Vis nummer software
Fra : Morten Schultz

Dato : 28-07-01 10:50

Hej,

Er der nogle, som kan anbefale et vis nummer software program til pc'en.
Altså som en normal vis nummer, men bare at oplysningerne "dukker" op på
skærmen i stedet for på en ekstern boks.
Det skal kunne fungere sammen med lasat speed II.

MVH
Morten Schultz

Fra : cr

Dato : 28-07-01 16:06

http://www.blichfeldt.dk/indexdk.htm, hvis du er fix på fingerne.

Fra : Morten Schultz

Dato : 28-07-01 16:27

Det er jeg desværre ikke. Findes der slet ikke noget "rent" software, som -
i så fald pc'en er tændt - virker som en ekstern nummerviser.

MVH
Morten

Fra : cr

Dato : 28-07-01 17:27

Vis nummer kommer som de toner du hører, når du taster et nummer, ( ej
nummerskive), i forbindelse med den højspænding (90volt) fra centralen,
eller en noget lavere spænding fra ISDN modemet. Der findes ikke
standart noget i komputeren der kan omsætte de toner, derfor det
ekstraudstyr der henvises til.
mvh
cr

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-07-01 17:31

"cr" <a@b.dk> skrev i en meddelelse news:9jup6a$q1u$1@sunsite.dk...
> Vis nummer kommer som de toner du hører, når du taster et nummer, ( ej
> nummerskive), i forbindelse med den højspænding (90volt) fra centralen,
> eller en noget lavere spænding fra ISDN modemet.

Nummervisning har ikke form som toner på ISDN.
Jeg kan ikke helt tyde om det er det du mener.
Man kan faktisk se nummret på computeren med en Eicon Diva Lan, men det
kræver at man logger q.931 signalerne (kontrolsignalerne fra centralen) og
viser dem med en terminal
Man kunne måske lave et program....

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : cr

Dato : 28-07-01 17:52

Udgangspunktet var LASAT II modemet og dermed tog jeg a/b tilslutningen
for givet.
Men selvom man tapper linien i et eller andet punkt før LASAT II modemet
og får lavet noget software, skal man stadig have fingerne igang med
noget hardware, til spændingskonvertering.
Kan godt forestille mig et modem med eksternal udgang for nummervisning,
men kender ikke et sådan.

mvh
cr

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in
message news:3b62e8d2$0$2611$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Crane

Dato : 16-08-01 09:20

Prøv at gå ind på www.tucows.dk og søg på isdn caller id - der er flere
muligheder, men det skal nok være udstyr af en speciel type før det virker
(capi compatibel ?)

Jens

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 16-08-01 18:43

> (capi compatibel ?)

Jep det skal være CAPI kompatibelt, dvs. at her kan hverken Eicon Diva T/A
eller Lasat Speed II bruges.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-07-01 14:22

"Morten Schultz" <mortenschultz@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle, som kan anbefale et vis nummer software program til pc'en.
> Det skal kunne fungere sammen med lasat speed II.

Det findes svjv ikke til Lasat Speed II
Du skal have fat i noget CAPI-kompatibelt hardware

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Morten Schultz

Dato : 28-07-01 21:08

Ok.
Jeg er lidt ny på området, venlig bær' over med mig, men hvad er CAPI?

MVH
Morten
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b62e746$1$2636$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-07-01 20:58

> Jeg er lidt ny på området, venlig bær' over med mig, men hvad er CAPI?

En standard hvormed hardware og software kan kommunikere.
Dvs en capi-kompatibel enhed kan bruges af capi-software
Lasat'en er ikke capi-kompatibel

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-08-01 18:48

"Morten Schultz" <mortenschultz@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Ok.
> Jeg er lidt ny på området, venlig bær' over med mig, men hvad er CAPI?

Mere uddybende information finder du på - Link: http://www.capi.org

mvh
Bjørn

Sælges: http://www.wap.hamatec.dk/bmw