|
| STAT HJÆLP til xantia 1.6 årg 94 Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 01:17 |
|
Start hjælp til xantia 1.6 årg 94
Jeg har fået skiftet studsen varme - køler slange men efter en køre
tur begynder det at dugge i bilen, og endnu en anden slange er utæt.
Dette bliver lavet og bilen holder stille i en uges tid. Da jeg så vil
starte bilen igen, vil den ikke starte, Batteriet er tjekket og øvrige
dele er tjekket det skulle være som det er .. Så er spørgsmålet hvad
kan det så være..
Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
en gåde...
Lone Hansen
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-02-09 09:26 |
|
Lone Hansen skrev:
> bilen holder stille i en uges tid. Da jeg så vil
> starte bilen igen, vil den ikke starte, Batteriet er tjekket og øvrige
> dele er tjekket det skulle være som det er .. Så er spørgsmålet hvad
> kan det så være..
>
> Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
> en gåde...
Dét vil den imho formentlig fortsætte med at være for alle hér på baggrund
af de oplysninger du giver
Udgangspunktet er at batteriet har tabt strøm i dén uge det har stået, men
dét har I jo tjekket!?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 01:40 |
|
On 6 Feb., 09:25, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > bilen holder stille i en uges tid. Da jeg så vil
> > starte bilen igen, vil den ikke starte, Batteriet er tjekket og øvrige
> > dele er tjekket det skulle være som det er .. Så er spørgsmålet hvad
> > kan det så være..
>
> > Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
> > en gåde...
>
> Dét vil den imho formentlig fortsætte med at være for alle hér på baggrund
> af de oplysninger du giver
>
> Udgangspunktet er at batteriet har tabt strøm i dén uge det har stået, men
> dét har I jo tjekket!?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
kan det være benzinfilter der har fået vand .. da der jo var en
vandslange der har været utæt
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-02-09 09:44 |
|
Lone Hansen skrev:
> kan det være benzinfilter der har fået vand .. da der jo var en
> vandslange der har været utæt
Nej, det burde være (læs: er) tæt i forhold til udefra kommende vand.
Luftfilteret kunne være gennemblødt, men dét kræver en kontrol.
Det nemmeste/billigste ville nok være den nærmeste pålidelige mekaniker
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 01:42 |
|
On 6 Feb., 09:25, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > bilen holder stille i en uges tid. Da jeg så vil
> > starte bilen igen, vil den ikke starte, Batteriet er tjekket og øvrige
> > dele er tjekket det skulle være som det er .. Så er spørgsmålet hvad
> > kan det så være..
>
> > Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
> > en gåde...
>
> Dét vil den imho formentlig fortsætte med at være for alle hér på baggrund
> af de oplysninger du giver
>
> Udgangspunktet er at batteriet har tabt strøm i dén uge det har stået, men
> dét har I jo tjekket!?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
Der er tænding på bilen .. så det kan ikke være batteriet formoder
jeg.. den tager bare ikke fat
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-02-09 09:46 |
|
Lone Hansen skrev:
> Der er tænding på bilen .. så det kan ikke være batteriet formoder
> jeg.. den tager bare ikke fat
Hvis batterispændingen er faldet fra idélle ca. 13V til 11V er det længe
nok.
Lad det evt. op (en dags tid).
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
N/A (06-02-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 06-02-09 16:45 |
|
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 02:06 |
|
On 6 Feb., 09:45, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > Der er tænding på bilen .. så det kan ikke være batteriet formoder
> > jeg.. den tager bare ikke fat
>
> Hvis batterispændingen er faldet fra idélle ca. 13V til 11V er det længe
> nok.
>
> Lad det evt. op (en dags tid).
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
Den har stået og ladet op med motorhjælp, så jo måske jeg skulle tage
det ud og lade det op et døgns tid. Batteriet er et år gammelt
jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
filter.. Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
om det var noget der kan løses hjemmefra.
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-02-09 10:40 |
|
Lone Hansen skrev:
> Den har stået og ladet op med motorhjælp
Kender ikke "motorhjælp" men går ud fra at det er et ladeapparat!?
