jeg købte
>> den..-)
>>
>> Alle Mercury kabinetter er totalt lydløse - ingen blæser, - dvs., der
>> kun er den støj, selve disken afgiver. De er utroligt godt ventilerede.
>> - Konstruktionen er nærmest 'ribbet' i opbygning ved at overfladen er
>> ret meget større end selve omkredsen med deraf følgende stor
>> varmeafledning. - Så hvis du evt. er momsregistreret, kunne det måske
>> godt betale sig for dig at 'nøjes' med en Quad med FW... Alle modeller
>> kan ses her: http://eshop.macsales.com/shop/hard-drives/
>
> Jeg har kikket på de forskellige mærker du nævner, men finder ikke
> rigtignoget der passer. Newer Technology miniStack ser ret gode ud, men
> de har ingen kabinetter til 2 HD / Ethernet. Det samme gælder OWC.
> Thomas har jo nok ret, når han antyder at jeg ku´ gå hend og blive træt
> af langsom hastighed. Dem han nævnede tidligere
> (http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php - eller evt. en
> Drobo) er noget for dyre synes jeg.
> Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal købe! At købe 2 miniStack wirker
> lidt dumt!

Jeg véd godt, er et problem med flere diske i samme kabinet, hvis man
ikke køber færdige løsninger, og så bliver det pludselig også en del dyrere.

Og jeg synes faktisk ikke, fx. MiniStack V3 ser tåbelig ud at have
stående fx. 2-3 stk ved siden af hinanden. - som nævnt har jeg selv 2
stk. af modellen uden NAS, som jeg kører via FW800. - Op til 100
megabyte pr. sek., - det går altså stærkt! - Dog ingen mulighed for
RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.

mvh. Erik Ricahrd

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 24-02-09 07:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> en mulighed for
> RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
> 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.

eh .. fordi de aldrig fejler ?

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-02-09 08:03

Thomas von Hassel skrev:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> en mulighed for
>> RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
>> 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.
>
> eh .. fordi de aldrig fejler ?

Jeg bider på :) Erik mener hans diske er hurtige nok til det ikke går
hurtigere af at blive sat i RAID

Det gør det nok heller ikke på hans langsomme maskine *dukker sig*.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-02-09 10:57


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Thomas von Hassel skrev:
>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>> en mulighed for RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx.
>>> Seagate Barracuda 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller
>>> ikke være nødvendigt.
>>
>> eh .. fordi de aldrig fejler ?
>
> Jeg bider på :) Erik mener hans diske er hurtige nok til det ikke går
> hurtigere af at blive sat i RAID

Pas på tænderne, - det r dyrt at gå til tndlæge.

> Det gør det nok heller ikke på hans langsomme maskine *dukker sig*.

skam jeg ikke har en defekt, jeg kan smide efter dig.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Erik Richard Sørense~ (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-02-09 10:53


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> en mulighed for
>> RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
>> 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.
>
> eh .. fordi de aldrig fejler ?

Det har jeg nu aldrig sagt eller skrevet. - Jeg nævner specifikt den,
fordi den ikke er med på Seagates liste over de nyere diske, der er født
med den der alvorlige fejl, der blev nævnt her på listen for et par uger
siden. - Og så fordi det er en lynhamrende hurtig disk! - Jeg har en
enkelt af dem i 500gb udgaven, og der er klar forskel på den og så 16mb
udgaven, som jeg har 2 af...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Andersen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 25-02-09 19:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>
> Jeg véd godt, er et problem med flere diske i samme kabinet, hvis man
> ikke køber færdige løsninger, og så bliver det pludselig også en del dyrere.
>
> Og jeg synes faktisk ikke, fx. MiniStack V3 ser tåbelig ud at have
> stående fx. 2-3 stk ved siden af hinanden. - som nævnt har jeg selv 2
> stk. af modellen uden NAS, som jeg kører via FW800. - Op til 100
> megabyte pr. sek., - det går altså stærkt! - Dog ingen mulighed for
> RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
> 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.

Ja, Thomas har jo ret når han siger at jeg ikke kan få alt. Så jeg må
nok indskrænke mine ønsker lidt. Enten nøjes jeg med kun én MiniStack
med en WD's Green 1TB i, eller jeg dropper nettet og tager et kabinet
med FW800.
Men jeg kom til at tænke på følgende. Jeg bruger jo et trådløst net (til
min PB og min kones iBook) og det er jo alligevel langsomt (jeg har
Netgear, 54 Mbps Wireless ADSL Router DG834G). Det bliver vel ikke
hurtigere hvis jeg sætter en hurtig NAS på? Kan jeg så ikke lige så godt
nøjes med en "langsom løsning", som fx.
Raidsonic Icy Box IB-NAS4220-B Raid/2 gange SATA-Gigabit
http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?we_objectID
=5052

Eller er der noget her jeg har misforstået?

m.v.h. Per


Thomas von Hassel (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-02-09 19:32

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> >
> > Jeg véd godt, er et problem med flere diske i samme kabinet, hvis man
> > ikke køber færdige løsninger, og så bliver det pludselig også en del dyrere.
> >
> > Og jeg synes faktisk ikke, fx. MiniStack V3 ser tåbelig ud at have
> > stående fx. 2-3 stk ved siden af hinanden. - som nævnt har jeg selv 2
> > stk. af modellen uden NAS, som jeg kører via FW800. - Op til 100
> > megabyte pr. sek., - det går altså stærkt! - Dog ingen mulighed for
> > RAID, hvis det er det, man går efter, men med fx. Seagate Barracuda
> > 7200.11 ST3750820AS/32mb cache burde det heller ikke være nødvendigt.
>
> Ja, Thomas har jo ret når han siger at jeg ikke kan få alt. Så jeg må
> nok indskrænke mine ønsker lidt. Enten nøjes jeg med kun én MiniStack
> med en WD's Green 1TB i, eller jeg dropper nettet og tager et kabinet
> med FW800.
> Men jeg kom til at tænke på følgende. Jeg bruger jo et trådløst net (til
> min PB og min kones iBook) og det er jo alligevel langsomt (jeg har
> Netgear, 54 Mbps Wireless ADSL Router DG834G). Det bliver vel ikke
> hurtigere hvis jeg sætter en hurtig NAS på? Kan jeg så ikke lige så godt
> nøjes med en "langsom løsning", som fx.
> Raidsonic Icy Box IB-NAS4220-B Raid/2 gange SATA-Gigabit
> http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?we_objectID
> =5052
>
> Eller er der noget her jeg har misforstået?

Nej, hvis du alligevel kører wireless så er disken ikke din flaskehals
længere ...

/thomas


* der er ikke noget galt med de bokse, f.eks. til noget backup der bare
skal stå og passe sig selv, eller musik streaming er det fint fint.

Per Andersen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 25-02-09 21:26

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > Ja, Thomas har jo ret når han siger at jeg ikke kan få alt. Så jeg må
> > nok indskrænke mine ønsker lidt. Enten nøjes jeg med kun én MiniStack
> > med en WD's Green 1TB i, eller jeg dropper nettet og tager et kabinet
> > med FW800.
> > Men jeg kom til at tænke på følgende. Jeg bruger jo et trådløst net (til
> > min PB og min kones iBook) og det er jo alligevel langsomt (jeg har
> > Netgear, 54 Mbps Wireless ADSL Router DG834G). Det bliver vel ikke
> > hurtigere hvis jeg sætter en hurtig NAS på? Kan jeg så ikke lige så godt
> > nøjes med en "langsom løsning", som fx.
> > Raidsonic Icy Box IB-NAS4220-B Raid/2 gange SATA-Gigabit
> > http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php?we_objectID
> > =5052
> >
> > Eller er der noget her jeg har misforstået?
>
> Nej, hvis du alligevel kører wireless så er disken ikke din flaskehals
> længere ...
>
> /thomas
>
>
> * der er ikke noget galt med de bokse, f.eks. til noget backup der bare
> skal stå og passe sig selv, eller musik streaming er det fint fint.

OK, så blev jeg det klogere. Tak! Så tror jeg, jeg har bestemt mig.
Hilsen Per

Per Andersen (07-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 07-03-09 22:28

Hej Erik Richard

> Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
> endda til rimelige priser...
> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> featuring NDAS til $49,99USd
> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/

Jeg har nu fået kikket lidt mere på de forskellige kabinetter bl.a.
miniStack NAS. Jeg har også fundet ud af at mange NAS fungere med Samba
som skulle være temmelig langsomt og at en del har tillægsfunktioner som
fx. UPnP.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan miniStack NAS fungere? - også
med Samba? Og har den ingen tillægsfunktioner? Jeg få indtrykket af at
den dukker op som en lokal volumen, hvilket jo skulle gøre det
ukompliseret at bruge Time Machine. Stemmer det? Fungere den godt med
Mac?
Hilsen Per

Thomas von Hassel (07-03-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 07-03-09 22:42

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> Hej Erik Richard
>
> > Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
> > endda til rimelige priser...
> > 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> > featuring NDAS til $49,99USd
> > http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
> > 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> > W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
> > http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
>
> Jeg har nu fået kikket lidt mere på de forskellige kabinetter bl.a.
> miniStack NAS. Jeg har også fundet ud af at mange NAS fungere med Samba
> som skulle være temmelig langsomt og at en del har tillægsfunktioner som
> fx. UPnP.
>
> Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan miniStack NAS fungere? - også
> med Samba? Og har den ingen tillægsfunktioner? Jeg få indtrykket af at
> den dukker op som en lokal volumen,
> hvilket jo skulle gøre det
> ukompliseret at bruge Time Machine. Stemmer det?

nej, som et netværksdrev ,,

> Fungere den godt med
> Mac?

Du kan nok få skruet et timemachine setup sammen, men det er ikke en
"one click" procedure ..

