MS Windows
briani 27239
vil ikke starte op
Fra : Flemming Bach

Dato : 12-02-09 23:08

Hejsa,

Jeg har eb ACER aspire bærbar der er gået helt i koks efter en
sikkershedsopdatering.

Nu vil den ikke starte op, men starter et genoprettelse program op som
dog ender op med at finde ud af at den ikke kan genoprette den!

Hvad pokker kan jeg gøre.

Der er tillige det problem at cd-drevet er gået i udu, så kan ikke
boote fra CD.

Har kopieret USERS mappen over på D: drevet, så umiddelbart har jeg
kopi af det vigtigste.

Har læst et sted at man ved hjælp af ALT+F10 kan genskabe "default
settings" - hvis jeg gør dette så er det kun c drevet den "sletter"
ikke? Og ikke også d-drevet?

Håber der er nogle der kan hjælpe

Flemming

Fra : E.M.

Dato : 13-02-09 18:39

"Flemming Bach" <flemming.tine@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har læst et sted at man ved hjælp af ALT+F10 kan genskabe "default
> settings" - hvis jeg gør dette så er det kun c drevet den "sletter"

På en Acer laptop starter ALT+F10 under opstart Acer Recovery System, der
kan du gendanne maskinen som den var fra ny, og jeg er næsten sikker på at
den ikke rører D-partitionen, men det kommer an på hvor gammel den er, det
er først inden for de seneste 4-5 år de har lavet det på den måde, før den
tid fulgte der en recovery-CD med til maskinerne.

Mvh. E.M.