Efterløn eller velfærd
Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 17:41

Efterlønnen koster statskassen 26 mia kr/året i rene udbetalinger.
Medregner man manglende skat fra lønarbejde, arbejdskraftmangel i mange
fag mv. er virkningen for statskassen mindst det dobbelte af hvad der er
afsat i finansloven til efterlønnen.
Samtidigt hermed skal hospitalsvæsnet fornyes. Noget regionerne mener
skal koste 70 mia kr. Så blot 1 1/2 års efterlønsordning kan
fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.

Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-02-09 17:46

> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

Ja.

Fra : HAWK

Dato : 09-02-09 18:07

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

husker du så at fratrække de ydelser som mange efterlønnere skulle ha haft
hvis ikke de var på efterløn???

om vi har råd skal jeg lade være med at tage stilling til men blot pååege et
overskud på statsfinanserne der på et tidspunkt nærmede sig 80 millioner,
før regeringen valgte at bruge det på skattelettelser til de rigeste

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 19:06

HAWK <nej@ikketale.om> wrote:

> [...]
> overskud på statsfinanserne der på et tidspunkt nærmede sig 80 millioner,
> før regeringen valgte at bruge det på skattelettelser til de rigeste

Efterlønnere har ikke dårligt helbred:

http://www.180grader.dk/nyheder/Efterl_n_har_ikke_d_rligt_helbred.php

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:36

> Efterlønnere har ikke dårligt helbred:
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Efterl_n_har_ikke_d_rligt_helbred.php
> --
nej det påstår de borgerlige jo. De har jo i heke deres regeringstid ment at
syge bare skal tage sig sammen. Ja selv kræftpatienter skal tage sig sammen,
få fingeren ud og se at komen hen påjobcenteret.

men nu var det ikke kun sygedagpenge jeg tænkte på der er mange andre
ydelser

Fra : Georg Hansen

Dato : 09-02-09 18:08

> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

Var det ikke Poul Nyrup der prøvede at pille med efterlønnnen og hans parti
gik på røven så det ville noget. Måske en anden type løsning ku tænkes såsom
gradvis nedtrapning af efterlønnen og kun efterløn til visse grupper der
ikke er efterspørgsel på ude på arbejdsmarkedet.

Fra : ASKF

Dato : 10-02-09 00:51

Georg Hansen ytrede sig i <gmpnum$p1m$1@aioe.org> med dette:

> [...]
>gradvis nedtrapning af efterlønnen og kun efterløn til visse grupper der
>ikke er efterspørgsel på ude på arbejdsmarkedet.

Jo og det groteske er at folk i protest i stedet stemte på partier som
gik ind for helt at afskaffe efterlønnen, hvilket var blevet resultatet
hvis Nyrup ikke havde lavet den kompromis ændring.

Nu tør Venstre og Konservative ikke rigtigt røre efterlønnen, for de er
overbeviste om at det vil koste dem regeringsposten.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:38

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nu tør Venstre og Konservative ikke rigtigt røre efterlønnen, for de er
> overbeviste om at det vil koste dem regeringsposten.
Den mister de uanset hvad. regeringens bedrag og afmon tering af
velfærdssamfundet ER ved at gå op for folk. Hvad de ikke ved endnu er at
fogh har gjort det så smart at meget af det lort han har lavet er
irreversibelt

Fra : Georg Hansen

Dato : 09-02-09 18:22

> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

Ja fordi efterløn er velfærd

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 19:07

Georg Hansen <ge@tdc.dk> wrote:

> Ja fordi efterløn er velfærd

Efterløn ≠ Velfærd

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-09 19:18

> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Har vi råd til at opretholde bankerne?

mvH
Jens

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-02-09 19:28

> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

Hvorfor er det kun efterlønnerne, der skal betale de nye hospitaler?

Aage

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 19:42

Aage Andersen <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> Hvorfor er det kun efterlønnerne, der skal betale de nye hospitaler?
>
> Aage

Fordi de er nogle nasserøve.

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 19:45

On Mon, 9 Feb 2009 19:41:54 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Fordi de er nogle nasserøve.

hvordan det?

nasser de mere end unge som ikke sørger for at gøre deres
samfundsbetalte studier færdige?

nasser de mere end mange indvandrere som ikke gør nogen som helst
indsats?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 19:54

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> [...]
> samfundsbetalte studier færdige?
>

> nasser de mere end mange indvandrere som ikke gør nogen som helst

Dem på samfundsbetalte studier kommer ud som veluddannede mennesker der
fylder helt nødvendige pladser ud i samfundet.

Der er ikke ret mange indvandrere eller andre på overførselsindkomst og
integrationsydelse eller kontanthjælp er væsentligt mindre end efterløn.
Hvortil kommer at der er en masse veluddannede mennesker, der ikke kan
undværes, der går på efterløn. Analfabeter på efterløn kan udmærket
undværes.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-02-09 20:17

> [...]
> Hvortil kommer at der er en masse veluddannede mennesker, der ikke kan
> undværes, der går på efterløn. Analfabeter på efterløn kan udmærket

Danske analfabeter kan både læse og skrive.

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 20:23

On Mon, 9 Feb 2009 19:54:20 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Dem på samfundsbetalte studier kommer ud som veluddannede mennesker

også dem der begynder på flere studier og ikke gør nogen af dem
færdige,

det er nasseri der vil noget, de optager studiepladser, de binder
lærerkræfter sam de skal forsørges

>Der er ikke ret mange indvandrere eller andre på overførselsindkomst

kan du heller ikke tælle?