/thomas

/thomas

Erik Richard Sørense~ (07-03-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-03-09 23:51

Hej per

Per Andersen wrote:
>> Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
>> endda til rimelige priser...
>> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
>> featuring NDAS til $49,99USd
>> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
>> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
>> W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
>> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
>
> Jeg har nu fået kikket lidt mere på de forskellige kabinetter bl.a.
> miniStack NAS. Jeg har også fundet ud af at mange NAS fungere med Samba
> som skulle være temmelig langsomt og at en del har tillægsfunktioner som
> fx. UPnP.
>
> Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan miniStack NAS fungere? - også
> med Samba?

Såvidt jeg kan se på info om den, bruger den ikke Samba, men ren TCP/IP
med automatisk konfiguration - "Thanks to NDAS technology, no network
TCP/IP configurations are needed!".

> Og har den ingen tillægsfunktioner?

Skulle ikke være nødvendigt med NDAS...

> Jeg få indtrykket af at den dukker op som en lokal volumen,
> hvilket jo skulle gøre det ukompliseret at bruge Time Machine.
> Stemmer det?

sådan læser jeg det ihvertfald. - "...but eliminates the need for
complicated IP configurations or a costly server. Instead, miniStack NAS
is immediately available as a shared local drive to all networked
computers and devices."...

> Fungere den godt med Mac?

NewerTech har altid lavet dedikeret Mac udstyr. - Faktisk er det først
indend for de sidste ca. 2-3 år, de er begyndt at lave nogle af deres
ting alm. PC konpatible såsom netkort, eksterne bokse, kontrollerkort
osv.. Så hvad det angår, kan du roligt stole på, det vil virke med Mac.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (08-03-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-03-09 01:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej per
>
> Per Andersen wrote:
> >> Jeg kan se, NewerTech MiniStack nu også er kommet med NAS kabinetter -
> >> endda til rimelige priser...
> >> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> >> featuring NDAS til $49,99USd
> >> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NAS/
> >> 0GB Newer Technology miniStack NAS + USB 2.0 - Network Storage Enclosure
> >> W/ NDAS & Software Bundle til $59,99USd
> >> http://eshop.macsales.com/item/Newer%20Technology/MSU2NASW/
> >
> > Jeg har nu fået kikket lidt mere på de forskellige kabinetter bl.a.
> > miniStack NAS. Jeg har også fundet ud af at mange NAS fungere med Samba
> > som skulle være temmelig langsomt og at en del har tillægsfunktioner som
> > fx. UPnP.
> >
> > Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan miniStack NAS fungere? - også
> > med Samba?
>
> Såvidt jeg kan se på info om den, bruger den ikke Samba, men ren TCP/IP
> med automatisk konfiguration - "Thanks to NDAS technology, no network
> TCP/IP configurations are needed!".

pff .. marketing flimmer ...


>
> > Og har den ingen tillægsfunktioner?
>
> Skulle ikke være nødvendigt med NDAS...

Du skal installere en driver ... allerede der ringer mine alarmklokker
....

Så kigger jeg i readme filen til driveren:

"This is a pre-release version of the software. Use at your own risk!
Ximeta is not responsible for any damage or loss of data from use of
this software.
"

Ja tak .. ikke til min backup ...

/thomas



Per Andersen (08-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Andersen


Dato : 08-03-09 21:33

Hej Thomas

> > > Og har den ingen tillægsfunktioner?
> >
> > Skulle ikke være nødvendigt med NDAS...
>
> Du skal installere en driver ... allerede der ringer mine alarmklokker
> ...
>
> Så kigger jeg i readme filen til driveren:
>
> "This is a pre-release version of the software. Use at your own risk!
> Ximeta is not responsible for any damage or loss of data from use of
> this software.
> "
>
> Ja tak .. ikke til min backup ...

Jeg er ikke helt med på hvorfor du ikke synes om systemet. Kan du
forklare det lid nærmere?
Hilsen Per

Thomas von Hassel (08-03-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-03-09 22:00

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> Hej Thomas
>
> > > > Og har den ingen tillægsfunktioner?
> > >
> > > Skulle ikke være nødvendigt med NDAS...
> >
> > Du skal installere en driver ... allerede der ringer mine alarmklokker
> > ...
> >
> > Så kigger jeg i readme filen til driveren:
> >
> > "This is a pre-release version of the software. Use at your own risk!
> > Ximeta is not responsible for any damage or loss of data from use of
> > this software.
> > "
> >
> > Ja tak .. ikke til min backup ...
>
> Jeg er ikke helt med på hvorfor du ikke synes om systemet. Kan du
> forklare det lid nærmere?

Det trode jeg jeg havde. De bruger en proprietær teknologi fra et firma
jeg aldrig har hørt om .. du installerer en beta driver (fra 2007, så
den er ikke helt ny) ... iflg. det jeg kan læse så er der problemer med
data integritet hvis dit netværks link ryger etc. etc.

Det der kommer nærmest er iSCSI .. men det er helt andre priser vi
snakker om så.

/thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste