MS Windows
briani 27239
Ændre på opstart-sekvens
Fra : Thomsen

Dato : 08-02-09 01:24

Hej
Efter et afbrudt forsøg med at reparere xp med installations-cd'en,
er der kommet en ekstra sekvens ind i opstarten af computeren.
Halvvejs inde i opstarten skal jeg pludselig nu vælge mellem at starte op
med den installerede XP Home eller starte fra Installations-cd.

Hvordan kan jeg fjerne denne sekvens fra opstarten?
Er det noget med at rette i en boot.ini?

mvh Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-02-09 02:16

Thomsen skrev:

> [...]
> Halvvejs inde i opstarten skal jeg pludselig nu vælge mellem at starte op
> med den installerede XP Home eller starte fra Installations-cd.

Har du fjernet cd'en fra drevet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Thomsen

Dato : 08-02-09 15:14

> Har du fjernet cd'en fra drevet?

Ja, der er ikke nogen cd i drevet.

mvh Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-02-09 16:31

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev :

>Hvordan kan jeg fjerne denne sekvens fra opstarten?

Kontrolpanel => System => Avanceret => Start og genoprettelse =>

Her kan du skjule dualbootmuligheden.

Det fjerner den ikke, men den skader ikke og fylder ikke noget.

>Er det noget med at rette i en boot.ini?

Kan man gøre, men det øger risikoen væsentligt for at lave fejl,
så jeg anbefaler den første.
--
Kerim

Fra : Thomsen

Dato : 08-02-09 17:51

> [...]
>
> Det fjerner den ikke, men den skader ikke og fylder ikke noget.

> Kan man gøre, men det øger risikoen væsentligt for at lave fejl,

Tusinde tak, det fungerede.
Jeg gik i kontrolpanelerne.

mvh Ole