>og
>integrationsydelse eller kontanthjælp er væsentligt mindre end efterløn.

men alle tillægsudgifterne ved dårligt uddannede religiøst formørkede
indvandrere er meget store

>Hvortil kommer at der er en masse veluddannede mennesker, der ikke kan
>undværes,

måske tor du selv DU er uundværlig

der er ingen som er uundværlig

gå ud til en sø stik en finger i vandet, træk fingeren op igen og se
hvor stort hul du har lavet

der ser du hvilken betydning du har

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : ASKF

Dato : 10-02-09 01:11

*@* ytrede sig i <ab01p41jcp45cjkhvmbb1l13r7icfjsh0p@4ax.com> med dette:

>også dem der begynder på flere studier og ikke gør nogen af dem
>færdige,
>
>det er nasseri der vil noget, de optager studiepladser, de binder
>lærerkræfter sam de skal forsørges

Det er faktisk ret effektivt blevet stoppet. Hvis man allerede har brugt
det såkaldte "fjumreår" på et studie får man det ikke tilbage når man
påbegynder et nyt. Regnestykket lyder 6 år - forbrugt SU, hvilket
betyder at man ikke kan læse to år på en uddannelse og så have nok SU
til et andet studie på 5 år, men man får dog mulighed for at låne til
det sidste år. Har man brugt 3 år på et studie og skifter til et nyt,
kan man ikke låne af staten til det sidste år.

Reglerne blev faktisk ændret for over 15 år siden.

Hvis du med studier mener ungdumsuddannelser hvor reglerne er
anderledes, bør du ikke bruge udtrykket "studier" da det normalt bruges
om videregående uddannelser.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 20:43

> Fordi de er nogle nasserøve.

Det lyder som om der er en der er bitter over at have misset at betale til
ordningen - rønnebærrene er sure...

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 21:13

Lars <brugesikke@gmail.com> wrote:

> Det lyder som om der er en der er bitter over at have misset at betale til
> ordningen - rønnebærrene er sure...
>
> /Lars

Du tager fejl. Og jeg er heller ikke medlem af fagforening eller
a-kasse. Har dog været i 2 perioder pga arbejdsgivers ekslusivaftale.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 22:45

> Du tager fejl. Og jeg er heller ikke medlem af fagforening eller
> a-kasse. Har dog været i 2 perioder pga arbejdsgivers ekslusivaftale.

Er du en skruebrækker?

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 22:55

> Er du en skruebrækker?
>
> /Lars

Har aldrig arbejdet under en strejke. Har dog heller aldrig været på en
virksomhed i strejke.

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 00:00

> Har aldrig arbejdet under en strejke.

Hehe - Nej, det manglede også bare andet

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-09 23:00

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du en skruebrækker?

Er man skruebrækker, hvis man ikke er medlem af en fagforening eller en
a-kasse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 23:59

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er man skruebrækker, hvis man ikke er medlem af en fagforening eller en
> a-kasse?

Nej - det skrev jeg heller ikke.

/Lars

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 00:07

> Nej - det skrev jeg heller ikke.

Iøvrigt er jeg meget tilfreds med at nettet strammes om dem som fyres der
ikke er i a-kasse. Så kan de lære det!

/Lars

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:43

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt er jeg meget tilfreds med at nettet strammes om dem som fyres der
> ikke er i a-kasse. Så kan de lære det!

ja det er lidt sjovt at se dem hyle nu, det er også sjovt at se folk i
juragruppen pive over at de ikkekan få hjælp i sager hvor de mener sig
uberettiget fyret.

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 11:36

> ja det er lidt sjovt at se dem hyle nu, det er også sjovt at se folk i
> juragruppen pive over at de ikkekan få hjælp i sager hvor de mener sig
> uberettiget fyret.

De ligger som de har redt - når man fravælger fagforening og a-kasse, så
gælder det både i gode som dårlige tider. Må tølperne rådne op i
arbejdsgiverens vold!

/Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-09 14:03

> De ligger som de har redt - når man fravælger fagforening og a-kasse, så
> gælder det både i gode som dårlige tider. Må tølperne rådne op i
> arbejdsgiverens vold!
>
> /Lars

Man skulle jo have troet, at nævnte segment var blevet klogere efter
Sclütter, hvor man jo netop begyndte at fyre de flipproleterer, der troede
sig sikre, og for fine til at være i fagforening.
Man husker skrigeriet, og også egen slet skjulte skadefryd.

Nu skal vi se og hører de samme typer skråle een gang til.

Om de lærer noget?
Næppe.

Egon

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 19:40

On Mon, 9 Feb 2009 17:40:37 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Efterlønnen koster statskassen 26 mia kr/året i rene udbetalinger.

og de ca. 70 procent(minimum) kommer direkte tilbage i form af
skatter, MOMS, og punktafgifter

>Medregner man manglende skat fra lønarbejde,

den holder ikke

>arbejdskraftmangel i mange
>fag mv.

man kunne løse dette ved at forlange at "nydanskere" entern begyndte
at arbejde eller forlod landet,

DET ville nemlig have meget større betydning end antallet af
efterlønnere

>Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

selvfølgelig har vi da det

blot kunne man lave den om som det er i Frankrig - ikke efterløn ved
en bestemt alder - men efter XX antal år på arbejdsmarkedet
(AFAIK er det 38 år i Frankrig)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 19:50

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> [...]
>

> blot kunne man lave den om som det er i Frankrig - ikke efterløn ved
> en bestemt alder - men efter XX antal år på arbejdsmarkedet

Der er stor forskel på om en person har lønnet arbejde eller modtager
efterløn. Efterlønnen er ekstradyr for Danmark pga de flaskehalse der
opstår. På sigt kan helt nødvendige offentlige tjenester som f.eks.
varme hænder til plejehjemmene komme i fare.