>, så jo måske jeg skulle tage
> det ud og lade det op et døgns tid.
Der er ikke nogen grund til at tage batteriet ud (af vognen)
> Batteriet er et år gammelt
Hvis det har haft dårlige betingelser (kun ture til bageren fx.) kan det
godt være nede på fælgene allerede
En uges stilstand gør det heller ikke bedre
Hvis du har en nabo med startkabler kunne dét osse være en mulighed (at
starte via et eksternt batteri) - forudsat det er batteriet der er synderen:
Hvis der ikke er de sædvanlige omdrejninger på ved startforsøget er det
fordi starteren bruger al strømmen uden at efterlade noget til tændrørene
> jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> filter..
Okay
> Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> om det var noget der kan løses hjemmefra.
Afhængig af erfaring kan det lade sig gøre hvis det er en banal ting som et
fladt batteri
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Ukendt (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-09 10:53 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
news:498c0595$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Lone Hansen skrev:
>
>> Den har stået og ladet op med motorhjælp
>
> Kender ikke "motorhjælp" men går ud fra at det er et ladeapparat!?
>
>>, så jo måske jeg skulle tage
>> det ud og lade det op et døgns tid.
>
> Der er ikke nogen grund til at tage batteriet ud (af vognen)
>
>> Batteriet er et år gammelt
>
> Hvis det har haft dårlige betingelser (kun ture til bageren fx.) kan det
> godt være nede på fælgene allerede
>
> En uges stilstand gør det heller ikke bedre
>
> Hvis du har en nabo med startkabler kunne dét osse være en mulighed (at
> starte via et eksternt batteri) - forudsat det er batteriet der er
> synderen:
>
> Hvis der ikke er de sædvanlige omdrejninger på ved startforsøget er det
> fordi starteren bruger al strømmen uden at efterlade noget til tændrørene
>
>
>> jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
>> filter..
>
> Okay
>
>> Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
>> nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
>> om det var noget der kan løses hjemmefra.
>
> Afhængig af erfaring kan det lade sig gøre hvis det er en banal ting som
> et fladt batteri
Nu ved jeg ikke hvor meget starteren har kørt, men kan det ikke være
benzinen først skal fra tanken til motoren hvis det er fordampet, det vil jo
tage lidt tid (hvis der ikke er el pumpe på)
Hvis der er el pumpe på, kan man så høre den køre når man sætter den til
tænding?
Bare et par små ideer :)
Kasper
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-02-09 11:28 |
|
Kasper skrev:
> Nu ved jeg ikke hvor meget starteren har kørt, men kan det ikke være
> benzinen først skal fra tanken til motoren hvis det er fordampet, det
> vil jo tage lidt tid (hvis der ikke er el pumpe på)
Mit bud er at der er en elektrisk pumpe
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
"J.C.Kløve" (06-02-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 06-02-09 16:45 |
|
Lone Hansen skrev:
> On 6 Feb., 09:45, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
>> Lone Hansen skrev:
>>
>
> Den har stået og ladet op med motorhjælp, så jo måske jeg skulle tage
> det ud og lade det op et døgns tid. Batteriet er et år gammelt
> jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> filter.. Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> om det var noget der kan løses hjemmefra.
Sæt startkabler fra (-) og direkte ned på motorblokken - springer den i
gang, så er det dårlig stelforbindelse, etabler da en ny med #70,
direkte på blokken, og dine problemer er løst
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
N/A (06-02-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 06-02-09 18:16 |
|
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 04:19 |
|
On 6 Feb., 10:40, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > Den har stået og ladet op med motorhjælp
>
> Kender ikke "motorhjælp" men går ud fra at det er et ladeapparat!?
>
> >, så jo måske jeg skulle tage
> > det ud og lade det op et døgns tid.
>
> Der er ikke nogen grund til at tage batteriet ud (af vognen)
>
> > Batteriet er et år gammelt
>
> Hvis det har haft dårlige betingelser (kun ture til bageren fx.) kan det
> godt være nede på fælgene allerede
>
> En uges stilstand gør det heller ikke bedre
>
> Hvis du har en nabo med startkabler kunne dét osse være en mulighed (at
> starte via et eksternt batteri) - forudsat det er batteriet der er synderen:
>
> Hvis der ikke er de sædvanlige omdrejninger på ved startforsøget er det
> fordi starteren bruger al strømmen uden at efterlade noget til tændrørene
>
>
> > jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> > filter..
