Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon vs Nikon
Fra : Aksel Herlev

Dato : 28-07-01 10:13

Jeg har været ude og kikke på to kameraer Canon G1 Og Nikon Cool 995
Hvad er bedst der er vel fordele og ulemper ved begge cameraer.
Jeg kan bedst lide Canon G1 er det et dumt valg over for Nikon

Fra : J Skantse

Dato : 28-07-01 11:54

"Aksel Herlev" <aksel.herlev@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har været ude og kikke på to kameraer Canon G1 Og Nikon Cool 995
> Hvad er bedst der er vel fordele og ulemper ved begge cameraer.
> Jeg kan bedst lide Canon G1 er det et dumt valg over for Nikon

Meget svær afvejning, går selv og overvejer det samme, begge er fine
kameraer .

G1 er jo en del billigere (ca 8100,- mod 9600,- ) og har måske den skarpeste
optik ?
Nikon har så 4x zoom mod G1 med 3x.
Jeg synes søgeren er klart bedre i Nikon. Søgeren i G1 er meget lille set
igennem mine briller..
Nikon er noget større end G1.

Prøv at læse nogle reviews :
http://www.all-digital-links.com/

Der er mange som før har stillet præcis dette spørgsmål i
rec.photo.digital

Specielt om G1, meget flotte billeder og masser af info.
http://studio-on-the.net/photography/

mvh/Jørgen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-07-01 12:23

Du kan se hvad andre mener ved f.eks at prøve at gå ind hos Steve
http://www.steves-digicams.com/ og se på fotos optaget med de to kameraer
(eller nogle helt andre), det er i sidste ende det der tæller.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-07-01 12:26

Glemte helt denne adr. http://www.dpreview.com/ hvor du kan se diverse
digicams overfor hinanden (compare).

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 28-07-01 12:49

"Aksel Herlev" <aksel.herlev@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været ude og kikke på to kameraer Canon G1 Og Nikon Cool 995
> Hvad er bedst der er vel fordele og ulemper ved begge cameraer.
> Jeg kan bedst lide Canon G1 er det et dumt valg over for Nikon

Hej Aksel

I en test hvor der var fem eller syv kameraer i den dyre ende vandt Nikon på
bedste kamera og G1 løb af med titlen som bedste køb.
Nikon vandt efter deres udsagn fordi den havde en bedre farve ægthed end G1,
jeg har selv et G1 og jeg må give dem ret der er meget skræl på farverne
isæt rød.
Der blev dog nævnt at dette ikke behøvede at være negativt for hvis man er
til farver på feriefotos så gør det jo ikke noget .
LCD skærmen der kan vippes ud er nok det jeg er mest glad for og nødigt
ville undvære.

Mvh
Henrik

PS: Har lige fået en Canon BJC S800 Photo printer leveret og sammen med TDK
PRO Quality Heavy Weight 264g/m2 Glossy Photo Inkjet Papir kan man hverken
se eller mærke forskel fra et analog foto ( har testet på flere ).

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 28-07-01 14:40

> [...]
> Hvad er bedst der er vel fordele og ulemper ved begge cameraer.
> Jeg kan bedst lide Canon G1 er det et dumt valg over for Nikon

Svært valg, jeg valgte G1, men dengang havde nikon ingen indbygget blitz
eller noget ordenligt medfølgende software, så noget har de da lært.

Kan Nikon køre med lukkerprioriteret / blændeprioriteret autotomatik ?, det
kan G1, men det flexsible display på G1 er det bedste, dette billede er
taget med G1, nede i hundehøjde, (jeg står dog op)
http://www.ronzak.com/webgalleri/Ronzak/zak-1aar.jpg Der mangler lidt
skarphed bagtil, hvilket man IKKE kan se på LCD, og det er jo svagheden ved
alle disse kameraer i denne klasse.

Mvh Jan

Fra : emj

Dato : 28-07-01 16:07

Jan Lauenborg skrev i
<3b62beee$0$2573$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>http://www.ronzak.com/webgalleri/Ronzak/zak-1aar.jpg

Et helt utroligt dejligt billede af en skøn hund, men det generer
altså en del, at man skal sidde og skrolle frem og tilbage for at se
den.
Der er vundet meget ved fremvisningen, hvis du oploader den i f.eks.
1024x768, så man ikke skal have 4 storskærme for at se den
Hilsen emj
--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : J Skantse

Dato : 28-07-01 16:54

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> wrote in message

> "Aksel Herlev" <aksel.herlev@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Svært valg, jeg valgte G1, men dengang havde nikon ingen indbygget blitz
> eller noget ordenligt medfølgende software, så noget har de da lært.

Det er ikke lykkedes mig at finde et eneste Nikon digi kamera uden indbygget
blitz ?

> Kan Nikon køre med lukkerprioriteret / blændeprioriteret autotomatik ?,
Ja

> det kan G1, men det flexsible display på G1 er det bedste,

Nikon 9xx serien kan/skal jo wrides omkring midten så på den ene led kan
displayet også drejes på Nikon.

Har kigget lidt på et af dine Træ billeder :
http://www.ronzak.com/webgalleri/Træer/122-2295_CRW.jpg

Meget tydelig violet fejl ved overgangene til højlysene.
(Ikke at det er meget bedre for Nikon 995, i de test jeg har set..)

Interressant er det at den nyere og billigere Canon A20 faktisk er en del
bedre lige på det punkt.
http://www.dpreview.com/reviews/canona20/page10.asp
Så der er åbentbart basis for forbedringer.

mvh/Jørgen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-07-01 17:56

"J Skantse" <joska@NOSPAMPLEASE.post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så der er åbentbart basis for forbedringer.

> mvh/Jørgen

Hej

Ja og ovre i den norske ng fritid foto er der en der i tyskland har fået at
vide at der skulle komme en afløser for G1 om seks uger ?

Niels
http://dk.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Thomas Bach

Dato : 28-07-01 19:50

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja og ovre i den norske ng fritid foto er der en der i tyskland har fået at
> vide at der skulle komme en afløser for G1 om seks uger ?

Hej Niels

Hvad er adressesn på den norske NG?

Thomas

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-07-01 21:54

"Thomas Bach" <Piekut@xxxmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Niels
>
> Hvad er adressesn på den norske NG?
>
> Thomas

Hej Thomas

Den er såmænd bare no.fritid.foto

Fra : Thomas Bach

Dato : 28-07-01 22:23

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

> Hej Thomas
>
> Den er såmænd bare no.fritid.foto

Tak, men hvilken server bruger du ?.

Jeg kan ikke komme ind på den med auc.sunsite.dk

Thomas

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-07-01 22:44

> Tak, men hvilken server bruger du ?.
>
> Jeg kan ikke komme ind på den med auc.sunsite.dk
>
> Thomas

He Thomas

Nej,det kan du ikke for de har kun dk. grupper.
Jeg bruger min internetudbyder.

Fra : Martin Koch

Dato : 28-07-01 19:52

On Sat, 28 Jul 2001 18:56:25 +0200, "Niels Jacobsen"
<niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

>Ja og ovre i den norske ng fritid foto er der en der i tyskland har fået at
>vide at der skulle komme en afløser for G1 om seks uger ?

Ja - min søsters ex-mands søsters steddatters onkel havde vist hørt
samme rygte. Der må være noget om det. :)

/Martin

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 30-07-01 08:23

> [...]
> Hvad er bedst der er vel fordele og ulemper ved begge cameraer.
> Jeg kan bedst lide Canon G1 er det et dumt valg over for Nikon

Jeg ville klart vælge Nikon.

Jeg har selv dens lillebror 990'eren. Og det er det bedste
digitale kamera jeg har rodet med.
Har prøvet at bruge G1'eren og jeg synes ikke den er ligeså
brugervenlig som Nikon.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 30-07-01 14:29

Jeg har en G1´er og er absolut tilfreds med det. Læs om det på de
forskellige links andre har nævnt. Jeg vil dog anbefale denne:
http://www.dpreview.com/reviews/canong1/ Du kan også finde Nikon´en der.
Mine umiddelbare fremhævelser af G1´eren skal være:
Fremragende billedkvalitet. Jeg har ikke oplevet den omtalte tendens til for
kraftige farver.
Den fleksible monitor - en stor fordel!
Batteri-levetiden er overraskende lang.
Selvfølgelig er der småting, som kunne være anderledes, men de er få, og har
ikke generet nævneværdigt. Nikon´en kender jeg ikke ret godt, men Nikon
borger jo nu engang også for kvalitet, så helt galt i byen går du nok ikke,
med sådan eet. Men mit valg ville selvsagt falde på G1´eren.
Tjek linket her: http://studio-on-the.net/photography/ Det er en finsk gut´s
hjemmeside, helliget Canon G1. Hér kan du se, hvad en G1´er kan præstere...+
en masse go´e links.

Held og lykke
/Asger Ellekrog