Skal en person der læser til speciallæge, det tager 14 år fra bunden af,
straffes fordi vedkommende kommer sent ud på arbedsmarkedet? Hvis man
starter som 18 årig på medicinstudiet, så kommer man ud i den anden ende
som speciallæge som 32 årig og så vil man, hvis man skal arbejde i 38
år, først have ret til at gå på pension som 70 årig.

Og mht "nydanskerne": Man kan ikke tage en "nydansk" analfabet på
kontanthjælp og veksle ham til en ingeniør, som der er behov for.

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 20:18

On Mon, 9 Feb 2009 19:49:53 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der er stor forskel på om en person har lønnet arbejde eller modtager
>efterløn.

så lang tid der går yngre ledige mennesker er efterløn slet ikke noget
problem

>Efterlønnen er ekstradyr for Danmark pga de flaskehalse der
>opstår.

de kan fjernes ved at stille meget skrappere krav til de folk som
kommer ind i landet

>På sigt kan helt nødvendige offentlige tjenester som f.eks.
>varme hænder til plejehjemmene komme i fare.

sikkert

nogle arbejdspladser mangler aldrig arbejdskraft,

måske skulle offentlige arbejdsgivere lære noget af dem,

>Skal en person der læser til speciallæge, det tager 14 år fra bunden af,
>straffes fordi vedkommende kommer sent ud på arbedsmarkedet?

skal en person som efter 9 år i skolen hele livet har haft hårdt
fysisk arbejde og betalt enorme summer i skatter MOMS og afgifter ikke
have muligheden for at få blot nogle få gode år før begravelsen?

husk lige meget nøje på, at vi er mange som gennem mange ÅRTIER har
fundet os i verdens højeste skattetryk netop på grund af at samfundets
ledere i alle årene har forsikret os om at vi ville få noget igen når
vi blev gamle

så enten efetløn

eller samfundet må til at tilbagebetale en mængde penge til alle som
er over 50 år gamle

>Og mht "nydanskerne": Man kan ikke tage en "nydansk" analfabet på
>kontanthjælp og veksle ham til en ingeniør, som der er behov for.

du glemte lige de varme hænder på plejehjemmene, du efterlyste

det kræver ikke så lang uddannelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 20:31

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> så lang tid der går yngre ledige mennesker er efterløn slet ikke noget
> problem

Det gør der ikke længe fordi afgangen til pension/efterløn er meget
større end tingangen af unge til arbejdsmarkedet.

> de kan fjernes ved at stille meget skrappere krav til de folk som
> kommer ind i landet

Prøv du at fortæl EU det.

> sikkert
>
> nogle arbejdspladser mangler aldrig arbejdskraft,
>
> måske skulle offentlige arbejdsgivere lære noget af dem,

Fremtiden medfører et arbejdsmarked der skrumper så voldsomt at stort
set alle vil blive ramt af arbejdskraftmangel.

> skal en person som efter 9 år i skolen hele livet har haft hårdt
> fysisk arbejde og betalt enorme summer i skatter MOMS og afgifter ikke
> have muligheden for at få blot nogle få gode år før begravelsen?

Intet problem: Drop smøgerne, sprutten og dyrk motion!

> [...]
> vi blev gamle
>
> så enten efetløn
>

> eller samfundet må til at tilbagebetale en mængde penge til alle som

Naturligvis skal staten ikke stjæle de penge folk har indbetalt til
efterløn, dem skal folk have igen, de skal sættes ind på en ratepension,
livrente eller kapitalpension.

> du glemte lige de varme hænder på plejehjemmene, du efterlyste
>
> det kræver ikke så lang uddannelse

Men det kræve at man taler dansk og kan læse og skrive, hvilket er mere
end mange "nydanskere" kan.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 20:48

> Intet problem: Drop smøgerne, sprutten og dyrk motion!

Du har tydeligvis aldrig haft hænderne op af lommen i et 'rigtigt' arbejde -
så ville du ikke svare så dumsmart!

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 21:13

> Du har tydeligvis aldrig haft hænderne op af lommen i et 'rigtigt' arbejde -
> så ville du ikke svare så dumsmart!
>
> /Lars

Jeg har kun været arbejdsløs 1 gang: august 1981 - februar 1982, ellers
har jeg altid været i arbejde, forsørget mig selv og betalt min skat og
jeg har ikke modtaget en krone hjælp fra det offentlige siden 1982.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 22:44

> Jeg har kun været arbejdsløs 1 gang: august 1981 - februar 1982, ellers
> har jeg altid været i arbejde, forsørget mig selv og betalt min skat og
> jeg har ikke modtaget en krone hjælp fra det offentlige siden 1982.

Når jeg skriver 'rigtigt' arbejde, mener jeg fysisk arbejde som f.eks.
anlægsgartner, jord-beton osv. Det vil jeg vædde på du aldrig har prøvet når
du skriver som du gør.

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 09-02-09 22:55

> [...]

> anlægsgartner, jord-beton osv. Det vil jeg vædde på du aldrig har prøvet når

Tæller fabriksarbejde?

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 23:08

On Mon, 9 Feb 2009 22:54:59 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Tæller fabriksarbejde?

nej dit job på koldbøttefabrikken tæller ikke med

men prøv blot tre år på akkord på et svineslagteri - god fornøjelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 10-02-09 00:51

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> men prøv blot tre år på akkord på et svineslagteri - god fornøjelse

Min erfaring inkluderer lagerarbejde, standseri, plaststøbning,
punktsvejsning, sølvlodning, montage og pakning. Beklager, ingen
slagteriarbejde på akkord.

