MS Windows
briani 27239
Bøvl med automatisk log on på Fac
Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-02-09 09:59

Hej

Facebook er en af den type sider hvor automatisk log on bare skal virke,
fordi man hopper derind mindst én gang om dagen (hvis man gør det
sjældnere, så er man ikke ægte afhængig).

Nu er det desværre holdt op med at virke. HVer gang jeg klikker på mit
Facebook-link for at komme ind på siden, skal jeg logge på med
brugernavn og password, og for at det ikke skal være løgn så komer jeg
derefter, *hver* gang, til en side hvor jeg skal skrive mit password
*endnu* en gang. Først da er jeg logget ind. Side nummer to, hvor jeg
skal skrive mit password, hævder at cookies er slået fra i min browser
(Internet Exploder), men jeg har slet ikke ændret i opsætningen i
forhold til sidste uge hvor automatisk log on virkede fint.

Hvad er der sket? Og hvordan får jeg automatisk log on tilbage?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Steen

Dato : 12-02-09 12:19

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Exploder), men jeg har slet ikke ændret i opsætningen i forhold til sidste
> uge hvor automatisk log on virkede fint.

Har du tjekket at din browser stadig accepterer cookies fra Facebook?

Fra : ib hansen

Dato : 12-02-09 16:26

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-02-09 02:05

Steen wrote:
> Har du tjekket at din browser stadig accepterer cookies fra Facebook?

Jeg har prøvet at kigge i Indstillinger, men jeg kan ikke finde ud af det...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ib hansen

Dato : 15-02-09 16:04

> Jeg har prøvet at kigge i Indstillinger, men jeg kan ikke finde ud af
> det...
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Gå ind i funktioner,vælg internetindstillinger,
vælg beskyttelse af personlig oplysninger,
flyt skyder til venstre helt i bund,så virker det... :D

Fra : Truckster

Dato : 15-02-09 22:53

On Sun, 15 Feb 2009 16:04:15 +0100, "ib hansen" <ibe@hansen.mail.dk>
wrote:

>"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

>Gå ind i funktioner,vælg internetindstillinger,
>vælg beskyttelse af personlig oplysninger,
>flyt skyder til venstre helt i bund,så virker det... :D

Nej det gør ikke... det er et problem der startede for et par dage
siden... de fleste jeg kender har samme problem.

Det er ligemeget hvor du sætter slideren... min står til at acceptere
alle cookies men FB bliver ved med at sige "Cookies påkrævet".

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-02-09 17:21

Truckster wrote:

> Nej det gør ikke... det er et problem der startede for et par dage
> siden... de fleste jeg kender har samme problem.

Det tænkte jeg også, at det nok var en generel fejl.

Er Ibs forslag i øvrigt ikke også lidt småfarligt?

> Det er ligemeget hvor du sætter slideren... min står til at acceptere
> alle cookies men FB bliver ved med at sige "Cookies påkrævet".

Jeg har fundet en omvej. Hvis jeg går ind på facebook.com i stedet for
facebook.dk, så skal jeg bare klikke på en bekræfterprompt, men slipper
for at indtaste brugernavn og 2xpassword.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 16-02-09 17:39

Hej.

Jeg kender intet til Facebook, men jeg skulle også pludselig logge på mange
ting efter nogle Microsoft opdateringer.
Prøv i Explorer at gå til:
Funktioner-Internetindstillinger-Indhold og se under autofuldførelse, om
nogle flueben er hoppet af. Det var tilfældet hos mig.

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-09 09:55

> [...]

> Gå ind i funktioner,vælg internetindstillinger,
> vælg beskyttelse af personlig oplysninger,
> flyt skyder til venstre helt i bund,så virker det... :D

Ja ja ja, hvis du stoler på dem, så flyt dem til "websites, jeg har tillid
til" i stedet for at lave om på standard-indstillingen. Og i øvrigt er det
vist ligemeget, for der er er/var en opsætningsfejl på deres server. Hvis de
har valgt at gøre noget som IE synes er ""Farligt"", så stoler jeg -
undtagelsesvis og kun i den sammenhæng - på internet explorer.

Med venlig hilsen

Peter Larsen