MS Windows
briani 27239
Usb nøgle m.m.
Fra : dan

Dato : 09-02-09 11:29

Hej
Kører xp prof.
Jeg har et problem med nogle af mine usb nøgler, Windows kan ikke finde dem.
Jeg har tre der virker fint. Dem der ikke virker, virker på min kammerats
pc'er - han kører også xp. Samtidig skal jeg ved opstart tage stikket ud og
sætte det i igen, til musen....
Jeg håber i kan hjælpe mig.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 09-02-09 12:27

On Mon, 9 Feb 2009 11:29:20 +0100, "dan" <dan.missi@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>pc'er - han kører også xp. Samtidig skal jeg ved opstart tage stikket ud og
Hjælpe kan jeg ikke, men derimod kan jeg fortælle at jeg har et
ligende problem med USB og div. flashdisk/HD/nøgler.

Jeg savner en metode til at nulstille XPs database med oplysninger
omkring de USB ting man har haft koblet til.
Det må efter min mening være en fremgangsmåde til at løse problemet
på. Ikke en særlig pæn måde, men den burde virke.

Jeg plejer at løse problemet med en geninstallation af XP.

/Hans

Fra : Ole C

Dato : 09-02-09 12:30

dan skrev blandt andet:

> Jeg har et problem med nogle af mine usb nøgler, Windows kan ikke
> finde dem. Jeg har tre der virker fint. Dem der ikke virker, virker
> på min kammerats pc'er - han kører også xp.

Har været udsat for det samme - uden at finde en løsning.
Returnerede USB-nøglen til forhandleren.....

> Samtidig skal jeg ved
> opstart tage stikket ud og sætte det i igen, til musen....

Måske der er problemer med USB-driverne?
En måde er at slette alt vedrørende USB i Enhedshåndtering og derefter
genstarte maskinen. Windows bør så selv retablere.

--
vh
Ole C

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-02-09 12:43

"dan" <dan.missi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kammerats pc'er - han kører også xp. Samtidig skal jeg ved opstart tage
> stikket ud og sætte det i igen, til musen....

Kan det være High Capacity og en ældre PC, som ikke kan læse dem?
Jeg har prøvet det samme med SD-kort, men jeg ved ikke, om det er samme
problem med USB-nøgler.
Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : J. E.

Dato : 09-02-09 17:34

"dan" <dan.missi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører også xp. Samtidig skal jeg ved opstart tage stikket ud og sætte det i igen,

Du kan muligvis finde den under Computeradministration > Diskhåndtering
hvis ellers XP indikerer den har fundet drevet, men du bare ikke kan se det.

Prøv at tildele den et andet drevbogstav der. Det løser mit problem.

Fra : kk

Dato : 10-02-09 13:10

> [...]
> kammerats pc'er - han kører også xp. Samtidig skal jeg ved opstart tage
> stikket ud og sætte det i igen, til musen....
For et lignende problem, fik jeg en gang følgende råd:
Når du lukker ned om aftenen, bør du ikke nøjes med at slukke med musen.
Sluk ligeledes bagpå computeren, eller på væggen.
Det ordnede det problem, spørg mig ikke hvorfor!
mvh
kk

Fra : dan

Dato : 10-02-09 13:25

> [...]
> Sluk ligeledes bagpå computeren, eller på væggen.
> Det ordnede det problem, spørg mig ikke hvorfor!

Jeg har prøvet at afinstallere usb portene - så havde jeg ingen mus og måtte
lave en gendannelse.
Ved ikke om jeg tør reinstallere windows, den skriver at den version jeg
prøve at lokke den på, er en gammel version. Er der ikke noget med, at man
kan lave en rep. af windows? fra windows cd'en.. Jeg er lidt nervøs for, at
jeg sidder med en blank disk......
Slukker altid helt ned - jeg har sådan en spareslinne på og jeg bruger altid
hovedafbryderen.
Måske skal der en control - alt - ud ad vinduet til

Fra : Morten

Dato : 10-02-09 20:22

> Jeg har prøvet at afinstallere usb portene - så havde jeg ingen mus og
> måtte lave en gendannelse.

Huskede du at genstarte forinden gendannelsen, så maskinen havde en chance
for at finde usb igen?
Eventuelt gennem kontrolpanel/Tilføj hardware.

Brug Alt + F4 og piletaster/returntasten for at vælge 'Genstart'.

Mvh.
Morten

Fra : dan

Dato : 11-02-09 09:34

> [...]
> Eventuelt gennem kontrolpanel/Tilføj hardware.
>
> Brug Alt + F4 og piletaster/returntasten for at vælge 'Genstart'.

Ja, Det prøvede jeg. Nu har jeg byttet om på mus og printer - Nu virker
musen??? Printeren virker også fint ??
Så, nu er det kun usb-nøglerne den ikke vil tage! Den skriver, efter den har
forsøgt at installere usb-nøglen - der opstod en fejl - der er en fejlkode
28 og den skriver, nægtet adgang......
Jeg ved at der er mange med problemer med usb-nøgler - så vi kæmper for
fædrelandet (og mig))