En god SMS telefon?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 08-02-09 21:10

Jeg søger en god sms telefon, den skal være god og hurtig at skrive på.

Og det skal være en SonyEricsson, gerne HighEnd...

Mvh Henrik

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-02-09 05:59

Henrik Andersen wrote:
> Jeg søger en god sms telefon, den skal være god og hurtig at skrive på.

Hva' betyder "God og hurtig"? Jeg skriver pænt hurtigt på alle de SE
mobiler jeg har haft fingrene i, det er bare et spørgsmål om træning.

> Og det skal være en SonyEricsson, gerne HighEnd...

HighEnd = Smartphone?

- Chano Andersen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-02-09 08:18

"Henrik Andersen" <henrik_silkeborg@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger en god sms telefon, den skal være god og hurtig at skrive på.
>
> Og det skal være en SonyEricsson, gerne HighEnd...
>
> Mvh Henrik

Du har jo selv svaret....
Hvis det absolut skal være SE i den dyre ende, er der ingen forskel.
Køb den du synes bedst om...tastaturet sidder ens på alle SE'erne.

Jeg synes jo personligt at SE er en elendig telefon til SMS.

Hvorfor tror du du alle de "unge" køber Nokia til SMS.
De er hurtige at skrive på og mobilen forstår hvad du vil

mvh
Bri@n

Fra : Ralph Køster

Dato : 09-02-09 12:16

Har du nogen belæg for den udtalelse???

Jeg er ret sikker på at fordelingen er 50/50 blandt de unge.
Hvis du kommer op i Nokiamodeller med S60 styresystem, så vinder SE klart i
SMS.

Men andre Nokia som fks 6300 er ret nem.

Men jeg har en W902 og den er temmelig god til SMS.
Gummiknapper og fin afstand mellem taster.

Ralph.

Fra : KS

Dato : 09-02-09 19:32

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor tror du du alle de "unge" køber Nokia til SMS.
> De er hurtige at skrive på og mobilen forstår hvad du vil

faktisk kan jeg godt tilslutte mig det du skriver omkring sms og SE kontra
NOKIA - men efter at have haft NOKIA i mange år besluttede jeg mig for at
prøve en SE w890i og efter ganske kort tid fik jeg mig vænnet til den måde
man skriver sms på den på.

men hvis bare SE havde den samme kalenderfunktion som NOKIA - så var der
ingen tvivl for mig om hvilken tlf jeg fandt bedst!!!!

og som lærer kan jeg se der er en overvejende del af eleverne med SE
telefoner... men om det er repræsentativt, ved jeg ikke...

Justmy two cents

mvh
Kenneth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-09 19:37

"KS" <kenned@o.f.i.r.dk> wrote in

> og som lærer kan jeg se der er en overvejende del af eleverne med SE
> telefoner... men om det er repræsentativt, ved jeg ikke...

SE er populære hos teenagere, bl.a. fordi de har en stil der tiltaler
unge/teenagere - bl.a. deres musikfunktioner.

Fra : PHD

Dato : 10-02-09 22:30

*LOL*

De unge køber Nokia ene og alene fordi at det har de andre unge også, og det
er svært for en ung at stå udenfor "gruppen"...

Nokia er UMULIG at skrive sms´er på...
- jeg har haft et par stykker, men har altid opgivet at skrive på dem...
T9 er simpelthen ubrugelig på Nokia !!
Og hvor er alle smily´erne ??

S/E er langt LANGT nemmere at skrive på...!

Og så til en anbefaling, som jo er grunden til tråden her...

S/E K850I, det er en super telefon til SMS (og alt muligt andet)...
Ved første øjekast ser knapperne ud som ubehagelige små knopper, men det er
bare super, og man kan rigtigt godt mærke at man rammer rigtigt og det
fungerer rigtigt godt når man skriver...

Mit erfaringsgrundlag er ca. 2000 sms´er i snit pr. md over det sidste års
tid...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-02-09 12:27

>Hvorfor tror du du alle de "unge" køber Nokia til SMS.

Tja det gør de jo sådan set heller ikke længere... ;)

Jeg er omgivet af en masse "unge" og kun 1 har Nokia - resten har
Samsung eller Sony Ericsson.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-09 20:39

Henrik Andersen wrote:
> Jeg søger en god sms telefon, den skal være god og hurtig at skrive
> på.
> Og det skal være en SonyEricsson, gerne HighEnd...

Fx en W980. Den har ordentlige taster, og ikke det fnidder som mange af de
andre modeller har (passer vel bedst til små-tøser og deres små fingre.
Personligt kan jeg ikke skrive sms'er på en W595).

Ellers kan en W880 også gå an, synes jeg.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-09 00:52

St. M. skrev:

> Fx en W980.

Jeg kan se den ikke har auto-focus.

Jeg har W800 og 810, der efter min opfattelse *har* auto-focus?

Er W980 ringere end dem?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-02-09 00:36

Henrik Andersen <henrik_silkeborg@yahoo.com> wrote:
> Jeg søger en god sms telefon, den skal være god og hurtig at skrive
> på.
> Og det skal være en SonyEricsson, gerne HighEnd...

Så længe mellemrumstasten er fejlplaceret og ordbogen mærkelig, kan man da
ikke skrive hurtigt på en SE :-/

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 06:49

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4990bdbe$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så længe mellemrumstasten er fejlplaceret og ordbogen mærkelig, kan man da
> ikke skrive hurtigt på en SE :-/
>
> --
> Med venlig hilsen
> Michael Petersen
> Residerende i Nyborg

Ordbogen er ikke ret meget anderledes end på en Nokia, alt. er man kan slå
den fra.

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-02-09 08:13

Petersen_Michael skrev:
> Henrik Andersen <henrik_silkeborg@yahoo.com> wrote:
>
> Så længe mellemrumstasten er fejlplaceret og ordbogen mærkelig, kan man da
> ikke skrive hurtigt på en SE :-/

SE og Nokia bruger den samme software til deres T9 ordbog.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : PHD

Dato : 10-02-09 22:34

> Så længe mellemrumstasten er fejlplaceret og ordbogen mærkelig, kan man da
> ikke skrive hurtigt på en SE :-/

Det er vist en vane-sag...

Jeg har det på 100% samme måde med Nokia, de er ikke til at skrive på, og
ordbogen fungerer bare ikke ordenligt...
- og jeg tror da godt at vi kan tage en lille dyst i at skrive en dag...

*LOL*

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-02-09 02:03

"PHD" <PHD@liamonu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ordbogen fungerer bare ikke ordenligt...
> - og jeg tror da godt at vi kan tage en lille dyst i at skrive en dag...

Nu er jeg ikke den store SMS skribent, men jeg er gået fra en Nokia 6280
over en 6300 til en SE W760I
Hvis jeg sammenligner dem, så har Nokia'erne en anelse bedre tastatur, men
til gengæld har man bedre overblik på en SE. Ved SE kan man se tre af
ordbogens forslag, i en separat rude, mens man i Nokiaen skal bladre med
*tasten for hvert ordforslag. Man vænner sig hurtigt til at mellemrustasten
nu er #tasten istedet for 0tasten.
Sony'en vinder på en langt bedre kontrast på skærmen og bedre sortniveau i
forhold til de to Nokia'er og en N73.
Holdt sammen med telefonens øvrige egenskaber, vil jeg foretrække SE W760i,
men den er næppe den bedste af SE's telefoner til SMS.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk