MS Windows
briani 27239
Lyd ikon v. uret forsvinder efter genstart~
Fra : jama

Dato : 08-02-09 21:59

OS XP sp3
Her på det sidste er lyd ikonet forsvundet ved genstart, dvs jeg skal ind og
sætte hak i indstillinger/ kontrolpanel/ lydinstillinger hvergang. Jeg har
prøvet, at afindstall.lyd og så ind igen, men ikonet er alligevel væk efter
genstart? Er der en ting pånær ny XP indstall. der kan rette op på det. Jeg
bruger det tit når lyden skal ned ved film og lign. lige nu har jeg lavet en
genvej til lyd på skrivebord.
Mvh.Jama

Fra : Jens

Dato : 09-02-09 01:23

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det. Jeg bruger det tit når lyden skal ned ved film og lign. lige nu har
> jeg lavet en genvej til lyd på skrivebord.

Havde samme problem og fandt ud af at hvis UPnP disables, så kommer det
kommer taskbar ikonerne tilbage igen
http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm

/Jens

Fra : jama

Dato : 09-02-09 10:14

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i en meddelelse
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
>
> Havde samme problem og fandt ud af at hvis UPnP disables, så kommer det
> [...]

takker. prøver kommer tilbage med resultatet.
jama

Fra : jama

Dato : 09-02-09 10:36

> [...]
> meddelelse news:498f7745$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> takker. prøver kommer tilbage med resultatet.

Forresten, det er kun lyd ikonet der forsvinder, ikke andre ikoner.
Hvad er "UPnP disables" ?
Har Googlet lidt, er dog ikke blevet klogere, som jeg har læst, er det noget
med Router og sikkerhed
Mvh.Jama

Fra : Jens

Dato : 09-02-09 11:04

> [...]
> Hvad er "UPnP disables" ?
> Har Googlet lidt, er dog ikke blevet klogere, som jeg har læst, er det

UPnP er en art protokol som gør det nemmere at få forskelligt udstyr til at
kommunikere med din PC
http://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play

Jeg kan ikke forklare hvorfor det hjalp mig, men jeg fandt rådet via google
og det virker for mig

Jeg havde det problem at mine taskbar ikoner forsvandt efter genstart,
specielt netværksikonet og lyd ikonet drillede.

Jeg har desværre ikke et bedre forslag til dig.
/Jens

Fra : Ole C

Dato : 09-02-09 12:34

Jens skrev blandt andet:

> UPnP er en art protokol som gør det nemmere at få forskelligt udstyr
> til at kommunikere med din PC
> http://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
> http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play

- og anses for at være en sikkerhedsrisiko:
http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
- så det er under alle omstændigheder en god idé at deaktivere funktionen.

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 10-02-09 08:50

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
> - så det er under alle omstændigheder en god idé at deaktivere funktionen.

Takker for svaret.
Mvh.Jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-02-09 21:59

Jens kom med følgende:
> Havde samme problem og fandt ud af at hvis UPnP disables, så kommer det
> kommer taskbar ikonerne tilbage igen
> http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm

Tak for tippet. Jeg har i lang tid logget af og logget ind igen for at
få alle ikonerne, nu kommer alle 14 efter opstart.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Børge

Dato : 09-02-09 12:39

jama skrev:
> [...]
> bruger det tit når lyden skal ned ved film og lign. lige nu har jeg lavet en

Havde det samme problem engang, fandt en løsning her
www.kellys-korner-xp.com/ - 49k men kan desværre ikke huske hvilken fil
jeg gendannede, men har ikke haft problemer siden.
mvh. Børge

Fra : jama

Dato : 10-02-09 08:53

"Børge" <"bmblist\" fjern\" "@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Havde det samme problem engang, fandt en løsning her
> www.kellys-korner-xp.com/ - 49k men kan desværre ikke huske hvilken fil
> jeg gendannede, men har ikke haft problemer siden.
> mvh. Børge

Jeg takker for alle svar, så er det bare om, at prøve sig frem.
Mvh.Jama

Fra : Børge

Dato : 10-02-09 09:18

jama skrev:
> "Børge" <"bmblist\" fjern\" "@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg takker for alle svar, så er det bare om, at prøve sig frem.
> Mvh.Jama

Prøv at se på Kellys -Tweaks Punkt 316-320 om det er noget der kan bruges.
Børge

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-02-09 14:47

On Sun, 8 Feb 2009 21:58:40 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>bruger det tit når lyden skal ned ved film og lign. lige nu har jeg lavet en

Fejlen skyldes en kritisk timing i Windows shell32.dll.
Det kan tit hjælpe at disable UPnP, men det er en kedelig løsning, da
man jo ofte brug for den.

Følgende metode til at tvinge Windows til at genindlæse Systray
rigtigt er uskadelig og har engang hjulpet mig.

Her er opskriften:
RUN-->regedit

In the left panel browse to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

With Run selected (grey), in the right panel right click empty space
and select:
New-->string value
Give the new string a name, for example: systray

Now right click the new 'systray' string and select Modify.
In the value data box type or paste:
C:\WINDOWS\system32\systray.exe (make sure that's the location of
systray.exe)

Exit regedit, reboot

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 09-02-09 15:46

Erik Helmer Nielsen skrev blandt andet:

> Fejlen skyldes en kritisk timing i Windows shell32.dll.
> Det kan tit hjælpe at disable UPnP, men det er en kedelig løsning, da
> man jo ofte brug for den.

Tjae - mon "man" i al almindelig nu også har det......

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 10-02-09 09:16

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> In the value data box type or paste:
> C:\WINDOWS\system32\systray.exe (make sure that's the location of

Dit råd med regedit : C:\WINDOWS\system32\systray.exe hjalp, min hedder bare
"D:\WINDOWS\system32\systray.exe"
Så mange gange tak.
Mvh.Jama

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-02-09 17:00

On Tue, 10 Feb 2009 09:16:05 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:
>Dit råd med regedit : C:\WINDOWS\system32\systray.exe hjalp, min hedder bare
>"D:\WINDOWS\system32\systray.exe"
>Så mange gange tak.

Tak for kvitteringen (den får man alt for sjældent).
Jeg er glad for at det hjalp dig.

Erik Helmer Nielsen