>
> Okay
>
> > Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> > nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> > om det var noget der kan løses hjemmefra.
>
> Afhængig af erfaring kan det lade sig gøre hvis det er en banal ting som et
> fladt batteri
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
Nej bilen har startet og kørt ubeklageligt godt ...
Så der er også derfor jeg syntes deter underligt at den så ikke lige
vil starte pga af en studs.. men jeg håber det er batteriet den er
galt med
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 04:45 |
|
On 6 Feb., 11:27, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Kasper skrev:
>
> > Nu ved jeg ikke hvor meget starteren har kørt, men kan det ikke være
> > benzinen først skal fra tanken til motoren hvis det er fordampet, det
> > vil jo tage lidt tid (hvis der ikke er el pumpe på)
>
> Mit bud er at der er en elektrisk pumpe
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
bensin slangen er tjekket og den pumper fint med benzin
| |
N/A (06-02-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 06-02-09 16:45 |
|
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 09:04 |
|
On 6 Feb., 16:44, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > On 6 Feb., 09:45, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> >> Lone Hansen skrev:
>
> > Den har stået og ladet op med motorhjælp, så jo måske jeg skulle tage
> > det ud og lade det op et døgns tid. Batteriet er et år gammelt
> > jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> > filter.. Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> > nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> > om det var noget der kan løses hjemmefra.
>
> Sæt startkabler fra (-) og direkte ned på motorblokken - springer den i
> gang, så er det dårlig stelforbindelse, etabler da en ny med #70,
> direkte på blokken, og dine problemer er løst
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC
Tusinde tak for svaret hvad mener du med 70 og med direkte med
blokken
| |
"J.C.Kløve" (06-02-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 06-02-09 18:16 |
|
Lone Hansen skrev:
> On 6 Feb., 16:44, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>> Lone Hansen skrev:
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1KSFau Hvidguld
>> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC
>
> Tusinde tak for svaret hvad mener du med 70 og med direkte med
> blokken
#70 er 70 kvadrat (et forholdsvist tykt kabel) det fås bla. hos biltema
vare nummer 35-185 er 70mm2 tykt og 600mm langt, det kan række fra min
uspolen til gearkassens oversider, hvor dre sidder en skrue lige til at
tage af. Rens overfladen så der er god kontakt monter kablet under
skruen, voila - der er ikke probelmer med starteren igen (forudsat at
det er stel der er problemet
og tak for rosen
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Lone Hansen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 06-02-09 09:11 |
|
On 6 Feb., 17:03, Lone Hansen <lonehanse...@hotmail.com> wrote:
> On 6 Feb., 16:44, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Lone Hansen skrev:
>
> > > On 6 Feb., 09:45, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> > >> Lone Hansen skrev:
>
> > > Den har stået og ladet op med motorhjælp, så jo måske jeg skulle tage
> > > det ud og lade det op et døgns tid. Batteriet er et år gammelt
> > > jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> > > filter.. Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> > > nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> > > om det var noget der kan løses hjemmefra.
>
> > Sæt startkabler fra (-) og direkte ned på motorblokken - springer den i
> > gang, så er det dårlig stelforbindelse, etabler da en ny med #70,
> > direkte på blokken, og dine problemer er løst
>
> > --
> > Dun@nt
> > 1KSFau Hvidguld
> > DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223-DMCN #745 - DMC - MCTC
>
> Tusinde tak for svaret hvad mener du med 70 og med direkte med
> blokken- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Så lige din hjemmeside flot cykel du fik lavet....
| |
Ib Jakobsen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 06-02-09 17:19 |
|
Lone Hansen skrev:
>
> Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
> en gåde...
