Kattemad
Fra : rune og stinne

Dato : 28-07-01 13:15

Hejsa

Jeg ved godt emnet har været bragt op tidligere, men jeg kunne ikke lige
finde noget...

Mit spørgsmål går på hvilken mad jeg skal gi' min kat?

Hun er godt 1 år, steriliseret og ellers sund og rask, jeg har kig på Hill's
men selv det synes jeg kan være en jungle - der er mange varianter!

Kan det evt. købes over nettet??

På forhånd tak.

Stinne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-07-01 13:29

rune og stinne skriver:

> [...]
>
> Hun er godt 1 år, steriliseret og ellers sund og rask, jeg har kig på Hill's
> men selv det synes jeg kan være en jungle - der er mange varianter!

Hej Stinne.
Jeg har også været ret meget i tvivl, og efterhånden prøvet en del forskelligt.
Vi har 4 katte og 4 killinger, så vores "undersøgelsespanel" er ret stort. Nu er
vi nået til den beslutning at Hill's tørfoder er bedst for både dem og os. De
lader ikke til at kunne blive trætte af det, det er rent og let, og deres
afføring er begrænset ( i forhold til dåsemad, adr!!!).

Af andre muligheder er f.eks. Royal Canin. Det lader også til at smage mægtigt
godt. To af vores katte er desuden helt vilde med Brekkies, men det får de altså
kun som godbidder.

Hos de fleste dyrehandlere kan man få små prøveposer, og her er et link til en
god og pålidelig udbringningsservice:
http://www.vaks.net/topnavbar/kat.html

Held og lykke
Dorthe ( - og alle misserne, der ææælsker Hills.)

Fra : Nynne Hansen

Dato : 28-07-01 15:41

Hej Stinne!

Vi fik to killinger for godt en måned siden, som først har spist sig gennem
to kilo Hill's til killinger, og nu lystigt gnaver sig gennem Iam's til
killinger. Begge dele spiser de med største fornøjelse - vi prøvede med en
enkelt dåse killingemad fra Hill, som den ene ikke ville have, og en anden
spiste og kastede op igen med det samme

Som Dorthe osse skriver er tørfoder absolut at foretrække - katten har noget
at tygge i, og man slipper for at betale for en masse vand og mærkelige
sager på dåse, hehe!

Kærligst og Miauw

Nynne, Rikke og Ronja

Fra : rune og stinne

Dato : 28-07-01 16:22

Hej igen

Det skal siges at det udelukkende er tørkost jeg er interesseret i, Freja
kan en enkelt gang i mellem lokkes til at spise en af de poser fra Kitekat -
ellers er der ikke noget der kan friste den unge dame...

Stinne

Fra : Nynne Hansen

Dato : 28-07-01 21:27

Hej Stinne!

Det er også tørkost jeg omtaler - det kunne jeg jo lige have sagt

Begge produkter(Hills og Iams) virker tiltalende og dufter godt i min
menneske-næse! Og kattene guffer det i sig, og gror så det er en
fornøjelse!!!

Kh Nynne

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-07-01 10:18

Hej Stinne

Vores 2 neutraliserede katte (Neo & Dixie) spiser Fit 32 fra Royal Canin.
Det køber vi fra www.petgo.dk
Både foder og service er rigtigt godt.

Hilsen
Joan