MS Windows
briani 27239
Backup/klon program
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-09 18:03

Hvilket program er det bedste backup/ghost/klon program til XPPro?

- Norton Ghost 12.x
- Acronis True Image Home 2009
- HDClone Free Edition 3.7.3
- DriveClone 5.1
- DriveClone Pro 5
- PC Network Clone (Professional Edition) 1
- PC Backup Utilities 2008

Jeg har kun medtaget de absolut nyeste af de programmer, jeg har
kendskab til. - Der findes jo et hav af backup/klon programmer nu om dage...

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 06-02-09 18:24

On Fri, 06 Feb 2009 18:02:59 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>- DriveClone 5.1
>- DriveClone Pro 5
>- PC Network Clone (Professional Edition) 1

Personligt foretrækker jeg Image for DOS, det er det hurtigste og mest
stabile og driftsikre jeg har prøvet endnu. Det kan iøvrigt også lave
byte-for-byte verify når man kører sit image tilbage på disken, det
har jeg ikke set hos nogen af de andre jeg har prøvet (Acronis,
Ghost).

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-09 20:01

Rado wrote:

> [...]
> byte-for-byte verify når man kører sit image tilbage på disken, det
> har jeg ikke set hos nogen af de andre jeg har prøvet (Acronis,

Hold da fast mand! - eksisterer den virkelig endnu. Den er jeg ikke
stødt på siden Win3.x/DOS dagene... - har du nogen fornemmelse af /
viden om, hvordan den kører på en 320gb HD, der er NTFS formatteret med
MBR partitionmap og en bootable XPPro på en MacPro QuadCore 2,66ghz?

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 06-02-09 21:51

On Fri, 06 Feb 2009 20:01:14 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Hold da fast mand! - eksisterer den virkelig endnu. Den er jeg ikke
>stødt på siden Win3.x/DOS dagene...

Jada, den kom iøvrigt i en voldsomt forbedret 2.0 udgave for et års
tid siden, med bl.a. differential backup. Jeg havde eller lige købt
Acronis fordi den kunne lave differential og incremental backup hvad
den daværende version af IMD ikke kunne, men da jeg prøvede 2.0
udgaven røg Acronis ud igen. Jeg fik iøvrigt en gratis opgradering til
2.0 selvom det var 1½ år siden jeg oprindelig havde købt programmet.

>- har du nogen fornemmelse af /
>viden om, hvordan den kører på en 320gb HD, der er NTFS formatteret med
>MBR partitionmap og en bootable XPPro på en MacPro QuadCore 2,66ghz?

Det tør jeg ikke svare på -- spørg evt. i deres forum:

http://www.terabyteunlimited.com/webnews.htm

Du kan jo evt. selv prøve om det fungerer, du kan lave en boot CD
eller DVD via programmet "makedisk.exe" i programpakken.
Prøveversionen skulle være fuldt funktionsdygtig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-09 22:43

Rado wrote:

> [...]
> udgaven røg Acronis ud igen. Jeg fik iøvrigt en gratis opgradering til
> 2.0 selvom det var 1½ år siden jeg oprindelig havde købt programmet.

Det kalder jeg service! - Kan se, der kom en ny opdateret ver. i sidste
uge, så den er hentet ned nu...

> [...]
> eller DVD via programmet "makedisk.exe" i programpakken.
> Prøveversionen skulle være fuldt funktionsdygtig.

Der var ikke umiddelbart noget at se om emnet i forumet, så jeg har
stillet spørgsmålet, så får vi se, om der kommer reaktioner på det.
Takker foreløbig.

mvh. Erik Richard

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-02-09 21:17

Erik Richard Sørensen brought next idea :
> Hvilket program er det bedste backup/ghost/klon program til XPPro?

Jeg bruger BootIt:
http://www.terabyteunlimited.com/bootit-next-generation.htm

Holder bare Insert nede under opstart - så startet BootIt i stedet for
Windows, og jeg kan så lave håndtering/backup/restore af partitioner.

--
/klaus

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 07-02-09 10:04

> Hvilket program er det bedste backup/ghost/klon program til XPPro?

JEg kan klart anbefale Clonezilla Live:
http://clonezilla.org/clonezilla-live/#make

Freeware, som bla. kan boote fra en USB-mem-stick. Man kan gemme imaget på samme USB-stick.
Alternativt kan der tilsluttes en USB-harddisk, hvor imaget kan gemmes.

-MOrten