Fra : TL

Dato : 09-02-09 23:58

On Mon, 9 Feb 2009 22:44:16 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>Når jeg skriver 'rigtigt' arbejde, mener jeg fysisk arbejde som f.eks.
>anlægsgartner, jord-beton osv. Det vil jeg vædde på du aldrig har prøvet når
>du skriver som du gør.

Hvad gør den slags arbejde mere "rigtigt", og hvorfor er andre
stillinger ikke rigtigt arbejde?

--
"The moon?!? Fish pay attention to the moon? Wow!"
- Fatlip

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 00:02

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gør den slags arbejde mere "rigtigt", og hvorfor er andre
> stillinger ikke rigtigt arbejde?

Jeg skriver 'rigtigt' fordi det er hårdt/nedsliddende fysisk, ikke for at
tale nedsættende om andet arbejde.

/Lars

Fra : TL

Dato : 10-02-09 00:08

On Tue, 10 Feb 2009 00:02:29 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Jeg skriver 'rigtigt' fordi det er hårdt/nedsliddende fysisk, ikke for at
>tale nedsættende om andet arbejde.

Hvis du tror, at det kun er fysisk arbejde, der er hårdt eller
nedsliddende, så har du vist aldrig selv haft et "rigtigt" arbejde.

--
Faber quisque fortunae suae
- Appius Claudius

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 00:10

> Hvis du tror, at det kun er fysisk arbejde, der er hårdt eller
> nedsliddende, så har du vist aldrig selv haft et "rigtigt" arbejde.

Kom nu lige ind i kampen! Det udsprang jo af at Jesper skrev at man blot
kunne motionere - det kan man sguda ikke foreslå til en der har lagt fliser
i 30 år!

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 10-02-09 00:51

> [...]

> kunne motionere - det kan man sguda ikke foreslå til en der har lagt fliser

Det er lige netop det jeg kan, motion kan styrke ryggen, lænden, knæene
mv og beskytte mod for tidlig nedslidning. Og så er det godt til at
nedbringe vægten. Og jeg cykler 9 km til og fra arbejde hver dag - plus
det løse.

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 11:37

> [...]
> mv og beskytte mod for tidlig nedslidning. Og så er det godt til at
> nedbringe vægten. Og jeg cykler 9 km til og fra arbejde hver dag - plus

Det er umuligt at komme igennem.

/Lars

Fra : *@*

Dato : 10-02-09 13:56

On Tue, 10 Feb 2009 00:09:49 +0100, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

> [...]
>kunne motionere - det kan man sguda ikke foreslå til en der har lagt fliser

jo

det kan tågehoveder som IKKE har lagt fliser i 30 år godt foreslå -
hvilket viser hvilken viden sådanne tågehoveder besidder

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-09 14:08

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du tror, at det kun er fysisk arbejde, der er hårdt eller
> nedsliddende, så har du vist aldrig selv haft et "rigtigt" arbejde.

Hvorledes nedslider ikke fysisk arbejde kroppen?
Ben, arme og ryg, f.ex.?

Jeg tror du forveksler mental træthed med fysisk ødelæggelse.

Det førstnævnte kan man sove sig igennem.
Ikke sidstnævnte.

Egon

Fra : TL

Dato : 10-02-09 15:01

Du taler som du har forstand til.

Fra : Lars

Dato : 10-02-09 19:22

> Du taler som du har forstand til.

Ikke desto mindre har han ret...

/Lars

Fra : TL

Dato : 10-02-09 23:28

On Tue, 10 Feb 2009 19:21:51 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Ikke desto mindre har han ret...

At man kan sove sig igennem effekten af mentalt nedsliddende arbejde?
Jeg kan forstå, at I begge ikke har de store erfaringer med arbejde,
der stiller krav til hovedet.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 00:03

> At man kan sove sig igennem effekten af mentalt nedsliddende arbejde?

Selvfølgelig kan man dét - med mindre man hører til de snurrenosser der
tager jobbet med hjem...

> Jeg kan forstå, at I begge ikke har de store erfaringer med arbejde,
> der stiller krav til hovedet.

Nævn mig et arbejde som stiller _så_ store krav til hovedet at man ikke kan
sove igennem og være frisk og veludhvilet dagen efter.

/Lars

Fra : TL

Dato : 11-02-09 00:32

On Wed, 11 Feb 2009 00:03:03 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Selvfølgelig kan man dét - med mindre man hører til de snurrenosser der
>tager jobbet med hjem...

Eller man har et job, hvor "tage det med hjem" er en del af jobbet.
Det kan være som iværksætter/selvstændig, eller det kan bare være en
del af jobbet.

>Nævn mig et arbejde som stiller _så_ store krav til hovedet at man ikke kan
>sove igennem og være frisk og veludhvilet dagen efter.

Og her illustrerer du fint, at du ikke har en levende ide om, hvad det
er jeg taler om. Der er sgu da ikke tale om nedslidning efter en lang
dag på kontoret. Det er, som med fysisk nedslidning, resultatet af
årevis af stress og nedslidning.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 13:40

> [...]
> er jeg taler om. Der er sgu da ikke tale om nedslidning efter en lang
> dag på kontoret. Det er, som med fysisk nedslidning, resultatet af

Så du har altså ingen eksempler - jamen så er mit arbejde gjort.

/Lars

Fra : TL

Dato : 11-02-09 14:33

On Wed, 11 Feb 2009 13:40:01 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>Så du har altså ingen eksempler - jamen så er mit arbejde gjort.

Kan du ikke læse? Hvorfor skulle jeg give et eksempel for at
underbygge en påstand jeg aldrig har fremsat, og som kun eksisterer
som din stråmand?

