MS Windows
briani 27239
Windows XP vil ikke starte mere
Fra : Nullermand

Dato : 07-02-09 10:16

Hej

Efter jeg har installeret et logitech QuickCam, vil windows xp ikke starte
længere. PC'en booter som den plejer til at begynde med, men når windows xp
skal indlæses, stopper det efter få sekunder. Først når jeg trækker USB
kablet ud til webcammet, hvortsætter indlæsningen af windows xp som normalt.

Hvad kan der være galt?

MVH

Kjeld

Fra : emjeppesen

Dato : 07-02-09 11:40

Nullermand skrev:

>. Først når jeg trækker USB
>kablet ud til webcammet, hvortsætter indlæsningen af windows xp som normalt.

Hvad så, når windows er indlæst? Virker dit webcam så?
Det lyder som en driverfejl.
Hvad siger enhedshåndtering?
Hilsen emj

Fra : Nullermand

Dato : 07-02-09 20:33

Hvis jeg som sagt trækker USB stikket til webcam ud indlæses windows xp som
normal. Efter at have trukket USB stikket ud et par sek., sætter jeg det i
igen og webcammet fungere uden fejl, når windows xp er indlæst. Der er ingen
fejl at få øje på i enhedshåndtering. Samme opførelse har webcammet også med
windows vista og windows 7 beta. Køre jeg OpenSuse linux er der derimod
ingen problemer.

MVH
Kjeld

Fra : Pico

Dato : 09-02-09 00:54

Nullermand wrote:
> [...]
> opførelse har webcammet også med windows vista og windows 7 beta.
> Køre jeg OpenSuse linux er der derimod ingen problemer.

Får du ikke en fejl om at NTLDR mangler ?
Jeg havde sat datterens nye Pc op, alt var som det skulle være, det sidate
jeg havde installeret var hendes USB printer. Hun fortsatte så med maskinen
og alt virkede fint. Næste dag ville den ikke starte men skrev at NTLDR
manglede
Jeg fandt så ud af at bootrækkefølgen på den var CD/DVD drev, USB og så
harddisk, selvfølgelig kunne den ikke finde NTLDR filen på printeren, der
tænder samtidig med Pc'en.
Jeg ændrede så bootrækkefølgen til CD/DVD, hardisk og USB. Siden har alt
kørt som det skal
Jeg formoder at muligheden for at boot på USB giver producenterne nogle
spekulationer om hvordan de skal sætte bootrækkefølgen, efter min mening var
det bedre hvis de valgte at lade USB komme efter hardisk, dem der ønsker at
boote på USB ved sikkert noget om rækkefølgen og kan ændre det mens Maren i
kæret ikke forstår en dyt når hun får såden en fejl
--
MVH
Pico