Alvorligt syge skal aktiveres
Fra : John

Dato : 11-02-09 06:29

Efter hetzen mod ledige, der ugentlig skulle søge 4 jobs, tror man næppe
sine egne øjne:

"Senest otte uger efter første sygedag, skal alle - uanset sygdom - hver uge
møde til samtale på jobcentret ... og hvis den sygemeldte undlader at møde
op eller afviser at deltage, ryger dagpengene. Bliver man indlagt, skal den
ugentlige samtale tages over telefonen fra hospitalssengen ...
Forsøgsordningen ligger tæt op af et lovforslag beskæftigelsesminister Claus
Hjort Frederiksen (V) fremlægger om kort tid":
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/313410:Danmark--Alvorligt-syge-skal-aktiveres

Nu rabler det da vist helt for Hjorten!

John

Fra : HAWK

Dato : 11-02-09 07:49

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
> Forsøgsordningen ligger tæt op af et lovforslag beskæftigelsesminister
> Claus Hjort Frederiksen (V) fremlægger om kort tid":

næeh - det ligger i naturlig forlængelse af den politik som han og Venstre
har stået for hele tiden. Det liggger også i naturlig forlængelse af det
menneskeforagtende syn som de har i de kredse.

Det der undrer mig er at befolkningen nu 2 gange har ladet sig føre bag
lyset i den grad.

og endnu mere surrealistisk bliver det når man så sidder og ser lidt morgen
TV. Nu skal vi bruge penge på at nogle sportsfolk skal ha flere penge.

Egentlig kan jeg godt forstå regeringen. der skal jo være råd til at give
skattelettelser til de rigeste, statsstøtte til banker der har
milliardoverskud, og sportsfolk der ikke laver noget samfundsnyttigt.

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-09 08:49

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneskeforagtende syn som de har i de kredse.
>
> Det der undrer mig er at befolkningen nu 2 gange har ladet sig føre bag

Det handler vel i ligeså høj grad om alternativet, op til sidste valg var
det jo i hvert fald klart at stemte man på S-R så kom der 100.000 flygtninge
eller mere hvert år. I dag taler man så om arbejdsløshed, så er det jo at
det var godt der ikke er kommet en lille halv million mere.

Selvfølgelig skal der være regler for de ledige, så langt er alle nok enige,
men det her er da ren beskæftigelsesterapi for alle. Lægerne kan jo
forholdsvis præcis fortælle hvornår man er klar til at arbejde igen, eller i
hvert fald hvornår man begynder at skal så småt igang igen. Det giver ikke
dyt mening at få besked fra sin læge om at det tager 15 uger før man er klar
igen, hvorefter man beskæftige sagsbehandleren unødigt i 7 uger. Hvis lægen
har skrevet fx 12 uger, så må man naturligvis tage klientens sag op igen
efter 12 uger og se hvad lægen så siger, hvis lægen raskmelder, så indgår
man i systemet, det burde vel være logik.

Fra : sjp

Dato : 11-02-09 08:54

> [...]
> menneskeforagtende syn som de har i de kredse.
>
> Det der undrer mig er at befolkningen nu 2 gange har ladet sig føre bag

Det har heddet sig i medierne at regeringen førte noget der til forveksling
ligner socialdemokratisk politik og at der ikke er den store forskel på hvem
der har regeringsmagten. Fogh har med succes benyttet sig af salamimetoden.
Men nu må det da snart være tydeligt for selv den mest tungnemme at den
politik regeringen fører er fuldblods liberal med alt hvad det medfører.
Konsekvenserne ses overalt i samfundet. Man kan da håbe at krisen, om ikke
andet, kan være en øjenåbner for befolkningen.

Mvh. Stig

Fra : Morten Stæhr

Dato : 11-02-09 09:16

"sjp" <stigpedersen notvalid@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Konsekvenserne ses overalt i samfundet. Man kan da håbe at krisen, om ikke
> andet, kan være en øjenåbner for befolkningen.

Ja ganske bestemt en øjenåbner, der vil slet ikke blive råd til Hr. Søvndal
og kumpaner i regering.

Fra : sjp

Dato : 11-02-09 09:57

"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja ganske bestemt en øjenåbner, der vil slet ikke blive råd til Hr.
> Søvndal og kumpaner i regering.
Der er vist ikke råd til noget efter at den frie liberale markedsøkonomi har
vist sin uduelighed verden over
Og det liberale menneskesyn fejler åbenbart også noget, siden der er behov
for at chikanerer alvorligt syge.
Jeg er sikker på at hr. Søvndal og co vil udvise en smule mere anstændighed.

Mvh. Stig

Fra : *@*

Dato : 11-02-09 13:34

On Wed, 11 Feb 2009 09:57:07 +0100, "sjp" <stigpedersen
notvalid@hotmail.com> wrote:

>"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Der er vist ikke råd til noget efter at den frie liberale markedsøkonomi har
>vist sin uduelighed verden over

hvor finder du en fri liberal markedsøkonomi ???

ikke i EU

slet ikke i USA

politiske studehandler og protektionisme har intet med et frit marked
at gøre

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HAWK

Dato : 11-02-09 10:04

> [...]
> Konsekvenserne ses overalt i samfundet. Man kan da håbe at krisen, om ikke
> andet, kan være en øjenåbner for befolkningen.

Det regeringen har gjort er at de har overdraget socialministeriets område
til Claus Hjort

Fra : Malene P

Dato : 11-02-09 11:51

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
Claus
> Hjort Frederiksen (V) fremlægger om kort tid":

Det ulækre selvglade fede svin er da vist totalt syg i roen.

Malene P

Fra : Morten Stæhr

Dato : 11-02-09 12:12

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det ulækre selvglade fede svin er da vist totalt syg i roen.

Som sædvanligt brillerer du med din overlegne retorik, det må være en sand
fornøjelse, at beherske det skrevne sprog på en så overlegen måde

Fra : Malene P

Dato : 11-02-09 12:47

> [...]
> >

> Som sædvanligt brillerer du med din overlegne retorik, det må være en sand
> fornøjelse, at beherske det skrevne sprog på en så overlegen måde

Og det var så mig. Hvad med næste gang at forholde dig til sagen?

Malene P

Fra : Morten Stæhr

Dato : 11-02-09 13:44

> [...]
>
> Og det var så mig. Hvad med næste gang at forholde dig til sagen?

Det skal jeg da gerne gøre.

Det virker ikke som et helt gennemtænkt forslag, som beskæftigelsesminister
Claus Hjort Frederiksen her kommer med, dog mangler vi endnu at høre hans
bevæggrunde for det. Lovforslaget er dog endnu ikke fremlagt i Folketinget,
måske er der mere i forslaget.

Med hensyn til at forholde sig til sagen, syntes du så selv at en sætning
som: "Det ulækre selvglade fede svin er da vist totalt syg i roen." gør
noget for at fremme debatten?

Fra : Malene P

Dato : 11-02-09 14:28

> [...]
>
> Med hensyn til at forholde sig til sagen, syntes du så selv at en sætning
> som: "Det ulækre selvglade fede svin er da vist totalt syg i roen." gør

Sikkert ikke, men det er altså min mening om ham.

Malene P

Fra : P.N

Dato : 11-02-09 13:02

> [...]
> Forsøgsordningen ligger tæt op af et lovforslag beskæftigelsesminister
> Claus Hjort Frederiksen (V) fremlægger om kort tid":

Inden i alle himler over hjortens nyeste indfald, så skulle i måske lige
tænke over hvorfor? er der en sammenhæng i mellem alle de mange tusinder der
melder sig syge i månedsvis og for nogle i årevis. Jeg tror ikke at det her
er tiltænkt de terminalt syge cancerpatienter. Men hvis det her rammer
utilsigtet er det selvfølgelig for dårligt af Claus Hjort.

Fra : *@*

Dato : 11-02-09 13:35

On Wed, 11 Feb 2009 13:01:57 +0100, "P.N" <pn@tdc.dk> wrote:

>Inden i alle himler over hjortens nyeste indfald, så skulle i måske lige
>tænke over hvorfor? er der en sammenhæng i mellem alle de mange tusinder der
>melder sig syge i månedsvis og for nogle i årevis.

mange af dem du ovenfor beskriver bærer burka

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : /Peter

Dato : 11-02-09 14:50

"*@*" <125@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> mange af dem du ovenfor beskriver bærer burka

og de får mange børn, som de tror regnes for en sygdom herhjemme.