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 17:03

> Kan du ikke læse? Hvorfor skulle jeg give et eksempel for at
> underbygge en påstand jeg aldrig har fremsat, og som kun eksisterer
> som din stråmand?

Jeg gider ikke ordkløveri - kom igen når du kan komme med eksempler.

/Lars

Fra : TL

Dato : 11-02-09 23:29

On Wed, 11 Feb 2009 17:03:24 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Jeg gider ikke ordkløveri - kom igen når du kan komme med eksempler.

Hvorfor skulle jeg give eksempler for at underbygge en påstand, der
ikke er min, som jeg aldrig har erklæret mig enig i, og som kun
eksisterer i din hjerne.
Jeg forstår nu, hvorfor du ikke selv har været udsat for arbejde, der
stiller store krav til hovedet.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 23:33

> [...]
> eksisterer i din hjerne.
> Jeg forstår nu, hvorfor du ikke selv har været udsat for arbejde, der

Du kan godt huske hvad det hele startede med ikke?
Det startede med at jeg ikke mente man kunne være bekendt, at påbyde folk
med hårdt fysisk arbejde at motionere, blot for at de skulle kunne arbejde
længere. Så begyndte du at himle op om stress og alt muligt andet...
Jeg spørger igen: Kan du nævne et erhverv der 'stiller store krav til
hovedet' og som gør motion udelukket?

/Lars

Fra : TL

Dato : 11-02-09 23:57

On Wed, 11 Feb 2009 23:33:14 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

> [...]

>med hårdt fysisk arbejde at motionere, blot for at de skulle kunne arbejde
>længere. Så begyndte du at himle op om stress og alt muligt andet...

Nej, det var ikke sådan det startede. Det startede, da du begyndte at
tale om "rigtigt" arbejde, og specifikt refererede til hårdt fysisk
arbejde, som det eneste "rigtige" arbejde, der kan være nedslidende.

>Jeg spørger igen: Kan du nævne et erhverv der 'stiller store krav til
>hovedet' og som gør motion udelukket?

Det gider jeg overhovedet ikke overveje. Den påstand er din egen, den
har ingen relevans i forhold til din påstand at kun hårdt fysisk
arbejde kan være nedslidende.

Fra : Lars

Dato : 12-02-09 00:48

> [...]
> tale om "rigtigt" arbejde, og specifikt refererede til hårdt fysisk
> arbejde, som det eneste "rigtige" arbejde, der kan være nedslidende.

Jo, det startede med at der bl.a. blev foreslået motion, som en kur for
nedslidning pga fysisk arbejde.

Faktisk tror jeg nærmere at du følte dig trådt over tæerne fordi jeg brugte
udtrykket 'rigtigt' arbejde om et erhverv du ikke har erfaring i.

/Lars

Fra : TL

Dato : 12-02-09 12:43

On Thu, 12 Feb 2009 00:47:57 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Jo, det startede med at der bl.a. blev foreslået motion, som en kur for
>nedslidning pga fysisk arbejde.

lad os se, vores lille undertråd startede ca. således:

$ "TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse
$ news:e6d1p4p6567qah18nk01u33djc9o4gkhh6@4ax.com...
$ > On Mon, 9 Feb 2009 22:44:16 +0100, in dk.politik "Lars"
$ >
$
$ Jeg skriver 'rigtigt' fordi det er hårdt/nedsliddende fysisk, ikke
$ for at
$ tale nedsættende om andet arbejde.

Så jo, denne del af diskussionen handler om, hvorvidt arbejde, der
ikke kræver at man har en skovl i hånden også kan være nedslidende.

>Faktisk tror jeg nærmere at du følte dig trådt over tæerne fordi jeg brugte
>udtrykket 'rigtigt' arbejde om et erhverv du ikke har erfaring i.

Nu skal du måske passe lidt på med at spekulere om, hvilke erfaringer
jeg har. Men du har da ret så langt, at det meste af mit voksne liv,
har jeg været afhængig af min hjerne til at sætte mad på bordet.

Fra : Lars

Dato : 13-02-09 13:40

> [...]
>
> Så jo, denne del af diskussionen handler om, hvorvidt arbejde, der
> ikke kræver at man har en skovl i hånden også kan være nedslidende.

FYSISK nedslidende!

> Nu skal du måske passe lidt på med at spekulere om, hvilke erfaringer
> jeg har. Men du har da ret så langt, at det meste af mit voksne liv,
> har jeg været afhængig af min hjerne til at sætte mad på bordet.

Ha! - Du er bare børnesur fordi du følte dig trådt over tæerne.

/Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-09 16:16

> [...]
> er jeg taler om. Der er sgu da ikke tale om nedslidning efter en lang
> dag på kontoret. Det er, som med fysisk nedslidning, resultatet af

Kunne du overtales til at komme med din udlægning af begrebet: Fysisk
nedslidning?
Det lader til, at det åbenbart har skiftet betydning, eller at du ikke har
styr på, hvad der menes med begrebet.

Tag nu at få dig den lur, då åbenbart trænger til.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-09 16:14

> [...]
>
> Nævn mig et arbejde som stiller _så_ store krav til hovedet at man ikke
> kan sove igennem og være frisk og veludhvilet dagen efter.

Det, der kan ske, er at man falder i det bekendte "Sorte hul"--
Depression osv.
Men for det første kan dette kureres, i modsætning til opslidte ryghvirvler,
for det andet kan det skam også ramme arbejdsmanden.

Tilbage bliver:
Pen & blækhusarbejderne aner ikke, hvad de taler om.
Hvorfor så mange af dem forfalder til åbenlyst Stakkelhad..!!