Nu siger du at øvrige dele er kontrolleret. Er øvrige dele inklusive
tændingsdele?. Et gæt ville være den utætte varmeslange har sprøjtet
hele motorrummet til med klistret vand. Der i blandt tændspole og
tændkabler. Især tændrørshætter bør gåes igennem. De sidder nede i nogle
dybe huller. Der har der sikkert være løbet vand ned. Når så bilen har
være varmet op er det fordamper op i hætten og laver overgang. Et gæt.
Du nævner der er tænding på. Mener du der gnist på tændrøret eller at
motoren snurrer rundt med starteren?. I sidste fald et ikke nok at den
snurrer rundt. Det skal også være med med masser af omdrejninger.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Armand (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-02-09 19:56 |
|
Ib Jakobsen skrev:
> Lone Hansen skrev:
>
>>
>> Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
>> en gåde...
>
>
> Nu siger du at øvrige dele er kontrolleret. Er øvrige dele inklusive
> tændingsdele?. Et gæt ville være den utætte varmeslange har sprøjtet
> hele motorrummet til med klistret vand. Der i blandt tændspole og
> tændkabler.....
>
Hvilket lige fik en tanke til at dukke op:
Først en sprængt kølerslange og efter rep. af dén, så endnu en!
Overtryk i kølersystemet??
Ifald, skyldes det nok en blæst toppakning, hvorigennem
kompressions/forbrændings -tryk dels går over i kølekredsløbet, dels
kølevand der trykkes ind i cylindrene ved stilstand :-/
Du skriver at starteren ikke kører rundt trods masser af strøm - En
vandfyldt cylinder kan ikke komprimere og blokerer derfor for rotation,
Simpel fastrustning forårsaget af samme kølevand, kan også være årsagen!
Altså:
kán starteren dreje motoren rundt uden tændrør isat??
--
Armand.
| |
Ib Jakobsen (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 06-02-09 20:29 |
|
Armand skrev:
>
> Hvilket lige fik en tanke til at dukke op:
> Først en sprængt kølerslange og efter rep. af dén, så endnu en!
> Overtryk i kølersystemet??
Det er selvfølgelig også en mulighed. Men netop Xantiaen kører med en
mildest talt åndsvag type varmeapparatslange. Nærmere betegnet måden man
kobler den til varmelegemet. Der er det ikke det praktiske der har
belastet budgettet.
> Du skriver at starteren ikke kører rundt trods masser af strøm
Nej, det skriver jeg ikke. Jeg spørger om den snurrer rundt med normale
starteromdrejninger. Tit siger folk at det ikke er der problemerne er,
for den kører rundt. Ser man nærmere efter kører den kun rundt med det
halve af normalt. Og mange moderne biler skal detekte et
minimumsomdrejningstal for at den sætter tænding og indsprøjtning i gang.
> - En vandfyldt cylinder kan ikke komprimere og blokerer derfor for rotation,
> Simpel fastrustning forårsaget af samme kølevand, kan også være årsagen!
>
> Altså:
> kán starteren dreje motoren rundt uden tændrør isat??
Og lige får en til at kikke efter om der kommer vand ud.
Samtidig skal man afbryde tændingen eller sætte tændrørene i hætterne og
lægge dem på blokken. ellers kan det koste en tændingsboks.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Armand (06-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-02-09 20:59 |
|
Ib Jakobsen skrev:
> Armand skrev:
>
>
>> Du skriver at starteren ikke kører rundt trods masser af strøm
>
> Nej, det skriver jeg ikke. Jeg spørger om ......
>
Undskyld. Jég blander inspiration fra dit indlæg sammen med trådens
spørger: "Du" er derfor Lone!
>
>> - En vandfyldt cylinder kan ikke komprimere og blokerer derfor for
>> rotation, Simpel fastrustning forårsaget af samme kølevand, kan også
>> være årsagen!
>>
>> Altså:
>> kán starteren dreje motoren rundt uden tændrør isat??
>
>
> Og lige får en til at kikke efter om der kommer vand ud.
> Samtidig skal man afbryde tændingen eller sætte tændrørene i hætterne og
> lægge dem på blokken. ellers kan det koste en tændingsboks.
