MS Windows
briani 27239
Extracting file failed.
Fra : ___P.Sir

Dato : 10-02-09 18:18

.....er den besked jeg får, når jeg prøver at installere et program, jeg har
hentet på min bærbare - og så overført til stationære pc. Ingen problemer
med at installere på den bærbare..?! Så hvad kan det være der blokerer for
installation på min desktop? Den siger også "it is most likely caused by low
memory (low disk space for swapping file) or corrupted cabinet file"...(men
der er altså rigeligt plads nok på harddisken.)
Ved ikke om det er et windows problem, men ellers må I vise mig videre i
systemet. Bruger XP home, sp3, på begge.
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Henning

Dato : 10-02-09 19:54

>hentet på min bærbare - og så overført til stationære pc. Ingen problemer
>med at installere på den bærbare..?! Så hvad kan det være der blokerer for

Overført med hvad?

Fra : ___P.Sir

Dato : 10-02-09 20:47

> Overført med hvad?

Jamen jeg har prøvet både med en usb stick og via netværk trådløst.
preben

Fra : Rado

Dato : 10-02-09 21:03

On Tue, 10 Feb 2009 18:18:20 +0100, "___P.Sir"
<remove_ps@granvista.dk> wrote:

> [...]
>memory (low disk space for swapping file) or corrupted cabinet file"...(men
>der er altså rigeligt plads nok på harddisken.)

Samme OS og filsystem på begge maskiner?

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : ___P.Sir

Dato : 10-02-09 21:25

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Samme OS og filsystem på begge maskiner?

ja fuldstændig.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-02-09 21:50

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse

> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ja fuldstændig.

Du skal nok tage den sidste del af fejlmeddelelsen alvorligt :"...or
corrupted file"
Filen har fået et hik under kopieringen - forfra med at kopiere den

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Rado

Dato : 10-02-09 21:58

On Tue, 10 Feb 2009 21:49:45 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.da> wrote:

>Du skal nok tage den sidste del af fejlmeddelelsen alvorligt :"...or
>corrupted file"
>Filen har fået et hik under kopieringen - forfra med at kopiere den

Det tænkte jeg også, men i så fald plejer man jo at prøve at kopiere
den igen, hvilket jeg gik ud fra var forsøgt....

Fra : Mads

Dato : 10-02-09 22:35

On Tue, 10 Feb 2009 21:58:25 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Det tænkte jeg også, men i så fald plejer man jo at prøve at kopiere
>den igen, hvilket jeg gik ud fra var forsøgt....

Måske der mangler et eller andet på den PC der fejler.
F.eks. Microsoft Net 2 eller hvad det nu hedder.
Nogen programmer vil ikke køre uden det,

( bare et skud i tågen )

mvh Mads

Fra : ___P.Sir

Dato : 10-02-09 22:50

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Måske der mangler et eller andet på den PC der fejler.
> F.eks. Microsoft Net 2 eller hvad det nu hedder.
> Nogen programmer vil ikke køre uden det,
>
> ( bare et skud i tågen )

Måske et godt skud. Filen er jo kopieret 2 gange fra den ene til den anden
pc. FØrst via trådløst netværk, senere via usb stik. Men virker altså på den
bærbare. Så ET ELLER ANDET på pc2 gør, at den ikke kan bruges dér....
Microsoft net 2...hvordan kan jeg lige se, om det er det, der mangler?
Preben

Fra : Mads

Dato : 10-02-09 23:23

On Tue, 10 Feb 2009 22:49:33 +0100, "___P.Sir"
> [...]

>bærbare. Så ET ELLER ANDET på pc2 gør, at den ikke kan bruges dér....
>Microsoft net 2...hvordan kan jeg lige se, om det er det, der mangler?

Jeg ved ikke hvordan man tjekker om det allerede er på PC'en,
men du kan da hente MS Net og prøve. Det sker der da ikke
noget ved.
http://www.microsoft.com/NET/Download.aspx

mvh Mads

Fra : Rado

Dato : 10-02-09 23:54

On Tue, 10 Feb 2009 22:49:33 +0100, "___P.Sir"
<remove_ps@granvista.dk> wrote:

>Måske et godt skud. Filen er jo kopieret 2 gange fra den ene til den anden
>pc. FØrst via trådløst netværk, senere via usb stik.

Du kan evt. lave et MD5 check på den for at se om den er identisk ned
orignalen. F.ex. med QuickSFV:

http://quicksfv.org/

Når programmet er installeret (på begge maskiner) højreklikker du på
originalfilen og vælger "Create SFV. file" fra kontekst menuen. (vælg
MD5, den er mere sikker end SFV).

Den laver så en .SFV fil som du kopierer over på den anden maskine, i
samme mappe som kopien. Dobbeltklik nu på .SFV filen, og den tjekker
om filen er identisk med originalen.

Fra : Rado

Dato : 11-02-09 00:10

> [...]

>bærbare. Så ET ELLER ANDET på pc2 gør, at den ikke kan bruges dér....
>Microsoft net 2...hvordan kan jeg lige se, om det er det, der mangler?

Du kan teste om .NET er installeret samt hvilke versioner med
programmet her (kør .exe filen i pakken)

http://www.tmgdevelopment.co.uk/versioncheck.htm

Er den på den maskine programmet vil køre på, men ikke på den anden,
er det sandsynligvis problemet.