Fra : John

Dato : 11-02-09 17:48

"*@*" <125@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> mange af dem du ovenfor beskriver bærer burka

Hende her gjorde næppe:

"Den 6. februar døde Anni Vang Nielsen af kræft. Dagen efter modtog hun en
"indkaldelse til opfølgningssamtale" fra Jobcenter Horsens"

Flot! Lige hvad man har brug for efter dødsfald i familien!

"I det hele taget er hendes mand, Jørgen Nielsen, rystet over, at jobcentret
ikke har respekteret, at hans kone ikke kunne stå til rådighed for
arbejdsmarkedet, efter hun fik stillet en kræftdiagnose i september 2008":

Ren chikane!

"Hos Jobcenter Horsens fortæller centerleder Stig Christensen, at der er
nogle lovmæssige krav, som kan være meget svære at omgå"
http://www.horsens-folkeblad.dk/Default.asp?artikelid=38104

Nå! Jamen så må loven jo ændres!

John

Fra : *@*

Dato : 11-02-09 18:56

On Wed, 11 Feb 2009 17:47:35 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Hende her gjorde næppe:
>
>"Den 6. februar døde Anni Vang Nielsen af kræft. Dagen efter modtog hun en
>"indkaldelse til opfølgningssamtale" fra Jobcenter Horsens"

og?

man kan ikke stope et afsendt brev

> [...]
>ikke har respekteret, at hans kone ikke kunne stå til rådighed for
>arbejdsmarkedet, efter hun fik stillet en kræftdiagnose i september 2008":

aha,

men hvis hun ikke kunne stå til rådighed, havde hun jo heller ikke
krav på ydelser, og som sådan burde hun jo blot slettes hos
jobcenteret

> [...]
>
>"Hos Jobcenter Horsens fortæller centerleder Stig Christensen, at der er
>nogle lovmæssige krav, som kan være meget svære at omgå"

hvis man af den ene eller anden grund ikke står til rådighed for
arbejdsmarkedet - så er det vel ikke så besværligt at meddele dette
til jobcenteret -

eller er sandheden ikke nærmere at nogle personer gerne vil have
ydelserne- men ikke leve op til kravene?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : John

Dato : 11-02-09 20:29

"*@*" <125@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> men hvis hun ikke kunne stå til rådighed, havde hun jo heller ikke
> krav på ydelser, og som sådan burde hun jo blot slettes hos
> jobcenteret

Prøv nu trygt at læse BEGGE artikler!

Hvis man er syg (lægens afgørelse) står man naturligvis ikke til rådighed,
men modtager sygedagpenge. Er du med så langt?

Når man er rask (lægens afgørelse) ophører sygedagpengene og erstattes med
dagpenge fra A-kassen (da man jo sikkert har mistet jobbet i forløbet).
Herefter begynder tyranniet så med endeløse bjerge af skemaer, møder, kurser
mm.

Nu har geniale personer imidlertid fundet ud af, at alle syge, med eller
uden tørklæde, mirakuløst er raske efter 8 uger, no matter what.

Hvor blev lægens vurdering af.. ?

John

Fra : *@*

Dato : 12-02-09 11:43

On Wed, 11 Feb 2009 20:28:53 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Prøv nu trygt at læse BEGGE artikler!
>
>Hvis man er syg (lægens afgørelse) står man naturligvis ikke til rådighed,
>men modtager sygedagpenge. Er du med så langt?

ja

> [...]
>Herefter begynder tyranniet så med endeløse bjerge af skemaer, møder, kurser

tyrani, skemaer, møder, kurser!!!

nu er jeg altså IKKE med længere

vil man have en ydelse må man følge reglerne eller melde sig ud

folk har det med at fokusere meget mere på hvad de tror er rettigheder
end på pligten til at gøre en aktiv indsats hen mod selvforsørgelse -

og NEJ dermed ikke sagt at systemer kan være stive uhensigtsmæssige
og nogle gange virker tåbelige,

men når sytemer som skal passe til alle laves ender det tit med at
passe til ingen

>Nu har geniale personer imidlertid fundet ud af, at alle syge, med eller
>uden tørklæde, mirakuløst er raske efter 8 uger, no matter what.
>
>Hvor blev lægens vurdering af.. ?