>
- - - Hvilket minder mig om et par kammerater der skulle afsted på
værtshus - men Granada'en de skulle køre i "låste" motoren p.g.a.
hængende bensinpumpe der havde overfyldt en cylinder mens den stod stille.
Ejeren, blandt de to, kendte problemet og satte makkeren til at skrue
tændrørene ud for en "tørne-tømning" og på et tidspunkt tænkte ham bag
rattet at han ligesåvel kunne forsøge sig og se om alle tændrørne var
skruet ud, og drejede nøglen - - - - - *WHOOOSSSH*, sagde det da
kølerhjelmen virkede som parabol for et flammehav der blev kastet ud af
motorrummet og op på husgavlen foran bilen =
Og så er der lige detaljen om skytsenglen: Ka'len med tændrørsnøglen var
gået indenfor for at tage den ringende telefon (jep, det ér fra dengang
at en telefon ikke kunne ligge i en bukselomme!)
Tændrørene havde han nøjsommeligt "parkeret" i deres respektive -hætter
under sit arbejde, og de lå og gnistede da bensinen blev trykpumpet ud
af et tændrørshul!
Der skete ikke mere end dét: Den beskedne bensinmængde brændte
lynhurtigt ud på gavlen uden at ilden fik fat i andet og ham der løb
efter telefonen kom forvirret ud til en ligbleg kammerat der ikke havde
hørt det med telefonen p.g.a. højt musik på bilens
kasette(!)båndafspiller
- Og så var det at de blev enige om at de nok alligevel havde fået for
meget at drikke til selv at skulle køre i byen og tog en taxa istedet!
--
Armand.
| |
Lone Hansen (09-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 09-02-09 04:58 |
|
On 6 Feb., 12:45, Lone Hansen <lonehanse...@hotmail.com> wrote:
> On 6 Feb., 11:27, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
>
> > Kasper skrev:
>
> > > Nu ved jeg ikke hvor meget starteren har kørt, men kan det ikke være
> > > benzinen først skal fra tanken til motoren hvis det er fordampet, det
> > > vil jo tage lidt tid (hvis der ikke er el pumpe på)
>
> > Mit bud er at der er en elektrisk pumpe
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Hans www.zofiaoghans.dk
>
> bensin slangen er tjekket og den pumper fint med benzin
Jo det kunne være en mulighed.. Må lige prøve og se om det er det.
Tusinde tak for de gode svar
Mvh
Lone Hansen.
| |
Lone Hansen (09-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 09-02-09 04:59 |
|
On 6 Feb., 16:44, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
> > On 6 Feb., 09:45, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> >> Lone Hansen skrev:
>
> > Den har stået og ladet op med motorhjælp, så jo måske jeg skulle tage
> > det ud og lade det op et døgns tid. Batteriet er et år gammelt
> > jeg så en anden der havde haft en utæt slange og det var gået ud over
> > filter.. Så ja det er en kunst hvad det lige kan være . ja det ville
> > nok være en god ide at få den slæbt på værksted.. Men ville først se
> > om det var noget der kan løses hjemmefra.
>
> Sæt startkabler fra (-) og direkte ned på motorblokken - springer den i
> gang, så er det dårlig stelforbindelse, etabler da en ny med #70,
> direkte på blokken, og dine problemer er løst
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC
jo det prøver jeg .. mange tak for hjælpen
| |
Lone Hansen (09-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 09-02-09 05:00 |
|
On 6 Feb., 17:18, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> Lone Hansen skrev:
>
>
>
> > Håber der er nogen der har et godt bud..... Da min bil er ved at være
> > en gåde...
>
> Nu siger du at øvrige dele er kontrolleret. Er øvrige dele inklusive
> tændingsdele?. Et gæt ville være den utætte varmeslange har sprøjtet
> hele motorrummet til med klistret vand. Der i blandt tændspole og
> tændkabler. Især tændrørshætter bør gåes igennem. De sidder nede i nogle
> dybe huller. Der har der sikkert være løbet vand ned. Når så bilen har
> være varmet op er det fordamper op i hætten og laver overgang. Et gæt.
