MS Windows
briani 27239
Kan ikke finde netværk (windows 7)
Fra : jfrandsen

Dato : 12-02-09 11:29

Jeg kan pludselig ikke få kontakt til mit netværk fra den computer jeg
kører Windows 7 på, og det er mig umuligt at få forbindelse.
Husets øvrige computere har fin-fin forbindelse, så det er et lokalt
problem.

Jeg har bl.a. forsøgt en system restore til en version der ligger et
par dage tilbage, og restoren gik fint nok men afhjalp ikke
problemet :-/

Har gruppen et par bud på nogle cowboytricks som evt. kan få liv i
nettet igen.

Mvh John, fra mobilt bredbånd og Google Groups.

..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-02-09 20:46

jfrandsen <jfrandsen@gmail.com> wrote in news:e8314e60-737c-4ed5-bb0c-
47290aaa310d@w34g2000yqm.googlegroups.com:

> Har gruppen et par bud på nogle cowboytricks som evt. kan få liv i
> nettet igen.

Måske kunne vi komme kilden lidt nærmere hvis du beskrev hvad der skete, om
du kan se netværket osv.

Men du kan jo starte med at tjekke om pågældende computer har en fysisk
on/off knap til WiFi, og dennes status.

Fra : -= JF =-

Dato : 13-02-09 21:20

Kent Oldhøj wrote:

> Måske kunne vi komme kilden lidt nærmere hvis du beskrev hvad der
> skete, om du kan se netværket osv.

Jamen, basalt set skete der det at nerværket bare forsvandt!
Jeg havde været på dr.dk, lukkede IE - og da jeg gik på nettet 15-20
minutter senere var der bare ingen forbindelse!
Jeg prøvede at reparere, finde netværk i nærheden, og alle de sædvanlige
ting - intet hjalp.
Så snart jeg forsøgte noget der havde med netværket at gøre, kom der et
baloontekst over netværkssymbolet i processlinjen med en tekst noget
lignende "intet tilgængeligt netværk"
Jeg kunne end ikke se routeren, og når jeg pingede fik jeg besked om at
'modtagervært ikke tilgængelig'

> Men du kan jo starte med at tjekke om pågældende computer har en
> fysisk on/off knap til WiFi, og dennes status.

Jo, det har den - og den blev skam også motioneret flittigt Det havde
bare ingen effekt.
Der var rødt kryds over netværkssymbolet, og det sad urokkeligt fast!

Jeg har nu bidt i det sure æble og har retableret maskinen til den medfødte
XP, og nu spiller det hele som det skal.

--
Mvh. John