MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
MS-Vista. Home Premium 32 eller 64 bit ver~
Fra : CC

Dato : 07-02-09 10:22

Har købt sådan en i Aldi:
MEDION, AKOYA, E3300 D Multimedia PC.

Som indeholder:
AMD AthlonT X2 7750 dual-core processor
Windows Vista® Home Premium inkl. Service Pack 1 med ny Media
Center-brugerflade.
(32 Bit Version forudinstalleret, 64 Bit Version medfølger)

Yderligere oplysninger fåes her:
http://www.medion.com/ms/aldi/md8398/dk/flash.html

Jeg anvender maskinen til den store udvidet MS-Office pakke, surf på www, se
DVD film, høre musik.
Endvidere anvendes CS, HL2 og WOW sidstenævnte ofte samtidig med messenger,
you tube(musik) og messenger

Kan det betale sig at udskifte det præinstalleret 32 bit styresystem med 64
bit versionen ?
Opnår jeg nogle forbedringer, øget hastighed fx.
Eller vil det give en gevinst i MS-office, men bagslag i når der spilles ?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 07-02-09 12:05

CC skrev:
> [...]
> Opnår jeg nogle forbedringer, øget hastighed fx.
> Eller vil det give en gevinst i MS-office, men bagslag i når der spilles ?

PC World har lige haft en lille test: http://www.pcworld.dk/art/10605?page=1

Umiddelbart ser det ikke ud til at du ville have noget ud af det. Du
skriver ikke hvor meget RAM du har i maskinen og det er afgørende i
valget, fordi det først rigtigt får betydning når du vil bruge mere end
32 bit versionen kan håndtere. I praksis 3 Gb.

Det har ingen praktisk betydning for afvikling af kontorprogrammer.
Enkelte spil kan være optimeret for 64 bit, men hovedgevinsten ligger så
vidt jeg kan se uden for din programportefølje med tunge
grafikoperationer fx i PhotoShop.

--
Niels

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-02-09 12:06

Alt det du vil kører på din nye PC
er 32 bits programmer så nej, der er
meget få 64 bits programmer.
Nogen siger at 64 bit kører bedre end 32 bits, jeg
har prøvet begge 2 og jeg må sige nej, jow hvis du har Adobe CS4 til 8,000
kr og du arbejder med store billedefiler.
Mvh
Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 12:08

CC skrev:
> Har købt sådan en i Aldi:
> MEDION, AKOYA, E3300 D Multimedia PC.
>
> Kan det betale sig at udskifte det præinstalleret 32 bit styresystem med
> 64 bit versionen ?

64-bit giver dig lidt ekstra ram. Du har 4 GB i computeren,
men i 32-bit-udgaven kan du kun bruge et sted mellem 3,3 og
3,5 GB ram. Hvis du skal håndtere meget store filer, fx ved
videoredigering, kan 64-bit udgaven også være en fordel.

Til gengæld kan du risikere problemer med enkelte
programmer, der ikke vil køre i 64-bit-udgaven, og du kan
risikere problemer med drivere til hardware såsom printer,
webcam osv. Især hvis du skal slutte lidt ældre hardware til
computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : J

Dato : 07-02-09 13:08

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Opnår jeg nogle forbedringer, øget hastighed fx.
> Eller vil det give en gevinst i MS-office, men bagslag i når der spilles ?

Du kan installere 64'eren sammen med 32'eren (dual-boot) og have begge
versioner til rådighed.
Det gode ved Medion er, at der medfølger komplette versioner af både 32 og
64, så du kan ominstallere efter behov.
Du skal ikke - som ved efterhånden alle andre - selv brænde
'genopretningsskiver'.

Fra : CC

Dato : 08-02-09 13:00

"J" skrev i meddelelsen

> [...]
> 64, så du kan ominstallere efter behov.
> Du skal ikke - som ved efterhånden alle andre - selv brænde
Tak for alle jeres indlæg.
Jeg lader 64 bit versionen blive i posen indtil videre.