OT: dåsepriser
Fra : Dak

Dato : 11-02-09 19:42

Har aldrig prøvet at købe dåsesodavand før så vil høre om hvad er en
billig pris for sodavand?

Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
synspunkt.

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-09 19:43

Dak skriver:

> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
> synspunkt.

Tyskerne bruger ikke dåser, det er kun danskere i Tyskland.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 11-02-09 20:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Dak skriver:
>
> Tyskerne bruger ikke dåser, det er kun danskere i Tyskland.

Okay, så set fra en dåse-danskers tyske synspunkt.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 11-02-09 19:55

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Har aldrig prøvet at købe dåsesodavand før så vil høre om hvad er en
> billig pris for sodavand?
>
> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
> synspunkt.

Hvis du vil købe billige sodavand, så køb danske i helt almindelige
pantflasker.
De er billigere, men så skal du selvfølgelig bøvle med de tomme flasker
bagefter.
Ofte kan man købe Landkær i tilbud.
Hilsen Matthias

Fra : Dak

Dato : 11-02-09 20:03

> [...]
> pantflasker.
> De er billigere, men så skal du selvfølgelig bøvle med de tomme flasker

Okay så må jeg omformulere til billigt DÅSEsodavand.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-02-09 14:29

On 11 Feb., 20:03, Dak <da...@hotmail.com> wrote:

> Okay så må jeg omformulere til billigt DÅSEsodavand.

Og så skal du køre som alle andre Danskere. Ned med vinduet og ud med
de tomme dåser. Helst helt ud i græsset på marken så grønthøsteren kan
putte de pulveriserede dåser i fodret til køerne.

Jeg har en pensonist fader (72 år) der cykler 10 - 15 km daglig for
at holde kroppen i gang. Han kunne ikke klare miljøsvineriet og samler
nu alle de dåser han ser. Det giver 300 - 500 dåser om ugen. Fandens
til svineri. Der sku pant på en 10 på hver tyskerdåse.

Hilsen

Benny

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-09 22:48

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

nu alle de dåser han ser. Det giver 300 - 500 dåser om ugen. Fandens
til svineri. Der sku pant på en 10 på hver tyskerdåse.

HØRT!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-09 01:24

On Feb 11, 10:29 pm, hojvae...@gmail.com wrote:
> [...]
> nu alle de dåser han ser. Det giver 300 - 500 dåser om ugen. Fandens
> til svineri. Der sku pant på en 10 på hver tyskerdåse.

Vi bor på landet og har ca. 100 m hestefold ud til en rimelig
trafikeret forbindelsesvej mellem to store indfaldsveje til Randers.
Jeg kan samle en sort 10 liters spand med affald hver uge til 14. dag
på den strækning.
Det er ufatteligt at folk ikke kan tage deres affald med hjem.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-02-09 20:40

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>på den strækning.
>Det er ufatteligt at folk ikke kan tage deres affald med hjem.

Højsletvej - passer med det meste i beskrivelsen?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-09 01:38

Fra : Niels Munk

Dato : 11-02-09 20:09

"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message

> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
> synspunkt.

Jeg synes ikke det er billigt, men det er åbenbart prisen efterhånden. For
ikke så længe siden, kunne du være heldig at få 3x24 Coca Cola/fanta/sprite
til 100,- på tilbud. Det er så steget stille og roligt, det sidste års
tid...
Det skal så siges at der ofte er tilbud på Pepsi's produkter i stedet, til
10-30 kr mindre end Coca Cola's produkter.

Du burde ku' være heldig at finde 3x24 til mindre end 129,95. Scan de online
aviser fra diverse grænsebutikker :)

/Niels Munk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 11-02-09 20:50

Hej
Niels Munk wrote:
> Scan de online aviser fra diverse grænsebutikker :)

Tør man foreslå www.tyskepriser.dk ?

Mvh
Martin

Fra : jens

Dato : 11-02-09 20:32

> [...]
> billig pris for sodavand?
>
> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk

Tjek www.tilbudsugen.dk der kan du se de fleste grænsebutikkers
tilbudsaviser, der er tilmed en søgefunktion.
Mvh
Jens

Fra : Brian H

Dato : 11-02-09 21:34

> [...]
> billig pris for sodavand?
>
> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk

Jeg har aldrig betalt så meget for 3 'rammer'. Sidst var det 5 for 199,95 i
Scandinavian Park, altså 3 for ~120. Mere må det ikke koste. Se dig godt
for, kør pænt og husk at den bette vogn bremser noget dårligere end normalt.
Læs bilen rigtigt, og sørg for at du ikke får 30 x 8kg læskedrik lige i
nakken ved en katastrofeopbremsning! Kontrollér dæktrykket (og at dækkene
ikke er lige så gamle som bilen)

God tur

ps: husk noget musik til turen ellers bliver det nemt kedeligt...

Fra : Tom

Dato : 11-02-09 23:27

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har aldrig prøvet at købe dåsesodavand før så vil høre om hvad er en
> billig pris for sodavand?
>
> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
> synspunkt.

Nej det er "normalprisen".....er du heldig finder du dem 3x24 Cola Zero til
109,- eller 99,-
Selv henter jeg 1-2 gange pr mdr. i tyskland er nyder at der stadig ikke er
pant på. Hader det pantsystem som miljøministeren vil prøve at gennemtvinge.
Kører ALLE dåser på containerpladsen i metal containeren.

I øvrigt så BEHØVER sodavand jo ikke indholde sukker og derfor fede....Zero
smager ganske OK og er SUKKERFRI....læs det ....der findes faktisk SUKKERFRI
sodavand og det er sjovt nok dem som folk køber flest af.

I øvrigt så kan man med STOR fordel handle alle mulige dagligvare i f.eks
ALDI i tyskland og det til priser der ligger 20-40% under de danske. Så
køber man stort ind så KAN det faktisk godt betale turen.....det kræver bare
at man ikke KUN handler hos Duborg eller Fleggaard.
Prøv bare at se hvad brød og ost koster hos ALDI....det er næsten 50%
billigere end i danmark og så er det tilmed FRISK.

Tror ikke jeg overdriver hvis jeg siger at 70% af vores dagligvarer henter
vi i tyskland med store besparelser til følge........men lad nu værre med
KUN at handle i grænsebutikkerne....de er ofte alt for dyre.

--
Tom

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 12-02-09 16:20

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> vi i tyskland med store besparelser til følge........men lad nu værre med
> KUN at handle i grænsebutikkerne....de er ofte alt for dyre.

Vi kunne også sagtens handle i Tyskland. Vi har kun 13 km til grænsen.
Trods det, så handler vi hos vores lokale lille købmand for at støtte ham.
Jeg synes mange glemmer at støtte ham. Når først han er lukket, så er det
for sent.
Og det er stadig min erfaring, at mange køber helt unødvendige ting i
Tyskland som de ikke ville købe hos købmanden. Og så fordufter besparelsen
temmelig kraftig.
Hilsen Matthias

Fra : Tom

Dato : 12-02-09 17:32

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og det er stadig min erfaring, at mange køber helt unødvendige ting i
> Tyskland som de ikke ville købe hos købmanden. Og så fordufter besparelsen

Vi har ingen lokal købmand...kun Fakta og Netto ...så de får de sidste 30%
af vores indkøb.

Du har ganske ret i at de fleste køber total overflødige ting såsom 3 Kg
chokolade 5 Kg matadormix og lign i groteske mængder
Men hvis man bor tæt ved grænsen så gider man til sidst ikke købe fleggards
slik

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 21:32

Tom skrev:

> Tror ikke jeg overdriver hvis jeg siger at 70% af vores dagligvarer henter
> vi i tyskland med store besparelser til følge........men lad nu værre med
> KUN at handle i grænsebutikkerne....de er ofte alt for dyre.

Hørt!

Det er gået op for min frue at man i de tyske "materialist"-kæder á
f.eks. Schleker og DE får mærkevare(?)-toiletartikler til mindst halv pris!
- Hendes foretrukne L'oreal shampoo koster typisk det halve for en lidt
større bøtte.
- I DE var listeprisen på Granier Nutrisse hårfarve en trediedel af den
tilbudspris hun plejer at hamstre til herhjemme.
- Hendes normale eyeliner lå på hylden i Schlecker til 1½ Euro.
- - - Og sådan fortsætter det ligesåsnart man kommer i tanke om et nyt
produkt man skal checke!

Kendsgerningen maner til selvransagelse:
Det er tilsyneladende nemt at opreklamere ethvert produkt til en status
som gør det muligt at sælge til ublu pris - Tænk over dét næste gang du
køber noget "på navnet" :-|

Når det er sagt, så er det paradoksalt at der i weekenden holder mange
tyske biler ved Kolding Storcenter - Kvalitet til passende pris, har jeg
hørt som argument

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 12-02-09 21:39

Armand wrote:

> Når det er sagt, så er det paradoksalt at der i weekenden holder
> mange tyske biler ved Kolding Storcenter - Kvalitet til passende
> pris, har jeg hørt som argument

Måske er der noget om at naboens græs altid synes lidt grønnere ...

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 17:31

Dak skrev:
> Har aldrig prøvet at købe dåsesodavand før så vil høre om hvad er en
> billig pris for sodavand?
>
> Er f.eks. fleggaards 3x24 dåser til 129.95kr billigt? altså set fra tysk
> synspunkt.

Jeg regner 110,- for normen, men der er jævnligt tilbud ned til 100,-!

--
Armand.