De fleste .NET programmer burde p.t. køre med .NET 2.0 installeret,
enkelte kan muligvis kræve 3.0.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-02-09 00:28

> [...]
>
> Måske der mangler et eller andet på den PC der fejler.
> F.eks. Microsoft Net 2 eller hvad det nu hedder.
> Nogen programmer vil ikke køre uden det,

Usandsynligt ud fra fejlmeddelelsen - en .cab-fil er dybt rodfæstet i Xp og
har intet med net-nogetsomhelst at gøre.
"Evnen" til at læse og udpakke en .cab-fil er simpelthen en del af XP's
kerne.
Og forresten - hvis altså begge maskiner er sat op til automatisk opdatering
burde de jo begge have samme versioner af alting.
Og nok en mangel ved ideen om manglende net 2: det lyder for mig
fuldstændigt usandsynligt at man skulle udsende et program, hvis
installations-rutine er afhængig af at du har opdateret din pc 112 % - hvis
mange brokker sig over at skidtet ikke virker begynder vi jo bare at købe
konkurrentens produkt

Hmmm - en tanek: hvis det nu er Windows's egen MSI, der er ged i ? Det er jo
M$ installations-rutiner samlet i een pakke - mange bruger den som grundlag
for deres program-distributioner. Og den opdateres da en gang i mellem - så
hvis en opdatering er gået i skoven....men så burde det jo give sig udtryk i
at forsøg på at installere andre ting også giver dette problem ?!

Største fare i dette tilfælde er vel at spørger har fået slettet de filer,
der virkede. "Det har jeg jo kopieret over..."

Fra : Rado

Dato : 11-02-09 00:38

On Wed, 11 Feb 2009 00:27:32 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.da> wrote:

> [...]
>mange brokker sig over at skidtet ikke virker begynder vi jo bare at købe

Nu findes der jo mange hjemmelavede NET programmer (har selv lavet
nogle stykker) der ikke tjekker for den slags, men hvor man blot
fortæller folk eller skriver på downloadsiden at de skal have NET xx
installeret for at kunne køre programmet.

Jeg kan bare ikke huske hvilken fejlmeddelse det er man får hvis det
ikke er installeret.

>Hmmm - en tanek: hvis det nu er Windows's egen MSI, der er ged i ?

Meget sandsynligt, jeg har selv haft problemer med den flere gange.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-02-09 01:05

> [...]
> ikke er installeret.

> Meget sandsynligt, jeg har selv haft problemer med den flere gange.

Så burde jeg jo have opfordret til at tage en tur over Microsoft Update -
hvis ellers den side kan se at der er fejl i en installation, der er kommet
via Update.
Ellers må man jo søge lidt på hvordan man fjerner MSI så man kan
geninstallere den.

Men Rado - jeg hænger mig i at fejlen lød på at en .cab-fil ikke kan
udpakkes - og mener altså at den fil-type behandles af XP helt uden
net-noget-som-helst installeret
Ellers helt enig i at der er mange, der bruger alternative veje.

Fra : Rado

Dato : 11-02-09 09:19

On Wed, 11 Feb 2009 01:04:55 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.da> wrote:

> [...]
>hvis ellers den side kan se at der er fejl i en installation, der er kommet

Det mener jeg ikke den kan, desværre.

> [...]
>
>Men Rado - jeg hænger mig i at fejlen lød på at en .cab-fil ikke kan
>udpakkes - og mener altså at den fil-type behandles af XP helt uden

Cabs har ikke direkte noget med NET at gøre nej, de eksisterede jo
længe før det kom på bane, men derfor kan det jo godt tænkes at de
anvendes i forbindelse med NET programmer i nogle sammenhænge. Men jeg
er enig i at det nok er tvivlsomt at det har noget med det at gøre,
det var mest for at bruge udelukkelsesmetoden når der nu ikke er nogen
der er helt sikker på hvad der er galt.

Fra : Mads

Dato : 11-02-09 16:40

<eksisterer@ikke.da> wrote:

>Og forresten - hvis altså begge maskiner er sat op til automatisk opdatering
>burde de jo begge have samme versioner af alting.

Ikke MS Net Framework. Det er noget man selv skal hente
og indstallere hvis man skal bruge det.
Enkelte programmer der kræver MS Net starter dog selv med
at smide det ind på PC'en som en del af indstallationen.

Fra : ___P.Sir

Dato : 11-02-09 11:03

Jeg har nu gjort følgende: Installeret (opdateret) Net til vers. 3.5 -
gjorde ingen forskel.
Jeg har testet filen med QuickSFV - brugt MD5- gjorde ingen forskel.
Jeg har været på Windows update og fået det seneste som jeg ikke allerede
havde - gjorde ingen forskel.
Andre forslag?
Preben

Fra : Rado

Dato : 12-02-09 13:09

On Wed, 11 Feb 2009 11:03:20 +0100, "___P.Sir"
> [...]

>Jeg har testet filen med QuickSFV - brugt MD5- gjorde ingen forskel.
>Jeg har været på Windows update og fået det seneste som jeg ikke allerede

Kan du åbne filen med WinZip, WinRAR eller et andet zip program?

Fra : ___P.Sir

Dato : 12-02-09 20:43

> Kan du åbne filen med WinZip, WinRAR eller et andet zip program?

De er pakket ud på den pc, hvor jeg hentede dem. Det er selve mappen med
installationsfilerne, der ikke kan installeres.
Preben

Fra : Rado

Dato : 12-02-09 21:03

On Thu, 12 Feb 2009 20:43:15 +0100, "___P.Sir"
<remove_ps@granvista.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>De er pakket ud på den pc, hvor jeg hentede dem. Det er selve mappen med
>installationsfilerne, der ikke kan installeres.

Er det den mappe du kopierer over og prøver at installere fra?

Hvad sker der iøvrigt hvis du prøver at installere fra mappen på den
anden PC, over netværk (hvis det lader sig gøre)?