>
> Du nævner der er tænding på. Mener du der gnist på tændrøret eller at
> motoren snurrer rundt med starteren?. I sidste fald et ikke nok at den
> snurrer rundt. Det skal også være med med masser af omdrejninger.
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen
jeg er desvære først ved bilen om en uges tid... Så kan ikke lige
tjekke det.. men skriver svare sener
Mvh
Lone Hansen
| |
Lone Hansen (09-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 09-02-09 05:03 |
|
On 6 Feb., 20:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Ib Jakobsen skrev:> Armand skrev:
>
> >> Du skriver at starteren ikke kører rundt trods masser af strøm
>
> > Nej, det skriver jeg ikke. Jeg spørger om ......
>
> Undskyld. Jég blander inspiration fra dit indlæg sammen med trådens
> spørger: "Du" er derfor Lone!
>
> >> - En vandfyldt cylinder kan ikke komprimere og blokerer derfor for
> >> rotation, Simpel fastrustning forårsaget af samme kølevand, kan også
> >> være årsagen!
>
> >> Altså:
> >> kán starteren dreje motoren rundt uden tændrør isat??
>
> > Og lige får en til at kikke efter om der kommer vand ud.
> > Samtidig skal man afbryde tændingen eller sætte tændrørene i hætterne og
> > lægge dem på blokken. ellers kan det koste en tændingsboks.
>
> - - - Hvilket minder mig om et par kammerater der skulle afsted på
> værtshus - men Granada'en de skulle køre i "låste" motoren p.g.a.
> hængende bensinpumpe der havde overfyldt en cylinder mens den stod stille.
> Ejeren, blandt de to, kendte problemet og satte makkeren til at skrue
> tændrørene ud for en "tørne-tømning" og på et tidspunkt tænkte ham bag
> rattet at han ligesåvel kunne forsøge sig og se om alle tændrørne var
> skruet ud, og drejede nøglen - - - - - *WHOOOSSSH*, sagde det da
> kølerhjelmen virkede som parabol for et flammehav der blev kastet ud af
> motorrummet og op på husgavlen foran bilen =
> Og så er der lige detaljen om skytsenglen: Ka'len med tændrørsnøglen var
> gået indenfor for at tage den ringende telefon (jep, det ér fra dengang
> at en telefon ikke kunne ligge i en bukselomme!)
> Tændrørene havde han nøjsommeligt "parkeret" i deres respektive -hætter
> under sit arbejde, og de lå og gnistede da bensinen blev trykpumpet ud
> af et tændrørshul!
> Der skete ikke mere end dét: Den beskedne bensinmængde brændte
> lynhurtigt ud på gavlen uden at ilden fik fat i andet og ham der løb
> efter telefonen kom forvirret ud til en ligbleg kammerat der ikke havde
> hørt det med telefonen p.g.a. højt musik på bilens
> kasette(!)båndafspiller
> - Og så var det at de blev enige om at de nok alligevel havde fået for
> meget at drikke til selv at skulle køre i byen og tog en taxa istedet!
>
> --
> Armand.
Uha ja ja da sikken en historie.. godt de ikke kom noget til og at
taxaen er opfundet :0)
| |
Lone Hansen (09-02-2009)
| Kommentar Fra : Lone Hansen |
Dato : 09-02-09 05:06 |
|
On 6 Feb., 12:45, Lone Hansen <lonehanse...@hotmail.com> wrote:
> On 6 Feb., 11:27, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
>
> > Kasper skrev:
>
> > > Nu ved jeg ikke hvor meget starteren har kørt, men kan det ikke være
> > > benzinen først skal fra tanken til motoren hvis det er fordampet, det
> > > vil jo tage lidt tid (hvis der ikke er el pumpe på)
>
> > Mit bud er at der er en elektrisk pumpe
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Hans www.zofiaoghans.dk
>
> bensin slangen er tjekket og den pumper fint med benzin
jo det kan du have ret i... har prøvet som der står forskrevet i
instruktions bogen sæt starter på og vent i 10 sek og drej tænding og
lad den starte i 10 sek igen og slip hmm og der skete ikke så meget
ved det...
| |
|
|