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-09 19:52

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan forstå, at I begge ikke har de store erfaringer med arbejde,
> der stiller krav til hovedet.

Det bærer deres skriblerier i allerhøjeste grad præg af, så det kan da ikke
komme som en stor overraskelse for dig?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 22:30

> "TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Det bærer deres skriblerier i allerhøjeste grad præg af, så det kan da
> ikke komme som en stor overraskelse for dig?

Når nu ikke TL kan komme med eksempler på hovedbruds-arbejde der er åh så
opsliddende, kan du måske?

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-09 23:05

> Når nu ikke TL kan komme med eksempler på hovedbruds-arbejde der er
> åh så opsliddende, kan du måske?

Ved du hvad, Lars? Det ville være at smide perler for svin. Ikke at jeg
tror, du forstår hvorfor. Og mens du ser lidt indad (det kan du godt,
ikke?), har jeg et link til dig:

http://www.apa.org/journals/features/psp7761121.pdf

Jeg håber, du er i stand til at læse og forstå simpelt engelsk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 23:21

> [...]
>
> Ved du hvad, Lars? Det ville være at smide perler for svin. Ikke at jeg
> tror, du forstår hvorfor. Og mens du ser lidt indad (det kan du godt,

I stedet for at svare på mit spørgsmål, vælger du at være nedladende...

> http://www.apa.org/journals/features/psp7761121.pdf
>
> Jeg håber, du er i stand til at læse og forstå simpelt engelsk.

Håber?? Du er da ligeglad...

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-09 23:29

> I stedet for at svare på mit spørgsmål, vælger du at være
> nedladende...

Det er svært andet.

> Håber?? Du er da ligeglad...

Med dine engelskkundskaber eller mangel på samme? Egentlig ja. Eller jeg
burde være. Problemet er dog, at du og dine ligesindede har absolut flertal
i dette skodsamfund. Og I skal nok få det smadret fuldstændigt med jeres
mangel på intellekt og ekstreme lyst til at nyde uden at yde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 11-02-09 23:51

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er svært andet.

Er det et generelt problem for dig?

Ikke desto mindre startede - som jeg også skriver et andet sted - debatten
med at jeg ikke mente man kunne være bekendt at påbyde folk med hårdt fysisk
arbejde motion.
Straks var der en der mente at man sagtens kunne blive slidt ned fysisk
selvom man ikke havde fysisk belastende arbejde.
Ret mig gerne om jeg tager fejl, men jeg formoder manden taler om
skrivebordsarbejde - hvem af dem arbejder så hårdt at de ikke kan motionere
for at holde kroppen ved lige?

> [...]
> flertal i dette skodsamfund. Og I skal nok få det smadret fuldstændigt med
> jeres mangel på intellekt og ekstreme lyst til at nyde uden at yde.

Jeg vil undlade at kommentere på din forudindtagede holdning om hvad jeg
lyster og evner.
At du synes vi bor i et skodsamfund, kan jeg ikke gøre noget ved, og jeg er
egentlig ligeglad - må jeg anbefale en enkelt billet hos SAS?

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-09 00:29

> Er det et generelt problem for dig?

Nej. Det opfattes tilsyneladende mere som et problem for dem, jeg er
nedladende overfor.

> Straks var der en der mente at man sagtens kunne blive slidt ned
> fysisk selvom man ikke havde fysisk belastende arbejde.

Jada. Man skal vist være mere end almindelig uvidende, hvis man afviser dét.

> Ret mig gerne om jeg tager fejl

Jeg skal rette dig, hvis du tager fejl? Må jeg gerne være nedladende nu,
eller skal jeg nøjes med at konstatere, at du tager fejl?

> men jeg formoder manden taler om
> skrivebordsarbejde

Dine formodninger kan der vist skrives tykke bøger om.

> - hvem af dem arbejder så hårdt at de ikke kan
> motionere for at holde kroppen ved lige?

Øh?

> Jeg vil undlade at kommentere på din forudindtagede holdning om hvad
> jeg lyster og evner.

Det klarede du så ikke særligt godt.

Er der tale om en generel egenskab ved dig, eller er der bare tale om et
tilfælde?

> At du synes vi bor i et skodsamfund, kan jeg ikke gøre noget ved,

Jo, det kunne du faktisk godt. Jeg er klar over, at du ikke ØNSKER at gøre
noget ved det, men det er jo noget helt andet.

> og
> jeg er egentlig ligeglad - må jeg anbefale en enkelt billet hos SAS?

Ja, det må du gerne. Det er - lidt endnu - et nogenlunde frit samfund, så du
kan sådan set anbefale stort set, hvad du har lyst til.

Når jeg og resten af os, der slæber pengene hjem, alle har købt en "enkelt
billet" [sic] hos SAS, kan vi jo se, hvordan det går med jeres
"velfærdssamfund", som "vi" tilsyneladende er ved at afmontere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 12-02-09 00:40

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Det opfattes tilsyneladende mere som et problem for dem, jeg er
> nedladende overfor.

Læs nu hvad jeg skriver.

> Jada. Man skal vist være mere end almindelig uvidende, hvis man afviser
> dét.

Jamen så kom da med et eksempel!

> Jo, det kunne du faktisk godt. Jeg er klar over, at du ikke ØNSKER at gøre
> noget ved det, men det er jo noget helt andet.

Hvordan skulle jeg dog kunne gøre noget ved hvad du synes?

> Når jeg og resten af os, der slæber pengene hjem, alle har købt en "enkelt
> billet" [sic] hos SAS, kan vi jo se, hvordan det går med jeres
> "velfærdssamfund", som "vi" tilsyneladende er ved at afmontere.

