Katedraltidsspilde - huse skal varme
Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-09 02:09

Katedraltidsspilde - huse skal varme
Menneskehedens fremskridt skyldes krigsteknologi, mere end noget andet
Huse skal hindre at blæst og regn mindsker dit velbefindende og der noget
bygget funktionelt så er der rigelig skønhed i det.
Spradebaaser der har ville imponere tøserne med smukke digte, smuk musik og
smuk arkitektur og kunst har ikke været så vigtige for verdens udvikling,
som de der investerede i hvad gav profit og de der opfandt hvad folk
manglede

Der er skønhed i når smerte holder op, men staten skal ikke bruge penge på
finkultur. Religionen har været murbrækker for æstetikkens KORRUPTION

Ask a toad what is beauty?. . . a female with two great round eyes coming
out of her little head, a large flat mouth, a yellow belly and a brown back.
Voltaire
Sø Beauty is in the eye of the beholder. Margaret Hungerford 1855-1897
Sø Beauty is only skin deep. Proverb
Sø Beauty is power. proverb
sø Beauty is unbearable, drives us to despair, offering us for a minute the
glimpse of an eternity that we should like to stretch out over the whole of
time. Albert Camus
Sø Bedre er mad end malet væg. (Ordsprog)
Sø De, der finder smukke meninger i smukke ting, er de kultiverede. For dem
er der håb. Oscar Wilde
Sø Dejlighed uden dyd er som ormen på fiskekrogen. (Ordsprog)
sø Det er det overflødige, der er det nødvendige. Voltaire
Sørt Gamle huse falder ikke i stormvejr. (Ordsprog)
Sø Huse bygges til at bo i, ikke til at se på. (Ordsprog)
Sø I don't think of all the misery, but of all the beauty that still
remains. Anne Frank
sø If a man asks you to have plastic surgery, he doesn't want you, he wants
a trophy. Jerry Hall
sø Ingen kunstner ønsker at bevise noget. Kun ting, der er sande, kan
bevises Oscar Wilde.
Sø Livet kan nu ikke være så forfærdeligt, når man for 10 dollars kan købe
alle Beethovens sonater og lytte til dem i ti år. William F. Buckley, jr
Sø Manden og bjørnen: jo grimmere, jo flottere. (Ordsprog)
sø Menneskeslægtens sidste religion bliver - skønhedsdyrkelse. Verner von
Heidenstam
sø Nødvendig skøn som guds træer er Strasbourgh katedralen. Goethe
sø Når Gud er død, må de stærke blandt menneskene selv blive guder,
overmennesker, livsbekræftende, leende, dansende, usårlige. Nietzsche
Sø Sevenbom og singrøn gør mangen pige skøn. (Ordsprog)
SØ Skønhed er et løfte om lykke. Stendal
sø Skønhed og visdom følges sjældent ad. Petronius
sø Smukt er egentlig alt, som man betragter med kærlighed. Jo mere man
elsker verden, desto skønnere finder man den. Christian Morgenstern
Sø Syng mig en ny sang - verden er forklaret og alle himle glæder sig"
Nietzsche
Sø The beautiful rests on the foundations of the necessary. Ralph Waldo
Emerson 1803-1882
sø The Brothers Karamazov The awful thing is that beauty is mysterious as
well as terrible. God and devil are fighting there, and the battlefield is
the heart of the man. Fedor Dostoevsky 1821 - 1881
sørt Ugliness is superior to beauty, because ugliness lasts. Serge
Gainsbourg
Sø Ugly as virtue. Lord Byron
Sø Virkeligheden er så uudtømmelig, at der af den kan skabes et utal af
universer, der hver har sin rigdom og skønhed. Vilhelm Grønbech
Sø1 The essence of all beautiful art, all great art, is gratitude.Nietzsche
sø1 "Alt dybt elsker masken. Det er kun som et æstetisk fænomen, at verden
er evigt retfærdiggjort. Nietzsche
sø1 "Beauty is unbearable, drives us to despair, offering us for a minute
the glimpse of an eternity that we should like to stretch out over the whole
of time.Albert Camus
Sø1 "Skønt er" har Kant sagt," hvad der vække behag uden interesse". Uden
interesse! Man bør sammenligene denne definition med en anden, som en
virkelig "tilskuer" og kunstner har gjort - Stendhal, der et sted kalder Det
skønne for et løfte om lykke." Stendhal
sø1 A work that is meant to give an impression of health should be produced
at three-quarters of the strength of its creator. All good things have
sometimes lazy about them and lie like cows in the meadow.
Sø1 After a degree of prettiness, one pretty girl is as pretty as another.
Scott Fitzgerald, Esquire 1936
Sø1 Art is the business of the man, who is re-creating himself. Nietzsche
Sø1 Art is with us in order that we might not perish through truth.
Nietzsche
sø1 Beauty will save the world. Fyodor Dostoevsky 1821-81
Sø1 Den absurde verden har kun en berettigelse æstetisk.Camus
sø1 Det er kun overfladiske mennesker der ikke dømmer efter det ydre Wilde
og Nietzsche
Sø1 En regnbue, der holder sig et helt kvarter, kigger man ikke mere på.
Goethe
Sø1 En søn ænser ikke, at hans moder ikke er smuk, saa lidt, som en hund, at
dens herre er fattig. Voltaire
Sø1 Et trappetrin, der ikke er dybt udhulet af skridt, er set ud fra sig
selv kun en trist trækonstruktion.Kafka
Sø1 Fanatikere er interessevækkende. Mennesket vil hellere se på skuespil
end lytte til fornuft. Nietzsche
Sø1 Farve udtrykker noget i sig selv, det må man ikke overse; det må man
udnytte. Hvad der virker smukt, virkelig smukt, er også rigtigt. Vincent
van Gogh
Sø1 Forbrydernes advokater vil sjældent tilstrekkeligt artistisk vende
handlingens skønne gru til klientens bedste.Nietzsche
Sø1 Hvad er det, vi længes efter ved at se det smukke; vi tror at der må
være meget lykke forbundet hermed. Men det er en vildfarelse. Nietzsche
sø1 Kun som æstetisk fænomen er tilværelsen og verden evigt retfærdiggjort "
Nietzsche
Sø1 Reklame er det 20. århundredes kunstart. Marshall McLuhan
Sø1 Selv en skabet kamel kan bære mange æslers byrder.Goethe
Sø1 Skønhed er behag hvor personlig interesse ikke er involveret. Immanuel
Kant
Sø1 Smukt er egentlig alt, hvad man betragter med kærlighed.
Christiam Morgenstern
sø1 Superstition is the poetry of life. Goethe
Sø1 The artist chooses his subjects. That is his mode of praising. Nietzsche
Sø1 The ideal of beauty is simplicity and tranquility.Johann W. von Goethe
(1749-1832)German Poet,
Sø1afveksl Publikum har en umættelig nysgerrighed efter at vide alt,
undtagen det, der er værd at vide. Oscar Wilde
SØ1iiel Art is the most intense mode of individualism that the world has
known. Oscar Wilde
søb "Vil kvinden være smuk, må hun ikke stræbe efter at være pæn. Nietzsche
søc "Intet er skønt, kun mennesket er skønt",Nietzsche hvilket Thielst
tolker besynderligt til "L'art pour l'art ad helvede til med moralen."
sødååd Intet er skønt, kun mennesket er skønt Nietzsche
Søku The poet presents his thoughts festively, on the carriage of rhythm:
usually because they could not walk. Nietzsche
Sømu "Ved musikkens hjælp nyder lidenskaberne sig selv" Nietzsche
Sømu Af al støj, finder jeg musik den mindst ubehagelige. Samuel Johnson
Sømu And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who
could not hear the music Nietzsche
Sømu Beethoven tells you what it's like to be Beethoven and Mozart tells you
what it's like to be human. Bach tells you what it's like to be the
universe. Douglas Adams 1952 - 2001
Sømu Grundlaget for musik er viden om harmoniens og rytmens erotik. Platon
Sømu I bund og grund er musik unyttigt, ligesom livet. George Santayana
Sømu Matematik er fornuftens musik J J Sylvester
Sømu Music is the most perfect artform. It never betrays its last secret.
Oscar Wilde
Sømu Musik giver universet en sjæl, den giver sindet vinger, fantasien
flugt, alvoren charme, og den giver munterhed og liv til alt. Platon
sømu Musik skærer i mine nerver som knive. Jeg ønsker mig galskabens
nådegave.Robert Schumann
sømu Musikken. Den rammer hjertet umiddelbart som det sande, almene sprog,
der forstås overalt. Nietzsche
Sømu Playing "Bop" (modern jazz music) is like scrabble with all the vowels
missing. Duke Ellington 1899 - 1974
Sømu Rock is like a battery that must always go back to blues to get
recharged. Eric Clapton 1945 -
sømu The devil does not stay where music is. Martin Luther
Sømu Uden musik ville livet være en fejltagelse. Friedrich Nietzsche
Sømu Ved musikkens hjelp nyter lidenskapene seg selv.Nietzsche
Sømu Velkommen til Helvede! Her er Deres harmonika. Gary Larson tegning
Sømu1 Efter at have spillet Chopin føler jeg, som om jeg har grædt over
synder, jeg aldrig har begået, og sørget over tragedier, der ikke var mine
egne. Wilde
Sømu1 How good bad music and bad reasons sound when we march against an
enemy.Nietzsche
Sømu11 I musiken er ingen Regel bindende for Geniet. Er der på andre Områder
Regler, der binder det? George Brandes
Sømu11 Music is the most perfect artform. It never betrays its last
secret.Oscar Wilde
Sømu111 Musik skal slå ild fra en mands hjerte og bringe tårer frem i
kvinders øjne. Ludwig van Beethoven
Sømua "Endelig skal man også overveje, om ikke den nu om dage stadig mere
omsiggribende foragt for melodien og udmarvning af den melodiske sans hos
mange tyskere må forståes som et demokratiets uvæsen og en eftervirkning af
den franske revolution. Nietzsche
sømua Til alle tider er lyst og lidelse sammenknyttet. Jeg er syg jeg kan
ikke udholde det længere. Jeg kunne synge mig ihjel. Jeg følte mig som en
ung kvinde der netop har født. Jeg ved godt at dette er nedværdigende for
et geni For din kærlighed er mit liv. Lad mig omfavne dig af hele mit
hjerte.
Sømuc Livet kan nu ikke være så forfærdeligt nar man for 10 dollars kan købe
alle Beethovens sonater og lytte til dem i ti år. William F. Buckley, jr
søPix Men use a new lesson or experience later on as a ploughshare or
perhaps also as a weapon; women at once make it into an ornament.Nietzsche
søq Om man sammenligner mann og kvinne i det store og hele, kan man si:
Kvinnene ville ikke ha talentet for å pynte seg om de ikke hadde instinktet
for en annen rolle. Nietzsche
søth Kun som æstetisk fænomen er tilværelsen og verden evigt retfærdiggjort
" Nietzsche
søth Vi har kunsten, for at vi ikke skal gå til grunde ved
sandhedenNietzsche
SØå Naturen behøver kunstnere, ligesom hun behøver filosoffer - til et
metafysisk mål: at forklare sig selv. Nietzsche Balzac