MS Windows
briani 27239
Sløv Pc !!!
Fra : Karsten Klit

Dato : 11-02-09 10:43

Hej
Jeg arbejder på en bærbar HP og den er indimellem så langsom at det gør helt
ondt.
Findes der online et analyseprogram, som kan tjekke hvorfor pc´en ikke kører
optimalt ?

TAK !!!

Karsten

Fra : Aagaard

Dato : 11-02-09 10:56

> [...]
> helt
> ondt.
> Findes der online et analyseprogram, som kan tjekke hvorfor pc´en ikke

Der findes formentlig mange programmer som kan rydde op i en pc, men jeg kan
anbefale http://www.ccleaner.com/ som rydder op i temporære filer, fjerner
history i bla. Explorer og Firefox ... samt meget mere.
Jeg har fået mange sløve pc'ere til at køre fornuftigt efter en fur med
CCleaner.
Du kan sætte den op til at rense ved opstart, så har du en frisk pc hver
gang.
Husk at læse vejledningen! (Gælder såmænd for alle programmer).
--
Aagaard

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-02-09 11:06

"Karsten Klit" <mail(fjern)@festkokken.dk> wrote in message
> [...]
> helt
> ondt.
> Findes der online et analyseprogram, som kan tjekke hvorfor pc´en ikke

Jeg går ud fra at du kører xp eller vista.

Du kunne jo starte med at kigge i task manageren <ctrl + alt + delete> >
task manager (jobliste på dansk)
Her vil du kunne se hvilke processer der bruger mest CPU. (Skriv resultatet
her)

Men det lyder mest til at du har tildraget dig noget snavs. Så du skal nok
have fat i en antispyware program eller 2, og få checket dit system igennem.

Har ikke fulgt med de sidste par år, men før var de mest udbrede antispyware
programmer adaware og spybot, om det stadigvæk er gældende, kan andre måske
svare på.

Bjarne K.

Fra : CC

Dato : 11-02-09 11:27

"Bjarne K." skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har ikke fulgt med de sidste par år, men før var de mest udbrede
> antispyware programmer adaware og spybot, om det stadigvæk er gældende,

Gå på TDC's hjemmeside og download Normans onlinescanner:
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=1095
Ret effektiv til at fjerne "snavs" men bemærk, at den ikke erstatter et
antivirus program.
Når systemet er "rent" så brug CCleaner http://www.ccleaner.com/ som Aagaard
forslår.

Fra : Ole C

Dato : 11-02-09 18:08

Bjarne K. skrev blandt andet:

> Har ikke fulgt med de sidste par år, men før var de mest udbrede
> antispyware programmer adaware og spybot, om det stadigvæk er
> gældende, kan andre måske svare på.

SuperAntispyware har forlængst overhalet de to:
www.superantispyware.com

--
vh
Ole C