L14 malle
Fra : Claus

Dato : 28-07-01 13:02

Er der nogle som har erfaring med at holde L14 mallen Scobiancistrus
A. ? Hvor hurtigt vokser den, og kan den gå sammen med mindre maller?
mvh
Claus

Fra : khg_REMOVE_THIS_@mai~

Dato : 31-07-01 03:32

Hi,

On Sat, 28 Jul 2001 14:01:38 +0200, Claus <claus88mm@yahoo.dk> wrote:

>Er der nogle som har erfaring med at holde L14 mallen Scobiancistrus
>A. ? Hvor hurtigt vokser den,

Relativt langsom i forhold til så mange andre fisk. Er dit akvarium
for lille til en fuldvoksen L014?

> og kan den gå sammen med mindre maller?

Ja. L014 er, efter min mening, ikke aggressiv - men den kan forsvare
sig hvis det er nødvendigt.

-K

Fra : Claus

Dato : 31-07-01 23:57

On Tue, 31 Jul 2001 04:31:37 +0200, khg_REMOVE_THIS_@mail.sonofon.dk
wrote:

>Hi,
>
>On Sat, 28 Jul 2001 14:01:38 +0200, Claus <claus88mm@yahoo.dk> wrote:

Tak for svaret. Akvariet er ikke mere end 160 L, men L014 mallen er
kun en unge.
Noget andet er, jeg synes det kan være svært at vuderer hvor meget man
skal give maller at spise? F.eks, skal de have mad hver dag? Hvor
mange piller giver man typisk en malle på 8-10 cm? Hvor meget
frostfoder (feks mysis)? En terning pr. dag ?

mvh
Claus

Fra : khg_REMOVE_THIS_@mai~

Dato : 01-08-01 11:43

Hi,

> [...]
>mange piller giver man typisk en malle på 8-10 cm? Hvor meget
>frostfoder (feks mysis)? En terning pr. dag ?

Der er mange forskellige tommelfinger-regler for fodring af
"normale" akvariefisk - disse regler ser jeg bort fra, når jeg
fodrer sugemaller
Generelt, så må der ikke være uspiste rester næste morgen (jeg
fodrer mine sugemaller kort før lyset bliver slukket).
Disse rester kan i løbet af kort tid fordærve akvarie-vandet - med
katastrofale følger.
Ved brug af nogle type foder (f.eks. honning-meloner) kan det ikke
undgås, at der er rester den følgende dag - disse rester tager jeg
op om morgenen - uanset foderets tilstand.
Jeg mener ikke, at man kan overfodre suge-maller - man kan derimod
overfodre akvariet! - husk: ingen rester dagen efter.

-K