<form>-zoner?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 28-07-01 12:55

Er der noget der taler for at det er skidt at lave mange <form>-zoner, i
forhold til kun at lave en stor?

/Stig

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-07-01 05:23

Stig Nørgaard Jepsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der noget der taler for at det er skidt at lave mange <form>
> -zoner, i forhold til kun at lave en stor?

Hvad????

Jonas

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 11:31

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> wrote in message

> Hvad????

Ja, undskyld. Ved egentlig ikke hvad man kalder sådan noget, så jeg opfandt
selv lige et udtryk for det:

/Stig

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-07-01 17:47

Stig Nørgaard Jepsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ved egentlig ikke hvad man kalder sådan noget

Mit bud ville være at man på dansk siger "formular" - og altså flere
"formularer" i ét HTML dokument. Alternativt bare "form" - og så vil det vel
blive til "forms" i flertal.

Jeg tror Dansk Sprognævn ville være mest begejstrede for den første

Mvh

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 18:12

"Jonas> > Ved egentlig ikke hvad man kalder sådan noget

> Mit bud ville være at man på dansk siger "formular" - og altså flere
> "formularer" i ét HTML dokument. Alternativt bare "form" - og så vil det
vel
> blive til "forms" i flertal.

Lyder ganske fornuftigt for mig. :)

/Stig

Fra : Dennis Enøe

Dato : 02-08-01 08:40

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message news:3b644388$0$2700

> Lyder ganske fornuftigt for mig. :)
osse mig, jeg er international nok i min tale til at den funker.

Dennis

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-07-01 11:21

Den 28 jul 2001 skrev Stig Nørgaard Jepsen følgende i news:3b62a7be$0$51728
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Er der noget der taler for at det er skidt at lave mange <form>-zoner, i
> forhold til kun at lave en stor?

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så er hver "<form> zone" er jo en
selvstændig formular, og svaret afhænger derfor af hvad du vil med de
indtastede data.

Hvis alle felter på siden skal udfyldes, og data behandles samlet, så skal
du have een stor <form>, hvor ACTION, NAME m.v. er defineret een gang og der
er een submit-knap.

Hvis du derimod vil have mulighed for at indtaste mindre mængder data ad
gangen, kan du lave flere <form>, der har hver deres ACTION, NAME m.v. og
ligeledes har hver deres submit-knap, så de kan aktiveres uafhængigt af
hinanden.

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 11:30

> [...]
> gangen, kan du lave flere <form>, der har hver deres ACTION, NAME m.v. og
> ligeledes har hver deres submit-knap, så de kan aktiveres uafhængigt af

Jeg er sådan set godt klar over hvordan det hænger sammen.
Men grunden til at jeg spørger sådan er at om at der noget i vejen for at
lave fx 40 "<form> zoner" i forhold til kun at lave en? ( fx: kan alle
browsere håndtere et uendeligt antal zoner?)

Jeg kan få det samme resultat ud af begge løsninger, det er bare et
spørgsmål om at tilpasse min PHP-kode bagved.

/Stig

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-07-01 17:28

> [...]
> lave fx 40 "<form> zoner" i forhold til kun at lave en? ( fx: kan alle
> browsere håndtere et uendeligt antal zoner?)

Uden at være 110% sikker mener jeg ikke der er nogen begrænsning på antallet af
formularer i et dokument.

Jeg mener heller ikke at det gør dine sider langsommere eller på anden måde har
betydning.

> Jeg kan få det samme resultat ud af begge løsninger, det er bare et
> spørgsmål om at tilpasse min PHP-kode bagved.

Men kan du med PHP hente værdien af felter, som er placeret i en anden formular
end den der submittes?

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 18:12

> Men kan du med PHP hente værdien af felter, som er placeret i en anden
formular
> end den der submittes?

Nej. Det er jeg ret sikker på at jeg ikke kan. For det er vel browseren der
bestemmer hvilke variabler der skal sendes fra de forskellige formularer. Og
det er vel kun de inputs der hører under den formular som bliver aktiveret
der bliver sendt videre.

/Stig

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 29-07-01 20:04

D. Sun, 29 Jul 2001 12:30:05 +0200 syntes "Stig Nørgaard Jepsen"
<stigen@mail.dk> at dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
<3b63e553$0$2701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

> [...]
>lave fx 40 "<form> zoner" i forhold til kun at lave en? ( fx: kan alle
>browsere håndtere et uendeligt antal zoner?)

Den begrænses jo i sidste ende af hvor meget hukkommelse computeren har
(RAM og sawp), men 40 eller for den sags skyld 100 sæt <form>-tags skulle
ikke give problemer.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.