Det er meget delt op i 'os' og 'jer'?

Kan du kaste et specifikt lys over hvem der tilhører hvilken gruppe?

/Lars

Fra : TL

Dato : 12-02-09 12:48

On Wed, 11 Feb 2009 23:50:37 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>Ret mig gerne om jeg tager fejl, men jeg formoder manden taler om
>skrivebordsarbejde - hvem af dem arbejder så hårdt at de ikke kan motionere
>for at holde kroppen ved lige?

Man kan f.eks. forestille sig en VP of Sales i et multinationalt
firma, der rutinemæssigt har 80 timers arbejdsuge, 150 rejsedage om
året, og et næsten konstant miljø af højt pres, ansvar og stress. Mon
ikke der er en reel risiko for, at der er en pris at betale i det
lange løb?

Fra : Lars

Dato : 13-02-09 13:36

> [...]
> året, og et næsten konstant miljø af højt pres, ansvar og stress. Mon
> ikke der er en reel risiko for, at der er en pris at betale i det

Det er der: Mavesår, Psykiske nesture osv.
Jeg taler om _fysisk_ nedslidning.

Der er allerhelvedes forskel på hver dag at skovle 10 kubikmeter grus og på
at sidde til møder eller i en flyver...

/Lars

Fra : TL

Dato : 14-02-09 01:16

On Fri, 13 Feb 2009 13:36:29 +0100, in dk.politik "Lars"
<brugesikke@gmail.com> wrote:

>Der er allerhelvedes forskel på hver dag at skovle 10 kubikmeter grus og på
>at sidde til møder eller i en flyver...

Ja, når du er færdig med skovlen, så kan du holde fri. Det er en stor
forskel.

--
A society that would give up a little liberty
to gain a little security will deserve neither

Fra : Lars

Dato : 15-02-09 11:13

> Ja, når du er færdig med skovlen, så kan du holde fri. Det er en stor
> forskel.

Det kan man - tilgengæld risikerer man at blive slidt ned.

/Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-09 16:11

> [...]
>
> At man kan sove sig igennem effekten af mentalt nedsliddende arbejde?
> Jeg kan forstå, at I begge ikke har de store erfaringer med arbejde,

Du er da totalt bims i hovedet.
Manglende søvn?

Den eneste risiko flipproletarer løber, eller rettere løb, var at falde i
søvn ved skrivebordet, og få blyantet i øjet--
(deraf begrebet "Mandagsblyant" -- en meeeget kort een af slagsen)
Nu er denne jo erstattet af et Klapperatur--

Så nu kan der slumres uden risiko.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-09 16:09

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Du taler som du har forstand til.

Absolut.
Forstår du:
Jeg har været begge steder.
Og ved derfor, hvad jeg taler om.

Hvorimod du blot skræpper som et ligegyldigt vedhæng til Cepos.

Egon

Fra : TL

Dato : 12-02-09 16:36

On Thu, 12 Feb 2009 16:08:47 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<ukendt@mail.dk> wrote:

>Absolut.
>Forstår du:
>Jeg har været begge steder.
>Og ved derfor, hvad jeg taler om.

Du har med al ønskelig tydelighed ved mange lejligheder demonstreret,
at du ikke er mere end et stakkels forvirret fjols. Som ikke er værd
at spilde tid på.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-02-09 14:20

> Du har med al ønskelig tydelighed ved mange lejligheder demonstreret,
> at du ikke er mere end et stakkels forvirret fjols. Som ikke er værd
> at spilde tid på.

Mennesker, der er bange for andre måder at anskue ting på, er jo netop af
din slags.

På grund af denne frygt, bliver man helt enkelt sat tilbage i udvikling.
Tænk over det, før du skriver vrøvl som ovenstående.

Egon

Fra : TL

Dato : 14-02-09 01:19

On Fri, 13 Feb 2009 14:19:36 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<ukendt@mail.dk> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Mennesker, der er bange for andre måder at anskue ting på, er jo netop af
>din slags.

Jeg er skam ikke bange for at skifte mening eller anskue ting på nye
måder. Det er noget, der kan ske, hvis jeg møder ny, relevant
information, eller bliver præsenteret for overbevisende argumenter.
Der er ingen fare for at det vil forekomme i en diskussion med dig.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-09 12:13

> [...]
> information, eller bliver præsenteret for overbevisende argumenter.
> Der er ingen fare for at det vil forekomme i en diskussion med dig.

Hermed siger du, at du ikke er istand til at opfatte, når du møder andre
anskuelser?
Og derfor naturligvis ikke er istand til at reflekterer, før du farer ud?

Egon

Egon

Fra : TL

Dato : 15-02-09 14:29

On Sun, 15 Feb 2009 12:12:45 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<ukendt@mail.dk> wrote:

>Hermed siger du, at du ikke er istand til at opfatte, når du møder andre
>anskuelser?
>Og derfor naturligvis ikke er istand til at reflekterer, før du farer ud?

Nej, hermed siger jeg, at DU ikke er istand til at levere ny relevant
information eller overbevisende argumenter.

--
Extremism in the defense of liberty is no vice.
And moderation in the pursuit of justice is no virtue.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-09 15:09

> Nej, hermed siger jeg, at DU ikke er istand til at levere ny relevant
> information eller overbevisende argumenter.

Med andre ord:
Du kan ikke opfatte hverken argumenter eller holdninger, når du møder dem.

Egon

Fra : TL

Dato : 16-02-09 16:46

On Mon, 16 Feb 2009 15:09:25 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<ukendt@mail.dk> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Med andre ord:
>Du kan ikke opfatte hverken argumenter eller holdninger, når du møder dem.