OK

den havde jeg ikke lige fanget

men min søster har prøvet systemets tåbelighed,

efter en faldulykke som udviklede sig til at hendes venstre arm er
stort set ubrugelig kom hun ind til en sagsbehandler angående
jobprøvning - sagsbehandleren foreslog i ramme alvor at søster jo
kunne komme i jobprøvning i et rengøringsfirma!!

søsters svar var:
ikke noget man gengiver på Usenet

senere blev de så enige om at det sikkert var bedre at søster blev
kørelærer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-09 13:43

P.N <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]

> er tiltænkt de terminalt syge cancerpatienter. Men hvis det her rammer
> utilsigtet er det selvfølgelig for dårligt af Claus Hjort.

Er folk indlagt på et hospital /er/ de simpelthen syge. Og ikke
pjækkesyge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-02-09 15:53

> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/313410:Danmark--Alvorligt-syge-
> skal-aktiveres

> Er folk indlagt på et hospital /er/ de simpelthen syge. Og ikke
> pjækkesyge.

Det lader det ikke til, at regeringens overpsykopat interesserer sig for.
Iøvrigt er hans ideer og virkelighedsopfattelse jo et år forældede og han er
dermed total inkompetent til stillingen. Man må ikke ønske ondt for andre,
men hvis de fede ulækre læs faldt ud foran et godstog, kan man nok heller
ikke fortænke et stigende antal af hans ofre om i det stille at klappe i
deres små hænder af fryd over at have fået fred for ham. I mellemtiden kan
man jo bruge nogle af sine tvungne 4-ansøgninger-om-ugen til at søge hans
job.

Malene P

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 17:05

>Man må ikke ønske ondt for andre,
> men hvis de fede ulækre læs faldt ud foran et godstog,

Det sviner sådan...

/Lars

Fra : Malene P

Dato : 11-02-09 17:17

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det sviner sådan...

Jeg tror faktisk at ikke så få af hans ofre ville være parat til at tage det
nødvendige rengøringsjob

Malene P

Fra : Frank

Dato : 11-02-09 15:53

Hej

> [...]
> møde op eller afviser at deltage, ryger dagpengene. Bliver man indlagt,
> skal den ugentlige samtale tages over telefonen fra hospitalssengen ...

Og det du glemte at citerer fra artiklen:

"Tilbudet kan bestå af alt fra jobtræning til genoptræning." - tak skæbne -
genoptræning - hvilken frygtelig skæbne...........

Mvh
Frank

Fra : *@*

Dato : 11-02-09 18:51

On Wed, 11 Feb 2009 15:52:58 +0100, "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>
>"Tilbudet kan bestå af alt fra jobtræning til genoptræning." - tak skæbne -
>genoptræning - hvilken frygtelig skæbne...........

genoptræning!! HAH

jeg brækkede begge ben for år tilbage - gips på i nogle uger-
gips af og seddel i hånden til genoptræningsafdelingen -

jo godmorgen jeg kunne begynde om 7 UGER efter gipsen var pillet af

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-02-09 14:31

On 11 Feb., 06:28, "John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> ugentlige samtale tages over telefonen fra hospitalssengen ...
> Forsøgsordningen ligger tæt op af et lovforslag beskæftigelsesminister Claus

Bemærk at det også var ham der krævede at man gav hånd til
arbejdsgiveren.

Fra : Kert Rats

Dato : 11-02-09 23:21

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu rabler det da vist helt for Hjorten!

Bemærk, at det også var ham, der krævede, at man gav hånd til

********

I hvilken forbindelse har han krævet det?

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-09 05:50

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejdsgiveren.
>
> ********
>
> I hvilken forbindelse har han krævet det?

Mon ikke der var et muslimsk villatelt der forsøgte at undgå arbejde på den
konto og han præciserede at vi har ligeret her i landet og at man ikke kan
nægte at give en mand hånd fordi han er en mand.

Fra : *@*

Dato : 12-02-09 11:44

On Wed, 11 Feb 2009 13:30:35 -0800 (PST), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

>Bemærk at det også var ham der krævede at man gav hånd til
>arbejdsgiveren.

vel ikke hver eneste dag!! ?

jeg tror snart Andersen ville blive træt at over tre hundrede håndtryk
dagligt samt fra aften- nat og wekendhold

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/