Sagtens. Når de er gode og relevante. Det er dine ikke.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-02-09 14:07

> Sagtens. Når de er gode og relevante. Det er dine ikke.

Hvilket igen - igen viser, at jeg har ret.

Dit problem er:
1. argumenter, du ikke forstår, kalder du irrelevante.
2. holdninger kalder du også irrelevante. Hvilket de jo aldrig, pr
definition, kan være.

Du kan være uenig, men dette kræver jo, at forstår det førstnævnte.
Gør du ikke det, har du ingen baggrund for at udtale dig.

Egon

Fra : TL

Dato : 18-02-09 14:36

On Wed, 18 Feb 2009 14:07:23 +0100, in dk.politik "Egon Stich"
<ukendt@mail.dk> wrote:

>Hvilket igen - igen viser, at jeg har ret.
>
>Dit problem er:

Nej, Egon, DIT problem er, at alt for mange forstår dine "argumenter",
og de er konsekvent irrelevante.

Og så har vi vist forlængst passeret det punkt hvor det giver mening
at fortsætte.

--
Over himself, over his own body and mind, the
individual is sovereign - John Stuart Mill

Fra : Egon Stich

Dato : 10-02-09 14:05

> [...]
> har jeg altid været i arbejde, forsørget mig selv og betalt min skat og
> jeg har ikke modtaget en krone hjælp fra det offentlige siden 1982.

Og det tror du åbenbart er enestående?

Hvad med at krybe ud af rumkapslen og lærer livet at kende?

I det virkelige liv arbejder flertalllet skam hårdt, og ligger ingen til
byrde.

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-09 19:55

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at krybe ud af rumkapslen og lærer livet at kende?

Fnis.

Lige som livet i DDR, som du ved flere lejligheder har anprist?

> I det virkelige liv arbejder flertalllet skam hårdt, og ligger ingen
> til byrde.

I det virkelige liv har dette land mere end 1 mio. mennesker på
overførselsindkomst. Du kan regne lidt på hvor stor en del at befolkningen i
den arbejdsduelige alder, det er. Hvis du da overhovedet er i stand til at
regne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-09 16:08

> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fnis.
>
> Lige som livet i DDR, som du ved flere lejligheder har anprist?

Undskyld mig---
Jeg forstår ikke sammenligningen?

> [...]
> i den arbejdsduelige alder, det er. Hvis du da overhovedet er i stand til

Du er vidst ret forvirret idag?

Egon

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 23:06

On Mon, 9 Feb 2009 20:47:44 +0100, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>Du har tydeligvis aldrig haft hænderne op af lommen i et 'rigtigt' arbejde -
>så ville du ikke svare så dumsmart!
>
>/Lars

han havde IKKE argument

derfor VÅSET

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : *@*

Dato : 09-02-09 23:05

On Mon, 9 Feb 2009 20:31:13 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det gør der ikke længe fordi afgangen til pension/efterløn er meget
>større end tingangen af unge til arbejdsmarkedet.

den påstand er der ikke belæg for,

og stadigvæk

så længe der gør yngre mennesker ledige er der ikke noget problem

>Men det kræve at man taler dansk og kan læse og skrive, hvilket er mere
>end mange "nydanskere" kan.

så må vi jo se at få smidt dem ud og få nogen ind som er villige til
at lære dansk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 10-02-09 00:51

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> den påstand er der ikke belæg for,
>

> og stadigvæk
>
> så længe der gør yngre mennesker ledige er der ikke noget problem

Befolkningsudviklingen gør, at afgangen fra arbejdsmarkedet langt vil
overstige tilgangen. Det skaber arbejdskraftmangel.

> så må vi jo se at få smidt dem ud og få nogen ind som er villige til
> at lære dansk

Og få en sag på halsen fra EF-domstolen?

Fra : N_B_DK

Dato : 10-02-09 01:21

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Og få en sag på halsen fra EF-domstolen?

Ja gerne, så kan vi blive meldt ud af deres tåbeligheder.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : *@*

Dato : 10-02-09 14:02

On Tue, 10 Feb 2009 00:51:12 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Befolkningsudviklingen gør, at afgangen fra arbejdsmarkedet langt vil
>overstige tilgangen.

hørte lige en radioavis her til morgen,

man får snart alvorlige problemer med at kunne huse studerende på
grund af at årgangene bliver større -

der er noget i dit forsøg på argumentation som halter slemt -

kom lige med nogle prognoser for befolkningstilvækst til at underbygge
dine påstande

>Og få en sag på halsen fra EF-domstolen?

så må vi jo også ud af EU - og DET kan kun gå for langsomt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:47

> [...]
> opstår. På sigt kan helt nødvendige offentlige tjenester som f.eks.
> varme hænder til plejehjemmene komme i fare.

sludder hvis du sætter dig lidt ind i tallene, så vil du se at selv da
økonomien buldrede derudaf, så var der stadig høj arbejdsløshed blandt dem
der var over 50, og var man 60 år var det nærmest håbløs at finde et job

> [...]
> som speciallæge som 32 årig og så vil man, hvis man skal arbejde i 38
> år, først have ret til at gå på pension som 70 årig.

det er da ikke en begrundels for at afskaffe efterlønnen, snarrere at
udvidde den

Fra : Kim2000

Dato : 09-02-09 20:48

> [...]
> fuldstændigt betale en renovering af hospitalsvæsenet.
>
> Har vi råd til at opretholde efterlønnen?

Man kan i hvert fald spørge sig selv om det skal være en _ret_ at få
efterløn, men måske nærmere en mulighed.